2017-10-17, 14:06
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Är inte F. Virtanen en pillertrillare av rang? Känns som att PK-båten har börjat sjunka och att råttorna nu har börjat lämna båten för att inte vara den som blir kvar när den sjunker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Varför är hon en hora och äcklig? Jag tycker det verkar vara du som är en fitta.

Jag kan ju inte säga att hon är, men jag tror att hon knullat sig fram i branchen och skäms nu i efterhand. Sen om hon vill kalla det "sexuellt utforskande" eller vad fan hon vill får stå för henne.
En fitta är hon pga sitt agerande just nu, att sjukt långt i efterhand namedroppa en sådan här allvarlig anklagelse som inte kan bevisas längre. Det är fittigt..

Vad du tycker om mig sover jag inte speciellt dåligt på natten över.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Hur vet vi ens om droger har varit involverade i CW-fallet från första början?

Tror att FV var full och låg med kalas full CW. Ångrar sig och nu efter 11 år, 5 efter anmälan, väljer hon att gå ut med namn på sitt Instagram-konto och då med full kraft dvs spär på något ofantligt.

Finns lite olika bud på det. Hon säger det ju själv, och man kan även läsa i denna tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tydligen använde Fredrik Virtanen Rohypnol på Cissi Wallin innan han våldtog henne.

Utan källa dock.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att han drogat henne för att begå övergrepp tror jag inte på. Kanske har de druckit och käkat piller och hon blivit avdäckad, på egen hand...

Jag är nog också rätt skeptisk till neddrogningsanklagelsen. Kanske han försedda dem med kokain eller vad fan det kan ha varit, men de tog det gemensamt och konsensuellt? Man kan alltid spinna sakerna lite. Som jag redan skrivit är det ju rätt oklart vad exakt som har hänt: om penetrering överhuvudtaget förekommit, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Klart att även Virtanen är oskyldig tills motsatsen bevisats, men det är ju så jävla läskande smakfullt när en sån självupptagen godhets-signalerare och feminismförespråkare hamnar i ett sammanhang som detta. Och Aftonbladet har ju absolut hängt ut andra men samma eller mindre kändisskap/maktposition där bevisningen varit minst lika skral.

Amen to that.
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-17 kl. 14:09.
Citera
2017-10-17, 14:07
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Hur vet vi ens om droger har varit involverade i CW-fallet från första början?

Tror att FV var full och låg med kalas full CW. Ångrar sig och nu efter 11 år, 5 efter anmälan, väljer hon att gå ut med namn på sitt Instagram-konto och då med full kraft dvs spär på något ofantligt.

Det kan vara så, visst. Den gamla klassikern:

"Någon hällde något i mitt glas!"

"Ja. Alkohol."

Klart att även Virtanen är oskyldig tills motsatsen bevisats, men det är ju så jävla läskande smakfullt när en sån självupptagen godhets-signalerare och feminismförespråkare hamnar i ett sammanhang som detta. Och Aftonbladet har ju absolut hängt ut andra men samma eller mindre kändisskap/maktposition där bevisningen varit minst lika skral.
Citera
2017-10-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Intressant i Twitter- och Instagramflödena att kvinnor i vissa fall inte verkar kunna hålla isär begrepp som sexuellt övergrepp och ”ångrar att jag låg med honom”.

Det är heller inte olagligt att vara ett svin, varken som kille eller tjej. Att ljuga någon i säng sker hela tiden. Högst omoraliskt men inte olagligt.

Jag försvarar in FV som säkert kan vara skyldig utan är mest skrämd över hur gränsen så lätt flyttas.

Jag tror tyvärr att det är så det kan vara i detta fall, vilket är likadant som med t.ex. Assange, där det mesta pekar på att det funnits samtycke... men när man sedan blivit brädad och/eller ångrar sig så vill man få gehör för sitt depp och därmed pekar på att det skulle ha varit en våldtäkt.

Det samma rör Hanna Wigh, där den man som påstås ha våldfört sig på henne själv säger att de haft en sexuell relation under flera år. Helt plötsligt kanske det blir jobbigt för henne när hon av familjeskäl vill "hoppa av" den sexuella relationen, men det går sådär - och nu vill hon istället få uppmärksamhet. Det var mycket i den storyn som inte stämde. Just här tror jag att Wigh ville ha en högre post i partiet, något hon inte beviljats. Jag menar... man pratade om att man gått till ledningen för stöd, men att ledningen inte vidtagit åtgärder. 1 - 2 dagar senare gick man ut i TV... vilken organisation löser en sådan kris på 1 - 2 dagar? På riktigt? Smells fishy!

