2017-10-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Kan de inte? Såg du inte hur fort de hoppade på storyn när Hanna Wigh anklagade Linus Bylund för precis samma sak? Inte nog med att Aftonbladet skriver om det och namnger Bylund fast han inte ens varit åtalad så tar just Virtanens vän och kollega Anders Lindberg upp det fallet som om det vore en självklarhet att han är skyldig och anklagar SD för att ha problem med våldtäktskultur.

Det är ju egentligen det som folk finner så satans falskt, dessa dubbla måttstockar.

Inte konstigt nu att folk frågar sig varför just DETTA fall är ett fall där media måste vara tysta, eller tycker inte du det?

Bara för att media agerade felaktigt i det fallet betyder det inte att man bör göra det igen. Däremot visar ju Aftonbladet med sitt inkonsekventa agerande i att göra ett undatag för en Sverigedemokrat men håller tyst när det rör en anställd vad man är för tidning.

Huvuden bör rulla, inte bara på Aftonbladets redaktion utan även deras tidigare chef som nu är på SVT.
Citera
2017-10-17, 13:52
Medlem
Tror inte för en enda sekund på Cissi, men bara för att det är ett clusterfuck av anklagelser inom den äckligaste av alla kretsar (kulturstockholm) så hoppas jag att han anses skyldig av massorna. De dömmer andra för att vara det ena och det andra löpande och förtjänar själv detta.

Sen har Cissi förlorat prevligiet att tala om detta eftersom hon är en svag hora som inte anmälde direkt, detta är nästan värre än ett eventuellt övergrepp på en knarkande rampljussökande idiot, att såhär långt efteråt namedroppa pch ankalaga. Hur ska vi någonsin kunna få reda på om detta hänt? Ska man tro på henne bara för att hon vågar prata? Glöm det!

Hade trott på henne om det kommit fram i närtid. Så att skuld kunnat bevisas. Det är omöjligt nu, äcklig fitta är hon.
Citera
2017-10-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hanif Bali briljerar som vanligt

https://twitter.com/hanifbali/status/920237594067324928

Underbara och välförtjänta kängor mot Lindberg

Och så denna bild - poster boy for hypocrisy..

https://pbs.twimg.com/media/DMVZnxWX4AA0oCz?format=jpg
Citera
2017-10-17, 13:53
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jag tycker det är tråkigt att folk inte besinnar sig. Cissi Wallin är en notorisk lögnare, precis som de flesta borderlinepersonligheter.

Jag har träffat Fredrik Virtanen. Mycket trevlig man, även om det stämmer att han är en kvinnokarl. Cissi Wallin har troligen haft sex med Fredrik. Men jag tycker mycket talar för att Wallin ljuger om händelsen. Virtanen är inte agressiv i sin personlighet.

Är du en brud och har legat full/drogad i samma säng som virre eller hur vet du hur han är/kan bli i sådanna situationer?
Citera
2017-10-17, 13:55
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Tror inte för en enda sekund på Cissi, men bara för att det är ett clusterfuck av anklagelser inom den äckligaste av alla kretsar (kulturstockholm) så hoppas jag att han anses skyldig av massorna. De dömmer andra för att vara det ena och det andra löpande och förtjänar själv detta.

Sen har Cissi förlorat prevligiet att tala om detta eftersom hon är en svag hora som inte anmälde direkt, detta är nästan värre än ett eventuellt övergrepp på en knarkande rampljussökande idiot, att såhär långt efteråt namedroppa pch ankalaga. Hur ska vi någonsin kunna få reda på om detta hänt? Ska man tro på henne bara för att hon vågar prata? Glöm det!

Hade trott på henne om det kommit fram i närtid. Så att skuld kunnat bevisas. Det är omöjligt nu, äcklig fitta är hon.
Varför är hon en hora och äcklig? Jag tycker det verkar vara du som är en fitta.
Citera
2017-10-17, 13:56
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Fast det är ändå alltid annorlunda med folkvalda politiker. De ska granskas hårdare.

Tycker ändå att någon tidning borde ta upp fallet med Virtanen, såklart, men din jämförelse går inte riktigt i hamn.

Kungen har ju tex ingen formell makt men de flesta skulle nog hålla med om att han har större makt än kreti och pleti pga sitt kändisskap.

