2017-10-27, 16:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Mitt på dagen dessutom. De få svenska män som ens är ute i city vid den tiden står inte och hänger utan är troligtvis ute på ett ärende och har således inte tid att trakassera vare sig Linnéa eller annan halvful feminist.

Ponera att det vore så att hon blev trakasserad vid nämnda tidpunkt och plats, vem/vilka är det som med största sannolikhet har skulden? Vilka står utan jobb och hänger i city mitt på dagen? Jo, den massiva elefanten i rummet ingen vill nämna vid namn. Vi kan kalla honom Voldemort.
Det är väl mer troligt att det fanns ett antal svenska män som såg henne och sen kommenterade hennes utseende av en eller annan anledning.
Citera
2017-10-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är väl mer troligt att det fanns ett antal svenska män som såg henne och sen kommenterade hennes utseende av en eller annan anledning.

Jag ser dock det som högst osannolikt på grund av främst två faktorer.
Det ena är att svenska män i regel är väldigt väluppfostrade (hunsade) i det offentliga rummet utan alkohol i kroppen.
Det andra är att Linnéa inte ens är särskilt snygg, hon kvalar knappt in på övre halvan om hon är ute och promenerar i city.
Citera
2017-10-27, 16:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Jag ser dock det som högst osannolikt på grund av främst två faktorer.
Det ena är att svenska män i regel är väldigt väluppfostrade (hunsade) i det offentliga rummet utan alkohol i kroppen.
Det andra är att Linnéa inte ens är särskilt snygg, hon kvalar knappt in på övre halvan om hon är ute och promenerar i city.
Det är inte det minsta osannolikt att män mellan varandra har kommenterat hennes utseende. Men därifrån är ju steget rätt långt till direkta trakasserier.
Citera
2017-10-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte det minsta osannolikt att män mellan varandra har kommenterat hennes utseende. Men därifrån är ju steget rätt långt till direkta trakasserier.

Det kan jag köpa. Ja, steget är extremt stort och osannolikt i en större skala.
Citera
2017-10-27, 17:04
Medlem
Kvinnor har alltid rätt. Bjuder de ut sig på nätet så är det männen som nappar som ska klandras. Går de ut på krogen aspackade i en leopardfärgad djupt urringad klänning och plutar med läpparna för en random kille så är det HAN som är ett äckel som inte kan stå emot. Tack GUD att jag inte har någon son. Jag skulle må illa DAGLIGEN om jag hade en.
Citera
2017-10-27, 19:04
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon definierar inte de påstådda sextrakasserierna, har folk stirrat på henne eller tryckt upp henne mot husväggarna och försökt dra av kläderna? Eller har dom visslat uppskattande? Det hela låter så diffust och det borde du kunna hålla med om?

Men du kan ju inte lika gärna kräva att män inte ska få titta på dig och ragga på dig ibland om du klär dig sexuellt utmanande? Vadå sexistiska kommentarer? Du spelar ju på sex genom att springa runt i korta kjolar och klackstövlar och du vill helt klart ha uppmärksamhet, varför då gnälla när du får det?

Och nej, du är inte en kändis (likt Linnea) förutom här på flashback där du är "ökänd"

Hellre ökänd än okänd! Jag blir ju i alla fall bekräftad! Det är minsann inte fy skam. Allra minst på ett så stort forum med många användare som Flashback.

Så du kräver alltså en detaljerad redovisning av Linnéa? Jag tycker hon uttrycker sej tillräckligt tydligt. Men du kanske kräver videodokumentation? Och inte ens det skull räcka för att du skulle tro på henne eller vad?...

Klart jag vill ha uppmärksamhet! Och visst uppskattar jag att killar/män tittar på mej när jag klätt upp mej. Däremot inte att bålstirra och klä av mej med ögonen. Det är bara pinsamt. Jag tar gärna emot komplimanger. Men vulgära inviter och kommentarer är inget jag uppskattar lika lite som att få en hand på låret,en arm om midjan eller en dask på rumpan eller bli tryckt på bysten.
Citera
2017-10-28, 00:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag skulle säga att diskussionen i samhället och #meetoo är konkreta resultat som hon har bidragit till.

