2017-11-20, 23:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Låter egentligen ganska rimligt, han har inte setts till runt Åsögatan, helt raderad från jordens yta sedan slutet av oktober, våldtäktsanklagelser ska väl leda till häktning och tidningarna borde inte skrivit något innan han var i förvar, då flyktrisk till bergen söderut får anses överhängande.

Någon som orkar ringa Kronoberg och hoppas på att färsking svarar och försäger sig?

Skulle verkligen flyktrisken bedömas vara hög i ett sådant här fall, och det även om de beslagtar passet?
Citera
2017-11-21, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Skulle verkligen flyktrisken bedömas vara hög i ett sådant här fall, och det även om de beslagtar passet?

Han har väldigt gott om ekonomiska resurser, förra året omsatte han dryga 7 miljoner med 60% vinst, familj och vänner i Kurdistan, kanske fördomsfullt av mig, men känns betydligt mer flyktbenägen än en random svennebanan
Citera
2017-11-21, 00:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Han har väldigt gott om ekonomiska resurser, förra året omsatte han dryga 7 miljoner med 60% vinst, familj och vänner i Kurdistan, kanske fördomsfullt av mig, men känns betydligt mer flyktbenägen än en random svennebanan

Skulle en åklagare resonera så, skulle det vara tillräckligt pk?
Frågar eftersom jag är osäker.
Citera
2017-11-21, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Skulle en åklagare resonera så, skulle det vara tillräckligt pk?
Frågar eftersom jag är osäker.

Hmmm, jag spekulerar vilt själv, men han har uttryckt en samhörighet m.m. Med Kurdistan i sina SVT-produktioner, han har gått om pengar, kanske dubbla pass?
Klent psyke, med ett problematiskt förhållningssätt till alkohol, vet inte hur åklagaren argumenterar, men kan det låta så vid en häktningsförhandling?

2 våldtäkter och sexuella ofredande flera år tillbaka i tiden, uppåt 4 års fängelse riskeras (1,5 i verkligheten) och en karriär som är helt över...
Citera
2017-11-21, 09:12
Medlem
Finns det någon som kan bekräfta att Soran är på häktet?
Citera
2017-11-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemulenz
Finns det någon som kan bekräfta att Soran är på häktet?

Nej. Ingen hittills.
Citera
2017-11-21, 12:41
Medlem
Citat:
Hmmm, jag spekulerar vilt själv, men han har uttryckt en samhörighet m.m. Med Kurdistan i sina SVT-produktioner, han har gått om pengar, kanske dubbla pass?
Klent psyke, med ett problematiskt förhållningssätt till alkohol, vet inte hur åklagaren argumenterar, men kan det låta så vid en häktningsförhandling?

2 våldtäkter och sexuella ofredande flera år tillbaka i tiden, uppåt 4 års fängelse riskeras (1,5 i verkligheten) och en karriär som är helt över...

De flesta kurder jag känner äger fina fastigheter i Kurdistan i byarna de kom ifrån. De visar upp sin rikedom, på semestrar, ofta åker de bil genom Europa. Olika arrangerade giftemål sker med släkten närvarande. Det är påkostade bröllop. Det blir många släktingar som samlas där nere och firar att "äntligen har kusinerna hittat varandra och blivit kära"!

Min spekulation är att det höver inte bli så dyrt för Soran att invänta att alla sexbrott preskriberas. Släkten äger säkert många vackra hus naturskönt belägna, för det ska vara mycket vackra landskap i Kurdistan. Han har nog att göra där borta. Skägget, övriga utseendet och mentaliteten är som handen i handsken att gå på koranskola och utbilda sig till iman. För prata kan han.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-11-21 kl. 12:43.
Citera
2017-11-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hen kanske kan göra framgång i nått socialdemokratisk kalifat, man är lite trött på att de värsta av den färgade sortens hen alltid skyddas till vilket pris som helst av den islams älskande regeringen.
Undrar när Soren Barbaren vågar sig utanför dörren...

Man blir helt riktigt trött på att de "goda" med de "rätta" åsikterna skall skyddas maximalt. Gäller det de "onda" med "felaktiga" åsikter så är det inga problem att hänga ut dem även om dessa vare sig har gjort något olagligt eller har blivit dömda. Handlar helt och hållet om vad för åsikter en person har.
Citera
2017-11-21, 13:42
Medlem
TilleyHats avatar
För de som spekulerar i om komikern är häktad så ska ett sådant beslut tas av en domstol i en häktningsförhandling som normalt är offentlig om inte det finns särskilda skäl att hålla häktningsförhandlingen inom lyckta dörrar.

Om personen ifråga är häktad så finns det alltså ett beslut om detta hos någon av domstolarna i (sannolikt) Stockholmsområdet.

Eftersom media inte har rapporterat något om häktning så anser jag det i princip uteslutet att personen ifråga skulle vara häktad.
Citera
2017-11-21, 13:43
Medlem
Citat:

pengar som kommer från offentlig sektor.
Citera
2017-11-21, 14:07
Medlem
Snubchurps avatar
Eftersom förundersökningarna mest troligt läggs ner och detta inte kommer leda till nått åtal, kommer detta trots allt slå hårt mot Soran? Tänker att det kommer smetas över så han kommer kunna fortsätta med sina dumheter. Eller tror ni det är kört? Hur det än är så är anklagelserna så grova att när det kommer ut i media ordentligt så är karriären kanske körd?
Citera
2017-11-21, 14:28
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Eftersom förundersökningarna mest troligt läggs ner och detta inte kommer leda till nått åtal, kommer detta trots allt slå hårt mot Soran? Tänker att det kommer smetas över så han kommer kunna fortsätta med sina dumheter. Eller tror ni det är kört? Hur det än är så är anklagelserna så grova att när det kommer ut i media ordentligt så är karriären kanske körd?
Den här videon som gör narr av honom har 40 000 visningar på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=01Dds65suNA

Allmänintresse finns och information om det här kommer för all framtid finnas tillgänglig på Internet, både på Flashback och andra ställen. Även om hans karriär inte är körd så kommer det här hänga efter honom i bakgrunden i resten av hans liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in