Journalister har stor makt eftersom de har en stor plattform. Även om de aldrig skulle erkänna det.
Citera
2017-10-17, 13:57
Medlem
Pantone297Cs avatar
På sin privata Facebook presenterar han sig som the man with many faces
...the irony
Citera
2017-10-17, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Göteborgs Postens Adam Cwejman har vaknat!

Stå aldrig på förtryckarens sida
Tystnaden från mannens kollegor och anhängare är, inte oväntat, total. Det är som Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg så träffande beskrivit partikulturen inom Sverigedemokraterna: "Fram tonar en bild där en liten grupp män med makt håller varandra om ryggen" (AB 26/7).

Haha, nu börjar det hända grejer! Jag citerar det stycke som kommer direkt före det du citerat:

Citat:
På Instagram har en svensk medieprofil offentligt gått ut och namngivit en välkänd skribent som hon anklagat för att ha drogat och våldtagit henne för elva år sedan, en händelse hon länge skämdes för att tala om. Först när hon fick reda på att flera andra kvinnor utsatts för skribentens ovälkomna närmanden vågade hon tala öppet.

Det bör noteras här att det inte sägs explicit att den "välkänd[e] skribent[en]" jobbar på Aftonbladet. Men den kopplingen görs ju på ett ganska finurligt sätt genom hänvisningen till Anders Lindberg direkt i nästa stycke. Me like.

Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hanif Bali briljerar som vanligt

https://twitter.com/hanifbali/status/920237594067324928

Också anmärkningsvärt. Tycker det tickar på hyfsat bra.

Så nu har alltså en av de stora blaskorna (GP) tagit upp fallet, dock med en hel del omskrivningar, och på ett ganska vagt och allmänt sätt. Ledarkrönikan verkar egentligen mest handla om maktmissbruk generellt, med omnämnanden av Wigh och Weinstein. Och att detta är fel. Men självklart var det huvudsyftet med texten att dra fram fallet Virtanen. Dock utan att nämna honom, som sagt.
Citera
2017-10-17, 13:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tror inte medier vill hålla Virtanen bakom ryggen. Men Wallin har nog inte trovärdigheten hos alla. Har Lady Dahmer tagit upp det ännu?
Mycket dillande om "Me too" hos henne, men inte ett ord om Virtanen.
Citera
2017-10-17, 13:59
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Är du en brud och har legat full/drogad i samma säng som virre eller hur vet du hur han är/kan bli i sådanna situationer?

Hur vet vi ens om droger har varit involverade i CW-fallet från första början?

Tror att FV var full och låg med kalas full CW. Ångrar sig och nu efter 11 år, 5 efter anmälan, väljer hon att gå ut med namn på sitt Instagram-konto och då med full kraft dvs spär på något ofantligt. Varför? Bättre genomslagskraft i media, nu funkade det tydligen inte och snart kommer väl ett inlägg om att det pågår en konspiration mot henne.

Jag skulle ta hennes ord samt även FVs oskyldighet med stora nypa salt. Bägge två är helt befängda varelser i min ögon.
Senast redigerad av remixutoheaven 2017-10-17 kl. 14:04.
Citera
2017-10-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Oskyldig till motsatsen bevisad någon? Cissi Wallin brukar annars inte vara omtyckt av nättrollen. Tydligen är Virtanen värre än Wallin
Nej inte enligt aftonbladet. Nu får de stå sitt kast och agera konsekvent.
Citera
2017-10-17, 14:05
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jag tycker det är tråkigt att folk inte besinnar sig. Cissi Wallin är en notorisk lögnare, precis som de flesta borderlinepersonligheter.

Jag har träffat Fredrik Virtanen. Mycket trevlig man, även om det stämmer att han är en kvinnokarl. Cissi Wallin har troligen haft sex med Fredrik. Men jag tycker mycket talar för att Wallin ljuger om händelsen. Virtanen är inte agressiv i sin personlighet.

Jag har också träffat Virtanen. Två gånger till och med, en gång nykter och en gång kraftigt berusad och möjligtvis även påtänd. Detta var väldigt länge sedan men nykter var han hur lugn som helst, nästan blyg och tillbakadragen. På fyllan däremot var han extremt aggressiv och allmänt svinig. Betedde sig som en riktig idiot helt enkelt. Länge sedan som sagt men han verkar ju inte ha ändrat sig på senare år direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in