2017-10-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det stora problemet är att det nu pekas en massa fingrar från olika håll. Det kölhalas individer i massmedia utan någon som helst pardon eller känsla för att ingenting är ensidigt. Det talas om att nu är det minsann slut på att säga »inte alla män«. Det skapas ett offer- och förövare-klimat där det är helt okej att skoningslöst ge de påstådda »offren« rätten att bestämma vad som skett utan möjlighet att se nyanser i påståendena.

Jag är tämligen säker på att det så kallade »manliga beteendet« uppbärs av en minoritet män och att det är maktindivider. Jag är lika säker på att det varit ett växelspel mellan män och kvinnor i alla tider där en inte så liten andel kvinnor faktiskt tyckt att det funnits en bekräftelse inbyggd i detta. Det är ju även så att media för 30-40 år sedan öppet kunde höja personer som Henry Kissinger (power is beautiful) och Simon Spies till skyarna som riktiga »kvinnokarlar«. Det var lika naturligt då som det var naturligt att kvinnor var hemma och stod för markservicen och männen arbetade hårt för försörjningen. Så är detta samhälles fundament och det vill man nu fördöma i efterskott.

Jag har i sig inga problem med att fördöma detta och jag tycker att det är ren skit som många fler än Timell hållit på med. Ingmar Bergman lär ju inte ha undvikit att ta för sig exempelvis. Dock är det som sagt säkert minst lika stor andel kvinnor som faktiskt tyckt att spelet mellan man och kvinna varit »som det skulle vara«. Det är »drifterna« som reglerar detta, något som man nu försöker förneka och fördöma något som absolut inte varit ensidigt till 100 %.

När man inte anmält en sak till rättsväsendet, då ska man fan inte gå till massmedia för att hämnas. Absolut inte om det som sket var för flera år sedan.

Skillnaden i det du beskriver är att det finns alltid kvinnor som är, blir attraherade av män, såsom kriminella eller män med hög maktposition. Dessa kvinnor har då själva valt sitt umgänge, möjligen för att utnyttja sin lägre ställning för framtiden eller säkerställa sin ekonomi samt framtida möjligheter inom yrkesvärlden. Många män i den "positionen" köper det rakt av. De kvinnor som i detta fall blivit trackasserade har i motsats till ovan nämnda ex. Inte acceperat männens beteende. I vissa fall kanske de godtagit en ursäkt direkt i sammanhanget, men när så inte blir fallet så etsar det sig fast i minnet som ett ärr. Helt förklarligt. MT i dessa fall tror sig då kunna köra över det motsatta könet genom att ignorera dessa. Motsatsen blir då tvärtom, nämligen fullkomlig och reslultate kan vi alla ta del av idag.
Senast redigerad av Trollpungen 2017-10-20 kl. 21:07.
2017-10-20, 21:04
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Okey hur sjuk är inte detta då, jag har varit statlig anställd och på en "firmafest" där vi åkte ut i Stockholms skärgård med mat & öl ombord på båten (sån Sandhamnsresa) så Känner jag en kvinnlig kollegas (nja kollega, hon var iallafall på samma myndighet och på samma avdelning) hand på låret för att senare hamna högre upp, alla visste senare om detta och ingen anmälan gjordes, hur som så hamna jag hemma hos henne senare på natten...

Så gnäll inte på killar för tjejer kan va lika goa de med, har själv varit med om "skamgrepp" av kvinnor i vården på festligheter (blåljust fest) och då skall vi inte prata om de som jobbar på hvb hemmen (där har jag INTE varit men lider med "barnen"...

När jag tänker efter så har jag aldrig lidit av kvinnors framfart på olika festligheter...

