2017-10-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad menar du är skillnaden?
Raket-Madsen var ju hans varumärke så att säga. Så när han sa att Ralet-Madsen dog så var det den sidan av honom som dog. Illusionen. Kvarstår nu hans egentliga person som är Peter Madsen och vem är han? Som dr Jekyll och Nr Hyde.
Citera
2017-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det finns säkert en ritning för den intresserade, den var väl ungefär i nivå som en ruff på en lite större fritidsbåt, undantaget ett öppet maskinrum. Toa/dusch ska finnas, säkert också en dörr till det utrymmet, men om den var öppen eller stängd just då, vet jag inte.

PM var ju ensam ombord när han sänkte båten, han hade nog både gått på toa och kanske tom. duschat, men om han stängt dörren är oklart.

Jo så kanske det är, men när de fann trosorna på toan, så tänkte jag att dörren var stängd. Nu fick jag ju veta att dörrarna inte är så starka att de klarar av vatten.
Citera
2017-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, de rapporterar inte så mycket till oss, de har nog mycket fler bevis, som vi inte vet om.
De har garanterat mycket mer än vi vet. De har ett stort mål att sy ihop. Att få analyssvar att gå ihop med ett scenario. Stackars jävlar som lever med det dygnet runt i verkligheten.
Citera
2017-10-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ja, de rapporterar inte så mycket till oss, de har nog mycket fler bevis, som vi inte vet om.

Jag tycker att danskt åklageri rapporterar på en rimlig och bra nivå. Dom kan självklart inte släppa allt dom vet, men har gett allmänheten betydligt mer än en svensk motsvarighet skulle göra, är tyvärr min bild av det svenska PK systemet.
Citera
2017-10-16, 21:06
Medlem
Citat:
Jo så kanske det är, men när de fann trosorna på toan, så tänkte jag att dörren var stängd. Nu fick jag ju veta att dörrarna inte är så starka att de klarar av vatten.

Nej, vanliga ovan vattentrycksdörrar, är inte gjorda för att stå emot de stora vattentryck, som snabb ökar med djupet.
Citera
2017-10-16, 21:16
Medlem
Citat:
Nej, vanliga ovan vattentrycksdörrar, är inte gjorda för att stå emot de stora vattentryck, som snabb ökar med djupet.
Kan inte tänka mig att det är så stort tryck på 7-8 meters djup
Citera
2017-10-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så svårt att föreställa sig vad familjen går igenom (eller inte), inte nog med att en dotter, syster, flickvän är död, bestialiskt mördad - varje gång ett framsteg görs i utredningen tvingas de se löpsedlar och förstasidor (även om de får reda på allt innan allmänheten s.a.s)

Om de mot förmodan besparats några detaljer lär de få reda på allt vid rättegången och inte minst då dokumentären kommer.

Och vem skall spela KW i den kommande långfilmen?

En "Alice Salandertyp", kanske? Fallet måste sätta filmmakarna i arbete, en verklig händelse, som inte har ett bekräftat slut, vad gäller det som egentligen hände. Filmen ha premiär tidigt år -19, senast! Ska dom nyttja filmer från UC3, kanske PM får in en del royalties.

Mitt tips är att han skriver en egensjälvbiografi/roman om händelsen i fängelset, eller förhoppningsvis på psyket, efter rättegången.
Citera
2017-10-16, 21:19
Medlem
Citat:
Jag tycker att danskt åklageri rapporterar på en rimlig och bra nivå. Dom kan självklart inte släppa allt dom vet, men har gett allmänheten betydligt mer än en svensk motsvarighet skulle göra, är tyvärr min bild av det svenska PK systemet.

Nej , inte kan de släppa allt till allmänheten o kan hålla med om att Sverige ger ut för lite. Vilket är konstigt eftersom i Sverige får väl inte de som sitter häktade följa media!? Madsen ser ju allt i tidningar o TV, fast han o advokaten vet ju ändå mer än vad vi gör.
Citera
2017-10-16, 21:19
Medlem
Citat:
En "Alice Salandertyp", kanske? Fallet måste sätta filmmakarna i arbete, en verklig händelse, som inte har ett bekräftat slut, vad gäller det som egentligen hände. Filmen ha premiär tidigt år -19, senast! Ska dom nyttja filmer från UC3, kanske PM får in en del royalties.

Mitt tips är att han skriver en egensjälvbiografi/roman om händelsen i fängelset, eller förhoppningsvis på psyket, efter rättegången.
Vem är Alice Salander? Nån man bör känna till?
Citera
2017-10-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Först, relevans för fallet, det är fråga långt ut på OT ängarna.....

Sedan, att "inte kunna tänka sig" eller "tro", om enkla fysikaliska fakta, är inte heller mycket att ta utrymme för på forumet, tycker iaf. jag.

Två snabba; det går inte att avgöra om en ev. stängd dörr till toa/dusch brast av dels de kraftiga vattenflödet innan båten var vattenfylld, eller pga det statiska trycket som är djupberoende när båten är vattenfylld.

Vi känner inte till om ens dörren var stängd, om det var en hermetisk konstruktion, eller om de fanns en luftspalt vid tröskeln etc. Utöver det har vi ingen aning om vilket material dörren bestod av.

Alla, som har en viss teknisk/naturvetenskaplig bildning, inser att det inte går att avgöra något, med dessa oklara parametrar. Man kan naturligtvis bygga olika hypoteser, och använda teorier för att bygga olika modeller om denna toa/dusch-dörr, MEN TILL VILKEN NYTTA?????

så, bottom line, ditt lilla tyckande om trycket på ett visst djup ( som man inte behöver tycka om, det är bestämt), är mer än ignorant, och lägg ner att tycka om givna saker! Läs på!
Citera
2017-10-16, 21:39
Medlem
Citat:
Vem är Alice Salander? Nån man bör känna till?

Sorry, ska vara LISBETH!
Citera
2017-10-16, 21:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Trycket ökar med en bar för varje 10 meter djup. Vid ytan är det en bar, så på 7 meters djup är trycket 1,7 bar. Det trycker ordentligt på trumhinnan på det djupet om man inte tryckutjämnar, men trumhinnan håller. Så ubåten borde hålla också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in