2017-10-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan inte tänka mig att det är så stort tryck på 7-8 meters djup
En vattenpelare på 700-800 cm. Det torde vara ett övertryck på 0.7-0.8 kg/cm2.
Citera
2017-10-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag är bekant med diskbaljor, och jag har sett Titanic.

Jag har också läst och hängt med i hela denna tråd, och jag tycker att det är outhärdligt när saker hela tiden måste dras ett varv till när någon dyker in och ropar efter "källa". Jag har inte skapat ett arkiv för allt jag kan tänkas hänvisa till senare i tråden.

Gjorde dock en snabb sökning på "trusser" i tråden, och fann detta indicium:

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Indicier på vad då? Den säger inget om var trosorna befunnit sig innan sänkningen, eller?

Ditt svar med "diskbaljor" visar på ditt genuina ointresse/okunskap om tekniska och naturvetenskapliga grunder. För du sa inte att det finns en massa effekter på lösa föremål, när ett utrymme vattenfylls.
Citera
2017-10-16, 21:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jo så kanske det är, men när de fann trosorna på toan, så tänkte jag att dörren var stängd. Nu fick jag ju veta att dörrarna inte är så starka att de klarar av vatten.

Trosorna låg väl inte på toan när de hittades utan i u-båtens maskinrum. Vad de nu gjorde där..

"Oplæsningen af obduktionserklæringen er slut. Anklageren dokumenterer nu, hvor der er fundet Kim Walls blod i ubåden. Det er blandt andet i messen, hvor der er fundet størknet blod. Der er også fundet strømpebukser og en kontaktlinse, der hvor Peter Madsen har forklaret, at Kim Wall lå død. Der er fundet størknet blod og hår i badrummet. I maskinrummet er der fundet Kim Walls trusser."

Ref. http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citera
2017-10-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Trosorna låg väl inte på toan när de hittades utan i u-båtens maskinrum. Vad de nu gjorde där..

"Oplæsningen af obduktionserklæringen er slut. Anklageren dokumenterer nu, hvor der er fundet Kim Walls blod i ubåden. Det er blandt andet i messen, hvor der er fundet størknet blod. Der er også fundet strømpebukser og en kontaktlinse, der hvor Peter Madsen har forklaret, at Kim Wall lå død. Der er fundet størknet blod og hår i badrummet. I maskinrummet er der fundet Kim Walls trusser."

Ref. http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece

ok...spelar inte så stor roll..kom inte ihåg var alla kläder , hår o lins var..tänkte bara på att det fanns väl dörrar på ubåten
Citera
2017-10-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den här tråden handlar om Kim Wall och hur hon kan ha bragts om livet på en u-båt av Peter Madsen. Det kan vi spekulera och diskutera mycket om. Många intressanta och förnuftiga teorier och synpunkter - det är väldigt speciellt det som kan ha hänt.

Tänk om alla som postar försökte mininimera förekomsten av orden "jag" och "mig" liksom "du" och "dig"i det man skriver - då skulle behållningen av tråden nog bli större. Blir till slut rätt jobbigt med mängder av dessa pronomen i många inlägg - det överskuggar själva trådtemat till slut och handlar ju mest om personliga påhopp.

Hur dog egentligen KW? Det är den stora frågan som kvarstår.

Helt riktigt. Och det är en bra fråga. Hoppas verkligen den får ett svar. Frågan är om man KAN med bestämdhet komma fram till ett svar. Vi vet ju till stor del vad Madsen gjort med Kim. Men dödsorsaken är ju inte ointressant.
Citera
2017-10-16, 22:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt riktigt. Och det är en bra fråga. Hoppas verkligen den får ett svar. Frågan är om man KAN med bestämdhet komma fram till ett svar. Vi vet ju till stor del vad Madsen gjort med Kim. Men dödsorsaken är ju inte ointressant.

Hon fick halsen avskuren.
Vänta så ska ni få se. Man kommer inte att med säkerhet rent vetenskapligt kunna fastställa en exakt dödsorsak, och slutsatsen kommer därför bli att hon avled i samband med att huvudet separerades från kroppen, med andra ord att hon fick halsen avskuren med den kniv som låg i påsen tillsammans med huvudet. Detta skedde sannolikt kort efter att hon fick knivsticket i bröstet, vilket antagligen var det första, plötsliga och oväntade, angreppet på KW.
Citera
2017-10-16, 22:50
Medlem
Smhfs avatar
PM har ju fått tillgång till lite materiel i form av penna anteckningsblock och kalkylator, nu sitter han säkert och skissar på en ny farkost, han räknar säkert i sin kalkylator att han ska bli frikänd.

Han måste ju ha lite byggmateriel också varför inte en stor låda med Lego ( Lego kallas ett system av byggelement av plast som utvecklades 1949 av dansken Godtfred Kirk Christiansen (1920-1995).

Danskt materiel gör saken mkt enklare PM kommer att göra underverk.
Citera
2017-10-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vänta så ska ni få se. Man kommer inte att med säkerhet rent vetenskapligt kunna fastställa en exakt dödsorsak, och slutsatsen kommer därför bli att hon avled i samband med att huvudet separerades från kroppen, med andra ord att hon fick halsen avskuren med den kniv som låg i påsen tillsammans med huvudet. Detta skedde sannolikt kort efter att hon fick knivsticket i bröstet, vilket antagligen var det första, plötsliga och oväntade, angreppet på KW.
Halsen avskuren. Kanske. Men lite för snällt för Madsen. Men vem vet? Jag tror livet rann ur henne med knivsticken och att han påbörjade styckningen med huvudet i anslutning till döden. Alternativt strypning först.
Citera
2017-10-16, 22:58
Medlem
Citat:

Om det går att för det "utom rimligt tvivel", är ju dödsorsaken = att PM mördade KW, helt klar!

Det är fortfarande oklart, och du spekulerar om ordningen i sticken, så, sammantaget skulle PM kunna komma upp med ett alternativ i rätten, det är väl egentligen det alla väntar på?
Citera
2017-10-16, 23:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Om KW fick halsen avskuren eller avsågat har inte framkommit vad jag har kunnat läsa mig till.
Senast redigerad av Smhf 2017-10-16 kl. 23:03.
Citera
2017-10-16, 23:00
Medlem
Caracallass avatar
Men hur lyckades han under timmar plåga KW? Hon måste ju ha varit bunden. Var i ubåten?
Citera
2017-10-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Men hur lyckades han under timmar plåga KW? Hon måste ju ha varit bunden. Var i ubåten?
Han hade två britsar. Och durk. Knivar att hota med. Buntband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in