2017-10-18, 11:57
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Amen. Har aldrig sett maken till katastrofal damage control. Tyvärr fattar väl inte medelsvensson detta, och det är det AB räknar med. Vilket gör det till en bra damage control. Fan, jag hade fel. Igen.

Klart att vi ska ha lag och ordning, är inte för dödsstraff eller att polisen ska bära skjutvapen men FV är körd och det var ett bra jobb av allmänheten. Flickor, kvinnor eller damer ska aldrig bli utnyttjade hur fulla eller drogade dom är.

Lite av det skit som FV sprider. SD är stora Nazister haha jag har varit på flera fester och det har varit mycket trevlig stunder. Klart det kan vara någon som fått i sig lite för mycket men knappast någon stor NAZI - dom hade thai fruar en del.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...skal-att-rosta
Citera
2017-10-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Jag tror följande kommer hända:
1. Just nu är det kris. Aftonbladet och Virtanen är oerhört pressade.
2. Det kommer strömma ut anklagelser. Ungefär som vid uppmärksammade brott då polisen får in alldeles solklart påhittade erkännanden och falska vittnesmål. Palmemordet har väl erkänts av hundratals människor och "nyckelvittnen" som med säkerhet VET vem som gjort det är tusentals. Nu pågår något liknande i den feministiska ankdammen, folk triggar varandra att kasta ut anklagelser för att "fälla svinet".
3. Någon eller några kommer helt felaktigt anklaga Virtanen för någonting. Detta kommer ske, var så säkra.
4. Virtanen och Aftonbladet kommer ta fasta på de uppenbart felaktiga anklagelserna, motbevisa dessa genom att pressa personen på NÄR och VAR det hänt och genom detta kunna styrka att Virtanen var någon helt annanstans. Hans liv är sannolikt väldigt väl dokumenterat genom arbetet.
5. Man kommer då vända drevet till att handla om det första fallet, som ej går att styrka, och att resterande delar är efterhandskonstruktioner som tillkommit på psykologisk väg.

Detta är långt ifrån över.
Min uppfattning är att feministerna kommer göra självmål i denna fråga.
Och gör man det inte har säkert Virtanen någon kompis som kan ställa upp och medvetet anklaga honom felaktigt.
Var på er vakt.

Ingen dålig analys alls. Låt detta bli en varning till kvinnor som försöker dra nytta av situationen: håll käft om du faktiskt inte blivit utsatt av det skenheliga äcklet från AB. Du riskerar att sabba för de kvinnor som faktiskt fått smaka Virtanens smegmiga balle.
Citera
2017-10-18, 12:03
Medlem
Facebacks avatar
Att hans egna fru går ut med en bild #metoo är ändå fantastiskt kul!
Jag med! Jag har också blivit antastad!
Senast redigerad av Faceback 2017-10-18 kl. 12:06.
Citera
2017-10-18, 12:06
Medlem
Jofs avatar
Väntar på att FV går ut i media och säger: Jag har inte haft sex med denna kvinna.
Citera
2017-10-18, 12:07
Medlem
Sjuka medarbetare i en sjuk organisation/redaktion brukar ta till någon av följande försvarsmekanismer:

Projicering:
Det där som hände med den där bruden...men nä jag är inte ond. Jag är god. Jag ÄR god. Det är de andra som är onda. DOM är onda. DE ANDRA hatar kvinnor. DOM förtrycker och är onda. DOM är pedofiler och begår övergrepp. Nu skriver jag en hatisk krönika om DOM. Sådär ja. Nu mår jag lite bättre. För JAG står för den GODA värdegrunden.

Bortträngning
Nä, jag vet inget. Jag har inget hört, inget sett. Sitter här och jobbar, jobbar, jobbar. Åh nej, där kommer han. Om jag stirrar in i skärmen så finns jag inte. Kanske jag kan skriva något om kattungar i träd eller något? En massa inlägg på twitter från arga kvinnor. Nä, jag såg inte det heller.

Förnekande
Nähä, det kan INTE vara sant. Fake news. Faaaake news. Det är Sverigedemokrater, bara fake.
Nu ska jag skriva något på riktigt.Kanske om Anna Book. Att hon färgat håret blont. Nä, blått blir bättre. Det blir lite mer spännande för folket att läsa.

