2017-10-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Teori: Detta var en nærmast rituell handling, planlagd god tid i forveg.Vi vet att PM hadde upp och nervenda kors och Satan skrivet på sin svetsmask! Och datumet 10 augusti er et datum knutet til tortyr: https://no.wikipedia.org/wiki/Larsok. Kanskje 10 augusti er sjelvaste julafton i PM`s almanacka. Någon borde kolla upp vad PM gjorde 10 augusti foregående år. Forlåt min dårliga svenska.
äh..tror jag inte han hade ju försökt få dit tjejer ett par dagar innan KW ..så jag tror att han fick med KW , var bara pga. att det var bara hon som vågade åka ensam med honom. Detta finns att läsa på tyska sidan som heter allmystery.dk...har försökt att leta där, men det verkar som jag måste börja från början o det orkar jag inte
Håller med om att han har satan o nedvända kors.....du skriver bra svenska!
Citera
2017-10-25, 20:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
OCH vi vet faktiskt att kan våldfört sig på KW med kniv.

Nej, det vet vi faktiskt inte!

Men om jag har fel så är du väldigt välkommen att motbevisa mig med den tekniska bevisning du har eller känner till som styrker ditt påstående! Be my guest!
Citera
2017-10-25, 20:20
Medlem
Tror att det var planerat. Kanske något i hur han ser så frånvarande ut på alla foton med henne tagna strax innan. Som om han samlar energi/planerar eller begrundar något. Han verkar inte vara typen som är tyst i sällskap.

Kanske tänkte han att eftersom hon är svensk och han är känd skulle det dröja innan polisen kopplade samman fallet. Han kanske hade täckt botten med plast som hon sparkade undan. Föreställer mig när hon går ner för trappan, och "...varför är det plast på botten?"
Eller något annat som gick fel som fick honom att ändra planer och allt såg till slut hastigt och oorganiserat ut.
Citera
2017-10-25, 20:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Hypotetiskt skulle han kunna köra vidare på att hon faktiskt fått en smäll i huvudet av luckan, även om det inte syns någon skada på kraniet.

Hypotetiskt så kan han köra vidare på att han faktiskt ställde av henne på Refshaleöen under torsdagskvällen.

Men den sagan är lika motbevisad som att hon fått en smäll i huvudet av luckan, kranieskada eller inte. Det måste inte bli en kranieskada för att en rättsläkare ska kunna se om någon fått en så tung stållucka i huvudet. Sedan finns en hel del annat som motbevisar den sagan också, som redan avhandlats tidigare i tråden. Det mesta av fantasierna och hittepåhistorierna kring luckan stoppade tvärt i samma ögonblick som fynder av KW's huvud avslöjades och det faktum att det inte fanns någon dylik skada. Men det är bara att gå tillbaka och läsa inläggen i ärendet, så hittar du massvis med inlägg och varför det inte kan ha skett på det viset.
Citera
2017-10-25, 20:21
Medlem
Citat:
Teori: Detta var en nærmast rituell handling, planlagd god tid i forveg.Vi vet att PM hadde upp och nervenda kors och Satan skrivet på sin svetsmask! Och datumet 10 augusti er et datum knutet til tortyr: https://no.wikipedia.org/wiki/Larsok. Kanskje 10 augusti er sjelvaste julafton i PM`s almanacka. Någon borde kolla upp vad PM gjorde 10 augusti foregående år. Forlåt min dårliga svenska.

Mycket intressant. Hoppas man kollar upp det!
Citera
2017-10-25, 20:22
Medlem
Nog inte så vanligt att någon spontansticker en tjej 14 gånger i underlivet i rent vredesmod.
Citera
2017-10-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ursäkta, men nu blir jag nyfiken! Varför tycker du inte PM är sån? Vi får ta bort att han inte har samma resurser som Trump - äcklet har, men om han hade??...

Trump vill ha världsherravälde. PM lever i sitt eget universum med önskan om speciella perversiteter för att tillfredsställa sina ultrasjuka lustar.
Citera
2017-10-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Trump vill ha världsherravälde. PM lever i sitt eget universum med önskan om speciella perversiteter för att tillfredsställa sina ultrasjuka lustar.

