2017-10-14, 09:40
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
(...)

Mannen brukade ha ett värde i sin ekonomi och vad han kunde bidra med för resurser (Som kvinnan saknade), nu har han inte det längre, då står mannen utan värde, samtidigt som kvinnan har kvar sitt enorma sexuella värde, resultatet blir extremt desperata män, kvinnor som är bitchiga, egoistiska och bittra, splittrade familjer och ett jävla hönshus, helt enkelt, ett sämre samhälle med noll samhörighet, kylighet, bitterhet och uppgivenhet.
Jag tror att en förklaring till att det blivit så här är att svenskarna helt har tappat det kristna arv som en gång bidrog till civiliserade förhållanden mellan könen i vårt land.

Folk satsade förr i tiden på monogama relationer eftersom normen var att det var där sexualiteten hörde hemma. Man såg också ner på horkarlar och lösaktiga kvinnor eftersom de bröt mot den kristna lärans påbud om hur sexualiteten ska hanteras.

Idag är dessa av kristendomen präglade normer och värderingar stendöda för en majoritet av svenskarna och andra ideal styr beteendet. Många män, som aldrig skulle sätta sin fot i en kyrka, får nu istället uppleva att något gått förlorat genom havererade spelregler mellan män och kvinnor i vårt land.

(Själv har jag ett underbart sexliv med min kristna fru).
Citera
2017-10-14, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Du uttrycker dig som en smutsig blatte, inte konstigt att du är oskuld vid 21, din attityd gentemot din egen far är förkastlig. Du borde ha ett kok stryk ungjävel.
Typiskt dampsvar. Ska man ta dig på allvar så får du skriva civiliserat.

Sen vad fan har det med min attityd mot farsa att göra? Det är hans företag och han får fan fixa egna serveringspersonal.

Att jobba som servitör åt glada par, samtidigt som man själv knappt har några vänner och obefintlig samlevnadsliv är fan självmordsframkallande.

Sen är det knappast så att jag skriker på gatan att jag hatar kvinnor och att jag aldrig får ligga så vad fan har det med saken att göra?
Senast redigerad av vitbmw 2017-10-14 kl. 09:42.
Citera
2017-10-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Typiskt dampsvar. Ska man ta dig på allvar så får du skriva civiliserat.

Sen vad fan har det med min attityd mot farsa att göra? Det är hans företag och han får fan fixa egna serveringspersonal.

Att jobba som servitör åt glada par, samtidigt som man själv knappt har några vänner och obefintlig samlevnadsliv är fan självmordsframkallande.

Sen är det knappast så att jag skriker på gatan att jag hatar kvinnor och att jag aldrig får ligga så vad fan har det med saken att göra?
Och du skriver civiliserat menar du jämfört med mig?

Du är en otacksam snorvalp som gnäller, din far har försörjt dig hela ditt liv och erbjuder dig jobb så du kan tjäna egna pengar. Något tusentals ungdomar i Sverige bara kan drömma om. Och du har mage att sitta här och spy din galla över honom. Skäms på dig.

Sedan är det enbart ditt eget fel att du inga vänner eller flickvän har, sitt inte här och grina.
Citera
2017-10-14, 10:42
Medlem
Det mest alarmerande med detta tycker jag könsfördelningen i Sverige. Finns på tok för mycket män.
Samtidigt verkar kvinnor inte känna någon större sorg över att landsmännen tynar bort. Dem har verkligen lyckats anamma idén om att alla lever sina egna liv och fokuserar på pengar och karriär.
Tyvärr så tappar dom ju sin glans mer och mer.
"Med sådana landsfränder behövs inga fiender" som det heter. Sen gäller det förstås inte alla kvinnor, men utvecklingen i samhället går ju inte att missa.

Tycker vi svenska män ska börja ta in kvinnor som uppskattar oss, kanske Nordkoreanska kvinnor om/efter det blir krig där?
Citera
2017-10-14, 11:04
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Känner igen TS påstående att en majoritet av killar inte får till det med sex. Senare nämnda 80 och 20 procent är även det en vanlig gissning. Har svårt att tro att detta enbart är en tillfällighet då det dyker upp med jämna mellanrum i killsamtal.
Sedan har vi då dessa enkäter som motsäger detta. Kan det vara så att killar ljuger när det gäller enkäter om sex och samlevnad?
På 60-talet startades statlig och kommunal drive för ökad jämlikhet mellan könen. Tjejerna måste väl anses ha misslyckats att uppnå sexuell jämlikhet då det fortfarande är sällsynt att tjejer tar initiativet till sex (när de är nyktra). Det är ju en särskilt jobbig bit att ta itu med så antingen är de för lata och fega eller så vill de bara ha de trevliga bitarna som högre lön och fler styrelseposter mm. Numera ser man oftare ordet jämställdhet. Ett tecken på att jämlikhet var för jobbigt måhända?
De senaste 10 åren har det propagerats för mjukare killar, lyssnande killar, inget tafsande för då blir det åtal för ofredande. Vi svenska killar har varit duktiga och anpassat oss. Tyvärr har ju återigen inte tjejerna ställt upp och gjort sin del. Dvs för balansens skull borde de blivit tuffare och framfusigare. Detta tror jag lett till dagens obalans i sexlivet.
De killar jag känt som haft lätt att skaffa sexpartner kännetecknas av mundiarre, framfusighet, tjatmostrar och kroppskontakt på gränsen till tafsande. Så detta är uppenbarligen vad tjejer vill ha. Och nej, de var bara vanliga femmor.
Citera
2017-10-14, 11:22
Bannlyst
Citat:
Och du skriver civiliserat menar du jämfört med mig?

