2017-05-04, 18:39
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Att hela skiten är absurd, kan jag verkligen hålla med dig om. De exempel som Linnea tar upp är inte några sociala inviter utan oförskämda sexprovokationer "Sug min balle istället för att prata" på sina vanliga sociala medier. Varför bryr du dig om att försvara detta beteende? Är det så viktigt för dig att kvinnor ska bli dåligt behandlade och tvingas må skit av sådant här. Nåväl, nu tar ju Linnea och svarar dessa fjantar och lägger ut deras texter så alla kan se hur korkade de är. Hon slår tillbaka och lyfter frågan i ljuset så att trollen spricker.

Den är absurd, ja - p g a de som står för det du och Linnéa gör. Vem har snackat om sexprovokationer? Fast det är ju det som är grejen att allt hon får räknas in dit. För hon är ju både kvinna och feminist och har således ett stort kränkhetsprivilegium kring sin person som hon kan aktivera.

Om du kontaktar någon man med sexinviter så kommer jag försvara dig också i din rätt att göra det ska du se. Jag försvarar det för att det är rimligt att vuxna människor ska kunna sköta sådant här själva och det faktumet att man anser någon vara "äcklig" inte är ett underlag till att få känna sig utsatt.

Citat:
Det är ju som snelhästen skriver "Egentligen gör jag ju också åtskillnad på att t ex en kvinna haft många sexpartners jämfört med en man ..." Dvs det är inte feminister som står för att skamma kvinnors sexualitet utan typer som snelhesten. Så varför skulle normkritik vara fel?

Som sagt, det är skillnad på synen på sex som sådant och synen på huruvida/när/var man ska ha rätt att ge någon sexuella inviter. Två helt olika saker. Vad "normkritik" beträffar så sker inte någon sådan i sin rätta bemärkelse utan det handlar om hur man kan förbättra olika saker för kvinnor. Det bör man som man vara införstådd med, att man är just ett bihang för de resonemang som presenteras. Tycker man sedan att detta är okej ja då är det en helt annan femma.
Citera
2017-05-04, 19:04
Medlem
Mooons avatar
Sex är inte fel, inviter är inte fel men om en person utsätter främmande kvinnor (eller män) som inte är ute efter någon sexkontakt blir kontaktade på Facebook, Instagram eller liknade sociala sidor för sextrakasserier är det tokfel oavsett vad du tycker. Läs på Linneas instagram: https://www.instagram.com/assholesonline/ vilken skit hon utsätts för.

En normal kille som vill ha en seriös kontakt med en tjej, skriver inte sådant. De vill bara jävlas med kvinnan i fråga. De får hålla sig till de sidor som är uttalade sex- och knullkontakter, där kan de skicka dickpicks och snuska sig bäst de vill.

Det är ju snällt att du vill försvara mig om jag fick för mig att skriva snask och snusk till någon man på en social sida. Men jag hade valt att ge mannen en komplimang för det han gör eller vad han uträttat. Hade han svarat hade jag fortsatt att skriva om grejen han gör idrott/politik/teater och sedan föreslaget att träffas. Det är ett säkert kort om man verkligen vill ha en kontakt med personen i fråga. Hade säkert funkat på Linnea också. Inte fan hade jag visat mig totalt social inkompetent och sjuk i huvudet genom att förolämpa honom.

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Den är absurd, ja - p g a de som står för det du och Linnéa gör. Vem har snackat om sexprovokationer? Fast det är ju det som är grejen att allt hon får räknas in dit. För hon är ju både kvinna och feminist och har således ett stort kränkhetsprivilegium kring sin person som hon kan aktivera.

Om du kontaktar någon man med sexinviter så kommer jag försvara dig också i din rätt att göra det ska du se. Jag försvarar det för att det är rimligt att vuxna människor ska kunna sköta sådant här själva och det faktumet att man anser någon vara "äcklig" inte är ett underlag till att få känna sig utsatt.

