2017-10-17, 00:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Språkpolisen ingriper: Exemplet du anger är pluralis majestatis.

Har PM benämnt sig i tredje person, dvs "han"?
Hahaha ja du har rätt men det jag menade var exempel på samma grandiosa självuppfattning och att jag menar att de också var och är störda.
Citera
2017-10-17, 01:00
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hittills, tycker jag, har han blandat viss verklighet med efterkonstruktioner.

Så då undrar jag vilken roll själva stegen upp och ner i ubåten har med verkligheten att göra? Det är också där han förlägger det enorma blodflödet, som han beskriver uppstått pga det öppna kraniebrottet? Orsakad av den påhittade luck-olyckan, som vi nu vet inte alls stämmer.

Skulle inte bli förvånad om Kim försökt komma åt radion och försökt fly uppför stegen. Och att just det är själva brottsplatsen? I själva kaptens-rummet ... där stegen kommer ner ... med omedelbar närhet till duschen. Där teknikerna uppehöll sig flitigast.

Bara en tanke jag närt länge.
Håller med om att din tanke verkar mycket logisk där. Sen vet vi ju inte VILKA delar som är sanna och vad som inte är det alls. Stegen är intressant.
Jag har funderat på det där bältet som han förnekar bestämt att han använt för sänken på torson, det från Biltema. PMs svar var som om han hade väntat sig ett annat bälte, fast han nekade helt till gärningen att ha styckat henne. Minns inte var i förhöret...men det slog mig som en märklig detalj, att han ville betona att det var fel rep/bälte/strap eller vad det nu var för ord.
Citera
2017-10-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade två britsar. Och durk. Knivar att hota med. Buntband.

Glöm inte "salongsbordet"...
https://minfil.org/Vdu4Idc7b6/uc3_bord.jpg

Du m fl kan(vill) nog inte tänka er ens en tusendels sekund att KW satt på salongsbordet... vore jag försvarsadvokat skulle jag rota fram något som ställer tvivel om KW's förträfflighet och sen köra på tillfällig sinnesförvirring...
https://minfil.org/Y8ufI3c1b8/kim_stretching.jpg
Citera
2017-10-17, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Sanningsbaserad lögn. Smart tänkt (av dig alltså), han har velat bort-förklara en viss plats. En stege är väl inte heller det sämsta att binda upp någon mot :/ Och duschen.. Det här känns som du är något på spåret

Stegen för mig har hela tiden kommit tillbaka, en av mina teorier - är att de först gör ett dyk tillsammans. Sedan stiger de. Madsen planlägger följande; att han går upp först för att se om kusten är klar ( inbillar han henne ) ser över omgivningen tillhavs..sedan klättrar han ner igen - ber henne klättra upp. När han då står bakom henne: drar han en snara om halsen och stryper henne med våld, tills hon dör helt enkelt. Därefter iscensätter han sin plan med styckningen. För mig känns det mer som att själva styckningen och det bisarrt makabra - med sticken, avklädningen, skändningen är själva föremålet än att ta henne ur daga. För just det där hade han lagt lite tid på. En känsla får mig att tro - att han är för feg för att se henne i ansiktet, i ögonen när han har ihjäl henne. Därav stryper han först henne bakifrån. Det skulle liksom gå emot hans narcissistiska självbild av den " gode raket madsen " att plötsligt råka få insikt under mordakten att han har ihjäl en okänd kvinna på sin båt..och riskerar då vackla i sitt agerande..med risk att det blir okontrollerbart vilket förstöra hela " momentet ". Därefter tror jag att han fotograferar henne. Gör ett nytt dyk för själva styckningen.
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-10-17 kl. 01:07. Anledning: .
Citera
2017-10-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller med om att din tanke verkar mycket logisk där. Sen vet vi ju inte VILKA delar som är sanna och vad som inte är det alls. Stegen är intressant.
Jag har funderat på det där bältet som han förnekar bestämt att han använt för sänken på torson, det från Biltema. PMs svar var som om han hade väntat sig ett annat bälte, fast han nekade helt till gärningen att ha styckat henne. Minns inte var i förhöret...men det slog mig som en märklig detalj, att han ville betona att det var fel rep/bälte/strap eller vad det nu var för ord.

Det är snarast logiskt, ur hans synpunkt, om han hävdat att han sjöbegravt Kim Wall HEL, måste han hålla fast vid sin story och skapa tvivel om ALLT som kopplar honom till ett styckat lik.

Det vidhåller han fortfarande.
Senast redigerad av Remark 2017-10-17 kl. 02:10.
Citera
2017-10-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag vet inte om det har skrivits om det och länkats tidigare i tråden, men jag tittade igenom de bilder jag har när det gäller Madsen och ubåten.

Först nu upptäckte jag kaffemuggen på bänken till vänster om såg-klingan eller vad det nu är. På muggen avbildas två kvinnor. Kvinnan till vänster har nästan ett plågat ansiktsuttryck.

Det kan nästan vara vad som helst, en kvinnlig pop-duo eller liknande. Men jag reagerade på bilden på muggen.

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/P%20L/images_zpsuvyjg4uv.jpeg.html

Jo, Mel B(Spice Girls) på muggen och den så kallade "sågklingan" är det gamla kuggremshjulet på propelleraxeln...

