2017-10-21, 08:36
Medlem
Gällande Lulu Carter.

Va inte hon Sveriges första topless modell?
Jo har väl poserar i avslöjande klänningar, styva tårtor utan BH.
Extrem urringat osv.

Nej de ger inte folk skäl att tafsa. Men kom igen gör man så vill man uppenbarligen ha uppmärksamhet för sina bröst!
2017-10-21, 08:42
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrsteg
Gällande Lulu Carter.

Va inte hon Sveriges första topless modell?
Jo har väl poserar i avslöjande klänningar, styva tårtor utan BH.
Extrem urringat osv.

Nej de ger inte folk skäl att tafsa. Men kom igen gör man så vill man uppenbarligen ha uppmärksamhet för sina bröst!
Hur ung e du egentligen?!

Jävlar vilken soppa MT ställt till med, har han verkligen inte förstått vad hans beteende skulle kunna leda till så måste han lida av någon sorts diagnos. Herre min skapare...
2017-10-21, 08:48
Medlem
Önskar att Lulus version granskas och ifrågasätts mer istället att på förhand döma MT. Det är väl allmänt känt att många kvinnor knullar sig fram i karriären. Inget nytt alls.
2017-10-21, 08:58
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
För tio år sedan på byggfirma så snackade vi Timell. Chefen menade att Timell är en sopa som harvade i bygg o städ branschen med kontoret på fickan och körde ett antal av sina projekt i botten.
Att Timell är fartblind kan ligga i att han vad som kommit fram knappt varit nykter en dag i veckan allt sedan tonåren, "garvet" är typiskt efter många års röka...vilket jag har två källor på att så har hen gjort i alla tider och är därför lite...så paj i huvudet, visat upp snasen och sådant annat pubertalt trams och inte bara en gång enligt källorna.
Nu har väl gubben nått nivån "Knocking on heaven`s door", tvingad till att avstå av hälsoskäl, ser sliten ut av bara helvete på kort tid, ingen kul längre och nu dubbelt så lynnig dessutom.
Lite fel dock att ge sig på Timell för sådant som skett tio år bak i tiden...de är ju samma kålsupare hela bunten i princip, de är inga helgon i nöjes branschen och hur de nu kommit upp sig, samma fritids intressen antar jag, aaaa du verkar ju cool!
När han drev byggfirma kan han ju inte ha varit över 20 för när ha ledde Ballen var han väl typ 22
2017-10-21, 09:02
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Önskar att Lulus version granskas och ifrågasätts mer istället att på förhand döma MT. Det är väl allmänt känt att många kvinnor knullar sig fram i karriären. Inget nytt alls.
Eller är det just så att dom som gjort det har känt sig tvingade att ligga för att få jobbet?
2017-10-21, 09:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
När han drev byggfirma kan han ju inte ha varit över 20 för när ha ledde Ballen var han väl typ 22
Han var 30 när han började med Bullen men ledde Ordvalpen som första TV framträdande när han var 27 så han hade lite tid på sig med byggandet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Timell
2017-10-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur svårt är det att fatta. Jag lägger ingen skuld på något offer. Jag säger endast att det är en mycket olycklig samhällsutveckling där vi får fler och fler pöbeldomstolar. Om du inte ser faran med det kan jag bara beklaga. I övrigt anser jag att ledningen ska gå om de inte haft förmåga att se igenom det som skett.

Vi behöver pöbeldomstolar, med tanke på rättsväsendets kvinnosyn.
Att du inte inser att du är nedlåtande kan jag bara beklaga.

Ledningens förmåga, hur naiv är du?
Ledningen har tillåtit det fortgå av vinstskäl, och när pöbeldomarna eskalerade var dom tvungna att agera.
Senast redigerad av Gary-loomis 2017-10-21 kl. 09:14.
2017-10-21, 09:08
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Varför köper du alla anklagelser rakt av? Varför anmäldes aldrig MT? Varför väntade LC tills hon fick sparken? Hon hade inget med MT att göra i slutet. Varför anmälde ingen annan kvinna MT? Med den påstådda personalomsättningen, varför är det inte fler drabbade tjejer? Varför har ett flertal av de anonyma anklagelserna exakt samma meningsbyggnad och uttal som Lulu Carter? Uttal som ingen jag har mött i mitt liv använt sig av. Vad gjorde kvinnan i badtunnan med MT? Ingen tvingade i henne. Det är så mycket som inte stämmer.