Som sagt, det är skillnad på synen på sex som sådant och synen på huruvida/när/var man ska ha rätt att ge någon sexuella inviter. Två helt olika saker. Vad "normkritik" beträffar så sker inte någon sådan i sin rätta bemärkelse utan det handlar om hur man kan förbättra olika saker för kvinnor. Det bör man som man vara införstådd med, att man är just ett bihang för de resonemang som presenteras. Tycker man sedan att detta är okej ja då är det en helt annan femma.
Citera
2017-05-04, 23:30
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Det är ju som snelhästen skriver "Egentligen gör jag ju också åtskillnad på att t ex en kvinna haft många sexpartners jämfört med en man ..." Dvs det är inte feminister som står för att skamma kvinnors sexualitet utan typer som snelhesten. Så varför skulle normkritik vara fel?
Jaså? Så vilken stämpel får t.ex. en kvinnlig porrstjärna jämfört med en manlig från er feminister?
Citera
2017-05-05, 00:05
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jaså? Så vilken stämpel får t.ex. en kvinnlig porrstjärna jämfört med en manlig från er feminister?
Feminismens motto brukar vara: kvinnor ska vara fria att göra vilka val de vill(utom hemmafru, prostituerad eller inom porr).
Citera
2017-05-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
Jag läste texten och blev rätt paff hur linnea beskrivs som någon hjälte och mannen som någon näthatare/ någon som trakasserar. Han kallar henne för sötnos och hon svarar ganska kränkande = trakasserar och tar sig rätten att behandla honom illa.

Han svarar ju också kanska kränkande efter men som man brukar säga "det var ju hon som började"

Vad tycker ni? Är det hon eller mannnen som näthatar/trakasserar?

Från konversationen

M - Hej, lust att snacka lite med en äldre man?

L - Men JA, vilken tur att du skriver!

M - Hur är läget med dig sötnos?

L - Det är just det jag ville prata om. Jag sitter och försöker bryta ner en text från Aristoteles och skulle verkligen behöva hjälp. Jag gissar från din profilbild att ni var typ klasskompisar. Vad skulle du säga är hans mest vitala brister i teorin kring naturrätten och den förste orörlige röraren?
L- Sa han nåt om det när ni hängde?

M- Nu var du rolig va ditt lilla luder. Finns ingen mer tid att slösa på dig iallafall.

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22199230.ab

Hon är en solklar mes och lite lätt odräglig men man får väl respektera att hon är krässen av sig hon är väl sån
Citera
2017-05-05, 10:42
Medlem
Mooons avatar
Så din definition av en feminist är någon som ogillar att få dickpics skickade till sig helt ombedd. Så många feminister det måste finnas, inte minst bland män. Gillar du att få dickpics? Inte?! Grattis du är en feminist.

Angående porr så verkar feminister ha en betydligt mer accepterande syn på porr än vad du verkar tro. Googla så får du fram en hel del. Att skamma kvinnor verkar inte vara deras grej. Däremot skammas kvinnor som bejakar sin sexualitet ofta av män, läs bara i trådar här på Fb.

Citat:
Citera
2017-05-06, 00:38
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Så din definition av en feminist är någon som ogillar att få dickpics skickade till sig helt ombedd. Så många feminister det måste finnas, inte minst bland män. Gillar du att få dickpics? Inte?! Grattis du är en feminist.

Angående porr så verkar feminister ha en betydligt mer accepterande syn på porr än vad du verkar tro. Googla så får du fram en hel del. Att skamma kvinnor verkar inte vara deras grej. Däremot skammas kvinnor som bejakar sin sexualitet ofta av män, läs bara i trådar här på Fb.
Vart fan får du dina slutsatser ifrån? När gav jag ut den definitionen av vad en feminist är? Har jag ens gjort det? Du hittar bara på, i ditt försök till härskarteknik.

Som jag sagt innan, ert beteende är snarlikt sekters beteenden: världen delas in i totalt svart eller totalt vitt, man drar förhastade slutsatser utan någon som helst grund och dessutom har ni det här aggressiva, omöjliga och oresonliga beteendet. Har du någonsin funderat på varför ni feminister är så avskydda som ni är? Det beror på ert beteende, inte nödvändigtvis på era åsikter. Det är ni som är feminister som gör feminismen dålig.

Visa upp källor på dina påståenden om att feminister har en bra syn på porr och kvinnliga porrskådespelare. Visa sen också vilken fraktion de tillhör (t.ex. liberala feminister, vänsterfeminister, etc)
Citera
2017-05-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99

Vad tycker ni? Är det hon eller mannnen som näthatar/trakasserar?

