2017-10-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja det är fel men det jag ville peka på var att det är män som står för majoriteten av oombedda bilder på nätet till kvinnor, och det är också män som står för huvuddelen hämndporr där de publicerar bilder de fått av en partner, bilder som de själva bett om. Jag tycker att, om du får besvärande bilder du inte bett om och elaka kommentarer att göra som Linnea ja, det är ju upp till dig.
Därför att det finns statistik på det där man tillfrågat olika demografier om de fått oombedda bilder skickade till sig. Att skicka en bild på sin kön har antagligen rätt lite att göra mottagaren upphetsad, utan det handlar om att visa att man kan.

Och, har du en konversation med en person där ni tex pratar om sexuella fantasier eller liknande är det god kutym att fråga om man får skicka en bild. Är du en relation där ni brukar skicka bilder till varandra så kanske man inte frågar först i den utsräckningen, vid minsta tvekan fråga först.

Har du en länk till denna statistik?
Citera
2017-10-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Inte klokt vad mycket tid du lägger på den här tråden. Du verkar vara något enkelspårig i din argumentation. Detta med att vi skulle lägga upp sexiga och utmanande bilder har vi hört till leda. Jag fick naturligtvis skit av dej för min avatar. Du tyckts inte tåla mycket av erotik förstår jag. Snygga ben och vackra bröst kan självklart inte jämföras med penisbilder. Innerst inne vill ju ni killar/män att vi bjuder på lite exponering. Vi får ibland klagomål på att vi lägger upp för många bilder på våra husdjur istället för oss själva. Hur skall ni ha det?

Nej, män vill inte alls att kvinnor går runt och exponerar sig. Det är kvinnor som vill det. Ju mer feministiskt ett land blir, desto mer sexuellt utmanande klär sig kvinnor. Det är feminister som ligger bakom Slut Walks, "Bara bröst"-kampanjer och så vidare.

Ju mer män bestämmer i samhället, desto mer kläder har kvinnor på sig. Det är därför kvinnor var mer påklädda i västvärlden år 1900 än år 2017. Det är därför kvinnor täcker sig från topp till tå i länder som Saudiarabien där männen sitter på all makt. Om män ville att kvinnor klädde av sig hade kvinnor gått runt i string-bikinis i patriarkala länder som Saudiarabien.
Citera
2017-10-15, 14:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Så man ska lära ut till barn vikten av samtycke och att sätta gränser, samtidigt som man tvingar barn att läsa om sex och kolla på sexuella bilder och filmer mot deras vilja? Som jag skrev tidigare, jag älskar sex men upplevde ändå sexualundervisningen i skolan som jobbig. Behöver inte handla om att man ser sex som skamfyllt. Det är att skylla på offret. Som att påstå att Linnéas problem är att hon är för pryd och sexuellt hämmad istället för att erkänna hennes rätt att själv sätta gränser.

Nej, länder utan sexualundervisning har inte fler oönskade tonårsgraviditeter. Jämför dessa siffror från 1996:

https://en.wikipedia.org/wiki/Prevalence_of_teenage_pregnancy#Birth_and_abortion _rates.2C_1996

Italien hade 13,3 graviditeter per 1000 kvinnor i åldrarna 15-19. Sverige hade 25,4. 50,4% av dessa graviditeter slutade i abort i Italien. I Sverige 69,7%.

Sverige har haft obligatorisk sexualundervisning sedan 1955. Italien har ingen sådan sexualundervisning:

"Belgium and the Netherlands have extensive programmes whereas in the more religious Italy and Poland there is no national requirement to teach sex education and few schools do so."

http://www.politico.eu/article/no-sex-education-please-were-italian/
Och jag tyckte syslöjd var hemskt. Du kan inte jämföra sexualundervisning med ren porr. Vi har väldigt olika åsikter där. Jag håller alltså inte med dig om att sexualundervisning skulle vara skadligt.

