2017-10-28, 14:09
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Jag vet inte hur trovärdig hon är. Men sen undrar jag HUR hon skulle förfalska om hon nu gör det...
Hur går det till?

Men herregud. Photoshop. Klippa, klistra. Ta en bild - ändra namnen - lägg in valfri text och bilder. Terje Hellesö är ju ett synnerligen känt namn när det kommer till photoshoppande. Du är inte så datorvan, antar jag?
Citera
2017-10-28, 17:07
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet var att 1990 släpptes ett program, som heter Adobe Photoshop.

Det är inte direkt så att du måste vara toppforskare på ESA för att kunna trixa och klippa och klistra - eller helt enkelt skapa helt egna - förfalskade - bilder på nätkonversationer...

Citat:
Men herregud. Photoshop. Klippa, klistra. Ta en bild - ändra namnen - lägg in valfri text och bilder. Terje Hellesö är ju ett synnerligen känt namn när det kommer till photoshoppande. Du är inte så datorvan, antar jag?

Och det tror du på fullt allvar att Linnéa har använt? Inte klokt vilken livlig fantasi du har? Knappast någon tjej som är ute på nätet behöver fixa och trixa med Photoshop med tanke på hur många killar/män ger sej till känna med olika inviter och allra minst Linnéa.
Citera
2017-10-28, 18:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
I vilken skum kolkällare befinner du dej i? Har hon inte bevisat något? Hon har ju tex visat bilder på nätkonversationen mellan sej själv och de som trakasserar henne. Skulle inte det räcka? Naturligtvis inte för dej. Du kräver ju nästan att hon skall lyfta ner månen!

Konversationerna ger intryck av att vara konstruerade, photoshopade och redigerade i rätt många fall.

"Fake news" på nätet finns dessutom överallt som du kanske känner till? Du hade ju fel tidigare om hennes påstådda massutskick på facebook, om hon ljuger om en sak så ökar faktiskt detta sannolikheten för att hon kan ljuga om annat?

Citat:
Hur vore det med lite semantik eller hur? Det finns faktiskt skillnader i uppmärksamhet. Det borde du ha lärt dej eftersom du häckat så länge på den här tråden.

Ja det finns självklart skillnader i uppmärksamhet men det finns också skillnader i vilka instrument vissa mediapersoner (Linnea tex) använder sig av, du vet ju nu att vissa av hennes lögner redan är avslöjade.

(FB) Linnéas svar på tal till "äldre mannen" hyllas på nätet.

Citat:
Klä upp mej endast för en man? Ha,ha,ha så larvigt inskränkt är jag inte. Jag ser absolut inget fel i att visa mej attraktiv ( dock inte vulgärt horig) både på mitt jobb och under min fritid.

Ja det är bara att kolla på din avatar, du gör ditt bästa för att locka till dig männens blickar. Men blir det inte jobbigt i längden att hela tiden söka bekräftelse via ditt yttre samtidigt som du inte vill ha bekräftelse från "annat håll"?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-10-28 kl. 18:43.
Citera
2017-10-28, 18:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Kvinnor har alltid rätt. Bjuder de ut sig på nätet så är det männen som nappar som ska klandras. Går de ut på krogen aspackade i en leopardfärgad djupt urringad klänning och plutar med läpparna för en random kille så är det HAN som är ett äckel som inte kan stå emot. Tack GUD att jag inte har någon son. Jag skulle må illa DAGLIGEN om jag hade en.

Alla normalt funtade män och kvinnor borde kunna enas om att ge sina söner rådet att hålla sig borta från kvinnor som klär sig alltför utmanande offentligt eller viker ut sig halvnäck på nätet på instagram och facebook för att lapa i sig uppmärksamhet samtidigt som dom lika gärna kan känna sig kränkta om "fel person" råkar fälla fel kommentar.

Bra flickvänsmaterial är helt enkelt inte lika med hur avklädd någon är eller hur bitchiga och lättkränkta vissa kan vara.

Om vi tittar lite närmare på mediafeministens extremt enögda syn på dagens Sverige så är det närmast skrattretande hur inskränkt någon kan vara, allt verkar gå ut på att skuldbelägga killar och män samtidigt som hon blundar för en väldig massa skit som hennes eget kön presterar.

Bard belyste problemet häromdagen på Twitter med kvinnor som kastar ur sig helt obevisade påståenden mot vem som helst i princip och det här gäller ju i hög grad också mediafeministens hetskampanj, hon håller ju redan nu på och tjatar om meetoo men inte ett ljud om alla de kvinnor som dömts i domstol för falsk tillvitelse och det börjat bli rätt många nu.
Citera
2017-10-28, 19:16
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Konversationerna ger intryck av att vara konstruerade, photoshopade och redigerade i rätt många fall.

"Fake news" på nätet finns dessutom överallt som du kanske känner till? Du hade ju fel tidigare om hennes påstådda massutskick på facebook, om hon ljuger om en sak så ökar faktiskt detta sannolikheten för att hon kan ljuga om annat?

Ja det finns självklart skillnader i uppmärksamhet men det finns också skillnader i vilka instrument vissa mediapersoner (Linnea tex) använder sig av, du vet ju nu att vissa av hennes lögner redan är avslöjade.

(FB) Linnéas svar på tal till "äldre mannen" hyllas på nätet.

Ja det är bara att kolla på din avatar, du gör ditt bästa för att locka till dig männens blickar. Men blir det inte jobbigt i längden att hela tiden söka bekräftelse via ditt yttre samtidigt som du inte vill ha bekräftelse från "annat håll"?

