2017-10-15, 18:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, men dom har en klar sexuell koppling, det är därför många kvinnor gör allt för att framhäva sina bröst via tajta tröjor, djupa urringningar osv eller genom att förstora behagen för att på så sätt vinna omgivningens uppmärksamhet, något exakt liknande existerar inte hos männen och framför allt inte i lika stor omfattning, vi sorterar för sakens skull bort den ynka promille av alla män som skickar snoppbilder till främmande kvinnor, det är en minoritet som gör detta. Ibland undrar man förresten om inte kvinnor som du borde tänka till i 10 minuter innan ni kläcker ur er helt ogenomtänkta debattinlägg?

Nu var det inte mäns fetma vi diskuterade utan många kvinnors totala avsaknad av vett, stil, klass, finness och fingertoppskänsla. Men varför ses det (av feminister som dig) som en kvinnlig rättighet att klä sig så slampigt och/eller avklätt som möjligt?

Nu diskuterade vi inte hur folk är klädda på stranden utan på nätet och gator och torg. Vi får verkligen hoppas att det inte blir mode och socialt accepterat för kvinnor att ranta runt på ICA, jobbet, tunnelbanan, krogen osv med brösten slängandes hit och dit bara för att det är så skönt att slippa behå och någonting ovanpå

Det kommer som sagt inte att hända. Och många behöver just bh för att avlasta ryggen. Så du behöver knappast oroa dig därvidlag.
Citera
2017-10-15, 18:11
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Det är väl snarare mediafeministen som är enkelspårig, vi har hört det där om snoppbilder till leda nu, kom med nåt nytt.

Alla kvinnor lägger inte ut halv och helnakna bilder på nätet för att samla likes och få uppmärksamhet i brist på annat men många gör detta och man kan fråga sig varför du nästan ser detta som en kvinnlig mänsklig rättighet att vika ut sig på nätet? Är det någon skillnad mellan att få se nakna män eller nakna kvinnor?

Aha, det finns alltså ett "erotiskt syfte" med din avatar, intressant

Och varför kan inte sexuellt utmanande bilder av ben och bara bröst jämföras med penisbilder? Kan inte en eregerad manslem vara "vacker" i din värld? Man kan nästan tro att du lider av penisavund?

Nu är du proppfull med fördomar och förutfattade meningar, varför utgår du ifrån att vi vill att ni ska klä er (eller klä av er) så utmanande som möjligt på nätet? Kan inte du försöka glänsa med ditt intellekt istället för att försöka "exponera" dina fysiska företräden på nätet?

Du skall inte tala om fördomar som själv gett uttryck för sådana i dina inlägg. Var så god och lägg upp bilder ni också! Inte bara på könsorganen som definitivt inte är något att skryta med i posé. Vet du vad? Du verkar i din argumentation höra hemma i en hel annan tid dvs i början på förra seklet. Suck! Var det f ö v inte du som gnällde på mej för att jag förminskade dej? Jo, det var du. Du tillämpar samma metod lille vän.
Citera
2017-10-15, 18:15
Medlem
erikp121s avatar
Brudar älskar ju när man skickar kukbilder. Bara gjort det 1 gång och det blev högst uppskattat!
Citera
2017-10-15, 18:19
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Brudar älskar ju när man skickar kukbilder. Bara gjort det 1 gång och det blev högst uppskattat!

Bara gjort det en gång! Ja, då har du verkligen "stor erfarenhet".
Citera
2017-10-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Dumheter och det vet du.

Det är verkligen inte dumheter. Staten ska inte genom skolan in och styra barnen sexuellt mot barnens och föräldrarnas vilja.

Skolans uppgift är att undervisa barnen så de lär sig matematik, språk, historia, kemi med mera.
Citera
2017-10-16, 00:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Du skall inte tala om fördomar som själv gett uttryck för sådana i dina inlägg. Var så god och lägg upp bilder ni också! Inte bara på könsorganen som definitivt inte är något att skryta med i posé. Vet du vad? Du verkar i din argumentation höra hemma i en hel annan tid dvs i början på förra seklet. Suck! Var det f ö v inte du som gnällde på mej för att jag förminskade dej? Jo, det var du. Du tillämpar samma metod lille vän.

Jag har inte försökt förminska dig fröken vita pumps, det var istället en mycket framstående herre vid namn Freud som först presterade teorin om "penisavund" hos det kvinnliga könet och jag försökte bara föra in detta element i vår diskussion för du tycks likt mediafeministen ha en svårartad fixering vid manslemmar, man kan bara spekulera i varför?

Jag bad också en annan kvinnlig skribent här i tråden att förklara varför hon anser att det är en kvinnlig rättighet att klä sig så slampigt och avklätt som möjligt bara för att det är lika med valfrihet, kan inte du ge din motivation till varför du anser att kvinnor ska få vika ut sig på nätet och gator och torg och visa upp så mycket hud som möjligt när ni samtidigt gnäller över en och annan snoppbild som ramlar in i inkorgen varannan vecka?
Citera
2017-10-17, 03:48
Medlem
Har hon polisanmält trakasserierna och hoten? Vad bevisar att hon inte har skrivit större delen av meddelandena själv?

Med tanke på att hennes kändisskap bygger på att hon lägger ut sådana konversationer på nätet och enligt egen utsago också kontaktar personens familj och bekanta så är det ju lustigt att så väldigt många killar fortfarande väljer att skriva grova sexuella meddelanden och bilder samt hot till just henne (väldigt få tjejer får dagligen massa kukbilder om man ej gått med på sexsidor). Hon borde ju vara den sista som en sextrakasserare vill skicka sådant snusk till. Dock är hon själv i behov av att få sådana meddelanden för att kunna upprätthålla sin kampanj.
Citera
2017-10-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Har hon polisanmält trakasserierna och hoten? Vad bevisar att hon inte har skrivit större delen av meddelandena själv?

