Citat:
Ursprungligen postat av
YuriOrlov
Intressant i Twitter- och Instagramflödena att kvinnor i vissa fall inte verkar kunna hålla isär begrepp som sexuellt övergrepp och ”ångrar att jag låg med honom”.
Det är heller inte olagligt att vara ett svin, varken som kille eller tjej. Att ljuga någon i säng sker hela tiden. Högst omoraliskt men inte olagligt.
Jag försvarar in FV som säkert kan vara skyldig utan är mest skrämd över hur gränsen så lätt flyttas.
Jag tror tyvärr att det är så det kan vara i detta fall, vilket är likadant som med t.ex. Assange, där det mesta pekar på att det funnits samtycke... men när man sedan blivit brädad och/eller ångrar sig så vill man få gehör för sitt depp och därmed pekar på att det skulle ha varit en våldtäkt.
Det samma rör Hanna Wigh, där den man som påstås ha våldfört sig på henne själv säger att de haft en sexuell relation under flera år. Helt plötsligt kanske det blir jobbigt för henne när hon av familjeskäl vill "hoppa av" den sexuella relationen, men det går sådär - och nu vill hon istället få uppmärksamhet. Det var mycket i den storyn som inte stämde. Just här tror jag att Wigh ville ha en högre post i partiet, något hon inte beviljats. Jag menar... man pratade om att man gått till ledningen för stöd, men att ledningen inte vidtagit åtgärder. 1 - 2 dagar senare gick man ut i TV... vilken organisation löser en sådan kris på 1 - 2 dagar? På riktigt? Smells fishy!
Tyvärr känns det liknande här; är man någorlunda funtad så fattar man att man inte kommer kunna bevisa detta 12 år efter att det faktiskt inträffade. Så varför gör man detta? För att folk ska lita på hennes ord och kicka Virtanen? För vad vinner hon på det? Om Virtanen nu är det as som hon själv beskriver så känns det som att den enda som kommer lida av att det här blir en stor grej är hon själv... ingen annan kommer straffas för det. Eller så är det bara en vidrig PR-kupp från ytterligare en feminist som ångrat ett gammalt ligg.
Fan... kommer inte våga ligga med någon efter detta, om det är så att Virtanen faktiskt åker på något efter detta! Jävla brudar alltså!