Bra beskrivning av hur du och andra totalt missförstår ämnet.
Finns ingen hjälp då.
2017-10-20, 21:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Alla program med Martin Timell ställs in
TV4-profilen Martin Timell som anklagas för kränkningar och sexuella trakasserier mot sina medarbetare har tagits ur tjänst. Nu uppger kanalen att samtliga program som Timell skulle ha synts i under hösten tas bort från tablån.
Flera kvinnor har gått ut på sociala medier under #Metoo och berättat att de utsatts för övergrepp och sexuella trakasserier av den folkkäre programledaren som under många år lett olika tv-program som Äntligen hemma och Deal or no deal.

– Det är bedrövligt och upprörande, verkligen inte okej, säger Åsa Sjöberg, TV4:s innehållsdirektör, till TV4-nyheterna.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...ilen-stalls-in

Vilket skitsnack från Sjöberg, och hon bör också avgå då hon visste om alltihop, och sa även till LC angående advokat att bring him on. Locket på och kassakon bakom ryggen. Skäms TV4 och Sjöberg.

Citat:
TV4 kände till uppgifterna i flera år
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tv...na-i-flera-ar/
Senast redigerad av Moosky 2017-10-20 kl. 21:12.
2017-10-20, 21:10
Medlem
Toolmans avatar
Har MT begått kriminella handlingar skall det hanteras därefter. Hänga ut den ena efter den andra en medial stupstock framstår mest som rena häxprocesser. I fortsättningen får media enbart anställa utsatta minoritetsgrupper som har PK-skydd.
2017-10-20, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Har han hållit på i decennier, drivit sin uppdragsgivare till förlikning med tjejer, kommenterat de senaste årens påståenden om hans beteende med kalla avfärdanden fram till idag. Då har han knappast nått någon ny större insikt under denna eftermiddag. Han bottnar inte i sin ånger.

Jösses vet du ens vad ordet innebär?

Ingen förlikning har skett då tjejen(inte tjejerna) medialt beskrivit "sin" situation och det sista man kan få det till är att en förlikningssituation skett från något håll. Hade så skett hade den anonyma hållit käft men ändå aldrig att tv4 skulle fästa ett "exigibelt" förlikningsavtal genom att ge en utsatt några tusen extra i lön för att hon i framtiden skall tiga om att hon blivit tafsad på i en bakterietunna på en privat hemmafest. Hur puckad får man bli?

Varken Mt eller tv4 har agerat pga insikter om att de ångrar sig, säkerligen har dessa ihop kommit överens om denna pudel för egen "vinings" skull, Självklart kommer det lyckas, publiken förlåter alltid män som ställer sig i skamvrån och lovar bot och förbättring dock med fingrarna korsade bakom ryggen. Det vet tv4, det vet MT.

Svenka folket är naiva, dig ser jag mera som okunnig som blir upprörd över spelet och därtill börjar tala om ord du inget vet om. Förlikning
2017-10-20, 21:12
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra beskrivning av hur du och andra totalt missförstår ämnet.
Finns ingen hjälp då.
Du menar att kvinnor för göra det män är förbjudna att göra? Intressant...
2017-10-20, 21:15
Medlem
musttomtes avatar
Den folkkäre profilen Martin Timell ska ha blottat sig för en kvinnlig programledare under en tv-gala. Det tar ju aldrig slut...

https://www.expressen.se/noje/martin...och-erkanner-/
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Skillnaden i det du beskriver är att det finns alltid kvinnor som är, blir attraherade av män, såsom kriminella eller män med hög maktposition. Dessa kvinnor har då själva valt sitt umgänge, möjligen för att utnyttja sin lägre ställning för framtiden eller säkerställa sin ekonomi samt framtida möjligheter inom yrkesvärlden. Många män i den "positionen" köper det rakt av. De kvinnor som i detta fall blivit trackasserade har i motsats till ovan nämnda ex. Inte acceperat männens beteende. I vissa fall kanske de godtagit en ursäkt direkt i sammanhanget, men när så inte blir fallet så etsar det sig fast i minnet som ett ärr. Helt förklarligt. MT i dessa fall tror sig då kunna köra över det motsatta könet genom att ignorera dessa. Motsatsen blir då tvärtom, nämligen fullkomlig och reslultate kan vi alla ta del av idag.

