Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
Vi vet också att PM gjort sig av med både sin och KWs mobil. Vi vet att PM är en våldsam natur. Vi vet att PM var misstänkt för att ha dödat en person med en brevbomb - en styrelsemedlem i en raketklubb (eller vad det nu var), som var drivande i en uteslutning av honom. Vi vet att han kastar verktyg mot medarbetare när något inte passar honom. Vi vet att han ljuger. Så kan vi kanske besluta oss för att ta ovanstående i beaktande vid teoribildningar?
Nu påstår du en massa saker som det inte finns bevis för!
Vi vet inte att PM har gjort sig av med mobilerna. Vi vet bara att de är borta. PM medger att han har slängt dem överbord. Men det enda vi vet med säkerhet, är att de är borta. Men visst, vi kan välja att lita på PM i den frågan. Men för den som vill hävda en alternativ teori, så är det svårt att motsäga det faktum att PM är opålitlig. Om det passar honom att ljuga om att han slängt bort mobilerna, så gör han nog det. Vem vet, det kanske ligger en mobil gömd ombord på den där fritidsbåten som plockade upp honom...
Det finns vittnen som säger att PM har kastat verktyg efter folk. Det var en av de saker jag åsyftade då jag i ett tidigare inlägg noterade att uppgifterna om att PM inte skulle vara våldsam inte alls är samstämmiga, så som det påstods. Så ja, man kan nog säga att vi vet att han kan vara våldsam, men rent tekniskt är det "bara" en vittnesuppgift.
Att PM varit misstänkt för en brevbomb var nyheter för mig. Men har han inte blivit fälld är det ingenting vi kan fästa någon vikt vid. Inte om vi ska vara strikt korrekta, och det var hela syftet med mitt inlägg. De som vill hävda alternativa teorier har några saker att hålla sig till, och det är de saker vi
MED SÄKERHET VET.