Med tanke på att hennes kändisskap bygger på att hon lägger ut sådana konversationer på nätet och enligt egen utsago också kontaktar personens familj och bekanta så är det ju lustigt att så väldigt många killar fortfarande väljer att skriva grova sexuella meddelanden och bilder samt hot till just henne (väldigt få tjejer får dagligen massa kukbilder om man ej gått med på sexsidor). Hon borde ju vara den sista som en sextrakasserare vill skicka sådant snusk till. Dock är hon själv i behov av att få sådana meddelanden för att kunna upprätthålla sin kampanj.

Hon är mytoman, egocentrisk och har fejkat i stort sett allt. Detta gynnar både hennes plånbok och karriär. Hon har ett stort egenintresse i detta, varför hennes trovärdighet är noll.
Allt detta spelar dock ingen roll ändå eftersom anhängarna inte är intresserade av verkligheten, de letar efter någon att skylla på, de letar efter förtryckare för att vidhålla sina fantasier.
Utan förtryckare är feminismen obsolet, varför det är extremt viktigt att hela tiden hitta nya, och det blir därför också mer absurt hela tiden.

Alla dessa rörelser är bevis på hur människor hittar på problem för att göda sig själva och slippa självdö. Jämför med olika svenska myndigheter, amnesty, green peace mfl. De är inte intresserade att lösa några problem egentligen, för utan problem försvinner deras existensberättigande.
Citera
2017-10-17, 10:16
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Jag har inte försökt förminska dig fröken vita pumps, det var istället en mycket framstående herre vid namn Freud som först presterade teorin om "penisavund" hos det kvinnliga könet och jag försökte bara föra in detta element i vår diskussion för du tycks likt mediafeministen ha en svårartad fixering vid manslemmar, man kan bara spekulera i varför?

Jag bad också en annan kvinnlig skribent här i tråden att förklara varför hon anser att det är en kvinnlig rättighet att klä sig så slampigt och avklätt som möjligt bara för att det är lika med valfrihet, kan inte du ge din motivation till varför du anser att kvinnor ska få vika ut sig på nätet och gator och torg och visa upp så mycket hud som möjligt när ni samtidigt gnäller över en och annan snoppbild som ramlar in i inkorgen varannan vecka?

Jo du försöker visst förminska mej! Och vad Sigmund Freud beträffar var han naturligtvis präglad av 1800-tals patriarkatet betr. sin analys.

Sedan överdriver du när du påstår att vi viker ut oss lättklädda. Åtminstone inte denna skitkalla sommar ute på stan. Var på Öland under sommaren. Bara ett par gånger kunde jag gå i Borgholm i shorts och linne. Vet du vad? Jag skäms varken för mina ben eller min kropp lika lite som Linnéa och andra kvinnor som generöst delar med sej av sina behag gör. Därmed inte sagt att vi exponerar våra könsorgan. Så ta och tagga ner lite i din kritik. Nu tycker jag att jag gett dej tillräckligt svar men du lär nog inte nöja dej med det. Du verkar tänd på att provocera tjejer.
Citera
2017-10-17, 11:55
Medlem
Här uttalar sig Jamina Roberts från svenska damlandslaget i handboll om Linnéas projekt:

"Det är bra att hon lyfter det. Men det är ingen i vårt lag som är i närheten av så mycket sådant."

https://www.expressen.se/gt/sport/vad-skulle-hant-om-han-hade-fatt-leva/

Vad är det som gör att Linnéa som är en handbollsspelare på mycket lägre nivå dragit till sig så mycket mer nät-sextrakasserier och -hot än vad kvinnliga handbollsspelare på högre nivå ens kommer i närheten av?
Citera
2017-10-17, 13:11
Medlem
Insperatuss avatar
Det skulle vara intressant att höra vad Linnea har att säga om anklagelserna mot kollegan på AB. Om hon helt lägger locket på så känns det som en bekräftelse på att hon bara driver sin kvinnokamp så länge det gynnar henne själv.
Citera
2017-10-17, 18:11
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Hon är mytoman, egocentrisk och har fejkat i stort sett allt. Detta gynnar både hennes plånbok och karriär. Hon har ett stort egenintresse i detta, varför hennes trovärdighet är noll.
Allt detta spelar dock ingen roll ändå eftersom anhängarna inte är intresserade av verkligheten, de letar efter någon att skylla på, de letar efter förtryckare för att vidhålla sina fantasier.
Utan förtryckare är feminismen obsolet, varför det är extremt viktigt att hela tiden hitta nya, och det blir därför också mer absurt hela tiden.

Alla dessa rörelser är bevis på hur människor hittar på problem för att göda sig själva och slippa självdö. Jämför med olika svenska myndigheter, amnesty, green peace mfl. De är inte intresserade att lösa några problem egentligen, för utan problem försvinner deras existensberättigande.

Jag tror absolut inte att Linnéa är mytoman. Inte heller att hon fejkar. Om det hade varit så som du påstår hade hon med all sannolikhet avslöjats för länge sedan. Hon har tvärtom i stället med all rätt fått stor uppmärksamhet i media. Att påstå att vi som håller på henne och uppskattar det hon gör inte skulle vara intresserade av verkligheten är inget annat än ett grundlöst påstående. Det är just därför att hon delar och engagerar sej i den verklighet vi kvinnor befinner oss i som vi uppskattar henne. Och detta är inte "påhittade problem".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in