Move on...
Senast redigerad av Sarcasmium 2017-10-17 kl. 01:20.
Citera
2017-10-17, 01:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Det är snarast logiskt, ur hans synpunkt, om han hävdat att han sjödränkt Kim Wall HEL, måste han hålla fast vid sin story och skapa tvivel om ALLT som kopplar honom till ett styckat lik.

Det vidhåller han fortfarande.

Sjödränkt? Hon var väl förhoppningsvis död då han sjö-begravde sitt offer?
Citera
2017-10-17, 01:44
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Otvivelaktigt, eftersom hon var sågad i bitar.
Citera
2017-10-17, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Självklart. Det vet du mycket väl.

Har du inget annat, att bidra med? Något konstruktivt?
Senast redigerad av Remark 2017-10-17 kl. 01:50.
Citera
2017-10-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Otvivelaktigt, eftersom hon var sågad i bitar.

Enligt Madsen var hon Hel. Den enda dödsförklaring som gjordes var Madsens egen.

Naturligtvis mördade och styckade Madsen henne samt förpackade delarna till den mån det gick i påsar. Dock inte ben och såg. Allt utom såg var järnbestyckat (tyngade material).

Men själva dumpningen skedde först samma morgon han dök upp i Köge bukt.

Så Kim blev vare sig sjödränkd (sorry) eller sjöbegravd, hon blev mördad och styckad på Nautilus och sedan blev delarna dumpade i Köge Bukt.

Det verkar vara vad som hänt.
Senast redigerad av Remark 2017-10-17 kl. 02:14.
Citera
2017-10-17, 02:47
Medlem
Jessigirlies avatar
Stackars tjejen!
Hoppas han säger som det är o aldrig nånsin mer får komma ut i frihet igen!

När jag läst på lite tror jag han mördade henne under 2a dyket o sen skyndade han hennes kropp som det psykfall han verkar vara med tanke på filmerna i hans dator!
Klart han filmade eller tog bilder eftersom hans telefon är borta.
Den kastade han nog när han fattade det var kört o hennes ligger nog bara en liten bit från där han kastade ut kroppen. Eller..Jaa delarna då😢
Vet inte vad som är bäst för familjen,veta vad som hände eller nöja sig med det dom stackarna redan vet?

Sjukt att läsa om bara, ångrar att jag är så nyfiKen.
Citera
2017-10-17, 03:04
Medlem
Citat:
Nu var ju alla delar, bortsett från ben och såg, instoppade i påsar. Jag har inte hört något om krabbor i samband med kroppsdelar t.ex. benen då.
Det förklarar säkert det hela. Försökte leta efter just det, men hittade bara att de var sänkta med metall. Tack för hjälpen!

Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Stegen för mig har hela tiden kommit tillbaka, en av mina teorier - är att de först gör ett dyk tillsammans. Sedan stiger de. Madsen planlägger följande; att han går upp först för att se om kusten är klar ( inbillar han henne ) ser över omgivningen tillhavs..sedan klättrar han ner igen - ber henne klättra upp. När han då står bakom henne: drar han en snara om halsen och stryper henne med våld, tills hon dör helt enkelt. Därefter iscensätter han sin plan med styckningen. För mig känns det mer som att själva styckningen och det bisarrt makabra - med sticken, avklädningen, skändningen är själva föremålet än att ta henne ur daga. För just det där hade han lagt lite tid på. En känsla får mig att tro - att han är för feg för att se henne i ansiktet, i ögonen när han har ihjäl henne. Därav stryper han först henne bakifrån. Det skulle liksom gå emot hans narcissistiska självbild av den " gode raket madsen " att plötsligt råka få insikt under mordakten att han har ihjäl en okänd kvinna på sin båt..och riskerar då vackla i sitt agerande..med risk att det blir okontrollerbart vilket förstöra hela " momentet ". Därefter tror jag att han fotograferar henne. Gör ett nytt dyk för själva styckningen.
Att han sett till att ha gott om tid på sig dold under ytan, det vet vi ju. Och visst kan han vara mer nekrofil, men du tror alltså inte att akten att tillfoga lidande och ingjuta skräck skulle vara en njutning för honom.. Han är så extrovert att jag tror han hängett sig åt båda.

Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
Stackars tjejen!
Hoppas han säger som det är o aldrig nånsin mer får komma ut i frihet igen!

När jag läst på lite tror jag han mördade henne under 2a dyket o sen skyndade han hennes kropp som det psykfall han verkar vara med tanke på filmerna i hans dator!
Klart han filmade eller tog bilder eftersom hans telefon är borta.
Den kastade han nog när han fattade det var kört o hennes ligger nog bara en liten bit från där han kastade ut kroppen. Eller..Jaa delarna då😢
Vet inte vad som är bäst för familjen,veta vad som hände eller nöja sig med det dom stackarna redan vet?

Sjukt att läsa om bara, ångrar att jag är så nyfiKen.
Det har du ju alldeles rätt i, det är klart han gjorde!
Men den ville han ju ha kvar, så den slängde han säkert bland det sista han gjorde. Nära innan han sänkte, när han gjorde en snabb avstädning och insåg att han inte hann bra nog, att de sökte efter honom. Mellan där han blev hittad och där han 'drog ur proppen'.
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-10-17 kl. 03:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in