Citat:
Fast det stora problemet är att det nu pekas en massa fingrar från olika håll. Det kölhalas individer i massmedia utan någon som helst pardon eller känsla för att ingenting är ensidigt. Det talas om att nu är det minsann slut på att säga »inte alla män«. Det skapas ett offer- och förövare-klimat där det är helt okej att skoningslöst ge de påstådda »offren« rätten att bestämma vad som skett utan möjlighet att se nyanser i påståendena.
Jag är tämligen säker på att det så kallade »manliga beteendet« uppbärs av en minoritet män och att det är maktindivider. Jag är lika säker på att det varit ett växelspel mellan män och kvinnor i alla tider där en inte så liten andel kvinnor faktiskt tyckt att det funnits en bekräftelse inbyggd i detta. Det är ju även så att media för 30-40 år sedan öppet kunde höja personer som Henry Kissinger (power is beautiful) och Simon Spies till skyarna som riktiga »kvinnokarlar«. Det var lika naturligt då som det var naturligt att kvinnor var hemma och stod för markservicen och männen arbetade hårt för försörjningen. Så är detta samhälles fundament och det vill man nu fördöma i efterskott.
Jag har i sig inga problem med att fördöma detta och jag tycker att det är ren skit som många fler än Timell hållit på med. Ingmar Bergman lär ju inte ha undvikit att ta för sig exempelvis. Dock är det som sagt säkert minst lika stor andel kvinnor som faktiskt tyckt att spelet mellan man och kvinna varit »som det skulle vara«. Det är »drifterna« som reglerar detta, något som man nu försöker förneka och fördöma något som absolut inte varit ensidigt till 100 %.
När man inte anmält en sak till rättsväsendet, då ska man fan inte gå till massmedia för att hämnas. Absolut inte om det som sket var för flera år sedan.
Jag är tämligen säker på att det så kallade »manliga beteendet« uppbärs av en minoritet män och att det är maktindivider. Jag är lika säker på att det varit ett växelspel mellan män och kvinnor i alla tider där en inte så liten andel kvinnor faktiskt tyckt att det funnits en bekräftelse inbyggd i detta. Det är ju även så att media för 30-40 år sedan öppet kunde höja personer som Henry Kissinger (power is beautiful) och Simon Spies till skyarna som riktiga »kvinnokarlar«. Det var lika naturligt då som det var naturligt att kvinnor var hemma och stod för markservicen och männen arbetade hårt för försörjningen. Så är detta samhälles fundament och det vill man nu fördöma i efterskott.
Jag har i sig inga problem med att fördöma detta och jag tycker att det är ren skit som många fler än Timell hållit på med. Ingmar Bergman lär ju inte ha undvikit att ta för sig exempelvis. Dock är det som sagt säkert minst lika stor andel kvinnor som faktiskt tyckt att spelet mellan man och kvinna varit »som det skulle vara«. Det är »drifterna« som reglerar detta, något som man nu försöker förneka och fördöma något som absolut inte varit ensidigt till 100 %.
När man inte anmält en sak till rättsväsendet, då ska man fan inte gå till massmedia för att hämnas. Absolut inte om det som sket var för flera år sedan.
Skillnaden i det du beskriver är att det finns alltid kvinnor som är, blir attraherade av män, såsom kriminella eller män med hög maktposition. Dessa kvinnor har då själva valt sitt umgänge, möjligen för att utnyttja sin lägre ställning för framtiden eller säkerställa sin ekonomi samt framtida möjligheter inom yrkesvärlden. Många män i den "positionen" köper det rakt av. De kvinnor som i detta fall blivit trackasserade har i motsats till ovan nämnda ex. Inte acceperat männens beteende. I vissa fall kanske de godtagit en ursäkt direkt i sammanhanget, men när så inte blir fallet så etsar det sig fast i minnet som ett ärr. Helt förklarligt. MT i dessa fall tror sig då kunna köra över det motsatta könet genom att ignorera dessa. Motsatsen blir då tvärtom, nämligen fullkomlig och reslultate kan vi alla ta del av idag.
Senast redigerad av Trollpungen 2017-10-20 kl. 21:07.
Senast redigerad av Trollpungen 2017-10-20 kl. 21:07.