2017-10-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Sannolikt eftersom det rör sig om flera våldtäkter och förundersökning inletts.
Inte säkert
https://polisen.se/Utsatt-for-brott/...nkt-for-brott/
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Varken mannen eller hans agent har velat kommentera uppgifterna.

http://www.soranismail.se/Kontakt.aspx <-- vem har en agent så öppet..

Samt att nästan hela hans facebook är fyllt med sport.

Det är nog Soran Ismail

https://gfx-bloggar.aftonbladet-cdn.....-12.43.06.jpg
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Tro mig det finns falskanmälningar. Mörkertalet är enormt eftersom reaktionerna vid enbart misstanke får folk att gå bananas och spela värsta goda medborgarna. Denna tråd är ett exempel. Kan vara otrohet, avundsjuka, grupptryck, rasism, omvänd rasism, ångerkänslor och mycket mer som får en att falskanmäla. Det finns.

Visst finns det sannolikt falskanmälningar men det största problemet är väl ändå det stora antalet våldtäkter som inte leder till nånting alls?
Citera
Medlem
Kibombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Nja, det beror ju på om du väljer att tro på de i tråden som länge sagt sig ha vetskap om att det är Soran eller ej.

Problemet med dessa röster, är att de inte kunnat lägga fram några bevis. Att någon säger sig veta, räcker inte för att det med säkerhet ska gå att fastställa vem MGM är.
Citera
2017-10-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo
Problemet med dessa röster, är att de inte kunnat lägga fram några bevis. Att någon säger sig veta, räcker inte för att det med säkerhet ska gå att fastställa vem MGM är.
Vilket jag inte heller påstod.

Men att hävda att det inte nått FB är fel.
Citera
2017-10-29, 20:49
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Jepp så är det. Jag är en trogen läsare (skribent mer sällan) av Flashback och tycker att vissa saker visst "förtigs" av sk MSM. Samtidigt FÅR man inte bara vara så enögd att tro på allt skit som står här. För på fb finns en jävla massa skit också. Precis som i MSM! Så trist är verkligheten! Pk-idioter och anti-pkidioter in en skränande ankdamm. Utmaningen är att sålla!
Så länge man försöker tänka objektivt och själv ställer fakta från båda sidor mot varandra tycker jag att det går ganska bra, problemet är bara att en stor andel bara ser ena sidan av myntet och p g a smutskastningen som finns från båda sidor vill man inte gärna erkänna att den andra sidan kan ha rätt då och då. Det hade varit bra om folk inte gjorde sin politiska åsikt till en så stor del av sin person i övrigt, det blir mycket lättare att även granska den egna sidan om det nu är sanningen man vill åt.
Citera
2017-10-29, 20:51
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
jag tänkte mer på medvetslösa redlösa tjejer. om fittan smörjer sig lr inte. alla dessa tjejer som vaknar av att ngn har sex med dem. fyfan va sjukt.

Våldtäktsoffer - både medvetslösa och vakna- får ofta fysiska skador i underlivet i form av sår på slemhinnorna. Som alltså brister när lubrikation - det du kallar smörjning - saknas. Och det gör jävligt ont.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Tänk vilken bragd detta är för den svenska inrikespolitiken. Inte ens Soran lyckas man integrera trots pengaregn, rampljus och lägenhet på Södermalm.

Vore ju dock inte direkt första gången som en kurd har visat sig ha taskig kvinnosyn, ta alla balkongflickkastningar och hedersmord som exempel - det är uteslutande just kurder det handlar om (Fadime, Pela etc).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Tro mig det finns falskanmälningar. Mörkertalet är enormt eftersom reaktionerna vid enbart misstanke får folk att gå bananas och spela värsta goda medborgarna. Denna tråd är ett exempel. Kan vara otrohet, avundsjuka, grupptryck, rasism, omvänd rasism, ångerkänslor och mycket mer som får en att falskanmäla. Det finns.

Du glömde argumentet att "hon klädde sig slampigt"

Din jävla idiot!
Citera
2017-10-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tydligen vet media vem det är men det når inte FB.

Så, ännu en gång!
Sign chadde som bevisat haft insyn hos DN har redan den 20 oktober pekat ut att DN artikeln skulle handla om Soran!
Citera
Avstängd
Självklart är det aldrig rätt att sätta på en tjej mot hennes vilja men jag hävdar fortfarande att metoo kampanjen kommer att leda till att fler killar kommer att söka sig till andra killar. Jag hävdar inte att det sistnämnda är fel men att det kommer bli en konsekvens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vore ju dock inte direkt första gången som en kurd har visat sig ha taskig kvinnosyn, ta alla balkongflickkastningar och hedersmord som exempel - det är uteslutande just kurder det handlar om (Fadime, Pela etc).

Det går inte komma ifrån att kurder har en taskig kvinnosyn. Även om de klär sig i fårakläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in