De siffror jag sett gäller i tex USA. Att det föds färre barn i bl.a. Italien beror bl.a. På att barnomsorg saknas och att man bor hemma högre upp i åldrarna.
Citera
2017-10-15, 14:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Har du en länk till denna statistik?
http://feber.se/samhalle/art/351002/13_procent_av_svenska_mn_har_s/
Citera
2017-10-15, 14:58
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej, män vill inte alls att kvinnor går runt och exponerar sig. Det är kvinnor som vill det. Ju mer feministiskt ett land blir, desto mer sexuellt utmanande klär sig kvinnor. Det är feminister som ligger bakom Slut Walks, "Bara bröst"-kampanjer och så vidare.

Ju mer män bestämmer i samhället, desto mer kläder har kvinnor på sig. Det är därför kvinnor var mer påklädda i västvärlden år 1900 än år 2017. Det är därför kvinnor täcker sig från topp till tå i länder som Saudiarabien där männen sitter på all makt. Om män ville att kvinnor klädde av sig hade kvinnor gått runt i string-bikinis i patriarkala länder som Saudiarabien.
Och vad tror du att det beror på? För att i dessa patriarkala länder är kvinnan mannens egendom.

Att få välja hur man själv vill klä sig är frihet. Att bära byxor ansågs mycket opassande för kvinnor när de först kom. Däremot var den kvinnliga formen markerad genom korsett, och tidigare turnyr.
Citera
2017-10-15, 15:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Visst är det sant som du skriver, i takt med att kvinnor fått mer att säga till om i det moderna samhället så har kläderna åkt av i rasande takt.

Free The Nipple-demonstrationen i Malmö 2015 kan väl sägas vara ett utmärkt exempel på när extremfeminister tillåts breda ut sig på gator och torg under föregivning om att det handlar om yttrandefrihet när det i själva verket bara tycks handla om att blotta sig och sina bröst?

https://hds.imgix.net/1A0urTPtjl8QgzR3YLHTokgxo94.jpg?w=1280&fit=crop&cr op=faces%2Centropy&h=768&auto=format&q=60

Varför ser feministerna det som en kvinnlig rättighet att visa brösten offentligt när snoppbilder på nätet samtidigt ses som något högst förkastligt?
Citera
2017-10-15, 15:04
Medlem
Citat:
Och jag tyckte syslöjd var hemskt. Du kan inte jämföra sexualundervisning med ren porr. Vi har väldigt olika åsikter där. Jag håller alltså inte med dig om att sexualundervisning skulle vara skadligt.

De siffror jag sett gäller i tex USA. Att det föds färre barn i bl.a. Italien beror bl.a. På att barnomsorg saknas och att man bor hemma högre upp i åldrarna.

Att kolla på en penisbild är inte heller skadligt. Det bör fortfarande krävas samtycke innan man skickar en sådan bild.
Samma med sexualundervisning i skolan. Se till att du har barnens samtycke.

Du skrev att länder utan sexualundervisning har fler oönskade tonårsgraviditeter. Vilket alltså inte stämmer när man jämför Sverige och Italien. Italien har färre oönskade tonårsgraviditeter än vad Sverige har.

Sedan beror barnafödande inte på barnomsorg. Att Somalia föder många fler barn per kvinna än Sverige beror inte på att de har mer offentlig barnomsorg.
Citera
2017-10-15, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och vad tror du att det beror på? För att i dessa patriarkala länder är kvinnan mannens egendom.

Alla kan se att dina meningsmotståndare (män) "äger" dig i debatten, du kan inte heller förneka att i ett "patriarkaliskt land som Saudi tex så klär sig inte kvinnor erotiskt utmanande i onödan

Citat:
Att få välja hur man själv vill klä sig är frihet.

Men var går gränsen då? Gick du också med i "Free the Nipple" tåget i Malmö 2015 eller vad?
Citera
2017-10-15, 15:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Att kolla på en penisbild är inte heller skadligt. Det bör fortfarande krävas samtycke innan man skickar en sådan bild.
Samma med sexualundervisning i skolan. Se till att du har barnens samtycke.

