2017-10-28, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
Till er som skriver att kvinnor själva väljer det, samma logik kan appliceras på killar. Social ångest är något som till exempel sätter käppar i hjulet för alla oavsett kön.

Lol, en tjej kan skriva på facebook: "jag har social ångest och är inte komfortabel bland främlingar...", så länge hon ens ser någorlunda normal ut kommer mängder av killar att kommentera och så fort hon frågar om träff ställer de upp.

Nu, du som kille kan ju testa detta, se hur det går, se om mängder och mängder av flickor ställer sig på kö utanför din dörr för att hjälpa dig
Citera
2017-10-28, 22:15
Medlem
REEEEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Lol, en tjej kan skriva på facebook: "jag har social ångest och är inte komfortabel bland främlingar...", så länge hon ens ser någorlunda normal ut kommer mängder av killar att kommentera och så fort hon frågar om träff ställer de upp.

Nu, du som kille kan ju testa detta, se hur det går, se om mängder och mängder av flickor ställer sig på kö utanför din dörr för att hjälpa dig
Hehe, det kan du ha rätt i. Grejen är att någon med social ångest i regel inte gör så.
Citera
2017-10-28, 23:17
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Alltså suck, alla MÅSTE inte göra det, argumentet är att kvinnor ALDRIG BEHÖVER gå ensamma om de inte själva väljer det, det finns ALLTID män tillgängliga.

För män dock? En helt annan sak, HELT ANNAN, fattar du det?

Helt annan sak!? Har aldrig varit så för mig eller mina bekanta...
Jag förstår inte vad du pratar om.

Alla brudar får inte ligga... Finns mycket brudar som blivit hårt curlade hemma
så de kan ingenting alls förutom vägen till kicks och lindex... Leka med mobilen också!?
Vilken mardröm för alla män...
Citera
2017-10-28, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane

så de kan ingenting alls förutom
vägen till kicks och lindex... Leka med mobilen också!?

Åh herregud, du är ju helt borta.

Tror du en brud behöver kunna NÅGOT ALLS för att få ligga, mer än att sära på benen? En tjej kan bokstavligen skriva ut på facebook, skicka röksignaler: "jag ligger hemma med benen särade, kom och stoppa in den? adress är jonssons gata 4A kom kom" så är det klart sen.

Hur kan man vara så verklighetsfrånvänd som dig?
Citera
2017-10-29, 00:12
Medlem
K.R.Kroenens avatar
Citat:
Åh herregud, du är ju helt borta.

Tror du en brud behöver kunna NÅGOT ALLS för att få ligga, mer än att sära på benen? En tjej kan bokstavligen skriva ut på facebook, skicka röksignaler: "jag ligger hemma med benen särade, kom och stoppa in den? adress är jonssons gata 4A kom kom" så är det klart sen.

Hur kan man vara så verklighetsfrånvänd som dig?

Ja, dessvärre är det vissa som fortsätter argumenta mot väl vedertagna fakta. Tror dessvärre inte du kan få honom at ändra åsikt, det är väl ungefär som någon som är övertygad om att jorden är platt, det hjälper inte att vetenskapen och alla människor med IQ över 80 redan vet det, han tycker inte att det är så, och då hjälper inga fakta.
Citera
2017-10-29, 10:35
Medlem
ChrisChans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Varför kräver de inte 190cm långa filmstjärnor i andra länder, även topputvecklade länder? Det kan man fundera på. För de som inte tror en kan man sätta sin nätdejtingsprofil i valfritt land och jämföra skillnaden.

Så sant som det är sagt! Har testat att byta plats med tinder plus. Thailand - tonvis med matchningar, superlikes etc. Tjejerna skickar första meddelandet. Ryssland - matchningar med en hel del tjejer, en del riktigt snygga, som skriver engagerat med en . USA (New York) - matchningar med många vanliga till snyggare tjejer som är engagerade och kommer med inviter.

Svea fosterland - en handfull matchningar med halvfula till ok tjejer som egentligen är ointresserade av en (vill väl bara ha bekräftelse). Har man tur hittar man en turisttjej som är vettig, men de är inte så många.
Citera
2017-10-29, 11:22
Medlem
ChrisChans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane

så de kan ingenting alls förutom vägen till kicks och lindex... Leka med mobilen också!?

"Skitsnack att vissa är så fattiga. Jag har alltid haft pengar." - Så låter du.

Ett stort jävla grattis till att du tillhör den lilla grupp män som har de supergener som krävs för att aldrig uppleva dessa problem med tjejer.

Alla andra har redan förklarat sakers natur för dig men det går inte in. Är som att debattera med DödoÅterfödd i någon av hans jorden-är-platt trådar.

