2017-10-24, 22:15
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det mörkröda kan ev. vara det; herpes som kommer och går (och kanske blir värre vid stress - och om man är dryg...). - Här kan vid stark uppförstoring också anas två mörkare fläckar t.h. på överläppen:
http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9940696/politiet-leder-efter-vaerktoej-som-kan-have-skadet-kim-wall/

Jmfr i övrigt:
http://www.bilddump.se/bilder/20171024185117-2.249.161.193.jpg
(Bildmaterial med låg upplösning)
Absolut sevärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hej! Jag har varit borta från rapporteringen en tid, men har förstått att huvud och ben från KW återfunnits. Vet någon i tråden om man ännu har någon officiell direkt dödsorsak (alltså, noggrannare än "yttre våld")?

Min egen personliga hypotes har hela tiden varit att hon dött av ett eller flera slag mot huvudet. Nu tycker jag mig förstått att skallen återfunnits i oskadat skick, men det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon inte dött av, säg, en hjärnblödning vållad av ett slag som lämnat själva kraniet intakt.

Hur mycket vet vi i nuläget om detta?
Inte mycket.

Efter det filmerna (snuffmovies) blivit kända tycker jag dock mig ha märkt att dom som framfört en självmordshypotes med påföljande stick och partering av en förtvivlad Madsen börjat vackla lite i sin ortodoxa tro.

Dessutom verkar en stor del mer och mer inse att den parterade japanskan KAN vara PMs verk.
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-10-24 kl. 22:17.
Citera
2017-10-24, 22:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan inte tänka mig annat än att han kommer bli fälld: såg, sågtänder som matchas på Kims kropps brottytor, Madsens bakgrund som våldsam, tortyrfilmer, fetishintresse. Syr man ihop allt finns inget rimligt tvivel.

Skräckfilmer har väl nästan alla sett. Jason Voorhees var en kändis när jag var tonåring.
Madsen har väl ingen dokumenterad våldsam bakgrund?
Har man lyckats koppla sågen till Madsen?
Citera
2017-10-24, 22:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan inte tänka mig annat än att han kommer bli fälld: såg, sågtänder som matchas på Kims kropps brottytor, Madsens bakgrund som våldsam, tortyrfilmer, fetishintresse. Syr man ihop allt finns inget rimligt tvivel.
Självklart blir han fälld. Hur kan någon tveka.
Citera
2017-10-24, 22:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skräckfilmer har väl nästan alla sett. Jason Voorhees var en kändis när jag var tonåring.
Madsen har väl ingen dokumenterad våldsam bakgrund?
Har man lyckats koppla sågen till Madsen?
Det var filmer med äkta kvinnomord.
Citera
2017-10-24, 22:33
Medlem
Vet vi om de nämnda våldsporr/mordfilmerna fanns nedladdade in extenso på PM:s dator, eller har man bara funnit spår i hans sökhistorik eller bland cookies? I det senare fallet måste jag, skam till sägandes, erkänna att även jag sett några sådana filmklipp på Youtube...
Citera
2017-10-24, 22:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var filmer med äkta kvinnomord.

Fast att han glott på sådana bevisar ändå inte att han vare sig dödat dem på filmerna eller någon annan. Teoretiskt skulle filmer kunna hamnat på datorn genom malware eller på annat sätt (eftersom han tydligen inte varit ensam användare av datorn).
Citera
2017-10-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast att han glott på sådana bevisar ändå inte att han vare sig dödat dem på filmerna eller någon annan. Teoretiskt skulle filmer kunna hamnat på datorn genom malware eller på annat sätt (eftersom han tydligen inte varit ensam användare av datorn).
Nej. Men sammantaget ALLT så blir det jävligt svårt att ljuga sig fri från detta.
Citera
2017-10-24, 22:59
Medlem
Nosemonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Så jättekonstigt att du nämner denna bok nu! Har kollat lite noggrannare på letsdoits länk från hangaren kl 9.57 i morse. På anteckningsblocket har han skrivit Psykopat Bateman eller Batman, svårt att läsa, men Bateman var ju huvudpersonen i American Psyco!! Det här är så ohyggligt sjukt, men jag tror att fanskapet kommunicerar sanningen om sig själv med sin omgivning. Vid ett tillfälle säger han "man måste ta det stegvis. Det är det som är utmaningen". Vid ett annat tillfälle säger han "ALLTING som du ser härinne är prototyper. Något som ska bli något, som ska bli något, som ska bli The Real Thing".. Lägg därtill dockan som hänger i taket med "avsågade" underben. Vid ett annat tillfälle nämner han en nazist som alltid varit en inspiration för honom. "En komplex person, innehåller både ser goda och det onda". Jätteintressant, undra var allt detta ska sluta egentligen!?

