Citat:
Ursprungligen postat av
greyhoundbus
Men han har inte sagt "Peter Madsen" är död. Utan "Raket-Madsen"
Exit rymdfantasierna, enter den vi ser nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Hon fick halsen avskuren.
Vänta så ska ni få se. Man kommer inte att med säkerhet rent vetenskapligt kunna fastställa en exakt dödsorsak, och slutsatsen kommer därför bli att hon avled i samband med att huvudet separerades från kroppen, med andra ord att hon fick halsen avskuren med den kniv som låg i påsen tillsammans med huvudet. Detta skedde sannolikt kort efter att hon fick knivsticket i bröstet, vilket antagligen var det första, plötsliga och oväntade, angreppet på KW.
Det vore ju snabbt och 'skonsamt' om det är så. Själv tror jag dessvärre på något mer långdraget...
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Han hade två britsar. Och durk. Knivar att hota med. Buntband.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caracallas
Viktigt att de finner armarna
Ja, buntband och händer (eller iofs upp och ner, ben fjättrade) vid de där stängerna i taket.
Citat:
Ursprungligen postat av
FuckBlash
Torson hittades ganska snabbt och huvudet var förpackat i en plastpåse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
KW dog säkerligen någon gång på kvällen den 10/8 eller natten till den 11/8. Torson påträffades den 21/8. Det är alltså i 10 dygn som kroppen sannolikt varit i vatten, sommartid. Det är inte fasligt lång tid och denna sommaren var väl bland de kallare på länge. Rättsmedicinarna är experter på att tolka fynd och förstå förruttnelseprocessen och yttre åverkan.
Ja, exakt det jag menar, att förruttnelse sker långsamt i kylskåpstemperatur.
Men på tio dagar blir den väldigt uppsvullen och porös, vilket i sig också borde försvårat.
Fast det var alltså att det inte var mer sönderätet jag ville ta upp.
http://www.iflscience.com/plants-and-animals/oxygen-levels-affect-how-quickly-scavengers-eat-bodies-ocean/
Citat:
Three pigs were dropped into the Saanich Inlet, a body of salt water in British Columbia. They were monitored with cameras in the Victoria Experimental Network Under the Sea (VENUS) program, which provides a live feed via the internet. The first two pigs dropped were stripped down to the bone in a matter of three weeks by crustaceans.