2018-06-28, 14:05
Medlem
Jag hade inte haft sex på typ fem-sex år tills för häromdagen. Alltid trott att det ska hända om man försöker umgås med folk osv. Klassa mig som en "snäll" kille (mesig/tafatt osv..) Skaffade tinder för drygt ett år sedan och har sedan dess varit på en del dejter men ja, dåligt självförtroende, passivitet med mera har gjort att jag haft svårt att ta det vidare till sex.

Testade en annan sida för några veckor sedan som jag trodde var helt hopplös men snackat med några där. Varit på en dejt som inte blev något. Sen var jag på en till förra veckan. Efter snack om att ses hemma hos någon och tjejen helst inte villa va hos sig tog jag mod till mig och bjöd hem henne i lördags. Hon var ganska initiativtagande och vi hade sex ganska snabbt, jag hade "erkänt" att det var ett tag sen osv, sa inte att det var så länge sen dock. Alltså sex är inte allt här i världen men för min del känns det som ett stort jävla ok har släppt från mina axlar.

Vet inte om detta hör till tråden men det finns hopp om man kämpar på. Var väl det jag ville ha sagt. Tror jag kan dejta med ett helt annat självförtroende nu.
Citera
2018-06-28, 14:11
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Grattis till er som haft det trevligt, håller tummarna för er som kämpar !!!
Citera
2018-06-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Grattis till er som haft det trevligt, håller tummarna för er som kämpar !!!

Tack jag tar åt mig av det. Jag vet inte om detta är en tråd för tips och bikt men för min del är det självförtroende och initiativförmåga som varit för dåligt.
Citera
2018-06-28, 14:58
Medlem
TheKhurgans avatar
En tanke är väl att den klassiska grottmänniskan utstrålar självsäkerhet och rå styrka och drar till sig kvinnor. Fram tills inte alltför längesedan var det även dom som styrde och ställde och alltså satt på makt och höga positioner vilket också det drar till sig kvinnor.

Nuförtiden är grottmänniskan personen som var snygg och cool i högstadiet, men lyckas inte för övrigt i livet. Ingen utbildning, inga pengar, ingen social status att tala om.
Du kommer ju ingenstans nuförtiden om du slår någon på käften. Till häktet kanske. Men du kan ju inte höja din sociala status genom att ge någon stryk. Möjligtvis i din egen förkrympta umgängeskrets (som högst troligt bara består av män) men alla andra kommer ju bara tycka att du är patetisk.

Den smarta fysiskt underlägsna individen däremot, utbildar sig och har en karriär som mynnar ut i hög social status, mycket pengar och en viss makt.
Grottmänniska serverar honom på mc donalds sen, ja ni vet det där klassiska scenariot.

Tjejerna då och deras dilemma. De gillar grottmänniskan för att han är tuff, men han saknar ju inflytande och status. Därför faller han bort.
De gillar den smarta för att han har inflytande och status, men han saknar ju rå manlighet och faller därför också bort.

Kvar är en liten klick som lyckas kombinera detta eller i alla fall ge sken av att kunna kombinera det.

Känns som att jag kanske skriver helt uppenbara saker här nu, när jag läser igenom det. Men. Ja det är väldigt tråkigt iaf. Ser ingen lösning på det heller. Det är som ni säger, tinder och såna plattformar gör ju att väldigt många sållas bort direkt.
Citera
2018-06-29, 09:05
Medlem
black_devils avatar
klart att vissa killar inte får ligga många gånger är dom för rakt på sak när dom raggar.

Klämmer på tjejens bröst direkt liksom hah funkar inte.
Citera
2018-07-06, 16:39
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
klart att vissa killar inte får ligga många gånger är dom för rakt på sak när dom raggar.

Klämmer på tjejens bröst direkt liksom hah funkar inte.

Poängen är inte att killar inte kan ragga, utan att de alls behöver lära sig göra det. En tjej som absolut vill ligga kan tafsa så mycket hon vill, vara rakt på sak eller avvaktande. Är hon helt socialt inkompetent kommer många killar dissa henne, men hon kommer relativt snart få napp. Desperata killar har det inte lika lätt.
Citera
2018-07-06, 17:05
Medlem
Hittade detta:

https://www.sydsvenskan.se/2014-03-25/man-oftare-barnlosa--och-har-fler-barn

år 2012 var ungefär 14 procent av de 55-åriga kvinnorna barnlösa. Motsvarande siffra för de jämnåriga männen var 21 procent.

Dvs 79% av männen får faktiskt egna barn. Skulle även tro att betydligt fler än de som får barn även får ligga.
Citera
2018-07-07, 01:38
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusteng
Hittade detta:

https://www.sydsvenskan.se/2014-03-25/man-oftare-barnlosa--och-har-fler-barn

år 2012 var ungefär 14 procent av de 55-åriga kvinnorna barnlösa. Motsvarande siffra för de jämnåriga männen var 21 procent.

Dvs 79% av männen får faktiskt egna barn. Skulle även tro att betydligt fler än de som får barn även får ligga.

Det här visar alltså hur det såg ut förr, då jag gissar att väldigt få av 55-åringarna fått barn de senaste 10 åren. Flera verkar vara inne på att fenomenet att få killar får ligga är nytt, så vad ditt inlägg visar är att det inte var såhär i Sverige för 20-30 år sedan.
Citera
2018-07-07, 03:47
Bannlyst
Fråga inte om kuken får fitta fråga om fittan får kuk!
Citera
2018-07-07, 04:13
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMax66
Jag är WT och har knullat säkert 5-10 tjejer sen sommaren drog igång.

… säger killen som klagat i en annan tråd över att han råkar ut för fuckgirls som han är less på.

WT dras till WT, vad mer kan man säga?
Citera
2018-07-07, 16:55
Medlem
snabelts avatar
80/20 regeln. Sen har du social media och tinder som gör att varenda sliddjur får ett ego utav denna värld.
Citera
2018-07-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelt
80/20 regeln. Sen har du social media och tinder som gör att varenda sliddjur får ett ego utav denna värld.
vilken ålder är ni killar i som aldrig lyckas få till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in