Aha, jag har missat den länken. Ja, det är nog inte helt osannolikt att han ger subtila signaler om sig själv och gör det stegvis. Om han sagt att "allting som du ser här inne är prototyper...", kan han då även ha syftat på sig själv - en sexualsadistisk mördare "in the being"?

Har även lyckats missa dockan utan ben, låter helt sjukt men var det en hint om vad som komma skulle?

Om fanskapet skrivit ner någonting, vad som helst, om Bateman som mycket riktigt var huvudperson i American Psycho är det illa, riktigt illa. Om han haft denna rollkaraktär och dennes perversioner som förebild vet jag inte om jag någonsin vill veta i detalj vad som hände på ubåten de där olycksaliga timmarna :-/
Citera
2017-10-24, 23:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Matchade sågens tänder brottytorna? - Samstämmiga uppgifter säger att PM ej är våldsam. - Fler än PM har haft tillgång till datorn.

Försvaret har ännu inte kommenterat de nya fynden.

Dödsorsak: Hitintills okänd.

Nu ska man ju inte mata trollen, men jag kan i alla fall säga så mycket som att du har helt fel i ditt påstående om att "Samstämmiga uppgifter säger att PM ej är våldsam.". Det finns flera som har vittnat om hans våldsamheter och direkta hot om grovt våld, inte minst praktikanten som PM hotade slå in huvudet på med en hammare.

Att "Fler än PM har haft tillgång till datorn." är något vi inte vet, det är bara något PM påstått. Dessutom var det enligt uppgifter i media inte i en dator som dessa snuff-movies hittades, utan i en lös hårddisk. Man hittade länkar i en dator till filmerna/hårddisken, och det var dem som ledde polisen till hårddisken. Huruvida andra har haft tillgång till såväl dator som hårddisk har inte framgått. Enbart PM har påstått detta.

Försvaret har visst kommenterat de nya fynden, deras kommentar var att PM inte vill bli förhörd.
Citera
2017-10-24, 23:52
Medlem
trngws avatar
Alla som vill komma med alternativa teorier kring vad som hänt KW, har en del att ta i beaktande. Här är några av de saker man bör fundera över innan man slänger ur sig en egenpåhittad teori.

Vi vet att KW har blivit styckad, med en såg. Vi vet att hon blivit dumpad i, eller i närheten av, Kögebukten. Vi vet att hon åkte iväg med PM's ubåt. Vi vet att PM har varit i kontakt med KW's styckade kropp. Vi vet att PM's ubåt befunnit sig på den aktuella platsen vid den aktuella tidpunkten. Vi vet att KW's trosor och strumpbyxor fanns kvar ombord på ubåten. Vi vet att PM medvetet sänkte sin egen ubåt, och vi vet att PM ljugit om hur KW miste livet. Vi vet att ubåten inte varit nära land under hela natten. Vi vet att KW's skalle inte utsatts för grovt fysiskt våld. Vi vet att ubåten gjort två dyk, ett på kvällen och ett på morgonen. Vi vet att KW hade ett knivstick i bröstet, tio i bålen och fyra i slidan. Vi vet att likadana rörstumpar i metall som fanns på KW's kvarlevor, återfanns i PM's verkstad (och i ubåten om jag minns rätt). Vi vet allt detta för det finns teknisk bevisning för det.

Därtill har PM medgivit att han var närvarande vid KW's död, han har sagt sig ha en del i den olycka han hävdar orsakade hennes död, och han har medgivit att han sänkt KW i Kögebukten. Han har också medgivit att de rörstumpar som använts som sänke, kan komma från hans verkstad.

Vi vet också att ett vittne säger sig ha sett PM gå mot ubåten med en såg dagen för händelsen. Vi vet att det har hittats en såg på botten av Kögebukten i samma område som KW's kvarlevor hittades. Vi vet att PM medgivit att han har en sådan såg som omnämnts och att han använt den den aktuella dagen. Vi vet att den sågen inte återfanns i verkstaden.

