2017-10-21, 09:57
Medlem
Han har väl två lägen, ett för att vara myspys och ett läge för att ventilera trycket. Men PKs häxprocess är igång, då gäller det inte att råka få fingret i kläm.
2017-10-21, 10:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlykuma
såg på expressen att martin timell blev arg i en video. trodde inte att han kunde bli arg. ligger och darrar i shock nu på golvet...

Ja herregud, den där videon visar ingenting om någon maktfullkomlighet. Han har väl rätt att bli arg. Han säger att han orkar inte mer "nu åker jag hem" "Du är så satans negativ". Där är ju han uppgiven inför en medarbetares sätt.
I den videon tycker jag inte att han domderar iallafall.
Nä, då får de komma med bättre bildbevis hur han domderar.
2017-10-21, 10:17
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Jag är medveten om vad Bastin twittrat. Henrik har även twittrat att han personligen skall ordna de bästa advokater därtill betala för dessa åt folket som folket anmäler/sprider övergrepp. Kanske du kan hjälpa honom med att anmäla tv4 för denna arma praktikant som enligt @HB fick 250 000, Henrik vill tydligen inte anmäla själv fast han personligen vet. Inte flickan heller verkar vara så ivrig att anmäla men du kan ju gå deras ärenden, Bastin betalalar! .
Vilket enkelt förklaras med att en anmälan från Bastin inte kommer att leda någonstans. Tjejen som ska ha blivit utsatt måste vara med på tåget och anmäla händelsen om det ska ha minsta lilla chans att leda längre än en "brott kan ej styrkas"-stämpel.
2017-10-21, 10:19
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
När han drev byggfirma kan han ju inte ha varit över 20 för när ha ledde Ballen var han väl typ 22
Kan man inte vara programledare för Bullen och ha en firma samtidigt? Fanns det någon slags konkurrensklausul i avtalet med SVT som förhindrade att man hade byggfirma?
2017-10-21, 10:23
Medlem
Jag är kvinna och jag tycker fasiken det gått för långt nu. JA, Martin har gjort en del saker. DET är inte ok att dra upp handen i någons underliv. Där, om det är sant, håller jag med att det INTE är ok. Nej, man kanske inte vill se hans korv, men för det så anser inte jag att det är något att bry sig om. Är väl bara att säga åt honom att stoppa in den igen för att man inte är intresserad. Blir man så chockad av att se en dase (Om det inte är en falukorv, då kan man bli chockad) så kanske man levt alldeles för skyddat.

Dra ett skämt här och där om både lytes, homo, sex, o rasism är väl för i helvete inte hela världen. Är jag invandrare och komiker så jävlar vad jag har rätt att skämta om invandrare, o jävlar om jag är homo och drar ett skämt, då är det ok. Folk kanske inte ska vara ute bland folk om man inte tål vissa saker. Man kan skämta om vad som helst, det är SKÄMT för fan och inte blodigt allvar. Tar man illa vid sig. Säg till då, eller har du inte stake nog??? Rädd att mista jobbet? Vad är det då för jobb att gå till? Blir man kickad för att man säger till kan AD göra rätt.

Om du däremot tar på kvinnors bröst eller nedre regioner, utan ok, då har du gått för långt. DET gäller även kvinnor. Såg ensam mamma som stod och dreglade över killarnas rumpor, det är ok??????? Hade det varit en karl som sagt så, hade aftonbladet skrivit stora feta rubriker. Dessutom, kvinnor som fyller tuttarna med ett halvkilo silikon. HM, vad vill ni med det?? Ni vill att killar/män ska se er. Ok, inte ok att för den skull ta på dom, MEN ändå, nått vill ni ju med det. Hur skönt är det med stora jävla pattar man inte kan ligga som man vill för, och ont i ryggen får man men ändå gör dom det. VARFÖR? För sin egen skull! NO way, då sätter man inte in D kupa, för sin egen skull. ALDRIG.

Nä, åter till Martin. Släpp honom lös. Nu har han bett om ursäkt. Alla gör vi väl fel ibland? Finns det någon perfekt person? Skulle inte tro det. Häxjakten är värre än det Martin Timell gjort. Han tar tag i sina problem, det gör inte häxjägarna. Man skriver stort för att dölja sig själv.
2017-10-21, 10:23
Medlem
Barababar5s avatar
[quote=mickes418|62116103]Det enda som förbryllar är badtunnan. Ingenstans förutom i detta forum har det handlat om penetrering, så antagligen handlar det inte om penetrering. Men vad gjorde tjejen i badtunnan? Varför hoppar man i en badtunna i fyllan med en främmande man när ens pojkvän är närvarande? Vad mer hände som ledde fram till tafsandet? Jag tvivlar starkt på att tjejen hoppade i badtunnan och MT dreglandes började tafsa utan att ett ord sagts.QUOTE]

Varför skulle inte en kvinna kunna bada badtunna på en fest? Oavsett om det är en pojkvän där eller inte? Oavsett om det råkar befinna sig en främmande man, en kollega eller hamster i badtunnan? Och att hon ändå har rätt att göra det utan att bli tafsad på, tagen mellan benen etc.
2017-10-21, 10:24
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Därför att om man anmäler innan så kan du inte längre jobba ihop med en hel del och du sparkar dig själv i princip. Därför kommer sånt här ut först efter att folk slutat
Helt riktigt. Mycket vanligt när det handlar om folk i upplevd eller faktisk beroendeställning. Att det ens ska ifrågasättas och behövas diskuteras är märkligt, det är en psykologisk mekanism som varit känd i mänsklighetens hela historia och som personer i maktpositioner utnyttjat i alla tider.