Är du tjej och vill ligga är allt du behöver göra att säga "ja". Vill du ha ett förhållande med någon på samma nivå som dig själv eller en bit över behöver du bara säga "ja". Inviterna får du nämligen så fort någon känner till att du existerar.
Citera
2017-10-29, 15:19
Medlem
Citat:
Jag har också märkt att vissa killar vill förneka detta, för att inte framstå som bittra och som att de inte får något, det är extrem tabu att inte få några tjejer i dagens samhälle, så dessa killar vill lägga på en yta att "allt är okej och fine!!", medans man sedan får reda på att dessa killar inte alls får några tjejer över huvud taget.

Det är INTE bara bittra arga män på internetforum, det är en stor stor del av män i samhället i helhet som går utan kärlek och närhet.

Min farfar säger till och med att han undrar vad fasiken som hänt för han har så många unga killar på sitt jobb (eget företag) som inte har några tjejer, som går flera år och är singel och inte får något. På hans tid var det helt annat säger han.

Vad händer?

Ingen aning om varför det är så, varför det blivit så för mig. Jag är dock relativt "fine med det". Tur man har porren på nätet
Citera
2017-10-29, 15:43
Medlem
wmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Ingen aning om varför det är så, varför det blivit så för mig. Jag är dock relativt "fine med det". Tur man har porren på nätet

Jag tror att en stor aspekt av problemet är att sex nuförtiden ses som en hyfsat otrevlig umgängesform. Ett felaktigt intryck som jag tror att man lätt kan få om man låter sig inspireras för mycket av porr. Nu ska jag titta på the swedish theory of love, peace out.
Citera
2017-10-29, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisChan
Så sant som det är sagt! Har testat att byta plats med tinder plus. Thailand - tonvis med matchningar, superlikes etc. Tjejerna skickar första meddelandet. Ryssland - matchningar med en hel del tjejer, en del riktigt snygga, som skriver engagerat med en . USA (New York) - matchningar med många vanliga till snyggare tjejer som är engagerade och kommer med inviter.

Svea fosterland - en handfull matchningar med halvfula till ok tjejer som egentligen är ointresserade av en (vill väl bara ha bekräftelse). Har man tur hittar man en turisttjej som är vettig, men de är inte så många.

Exakt så är det.

Jag ser bra ut, 8/10 på ett bra foto, käklinje och allt. Endå får jag DÅLIG respons av svenska tjejer, kanske respons av nån ful kedjerökande tjockis på 32 liksom :S Men ändrar jag till något annat land .. jävlar alltså det bara rasar in.

Vad är skillnaden liksom? Skillnaden måste vara att svenska tejjer har fått enormt höga krav och de behöver inte ens en man för pengar eller nåt längre, för de får dem från staten ... så de är sjukt bitchiga och dryga
Citera
2017-10-29, 17:11
Medlem
Citat:
Exakt så är det.

Jag ser bra ut, 8/10 på ett bra foto, käklinje och allt. Endå får jag DÅLIG respons av svenska tjejer, kanske respons av nån ful kedjerökande tjockis på 32 liksom :S Men ändrar jag till något annat land .. jävlar alltså det bara rasar in.

Vad är skillnaden liksom? Skillnaden måste vara att svenska tejjer har fått enormt höga krav och de behöver inte ens en man för pengar eller nåt längre, för de får dem från staten ... så de är sjukt bitchiga och dryga

Ledsen att säga det men får du inte respons av annat än landvalar är du inte en 8/10.

Att det blir skillnad när man ändrar land beror ju på landet i fråga. Tjejer från Thailand, Ryssland, Latinamerika med fler har som högsta önskan att komma därifrån, och då är en utländsk man ett bra tillvägagångssätt.
Citera
2017-10-29, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Ledsen att säga det men får du inte respons av annat än landvalar är du inte en 8/10.

Att det blir skillnad när man ändrar land beror ju på landet i fråga. Tjejer från Thailand, Ryssland, Latinamerika med fler har som högsta önskan att komma därifrån, och då är en utländsk man ett bra tillvägagångssätt.

är såklart svårt att ge en klar numrering men jag har fått 9-10/10 av tjejer flera flera gånger under min tonårstid tills nu, mitt ex sa att jag var den snyggaste killen hon sett och att alla hennes tjejkompisar var avis. På diverse "Ask girls" forum blir jag hela iden rankad 8-9/10. På beautifulpeople.com kom jag in direkt med 90% som röstade very attractive.

Jag har breda käkar, väldefinerad käklinje, bra symmeteri i ansiktet och sånt, klart långt över medel.

Nej, det är inte bara för att ryska tjejer vill därifrån, män från ryssland säger också deras tjejer är helt annat än västländskor, mycket snällare och trevligare. Du utgår hela tiden från att utländska tjejer bara är trevligare än svenskor för att de vill bort från landet men detta stämmer inte över huvud taget.

Hur kan det komma att många andra länders kvinnor är trevligare mot sina landsmän? Hur kan det komma sig att svenska kvinnor för varje år som går bara verkar bli otrevligare och otrevligare? Hur kan det komma sig att svenska kvinnor för 20, 30, 40 och 50 år sedan var mycket trevligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in