2017-10-16, 23:03
Medlem
trngws avatar
Att PM mördade KW är redan ställt väldigt långt bortom allt rimligt tvivel. Det kommer domstolen att bekräfta tids nog.
Däremot kan det som sagt hända att den exakta dödsorsaken inte kan fastställas rent vetenskapligt.
Citera
2017-10-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
PM har ju fått tillgång till lite materiel i form av penna anteckningsblock och kalkylator, nu sitter han säkert och skissar på en ny farkost, han räknar säkert i sin kalkylator att han ska bli frikänd.

Han måste ju ha lite byggmateriel också varför inte en stor låda med Lego ( Lego kallas ett system av byggelement av plast som utvecklades 1949 av dansken Godtfred Kirk Christiansen (1920-1995).

Danskt materiel gör saken mkt enklare PM kommer att göra underverk.

Han, Christiansen, var en UPPFINNARE, på riktigt, till skillnad från den obildade klåparen och sannolika dräparen, Madsen!!!
Citera
2017-10-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att PM mördade KW är redan ställt väldigt långt bortom allt rimligt tvivel. Det kommer domstolen att bekräfta tids nog.
Däremot kan det som sagt hända att den exakta dödsorsaken inte kan fastställas rent vetenskapligt.
Är helt enig där.
Citera
2017-10-16, 23:06
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade två britsar. Och durk. Knivar att hota med. Buntband.
Viktigt att de finner armarna
Citera
2017-10-16, 23:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han, Christiansen, var en UPPFINNARE, på riktigt, till skillnad från den obildade klåparen och sannolika dräparen, Madsen!!!

Ja exakt Lego som många barn har lekt med i alla åldrar, det gäller att göra skillnad på UPPFINNARE och klåpare.
Citera
2017-10-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Viktigt att de finner armarna
Det kan bli otäckt. Sönderskurna armar vid avvärjningsförsök. Ruggigt
Citera
2017-10-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Om KW fick halsen avskuren eller avsågat har inte framkommit vad jag har kunnat läsa mig till.
Måste väl använt sågen för nacken. Kan ju vara en kombination.
Citera
2017-10-16, 23:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Uttryckte jag mig otydligt?

Citat:
Han har fyllt ballasttankarna med vatten, då blir båten tung, till slut tyngre än omgivande vatten, och då sjunker den. Normalt vid dyk är tornluckan ( den omskrivna....) stängd för att inte vatten ska ta sig in i båten, men i denna sänkning valde PM att låta luckan vara öppen, så när båten går under ytan, forsar vatten in i stora mängder och med hög hastighet.

Jag vet att det är tjat om källhänvisning.

Men - då du utrycker dig så tvärsäkert om händelseförloppet så tycker jag att det vore mycket intressant om du kunde hänvisa källa till det fetade......
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-16 kl. 23:27.
Citera
2017-10-16, 23:16
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Raket-Madsen var ju hans varumärke så att säga. Så när han sa att Ralet-Madsen dog så var det den sidan av honom som dog. Illusionen. Kvarstår nu hans egentliga person som är Peter Madsen och vem är han? Som dr Jekyll och Nr Hyde.

Han är peter MAD-sen. Den största snyltaren som har funnits på norra halvklotet. Han har gjort sig en karriär med hjälp av en hel bunt kollegor som har konstruerat och byggt ubåtar och raketer som han har tagit åt sig äran för. Själv har han svårt för att ens kunna knyta sina skor.
Citera
2017-10-16, 23:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Måste väl använt sågen för nacken. Kan ju vara en kombination.

Hur han har avskilt huvudet från halsen/kroppen har inte framkommit ngn skrev att han var stark, han kanske har brutit/vridit loss huvudet med sin ''styrka'', det känns mkt obehagligt att skriva dessa detaljer.
Citera
2017-10-16, 23:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Indicier på vad då? Den säger inget om var trosorna befunnit sig innan sänkningen, eller?

Ditt svar med "diskbaljor" visar på ditt genuina ointresse/okunskap om tekniska och naturvetenskapliga grunder. För du sa inte att det finns en massa effekter på lösa föremål, när ett utrymme vattenfylls.

Hm...men visst är det lite märkligt ändå att kontaktlinsen och strumpbyxorna virvlat omkring och återigen råkat hamna på just den plats PM sagt att Kim låg död...?

"Der er også fundet strømpebukser og en kontaktlinse, der hvor Peter Madsen har forklaret, at Kim Wall lå død."
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-16 kl. 23:28.
Citera
2017-10-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är ett tidningscitat, och ett som jag för ovanlighets skull bokmärkte:

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Jag sparade det, eftersom jag tycker att det har feltolkats. Madsen är i artikeln mycket noga med att påpeka att han vill göra en glad, busig happening, där absolut ingen kommer till skada.

...

Tack så mycket!
"siger han og smiler." Det var nog det här med leendet som fick mig att se det hela mer levande framför mig. Obehaglig antydan iaf, för halvsanningar är vad jag räknar med från honom.

Att han är så noga med att säga att ingen nånsin ska komma till skada, det ser jag nog mer som en två-årings nivå av lögn, att helt enkelt säga inte framför det man tänker eller vet. Inte att han nödvändigtvis vill att folk ska komma till skada t ex på arbetet, men så noga i praktiken var det nog inte. Mer något man säger för att inge förtroende.

QUOTE=Vekruset|62073151]Få människor har en lycklig barndom. Att ha en sträng pappa är ingenting man automatiskt blir en mördare av. Det är ingen rimlig orsak, och det är ingen ursäkt.[/quote] Ja, som tur är finner de allra flesta andra strategier för att komma över sina barndomstrauman än att fortsätta traumatisera andra.

Men när man hamnar på den här nivån (lustmord, av allt att döma) så är det ofta så extrema och tunga händelser (över tid, t ex tortyr som en del av vardagen, eller total försummelse) att de inte ens finns kvar i minnet och barndomen istället, av den utsatte, kan beskrivas som bra. Antingen av förträngning (dissociation) eller för att försvara sina föräldrar, som man ändå älskar då det var dem man hade, eller för att dölja (om man blivit lite likadan själv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in