Samtliga som träder fram om diverse påstådda övergrepp nu är ju personer som befunnit sig i sådana positioner gentemot de som pekas ut, mönstret som framträder är glasklart.
2017-10-21, 10:28
Medlem
Kebabfysikers avatar
Hur många ex-fruar har Martin Timell?
2017-10-21, 10:37
Medlem
[quote=Barababar5|62116738]
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Det enda som förbryllar är badtunnan. Ingenstans förutom i detta forum har det handlat om penetrering, så antagligen handlar det inte om penetrering. Men vad gjorde tjejen i badtunnan? Varför hoppar man i en badtunna i fyllan med en främmande man när ens pojkvän är närvarande? Vad mer hände som ledde fram till tafsandet? Jag tvivlar starkt på att tjejen hoppade i badtunnan och MT dreglandes började tafsa utan att ett ord sagts.QUOTE]

Varför skulle inte en kvinna kunna bada badtunna på en fest? Oavsett om det är en pojkvän där eller inte? Oavsett om det råkar befinna sig en främmande man, en kollega eller hamster i badtunnan? Och att hon ändå har rätt att göra det utan att bli tafsad på, tagen mellan benen etc.

Tänk ett steg till. Utifrån vad alla säger så "vet alla" hur MT är. MT sitter full i en badtunna. Troligtvis drar han grova snuskiga skämt. Tjejen kommer och sätter sig ner intill honom. Skämten blir allt grövre, och MT skojar säkerligen om tjejen och dennes kropp, och slutar troligtvis med att MT sticker ner handen. Det är det mest logiska scenariot. Tjejen har då haft massor av möjligheter att avlägsna sig, men det gör hon inte. Pojkvännen har också haft möjligheten att avlägsna henne. Troligtvis har hon skämtat med, även om sig själv, för att smälta in. MT tolkar det som fritt fram. För att sticka in handen under trosan måste hon sitta väldigt nära dessutom, knappast på andra sidan. När tjejen aldrig avlägsnat sig, och sitter så nära, är med i jargongen, så tror jag knappast att MT är den enda som skulle misstolka det.

Till skillnad från vad tidningarna skriver sitter han knappast där som satan med horn i pannan och vältrar sig över en oskyldig princessa som leker med dockor.
2017-10-21, 10:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vi behöver pöbeldomstolar, med tanke på rättsväsendets kvinnosyn.
Att du inte inser att du är nedlåtande kan jag bara beklaga.

Ja du visar att du, precis som Timell och andra grottmänniskor, är en idiot när du har den stenåldersåsikten. Lejongrop, högafflar och stupstock är förmodligen dina lösningar.

Citat:
Ledningens förmåga, hur naiv är du?
Ledningen har tillåtit det fortgå av vinstskäl, och när pöbeldomarna eskalerade var dom tvungna att agera.

I en fungerande marknadsekonomi är deras förtroende förbrukat.
2017-10-21, 10:43
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undulaten1
Jag är kvinna och jag tycker fasiken det gått för långt nu. JA, Martin har gjort en del saker. DET är inte ok att dra upp handen i någons underliv. Där, om det är sant, håller jag med att det INTE är ok. Nej, man kanske inte vill se hans korv, men för det så anser inte jag att det är något att bry sig om. Är väl bara att säga åt honom att stoppa in den igen för att man inte är intresserad. Blir man så chockad av att se en dase (Om det inte är en falukorv, då kan man bli chockad) så kanske man levt alldeles för skyddat.
Riktigt, det är inte okej. Enligt lagstiftningen kan det till och med jämställas med våldtäkt i vissa fall. Så vid närmare eftertanke tycker jag att det är några resor värre än "inte okej."
2017-10-21, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja du visar att du, precis som Timell och andra grottmänniskor, är en idiot när du har den stenåldersåsikten. Lejongrop, högafflar och stupstock är förmodligen dina lösningar.

I en fungerande marknadsekonomi är deras förtroende förbrukat.

Vi är på väg in i ett angiverisamhälle där personer kan gå ut i media och säga saker som kan vara sanna.. men som också kan vara osanna. Men konsekvenserna för de som drabbas av detta kan bli katastrofala. Vill vi ha ett sådant samhälle??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in