Tyvärr känns det liknande här; är man någorlunda funtad så fattar man att man inte kommer kunna bevisa detta 12 år efter att det faktiskt inträffade. Så varför gör man detta? För att folk ska lita på hennes ord och kicka Virtanen? För vad vinner hon på det? Om Virtanen nu är det as som hon själv beskriver så känns det som att den enda som kommer lida av att det här blir en stor grej är hon själv... ingen annan kommer straffas för det. Eller så är det bara en vidrig PR-kupp från ytterligare en feminist som ångrat ett gammalt ligg.

Fan... kommer inte våga ligga med någon efter detta, om det är så att Virtanen faktiskt åker på något efter detta! Jävla brudar alltså!
Citera
2017-10-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket dillande om "Me too" hos henne, men inte ett ord om Virtanen.
Dom känner varandra väl så det är märkligt att Wallin inte får något stöd därifrån.
Citera
2017-10-17, 14:09
Medlem
Citat:
Kan de inte? Såg du inte hur fort de hoppade på storyn när Hanna Wigh anklagade Linus Bylund för precis samma sak? Inte nog med att Aftonbladet skriver om det och namnger Bylund fast han inte ens varit åtalad så tar just Virtanens vän och kollega Anders Lindberg upp det fallet som om det vore en självklarhet att han är skyldig och anklagar SD för att ha problem med våldtäktskultur.

Det är ju egentligen det som folk finner så satans falskt, dessa dubbla måttstockar.

Inte konstigt nu att folk frågar sig varför just DETTA fall är ett fall där media måste vara tysta, eller tycker inte du det?

Hanna Wighs anklagelser var underbyggda av ett grävande reportage i nationell tv(som släpptes samtidigt som Wigh gick ut), missade du det?
Citera
2017-10-17, 14:10
Medlem
Tampiss avatar
Men för helvete... "Jag har träffat Fredrik och han var trevlig".
Ted Bundy var också jättetrevlig, charmig och snäll. Att en människa för stunden kan bete sig innebär inte att människan är helt oförmögen att begå kriminella handlingar.
Citera
2017-10-17, 14:13
Medlem
idiamindadas avatar
Nu öppnar GP truten lite försiktigt. Lättar proppen nu?
Citera
2017-10-17, 14:14
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Men för helvete... "Jag har träffat Fredrik och han var trevlig".
Ted Bundy var också jättetrevlig, charmig och snäll. Att en människa för stunden kan bete sig innebär inte att människan är helt oförmögen att begå kriminella handlingar.

Så är det speciellt psykopater är trevliga vet hur man manipulerar omgivningen. Lyssna på intervjuer med seriemördaren Kemper vältalig och sympatisk. Inte kan man tänka sig att han mördade sin mor och hade sex med sin mors avkappade huvud.

https://youtu.be/tTnEY8y-p7M
Citera
2017-10-17, 14:18
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Finns lite olika bud på det. Hon säger det ju själv, och man kan även läsa i denna tråd:

Utan källa dock.

Jag är nog också rätt skeptisk till neddrogningsanklagelsen. Kanske han försedda dem med kokain eller vad fan det kan ha varit, men de tog det gemensamt och konsensuellt? Man kan alltid spinna sakerna lite. Som jag redan skrivit är det ju rätt oklart vad exakt som har hänt: om penetrering överhuvudtaget förekommit, osv.

Citat:
Det kan vara så, visst. Den gamla klassikern:

"Någon hällde något i mitt glas!"

"Ja. Alkohol."

Många som påstår sig bli drogade på fyllan men oftast visar det sig att de enbart hade en hög promille-halt. Om man nu skall vara vuxen och försöka dra en slutsats, inte i Cissis då, så lutar väl det mesta åt att inget olagligt har hänt. Förutom att FV inte borde ligga med alltför ful(l)a damer och sluta bete sig som den tönt han är.

Men ändå märkligt att media inte har skrivit något överhuvudtaget och det bevisar väl också det mesta. Att våran journalistkår är bara en enda stor narcissistisk hycklande grupp utan vare sig moral eller hjärna.
Citera
2017-10-17, 14:21
Medlem
Man borde börja betta!

Hur många timmar innan bomben briserar?

GP börjar skriva lite om det

http://www.gp.se/ledare/cwejman-st%C...sida-1.4740312

Citat:
På Instagram har en svensk medieprofil offentligt gått ut och namngivit en välkänd skribent som hon anklagat för att ha drogat och våldtagit henne för elva år sedan, en händelse hon länge skämdes för att tala om. Först när hon fick reda på att flera andra kvinnor utsatts för skribentens ovälkomna närmanden vågade hon tala öppet.

Hanif Bali kallar Anders Lindberg för hycklare indirekt

https://twitter.com/hanifbali/status/920240247262375936

Citat:
"Fram tonar en bild där en liten grupp män med makt håller varandra om ryggen [..] Kvinnosynen verkar vara rena medeltiden" -@anderslindberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in