Citat:
Ursprungligen postat av
ricardo22
Det tror jag också. På något kommer det förändras. Jag tror den mest extrema tiden är just nu så som 70-talet var extremt med orgier i stadsparken. Smartphonen har nog varit en större revolution för alla kvinnor mellan 2-7 på utseendeskalan än vad vad p-pillret var., och det är majoriteten av kvinnor. De snyggaste kvinnorna översvämmades redan på 70-talet av uppvaktning,även om den inte var dygnet runt som nu.
Jag tycker att om en tjej vill ha massor med sexpartners så är det hennes ensak och vill en tjej vara oskuld tills hon gifter sig så är det hennes ensak. Båda får leva med resultatet av sina val som vuxna människor. Problemet blir när folk skall försöka bestämma vad andra skall göra via grupptryck t ex.
Den tjejen som har haft många partners och blir kär i en kille som vill ha en oskuld får ju leva med det. Hon har rätt att ligga med hur många hon vill och han har rätt att tacka nej till henne. Det är när tvånget,masspsykosen och hjärntvätten kommer in som det blir fel tycker jag.
Så kvinnan som blir nobbad för han tycker att hon legat runt förmycket skall väl inte stå och skrika kvinnohatare? Han hatar väl inte alla kvinnor för att han inte vill vara med henne. Skall hon tvinga honom att gifta sig med henne eller hur har hon tänkt? Ja som den prostituerade som klagade över att hon inte fick kunder precis som det var en rättighet att hon skulle få pengar för sex…nej det är en tjänst hon säljer som ingen ville köpa. Tycker det är förbluffande hur vissa tjejer gör sig till offer oavsett situationen de befinner sig i.
Vi har lagar i Sverige som är utformade av proffs och dessa lagar reglerar folks sexliv. Jag tycker att det skall räcka att man lever upp till dem och sedan får alla göra sina val och ta konsekvenserna av dem. Offerkoftor, fulspel och personangrepp skall väl inte vara något man använder sig av så fort man inte får som man vill eller vill ha någon att ändra åsikt. Sometimes you have to agree to disagree.