Rationalisering
Jamen, det här med sexuella övergrepp och sånt, det finns ju överallt. Se bara med vår #metoo-kampanj. Alla män är så här. Inte bara jag. ALLA. ALLA. Skriver en krönika om det. Så, nu känns det bra igen. Nu kan jag fortsätta...

Reaktionsbildning
(impuls förvrids till en motsats) Vi måste värna om alla kvinnor som råkar ut för våldtäkter. Jag vet! Jag går med i Trygghetsrådet för Viking Line. Det gör gott. Jag ÄR faktiskt GOD ändå. Jag har den rätta värdegrunden, sådeså.

Sublimering
Faan jag tänder på småbrudar. Men du Johan, kan vi inte göra något scopp om sugardaddys. Det är ju fördjävligt! Äckliga gubbar som vill ligga med 14-åringar!

Många fler finns. Men försvarsmekanismernas roll uppkommer då jaget upplever ångest, då vi det finns en differens mellan detet och överjaget. Vi förvränger då verkligheten för att bevara självkänslan och hålla ångesten i schack. Att detta sedan basuneras ut i Aftonbladet, som en återkommande megafon på ledarplats, där det slängs hat och dynga kors och tvärs...det är sjukt.
Citera
2017-10-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Att hans egna fru går ut med en bild #metoo är ändå fantastiskt kul!
Jag med! Jag har också blivit antastad!

Att Fredrik Virtanen är gift med just [den högprofilerade feministen] Karolina Ramqvist har sannolikt fördröjt hans fall med ett par år, det har gett honom viss extra cred och vaccinerat honom en smula mot anklagelserna.
Citera
2017-10-18, 12:12
Medlem
Virtanens fru gråter ut:
https://instagram.com/p/BaXmzDzDw8E/
Citera
2017-10-18, 12:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Att Fredrik Virtanen är gift med just [den högprofilerade feministen] Karolina Ramqvist har sannolikt fördröjt hans fall med ett par år, det har gett honom viss extra cred och vaccinerat honom en smula mot anklagelserna.
Jo, det är ju han som tjänat socialt på deras äktenskap och hade han inte tjänat sex sju gånger så mycket som hon på en fast anställning hade hon aldrig valt honom. Det är lätt att vara aggro-feminist när man gör ett gammaldags feodalval och äktar en "kung" (miljonär).
Citera
2017-10-18, 12:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Det har säkert hjälpt + det faktum att han visat sig nyttig för tokvänstern genom att skriva allt mer rabiata PK-krönikor hela tiden.

Jag förutsåg detta för över ett år sedan, nu händer det.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Virtanen är som en haj, han måste hela tiden vara i rörelse & sprida propaganda. Om han för ett ögonblick skulle stanna upp eller ens blinka & inte dagligen visa sig nyttig för postmarxismen, så kommer detta ifatt honom & han blir totalt krossad på en vecka.
Citera
2017-10-18, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Virtanens fru gråter ut:
https://instagram.com/p/BaXmzDzDw8E/
Kommentarerna är inte nådiga:
Citat:
bonneville_66
Med #metoo menur du att du också blivit utsatt för sexuella övergrepp av Fredrik Virtanen?
Citera
2017-10-18, 12:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hur mycket äger Virtanen; bolag, fastigheter, bilar etc.?
Citera
2017-10-18, 12:17
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Hade inte Aftonbladets och Expressens chefredaktörer en Podcast ihop, dom sög varandra eller vad dom nu gjorde.... Dom skyddar FV något så in i helevete. Nu spelar det ju ingen roll för tråden på Flashback har visats över - 1 469 632 gånger och hur Virtanen ska klara sig från detta blir svårt. Finns många vänster tokiga damer som gärna tar ett snack direkt med han.

Deras fantastiska förmåga till Dubbbeltänk fixar detta. Vänstern kommer se FV som offer och CW som GM i detta fall. Kolla bara pk-juristerna som redan morrar mot de svenska kvinnor som vågar hänga ut nån, trots att det inte handlar om anonyma källor utan om människor som berättar vad dom själva varit med om.

I övrigt håller jag med. Jag tror han är slut, men inte för att dom tycker illa om honom utan för att han kommer bli en belastning för deras opinionsbildning. Han köps ut för några årslöner, håller sig i Thailand nåt år, för att sedan jobba på något produktionsbolag. Kanske med Filip och Fredrik, eller Shyffert. Han har ju många kompisar med liknande intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in