Du är en otacksam snorvalp som gnäller, din far har försörjt dig hela ditt liv och erbjuder dig jobb så du kan tjäna egna pengar. Något tusentals ungdomar i Sverige bara kan drömma om. Och du har mage att sitta här och spy din galla över honom. Skäms på dig.

Sedan är det enbart ditt eget fel att du inga vänner eller flickvän har, sitt inte här och grina.
När exakt har jag spytt galla över honom? Du läser som fan läser bibeln.

Jag har ett annat jobb nu som jag skrev. Dessutom pluggar jag.

Blivit behandlad som skit av alla snobbar till gäster. Så jävla less på det yrket.

Hade jag haft regelbundet med sex så hade jag fan orkat jobba och se fram emot saker.

Män kommer inte palla jobba mer i framtiden när männen får ta största smällen genom ett ensamt liv.
Citera
2017-10-14, 11:58
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Jag har i alla fall gett upp. 21 år med svendomen intakt och insett att jag helt enkelt är för ful för närhet från motsatkönet.

Inatt gifte jag mig officiellt med handen med mig som präst.

Mår riktigt uselt pga det här speciellt när man hör andra snacka om sina ligg och äventyr osv. Fattar inte hur ni gör. För mig är det en raketforskning.

Har gått såpass långt att jag kommer vägra hjälpa min farsa på hans restaurang. Pallar inte servera och se glada par och som sen på kvällen kmr ha sex. Och sen märker jag det totala ointresset från tjejerna när jag springer omkring där som servitör. Kanske kommit 1000 brudar under min tid och ingen har fastnat för mig.

Fick nyss jobb som vikarie på skola så då slipper jag i alla fall jobba på pissrestaurang som nån tjänstefolk.

Ringer farsan om hjälp blir det nej från min sida. Kmr säga att jag har tenta/läxor

Fuck this shit

Alla andra djur får fan knulla så vrf ska människan vara så jävla svår?

I framtiden kommer jag göra en stephen paddock. Har ändå inget att leva för så lika gärna bra att döda andra som har det roligt med sina liv.
Låt mig gissa, en person som vägrar ändra på sig och anstränga sig för att bli attraktiv och dessutom saknar agens gentemot kvinnor utan menar att de ska komma fram till dig. Att kvinnor inte finner en man som, vid avsaknad av kvinnlig bekräftelse, är redo att massmörda oskyldiga är väl dock ett sundhetstecken.
Citera
2017-10-14, 12:00
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Jag är 40+ och tycker inte ens kvinnor under 30 är intressanta över huvud taget. Kvinnor över 30 är fan så mycket hetare och sexigare. Det är kvinnor jag tänder på, som vet hur man för sig i salongerna, som kan konversera, som vet hur man eggar och kåtare upp en man över tid med subtil beröring.

Vad är ni för småpojkar som springer efter 20 åringar, slutan glo på porr bakom skärmen och hur jävla patetisk är inte online dating. NI får för fan ge er ut i verkliga livet, det kryllar av singelkvinnor. Om jag går ut på stan nu i helgen och skulle vilja få till en dejt eller två så skulle det inte vara några problem alls.

Man blir rent ut sagt beklämd när man läser här hur svenska män beter sig. Ni är inte män, ni är småpojkar som sitter och gråter över att livet är orättvist.
När såg du senast en 20 årig kvinna naken? På 90 talet?
Senast redigerad av ricardo22 2017-10-14 kl. 12:03.
Citera
2017-10-14, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Låt mig gissa, en person som vägrar ändra på sig och anstränga sig för att bli attraktiv och dessutom saknar agens gentemot kvinnor utan menar att de ska komma fram till dig. Att kvinnor inte finner en man som, vid avsaknad av kvinnlig bekräftelse, är redo att massmörda oskyldiga är väl dock ett sundhetstecken.
Attraktiv blablabla

Allt handlar om utseende för att ens få en chans. Säg ingenting annat.