Ok, då menar nog du som jag...att i sin egen lilla värld så vill han bestämma o tillfredsställa sig själv med sina ultrasjuka lustar. Jag ser honom som psykopat rakt igenom..men troligtvis flera diagnoser på det.
Citera
2017-10-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu påstår du en massa saker som det inte finns bevis för!

Vi vet inte att PM har gjort sig av med mobilerna. Vi vet bara att de är borta. PM medger att han har slängt dem överbord. Men det enda vi vet med säkerhet, är att de är borta. Men visst, vi kan välja att lita på PM i den frågan. Men för den som vill hävda en alternativ teori, så är det svårt att motsäga det faktum att PM är opålitlig. Om det passar honom att ljuga om att han slängt bort mobilerna, så gör han nog det. Vem vet, det kanske ligger en mobil gömd ombord på den där fritidsbåten som plockade upp honom...

Det finns vittnen som säger att PM har kastat verktyg efter folk. Det var en av de saker jag åsyftade då jag i ett tidigare inlägg noterade att uppgifterna om att PM inte skulle vara våldsam inte alls är samstämmiga, så som det påstods. Så ja, man kan nog säga att vi vet att han kan vara våldsam, men rent tekniskt är det "bara" en vittnesuppgift.

Att PM varit misstänkt för en brevbomb var nyheter för mig. Men har han inte blivit fälld är det ingenting vi kan fästa någon vikt vid. Inte om vi ska vara strikt korrekta, och det var hela syftet med mitt inlägg. De som vill hävda alternativa teorier har några saker att hålla sig till, och det är de saker vi MED SÄKERHET VET.

Hur som helst: han gör som alla med den störningen gör, som märker att det har fungerat förut. Så varför inte nu? De driver det till sin spets. Precis som den s.k arbogakvinnan har gjort. Det tillhör själv störningen att bete sig så till slut om man inte blir stoppad innan.

En antisoc.pers-störning skulle aldrig klara att ha en verkstad på den nivån som PM har - och syssla med uppfinningar. Däremot har ingen av dem några problem att begå hemska saker om de känner sig "tvungna" att göra det, och detta endast för sin egen skull. Kan handla om pengar men också om en slags pervers sexuell njutning. (jämför med Lisa Holm-mordet).
Citera
2017-10-25, 20:31
Medlem
Citat:

Jag tror inte det är planlagt. I alla fall inte med just KW.
Citera
2017-10-25, 20:45
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror inte det är planlagt. I alla fall inte med just KW.

KW er nog bara den tillfellig ja (typ den han fick tag i). Orsaken till at det sket seg, var nog at detta var enda gongen PM firade 10 augusti i just en ubåt. Fort gjort at overplanera.
Citera
2017-10-25, 21:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Intressant teori.
Det hade då ingen betydelse vem som blev offret utan det viktiga var vem som råkade vara på ubåten just den dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu ska man ju inte mata trollen, men jag kan i alla fall säga så mycket som att du har helt fel i ditt påstående om att "Samstämmiga uppgifter säger att PM ej är våldsam.". Det finns flera som har vittnat om hans våldsamheter och direkta hot om grovt våld, inte minst praktikanten som PM hotade slå in huvudet på med en hammare.

Många har vittnat om hans raseriutbrott men ingen har vittnat om våld även om de har blivit hotade.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hetlevrad, ja - men han har aldrig, så vitt man känner till, tagit till våld mot någon - annat i försvarssyfte, och då försvarade han en kvinna.

Det är precis den uppfattningen jag också har.
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Javisst ja! Vi vet också att en praktikant blev hotad till livet med en hammare, när han påtalat brister i brandsäkerheten i PMs hangar. OCH vi vet faktiskt att kan våldfört sig på KW med kniv.

Absolut tror jag att han har våldfört sig på KW men frågan är om det har med raseri mot henne att göra.
Jag tror mer att han har planerat och iskallt har utfört sitt dåd utan att det har med några yttre framkallade aggressioner eller provokationer att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in