2017-10-28, 17:46
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Om det skulle visa sig att det är Soran Ismail som är "Komikern" så är det det största som hänt mig sedan min son föddes.
Varför?
Är det han så är det han, är det inte han så är det inte han. Svårare än så är det inte
Citera
2017-10-28, 17:48
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det var så rätten resonerande när Billy Butt dömdes också. Den åtalade har ett "särpräglat utseende" och därför finner vi det osannolikt att kvinnor skulle ha sex frivilligt med honom.
Åldersskillnad spelar också roll enligt domar i HD.
Citera
2017-10-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Man kan stryka moderat också, Anders Borg gick dom ju allin på utan minsta källkritik eller efterforskning, bara rent önsketänkande och sensationsiver. Så då blir det bara vänsterpacket kvar, msm har genom sin tystnad hintat om vilken politisk inriktning mgm har, journalisternas.

Det var nog fler på festen än bara Anders Borg. Ditt resonemang blir fort väldigt besvärande. Andra journalister kan och gör egna efterforskningar. Visar det sig att en Reporter hittat på saker och ting och det avslöjas så blir det svårt att få jobb sen.
Citera
2017-10-28, 17:51
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Åldersskillnad spelar också roll enligt domar i HD.

Fast nu framkom ju aldrig några bevis mot Butt. Han dömdes för att han var ful och gammal. Sedan har han kämpat i 20 år för att få upprättelse, men aldrig fått någon. Det är en de värsta rättsskandalerna i svensk historia. Flashback är dock för unga för att komma ihåg och det är ju så himla skönt att gotta sig i att Soran Ismail kanske har blivit anklagad också.
Citera
2017-10-28, 17:52
Medlem
Addhocs avatar
Nu har jag inte hängt med i tråden riktigt men min gissning på vem komikern kan vara är (drumvirvel) Messias H*llberg.

Varför det? Det är något creepy med killen, räcker med att titta på honom och tillsammans med hur han låter så ringer varningsklockor.
Citera
2017-10-28, 17:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Fast nu framkom ju aldrig några bevis mot Butt. Han dömdes för att han var ful och gammal. Sedan har han kämpat i 20 år för att få upprättelse, men aldrig fått någon. Det är en de värsta rättsskandalerna i svensk historia. Flashback är dock för unga för att komma ihåg och det är ju så himla skönt att gotta sig i att Soran Ismail kanske har blivit anklagad också.
Jodå, jag minns BB historien, och precis som du säger var domen ganska tveksam i synnerhet med hur lagstiftningen på området såg ut då.

Och jag instämmer absolut att Sorans utseende knappast friar honom från våldtäkt eller annat. Tvärtom, de flesta våldtäktsmän jag stött på har inte varit avvikande fula på något sätt.
Citera
2017-10-28, 17:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Flera har sagt att de ska ta ett glas whiskey/skratta/jubla om det är Soran. Bara att scrolla bakåt i tråden och se själv.

Vilka vidriga svin som kan glädjas åt att någon våldtagit, eller vad säger du?

Det blir allt ett extra glas i kväll för att fira, om det bekräftas att det verkligen är Soran

"Glädjas åt att någon våldtagit", har du en skruv lös? Det man gläds åt är att det är PK-etablissemangets främsta företrädare, hans extrema oantastliga höghet Soran Ismail.
Citera
2017-10-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Han har tweetat!!

https://twitter.com/Soranismail/stat...19483796602881
2014.
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Han har tweetat!!

https://twitter.com/Soranismail/stat...19483796602881

Varför refererar alla till SD i kommentarerna till Sorans tweet?, vad har de med anklagelserna mot Soran att göra?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Tillsammans med MP, så har S och V majoritet. Alla är feminstiska partier.
Nej, det har de inte. Det är därför SD har vågmästarrollen. Vare sig borgarna eller rödgröna röran har egen majoritet.

Jag undrar dock -- vad har detta med den misstänkta komikern att göra?

Är din tanke att om det är Soran så kan han absolut inte vara feminist?

Brukar Soran kalla sig feminist ens?
Citera
2017-10-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Varför refererar alla till SD i kommentarerna till Sorans tweet?, vad har de med anklagelserna mot Soran att göra?
Tweeten är från när han blev avstängd från SR under valrörelsen pga att han var känd SD-kritiker. Har alltså inget med den här soppan att göra.
Citera
2017-10-28, 18:02
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Vad är det som du tycker är helt djävla galet?

Hur emotionellt instabil hon verkar vara. Dessa desperata signaler på bekräftelsebehov från en vuxen kvinna är ofattbara.
Att folk kan komma upp i ålder utan minsta självinsikt är skamligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in