Du skrev att länder utan sexualundervisning har fler oönskade tonårsgraviditeter. Vilket alltså inte stämmer när man jämför Sverige och Italien. Italien har färre oönskade tonårsgraviditeter än vad Sverige har.

Sedan beror barnafödande inte på barnomsorg. Att Somalia föder många fler barn per kvinna än Sverige beror inte på att de har mer offentlig barnomsorg.
Att ha en anatomisk tecknad bild av två nakna människor i syfte att lära sig om människokroppen är INTE samma sak som att du får en bild av någon karls penis du ej bett om. Herre mina gudar.

Jag sa inte att alla länder har det, det beror givetvis på socioekonomiska faktorer också. I somalia finns det inte direkt ett överflöd av förvärvsarbete, i västvärlden försörjer sig de flesta genom ett förvärvsarbete vilket självfallet påverkar huruvida barnomsorg är ett skäl till nativiteten. Du måste ju se till hela bilden, annars blir dina argument tandlösa när du bryter loss sammanhanget.
Citera
2017-10-15, 15:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Alla kan se att dina meningsmotståndare (män) "äger" dig i debatten, du kan inte heller förneka att i ett "patriarkaliskt land som Saudi tex så klär sig inte kvinnor erotiskt utmanande i onödan

Men var går gränsen då? Gick du också med i "Free the Nipple" tåget i Malmö 2015 eller vad?
För att skulle de göra det så skulle de råka riktigt illa ut och tom riskera att bli dödade. Tycker du att det bör införas I Sverige?

I Sverige får kvinnor inte visa bröstvårtorna utan att riskera att bli tagen av polisen, till skillnad från män vars bröstvårtor inte är sexualiserade.
Citera
2017-10-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Visst är det sant som du skriver, i takt med att kvinnor fått mer att säga till om i det moderna samhället så har kläderna åkt av i rasande takt.

Free The Nipple-demonstrationen i Malmö 2015 kan väl sägas vara ett utmärkt exempel på när extremfeminister tillåts breda ut sig på gator och torg under föregivning om att det handlar om yttrandefrihet när det i själva verket bara tycks handla om att blotta sig och sina bröst?

https://hds.imgix.net/1A0urTPtjl8QgzR3YLHTokgxo94.jpg?w=1280&fit=crop&cr op=faces%2Centropy&h=768&auto=format&q=60

Varför ser feministerna det som en kvinnlig rättighet att visa brösten offentligt när snoppbilder på nätet samtidigt ses som något högst förkastligt?

Ja, så löjligt. Eftersom kvinnorna i demonstrationen inte blev arresterade av polisen så har de ju uppenbarligen redan laglig rätt att visa sina bröstvårtor. Så vad protesterar de mot?
Citera
2017-10-15, 15:16
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Att ha en anatomisk tecknad bild av två nakna människor i syfte att lära sig om människokroppen är INTE samma sak som att du får en bild av någon karls penis du ej bett om. Herre mina gudar.

Jag sa inte att alla länder har det, det beror givetvis på socioekonomiska faktorer också. I somalia finns det inte direkt ett överflöd av förvärvsarbete, i västvärlden försörjer sig de flesta genom ett förvärvsarbete vilket självfallet påverkar huruvida barnomsorg är ett skäl till nativiteten. Du måste ju se till hela bilden, annars blir dina argument tandlösa när du bryter loss sammanhanget.
Vad sägs om att sluta försöka hjärntvätta och pådyvla trams? Får man en kukbild trycker man på blockfunktionen och man går vidare. Om man ville ha kukbilder? Ja, man struntar i åtgärderna man kan göra och man går till forum och bölar över att man fick en kukbild av fel man och nu trycker man ned sig själv till en bebisnivå och säger att man är invalid nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in