Det låter väldigt fint och klyschigt när du pratar om att göra sig attraktivare, ändra på sig osv. men verkligheten fungerar inte så.

Jag har styrketränat i två år, kanske inte främst för brudar även om det finns där i bakhuvudet, men att jag kände att jag måste ha något att göra. Fick mycket självförtroende av det och fått några inviter och chanser på brudar, speciellt första året.

Nu när träningen mer blivit ett mähä samtidigt som man grämer sig över de missade chanserna så har jag helt tappat självförtroende och hamnat i en ond nedåtgående spiral.

Testat nätdejting som inte hjälpt alls även om jag skriver på ett sätt som hintar om åtminstone allmänbildning. Tjejerna skriver på ett svalt sätt och slutar svara därefter.

Jag ser ut som en inavlad blatte så det finns inte mycket man kan göra längre.

Och sen kom det obligatoriska "åh du har agg mot tjejer, klart de inte väljer dig"

Ska det vara svårt att fatta att det är knappt så att jag skyltar med det i offentligheten?

Om du hade varit i min sits så hade du fattat. Det kan handla allt ifrån att tjejerna ger konstiga grimaserande uttryck när en kompis till mig introducerar mig och jag börjar presentera mig för tjejerna med handskakning till att några småbrudar på omegle skriker "gud vad ful" innan de byter.

Fattar du inte hur mycket självförtroende och känsla som tar stryk? Hur gör man sig attraktivare då?

Dessutom är jag försvenskad blatte vilket skrämmer blattebrudarna. Och de svenskor som gillar blattar vill ha en blatte som lever upp till stereotypen, inte en försvenskad sådan.
Senast redigerad av vitbmw 2017-10-14 kl. 12:16.
Citera
2017-10-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
När såg du senast en 20 årig kvinna naken? På 90 talet?
Senast i somras men antagligen har du inte sett en naken kvinna över huvud taget. Förutom när du grunkar bakom skärmen.
Citera
2017-10-14, 12:20
Bannlyst
Citat:
Attraktiv blablabla

Allt handlar om utseende för att ens få en chans. Säg ingenting annat.

Det låter väldigt fint och klyschigt när du pratar om att göra sig attraktivare, ändra på sig osv. men verkligheten fungerar inte så.

Jag har styrketränat i två år, kanske inte främst för brudar även om det finns där i bakhuvudet, men att jag kände att jag måste ha något att göra. Fick mycket självförtroende av det och fått några inviter och chanser på brudar, speciellt första året.

Nu när träningen mer blivit ett mähä samtidigt som man grämer sig över de missade chanserna så har jag helt tappat självförtroende och hamnat i en ond nedåtgående spiral.

Testat nätdejting som inte hjälpt alls även om jag skriver på ett sätt som hintar om åtminstone allmänbildning. Tjejerna skriver på ett svalt sätt och slutar svara därefter.

Jag ser ut som en inavlad blatte så det finns inte mycket man kan göra längre.

Och sen kom det obligatoriska "åh du har agg mot tjejer, klart de inte väljer dig"

Ska det vara svårt att fatta att det är knappt så att jag skyltar med det i offentligheten?

Om du hade varit i min sits så hade du fattat. Det kan handla allt ifrån att tjejerna ger konstiga grimaserande uttryck när en kompis till mig introducerar mig och jag börjar presentera mig för tjejerna med handskakning till att några småbrudar på omegle skriker "gud vad ful" innan de byter.

Fattar du inte hur mycket självförtroende och känsla som tar stryk? Hur gör man sig attraktivare då?

Först och främst ska jag declare (uttrycka) interest (intresse). Du skriver att du är en blatte, därför finner jag det inte faktiskt beklagligt att du inte får ta del av kvinnorna.

Du skriver att du inte skyltar med det i offentligheten, det spelar ingen roll vad du intalar dig själv men alla människor sänder ut signaler mest hela tiden, microuttryck, som visar vad de egentligen vill, det gör tom psykopater som är de som är bäst på manipulation. Så du kan gå runt och se dig som en alldeles speciell snöflinga som kan dölja dina hidden intentions men det fungerar inte så.

Sedan det här med styrketräning och att det ska ge dig kvinnor kan du bara ge upp direkt.
Det är främst en konstruktion av män som applicerar attraktion för motsatta könet på det motsatta könet.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-14 kl. 12:36.
Citera
2017-10-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Östrogen i vattnet från P-piller gör killar kvinnliga. Detta i kombination med att tjejer får mer bekräftelse över internet och att det är mer killar i den åldern gör väl att tjejer inte behöver killar i samma utsträckning som tidigare.

Prata inte om biologi när du inte har en utbildning inom fältet, du ser lätt ut som en idiot då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in