Från konversationen

M - Hej, lust att snacka lite med en äldre man?

L - Men JA, vilken tur att du skriver!

M - Hur är läget med dig sötnos?

L - Det är just det jag ville prata om. Jag sitter och försöker bryta ner en text från Aristoteles och skulle verkligen behöva hjälp. Jag gissar från din profilbild att ni var typ klasskompisar. Vad skulle du säga är hans mest vitala brister i teorin kring naturrätten och den förste orörlige röraren?
L- Sa han nåt om det när ni hängde?

M- Nu var du rolig va ditt lilla luder. Finns ingen mer tid att slösa på dig iallafall.

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22199230.ab

Det är den äldre mannen. Han kallar henne för luder, i stället för att bara skratta åt saken.

Hade någon sagt till mig att Gustav Wasa och jag var klasskamrater hade jag...
Citera
2017-05-06, 19:16
Medlem
Mooons avatar
Tråden diskuterar Linneas https://www.instagram.com/assholesonline/ och jag anser att hon gör rätt som slår tillbaka mot de som trakasserar henne och bemöter dem med humor och bildligt talat låter männen stå med byxorna nere.

Du tjatar på om feminism, det får du ta med någon som är feminist. Men uppenbarligen anser du att man är feminist om man inte gillat att få skit i en inbox. Du är faktiskt lite konstig.

Citat:
Vart fan får du dina slutsatser ifrån? När gav jag ut den definitionen av vad en feminist är? Har jag ens gjort det? Du hittar bara på, i ditt försök till härskarteknik.

Som jag sagt innan, ert beteende är snarlikt sekters beteenden: världen delas in i totalt svart eller totalt vitt, man drar förhastade slutsatser utan någon som helst grund och dessutom har ni det här aggressiva, omöjliga och oresonliga beteendet. Har du någonsin funderat på varför ni feminister är så avskydda som ni är? Det beror på ert beteende, inte nödvändigtvis på era åsikter. Det är ni som är feminister som gör feminismen dålig.

Visa upp källor på dina påståenden om att feminister har en bra syn på porr och kvinnliga porrskådespelare. Visa sen också vilken fraktion de tillhör (t.ex. liberala feminister, vänsterfeminister, etc)
Citera
2017-05-06, 19:48
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Tråden diskuterar Linneas https://www.instagram.com/assholesonline/ och jag anser att hon gör rätt som slår tillbaka mot de som trakasserar henne och bemöter dem med humor och bildligt talat låter männen stå med byxorna nere.

Du tjatar på om feminism, det får du ta med någon som är feminist. Men uppenbarligen anser du att man är feminist om man inte gillat att få skit i en inbox. Du är faktiskt lite konstig.
Så du är alltså inte feminist? Varför tar du åt dig av det jag säger då?

Och när har jag gett den definitionen av feminism? Citera!
Citera
2017-05-06, 20:08
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det finns inga problem. Att Linnea blir äcklad är upp till henne, men det är inte för den sakens skull liktydligt med att sexuella inviter skulle vara fel och att hon har blivit utsatt för något genom att få dem. Det finns ingenting som säger att sexkommentarer ska vara begränsade till sexsidor annat än daltande jävla kränkhetsbenägenhet där vuxna människor inte längre ska förväntas kunna sköta social interaktion på egen hand. Ingen är skyldig en ett skit genom att någon man visar sig ogilla initierade kontakt med en.
Men va? Lite som att säga att luften är fri och vifta med handen framför ansiktet. Skulle vara kul att se din min när du sitter och inte ont anande kommer en främling fram och pruttar dig i ansiktete och skrattar och säger att luften är fri.

Fatta vinken: kallas sexuella trakasserier av en anledning.
Citera
2017-05-06, 21:47
Medlem
Mooons avatar
Vet du inte vad du skriver? Du svarar på mina inlägg och anser att jag är feminist för att jag tycker att Linnea gör något bra.

Citat:
Så du är alltså inte feminist? Varför tar du åt dig av det jag säger då?

Och när har jag gett den definitionen av feminism? Citera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in