Citat:
Att hela skiten är absurd, kan jag verkligen hålla med dig om. De exempel som Linnea tar upp är inte några sociala inviter utan oförskämda sexprovokationer "Sug min balle istället för att prata" på sina vanliga sociala medier. Varför bryr du dig om att försvara detta beteende? Är det så viktigt för dig att kvinnor ska bli dåligt behandlade och tvingas må skit av sådant här. Nåväl, nu tar ju Linnea och svarar dessa fjantar och lägger ut deras texter så alla kan se hur korkade de är. Hon slår tillbaka och lyfter frågan i ljuset så att trollen spricker.
Den är absurd, ja - p g a de som står för det du och Linnéa gör. Vem har snackat om sexprovokationer? Fast det är ju det som är grejen att allt hon får räknas in dit. För hon är ju både kvinna och feminist och har således ett stort kränkhetsprivilegium kring sin person som hon kan aktivera.
Om du kontaktar någon man med sexinviter så kommer jag försvara dig också i din rätt att göra det ska du se. Jag försvarar det för att det är rimligt att vuxna människor ska kunna sköta sådant här själva och det faktumet att man anser någon vara "äcklig" inte är ett underlag till att få känna sig utsatt.
Citat:
Det är ju som snelhästen skriver "Egentligen gör jag ju också åtskillnad på att t ex en kvinna haft många sexpartners jämfört med en man ..." Dvs det är inte feminister som står för att skamma kvinnors sexualitet utan typer som snelhesten. Så varför skulle normkritik vara fel?
Som sagt, det är skillnad på synen på sex som sådant och synen på huruvida/när/var man ska ha rätt att ge någon sexuella inviter. Två helt olika saker. Vad "normkritik" beträffar så sker inte någon sådan i sin rätta bemärkelse utan det handlar om hur man kan förbättra olika saker för kvinnor. Det bör man som man vara införstådd med, att man är just ett bihang för de resonemang som presenteras. Tycker man sedan att detta är okej ja då är det en helt annan femma.