Så, ska man komma med en alternativ teori, så måste man först se till att täcka in allt ovanstående, minst.
Citera
2017-10-25, 00:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu ska man ju inte mata trollen, men jag kan i alla fall säga så mycket som att du har helt fel i ditt påstående om att "Samstämmiga uppgifter säger att PM ej är våldsam.". Det finns flera som har vittnat om hans våldsamheter och direkta hot om grovt våld, inte minst praktikanten som PM hotade slå in huvudet på med en hammare.
Hetlevrad, ja - men han har aldrig, så vitt man känner till, tagit till våld mot någon - annat i försvarssyfte, och då försvarade han en kvinna - vilket han skriver salvelsefullt om här:
https://ing.dk/blog/handler-alvor-177331
Citat:
Att "Fler än PM har haft tillgång till datorn." är något vi inte vet, det är bara något PM påstått. Dessutom var det enligt uppgifter i media inte i en dator som dessa snuff-movies hittades, utan i en lös hårddisk. Man hittade länkar i en dator till filmerna/hårddisken, och det var dem som ledde polisen till hårddisken. Huruvida andra har haft tillgång till såväl dator som hårddisk har inte framgått. Enbart PM har påstått detta.
Det var ju många som hade tillgång till hans bostad också - inkl. inneboende praktikanter m.fl. - Det här får man nog aldrig någon större klarhet i. - Och som åklagaren understryker: PM är ej upphovsman till filmerna.
Citat:
Försvaret har visst kommenterat de nya fynden, deras kommentar var att PM inte vill bli förhörd.
Det kan det finnas fler än en anledning till: PM förstår att hans situation är besvärlig och att han nu tvingas presentera en mycket klar, koncis och så detaljerad beskrivning som möjligt av vad som egentligen hände på ubåten.

Antag att han såg den tunga luckan falla över KW och att resten, sett ur hans synvinkel, är ungefär det han beskrivit. Han måste ju då fundera över varför det kommit så mycket blod från KW, utan att minsta spricka fanns i hennes skalle. - Hon ska också ha krampat i 20 sek. - Ett eller flera sår i huvudet kan ev. förklara blodet; det fanns hur som helst flera skador som ännu ej närmare har beskrivits.

Knivskador "före döden, vid döden, efter dödens inträde" är ytterligare något som erfordrar penetrering och kanske framför allt en kortare tupplur.

Under det fortsatta antagandet att PM förstått att en av hans fiender varit framme och norpat åt sig liket (vilket ju är vad som måste ha skett om inte PM ljuger) bör han ha intresse av att söka ringa in denne ärkefiende. Han behöver då hjälp av sin advokat och föredrar att tiga tills han har alla fakta på bordet. - Och kanske han också vill avvakta och se om man kan hitta mobiltelefonerna och armarna.

Det är vad som kan bevisas som är intressant - och på nuvarande stadium lutar det åt en stark indiciekedja som försvaret måste bemöta på ett mycket vederhäftigt sätt.
Citera
2017-10-25, 00:26
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Alla som vill komma med alternativa teorier kring vad som hänt KW, har en del att ta i beaktande. Här är några av de saker man bör fundera över innan man slänger ur sig en egenpåhittad teori.

Vi vet att KW har blivit styckad, med en såg. Vi vet att hon blivit dumpad i, eller i närheten av, Kögebukten. Vi vet att hon åkte iväg med PM's ubåt. Vi vet att PM har varit i kontakt med KW's styckade kropp. Vi vet att PM's ubåt befunnit sig på den aktuella platsen vid den aktuella tidpunkten. Vi vet att KW's trosor och strumpbyxor fanns kvar ombord på ubåten. Vi vet att PM medvetet sänkte sin egen ubåt, och vi vet att PM ljugit om hur KW miste livet. Vi vet att ubåten inte varit nära land under hela natten. Vi vet att KW's skalle inte utsatts för grovt fysiskt våld. Vi vet att ubåten gjort två dyk, ett på kvällen och ett på morgonen. Vi vet att KW hade ett knivstick i bröstet, tio i bålen och fyra i slidan. Vi vet att likadana rörstumpar i metall som fanns på KW's kvarlevor, återfanns i PM's verkstad (och i ubåten om jag minns rätt). Vi vet allt detta för det finns teknisk bevisning för det.

Därtill har PM medgivit att han var närvarande vid KW's död, han har sagt sig ha en del i den olycka han hävdar orsakade hennes död, och han har medgivit att han sänkt KW i Kögebukten. Han har också medgivit att de rörstumpar som använts som sänke, kan komma från hans verkstad.

Vi vet också att ett vittne säger sig ha sett PM gå mot ubåten med en såg dagen för händelsen. Vi vet att det har hittats en såg på botten av Kögebukten i samma område som KW's kvarlevor hittades. Vi vet att PM medgivit att han har en sådan såg som omnämnts och att han använt den den aktuella dagen. Vi vet att den sågen inte återfanns i verkstaden.

Så, ska man komma med en alternativ teori, så måste man först se till att täcka in allt ovanstående, minst.

Vi vet också att PM gjort sig av med både sin och KWs mobil. Vi vet att PM är en våldsam natur. Vi vet att PM var misstänkt för att ha dödat en person med en brevbomb - en styrelsemedlem i en raketklubb (eller vad det nu var), som var drivande i en uteslutning av honom. Vi vet att han kastar verktyg mot medarbetare när något inte passar honom. Vi vet att han ljuger. Så kan vi kanske besluta oss för att ta ovanstående i beaktande vid teoribildningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in