Skitsnack, meetoo startades av Tarana Burke 2006 och det var Alyssa Milano som började sprida den, du ska inte låta mediafeminsten ta åt sig någon ära här men man kan ju inte vänta sig mer av en "supporter" till henne (du!), ni tycks båda vara en vän av lögnen som mediaredskap
Citera
2017-10-28, 00:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Så du kräver alltså en detaljerad redovisning av Linnéa? Jag tycker hon uttrycker sej tillräckligt tydligt. Men du kanske kräver videodokumentation? Och inte ens det skull räcka för att du skulle tro på henne eller vad?...

Hon har inte framkastat några bevis utan endast påståenden som naiva kvinnor och "cucks" köper utan att blinka. Du verkar förresten ha någon sorts avgudadyrkan av mediafeministen, på gränsen till ren fanatism faktiskt

Citat:
Klart jag vill ha uppmärksamhet! Och visst uppskattar jag att killar/män tittar på mej när jag klätt upp mej. Däremot inte att bålstirra och klä av mej med ögonen. Det är bara pinsamt.

Du erkänner alltså att du vill ha uppmärksamhet men samtidigt vill du inte ha det? Kvinnlig logik är inte lätt att förstå sig på

Och varför är det så viktigt att alla killar och män ska titta på dig? Kan inte du hålla dig till en man som du gör dig fin för? Måste du skrika efter uppmärksamhet från hela världen?
Citera
2017-10-28, 01:37
Medlem
franges avatar
Citat:
Och varför är det så viktigt att alla killar och män ska titta på dig? Kan inte du hålla dig till en man som du gör dig fin för? Måste du skrika efter uppmärksamhet från hela världen?

Nejnej, inte från hela världen. Bara från de snygga. Kollar de fula lite för länge så blir det att ställa sig och gråta ut i #metoo
Citera
2017-10-28, 10:52
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Hon har inte framkastat några bevis utan endast påståenden som naiva kvinnor och "cucks" köper utan att blinka. Du verkar förresten ha någon sorts avgudadyrkan av mediafeministen, på gränsen till ren fanatism faktiskt

I vilken skum kolkällare befinner du dej i? Har hon inte bevisat något? Hon har ju tex visat bilder på nätkonversationen mellan sej själv och de som trakasserar henne. Skulle inte det räcka? Naturligtvis inte för dej. Du kräver ju nästan att hon skall lyfta ner månen!

Citat:
Du erkänner alltså att du vill ha uppmärksamhet men samtidigt vill du inte ha det? Kvinnlig logik är inte lätt att förstå sig på
Hur vore det med lite semantik eller hur? Det finns faktiskt skillnader i uppmärksamhet. Det borde du ha lärt dej eftersom du häckat så länge på den här tråden.

Citat:

Klä upp mej endast för en man? Ha,ha,ha så larvigt inskränkt är jag inte. Jag ser absolut inget fel i att visa mej attraktiv ( dock inte vulgärt horig) både på mitt jobb och under min fritid. I din snäva värld är det byxdress och långkjol som är alternativet för din kvinna förstår jag. Jag tycker du har dragning åt en islamistisk kvinnosyn på gränsen till det heltäckande kvinnoidealet.
Citera
2017-10-28, 13:54
Medlem
franges avatar
Citat:
I vilken skum kolkällare befinner du dej i? Har hon inte bevisat något? Hon har ju tex visat bilder på nätkonversationen mellan sej själv och de som trakasserar henne. Skulle inte det räcka? Naturligtvis inte för dej. Du kräver ju nästan att hon skall lyfta ner månen!

Problemet var att 1990 släpptes ett program, som heter Adobe Photoshop.

Det är inte direkt så att du måste vara toppforskare på ESA för att kunna trixa och klippa och klistra - eller helt enkelt skapa helt egna - förfalskade - bilder på nätkonversationer...
Citera
2017-10-28, 14:05
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet var att 1990 släpptes ett program, som heter Adobe Photoshop.

Det är inte direkt så att du måste vara toppforskare på ESA för att kunna trixa och klippa och klistra - eller helt enkelt skapa helt egna - förfalskade - bilder på nätkonversationer...

Jag vet inte hur trovärdig hon är. Men sen undrar jag HUR hon skulle förfalska om hon nu gör det...
Hur går det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in