Jag kan absolut inte se att konversationen Linnéa har skulle vara fejkad. Okey! Jag hade fel betr. utskicken av mail på Facebook. Och jag var faktiskt inte sämre än att jag erkände det! Undrar om du hade haft en sådan ödmjuk attityd ? Men det är klart du är ju man. Med därmed inte sagt att jag är beredd att ge mej när det gäller det hon generöst delat med sej av offentligt.

Jag tycker den uppmärksamhet som Linnéa väckt genom sitt engagemang på nätet enbart är positivt. Inte minst för oss tjejer/kvinnor. Jag beundrar henne och önskade att jag själv hade samma kurage som hon. I det avseendet är hon en förebild. Däremot gillar jag inte att hon förstört sitt hår med regnbågsfärger. Men det är det enda jag har emot henne.

Inbilla dej inte att jag klär upp mej enbart för att få uppmärksamhet. Det är ett intresse jag haft ända sedan jag var liten tack vare min mamma. I det jobb jag har med b l a representativa uppgifter förväntas det dessutom att jag har en feminin framtoning. (FB) Vad har du på dig egentligen?
Sedan är det ju också skillnad på bekräftelser eller hur?
Citera
2017-10-28, 19:42
Medlem
Det jag gillar med Linnea är att hon är så jäkla het. Allt från hennes kropp till hennes hår och ansikte=perfektion. Det är synd att hennes personlighet står i direkt motsats mot utseendet, för annars hade det där vart en drömkvinna.
Citera
2017-10-28, 19:44
Medlem
Citat:
Däremot gillar jag inte att hon förstört sitt hår med regnbågsfärger. Men det är det enda jag har emot henne.

Mmm, att hon hittar på och överdriver verkar ju inte bekomma dig alls. (JA, DU ERKÄNDE ATT DU HADE FEL MEN FORTSATTE ÄNDÅ ATT HYLLA IDÈN SOM "GENIAL" FÖR ATT MEDIA SKREV OM DET. RIDÅ. Ett sådant svar skvallrar om att du aldrig kommer förstå ett uns av kritiken som framförs här.

Och du förväntar dig att bli bemött med respekt här? Du är inte lite oförskämd du. Och tror du ens på riktigt, att du ger ett "ödmjukt intryck" här? Ha ha. Jag vet inte om jag någonsin har stött på en "debattör" som uppvisar sådan nonchalans som du gör.

Du är en patetiskt extremfeminist som hyllar en annan extremfeminist, basta. Du är uppenbarligen inte ett dugg rädd för att er trovärdighet ska ta skada när du sitter och hyller en bedragerska helt okritiskt. Ditt beteende är inte normalt, whatsoever.
Senast redigerad av dianna-agron 2017-10-28 kl. 20:13.
Citera
2017-10-28, 20:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det jag gillar med Linnea är att hon är så jäkla het. Allt från hennes kropp till hennes hår och ansikte=perfektion. Det är synd att hennes personlighet står i direkt motsats mot utseendet, för annars hade det där vart en drömkvinna.
Sötast i stan, verkligen.

https://blogg.ng.se/bloggbevakning/wp-content/uploads/sites/25/2017/08/img_1833.jpg

Jag står fast vid att jag behöver bara gå in på mitt lokala ICA för att hitta snyggare kvinns. Men. Det här är ju en subjektiv fråga... Men det verkar som om du inte haft med heta tjejer att göra.
Citera
2017-10-28, 20:24
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Mmm, att hon hittar på och överdriver verkar ju inte bekomma dig alls. (JA, DU ERKÄNDE ATT DU HADE FEL MEN FORTSATTE ÄNDÅ ATT HYLLA IDÈN SOM "GENIAL FÖR ATT MEDIA SKREV OM DET". Ett sådant svar skvallrar om att du aldrig kommer förstå ett uns av kritiken som framförs här.

Och du förväntar dig att bli bemött med respekt här? Du är inte lite oförskämd du. Och tror du ens på riktigt, att du ger ett "ödmjukt intryck" här? Ha ha. Jag vet inte om jag någonsin har stött på en "debattör" som uppvisar sådan nonchalans som du gör.

Du är en patetiskt extremfeminist som hyllar en annan extremfeminist, basta. Du är uppenbarligen inte ett dugg rädd för att er trovärdighet ska ta skada när du sitter och hyller en bedragerska helt okritiskt. Ditt beteende är inte normalt, whatsoever.

Snälla du! Jag är faktiskt inte feminist. Och jag tänker verkligen inte be om ursäkt för att jag tagit Linnéas parti mot den kritik som framförs mot henne på denna tråd. Du mfl tycker att hon överdriver, men hur är det med er själva i detta avseende beträffande er kritik?
Citera
2017-10-28, 21:31
Medlem
Citat:
Du mfl tycker att hon överdriver, men hur är det med er själva i detta avseende beträffande er kritik?

Ja, dina "bevis" är ju oftast supertunga.

Standardfraser som återkommer: "jag har ingen anledning att tro...", eller "jag kan absolut inte se..." trots att det flera ggr framkommit bevis som talar för motsatsen. Det verkar ju inte spela någon roll vad folk säger, jag menar - du har ju ingen anledning att tro!!!!

Du får väl försöka motbevisa oss. Och din anekdotiska bevisföring (som kvinna) räcker ej, alltså dina standardfraser. Det är inte att debattera på ett seriöst sätt, om du nu trodde det.
Citera
2017-10-28, 21:57
Medlem
Citat:

Jodå, jag är rätt datorvan. Därför undrar jag lite mer exakt hur hon har gjort
Citera
2017-10-28, 22:06
Medlem
Citat:

Förlåt. Såg fel på vem du svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in