Två av kvinnorna är ju definitivt personer som särar på benen för sina jobb. Blir man tafsad på så säger man till om det är ovälkommet. Ger man bara ifrån sig ett garv, då ger man ett tillstånd. En 16-åring kanske inte fattar situationen alla ggr, men en kvinna på 40 år vet definitivt vad hon sysslar med. Det här är bara ett sätt för er feminister att frånsäga er allt ansvar. Allt ansvar ligger på mannen enligt er. FEL! LC Har minst lika mycket ansvar i detta som MT.

Det enda som förbryllar är badtunnan. Ingenstans förutom i detta forum har det handlat om penetrering, så antagligen handlar det inte om penetrering. Men vad gjorde tjejen i badtunnan? Varför hoppar man i en badtunna i fyllan med en främmande man när ens pojkvän är närvarande? Vad mer hände som ledde fram till tafsandet? Jag tvivlar starkt på att tjejen hoppade i badtunnan och MT dreglandes började tafsa utan att ett ord sagts.

Det här är skillnaden mellan idioter som er feminister och intelligent folk. Vi klarar att läsa mellan raderna och inser att "it takes two to tango". MT har gjort fel, och får framför allt stå till svars inför sin fru. Men dessa kvinnor är definitivt inga oskyldiga små prinsessor.

Vidare är detta erkännande inte ngt att lägga vikt vid. Lika trovärdigt som Otto Warmbiers erkännande. Även om MT skulle lägga upp all motbevis så skulle han hudflängas, under en längre tid. Expressen har ju sysslat med karaktärsmord en längre tid nu. Och nyttiga idioter som du har svalt allt med hull och hår.
Men herregud vad har du för syn på kvinnor.
Fan vet du om att bli tafsad på? Du och jag har ju ingen aning om hur det är.
Förmodligen är det ju så som dom säger.
Bara lyssna och lär. Ta inte på någon som
inte vill bli tagen på. Skratt eller ej.

Och varför skulle en tjej inte få bada badtunna om hon ville det?
Hör du inte hur sjukt det låter?
För enligt dig så får hon inte bada för att:
Hennes pojkvän är med.
Det finns en risk för att om hon visar sig i bikini så får "man räkna med att bli tallad på".
2017-10-21, 09:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag ser det som lite ironiskt att den av många utpekade "mobbaren" Timell började sin TV-karriär med barnprogram, inte minst 'Bullen' där mobboffer kunde skriva in och be om råd.
Nja, det var väl där han lärde sig.
2017-10-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Men herregud vad har du för syn på kvinnor.
Fan vet du om att bli tafsad på? Du och jag har ju ingen aning om hur det är.
Förmodligen är det ju så som dom säger.
Bara lyssna och lär. Ta inte på någon som
inte vill bli tagen på. Skratt eller ej.

Och varför skulle en tjej inte få bada badtunna om hon ville det?
Hör du inte hur sjukt det låter?
För enligt dig så får hon inte bada för att:
Hennes pojkvän är med.
Det finns en risk för att om hon visar sig i bikini så får "man räkna med att bli tallad på".

Det är självklart inte ok att bli behandlad så, men varför lita blint på att Lulus version av händelseförloppet är helt sann? Lite källkritik vore på sin plats här. Det finns mycket som inte stämmer med historien om badtunnan, det kan du väl inte förneka?
2017-10-21, 09:43
Medlem
FiffelMonas avatar
Måste ändå säga att Martin har hanterat det här bra, tillskillnaden från luffaren Virtanen. Såg på Nyhetsmorgon nyss att han beklagade det som skett, att han inte visste att hans sätt att bete sig gjorde folk obekväma osv och att han ska jobba med det. Vad har Virtanen gjort, låst in sig med en femma ladd och ett par bärs?
2017-10-21, 09:45
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Måste ändå säga att Martin har hanterat det här bra, tillskillnaden från luffaren Virtanen. Såg på Nyhetsmorgon nyss att han beklagade det som skett, att han inte visste att hans sätt att bete sig gjorde folk obekväma osv och att han ska jobba med det. Vad har Virtanen gjort, låst in sig med en femma ladd och ett par bärs?
Lät dock inte speciellt trovärdigt. Enligt VD för TV4 är han nu definitivt utkastad, de tänker bryta kontraktet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in