Fast vad jag säger är att det inte är »alla kvinnor«, men det är inte heller »alla män« oavsett hur mycket journalister och politiker med skygglappar försöker hävda det. Det är en minoritet av män och kvinnor som bär kulturen. Dock är det ju så att 10 % av Sveriges befolkning blir 1000000. Det är ganska många och skapar givetvis händelser där individer drabbas.

Det är med detta som med allt som upplevs som ett »brott«. Det ska anmälas i vederbörlig ordning, inte gå den massmediala vägen flera år efteråt för att sätta dit personer som då inte kan försvara sig i »folkdomstolen«. Det är nämligen så att om vi ska döma genom massmedia, med de odugliga journalister vi har i dag, så är risken stor att oskyldiga kommer att hängas utan pardon.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-10-20 kl. 21:28.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
Alltså, jag hörde lite av hans snack med Malin på Expressen, och alltså, han låter som en man i panik som tvingats fram till micken, han trodde att allt skulle vara lugnt i resten av livet med sin legendstatus som mysgubbe, men nä. Fucked.

Timell är dock nog inte den sista av de stora mediekändisarna att falla. Alla som har kuk och makt har gjort något olämpligt mot en individ av det motsatta könet nångång under sin karriär. All will fall.

Tror det sitter en del pampar som biter sina naglar nu och inväntar stormen..😂
2017-10-20, 21:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

En tidigare produktionsassistent, då 24 år, berättade att programledaren förde in sin hand i hennes underliv när de satt bredvid varandra i en badtunna.

Frida Olsson, tidigare exekutiv producent på TV4, säger att hon försökte reda ut anklagelserna mot programledaren för två år sedan. Då stoppades hon av ledningen på TV4.

Frida Olsson berättar också att hon i ett personligt möte med Åsa Sjöberg, innehållsdirektör på TV4, fick höra att Martin Timell fått en "tillsägelse" efter anklagelserna om övergrepp i badtunnan.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tv...na-i-flera-ar/

Som sagt vad har TV4 ledningen gett MT fritt utrymme att fortsätta sina kränkningar.
2017-10-20, 21:19
Medlem
Smegmas avatar
Jag förstår faktiskt inte hur detta kan komma som en överraskning för så många. Martin Timell har ju i åratal betett sig som ett praktarsel gentemot kollegor som är vida känt. Att ingen har slagit honom på käften eller satt ner foten rejält är lite märkligt. Jag skulle tro att Timell med sitt narcissistiska beteende har självutmämt sig till herren på täppan på tv4 och den som säger emot är inte vatten värd. Men lyssna på hur karljävlen låter och hur han fjantar sig i sin program. Prepubertal röst, fjantig och beter sig som att han har fått ballarna avknoppade. Vänd detta till raka motsatsen, då får ni se en riktigt otrevlig psykopatjävel när kameran är av.

Hans helyllebror Anders måste det ju göras en tråd om. Där måste det finnas en massa att hitta. En gubbe med ålderskomplex och permanentat hår och som speedsnortar dagarna lång. Jag tror inte Anders gör till sig, han är bara sådan - dum jävel helt enkelt. Han begriper inte bättre. Pinsamt fjantig i alla fall.

Föräldrarna till att uppfostra två sådana här jävla praktpuckon som Timellarna måste ha varit något ut över det vanliga.
Senast redigerad av Smegma 2017-10-20 kl. 21:32.
2017-10-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Har MT begått kriminella handlingar skall det hanteras därefter. Hänga ut den ena efter den andra en medial stupstock framstår mest som rena häxprocesser. I fortsättningen får media enbart anställa utsatta minoritetsgrupper som har PK-skydd.

Är man en offentlig "helylleperson" så ska man också tänka efter före.. Helt rätt att han hängs ut i sociala medier! Dessutom bör de släpa schefen i dynga o fjädrar som gav löneförhöjning till drabbad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in