2017-10-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vad bra att du vet mer om det än jag som träffat henne.

Upp till bevis!

Det har jag också.

Bevis finns gott om i tråden, kan knappast ha undgått någon.
Citera
2017-10-26, 20:55
Medlem
Hmm pratar ni fortfarande om händelsen i trådstarten eller har jag missat en massa utveckling?

Verkar inte vara konstigare än att mannen kollade om hon var ett nätluder, vilket förmodligen var vad han var på jakt efter. Svaret borde väl inte vara konstigare än ett "nej".

Domstolar har ju ett tungt problem att förklara för kvinnor att de inte kan behandla oönskade närmanden som trakasserier, och önskade som bra. Trakasserier blir det efter att ha sagt ett socialt kompetent "nej" och ändå inte blir lämnad ifred.
Senast redigerad av Kickan 2017-10-26 kl. 20:58.
Citera
2017-10-26, 23:39
Medlem
franges avatar
Citat:

Upp till bevis!

Det senaste avhandlade i tråden;

Citat:
Ursprungligen postat av odjuret22
Vi vet ju redan att hon ljugit förut.

https://www.expressen.se/sport/handboll/linnea-claesons-hamnd-det-tog-tva-timmar/

Skriva till 741 personer på 2 timmar är helt omöjligt då facebooks spamfilter inte tillåter det.

Citat:
Ursprungligen postat av odjuret22
Ber om ursäkt om jag var otydlig. Det går alltså inte att göra, facebook tillåter inte det.

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080128134821AAyolxA

Därtill detta - hon påstår att hon på tre timmar på stan blivit sextrakasserad utav onda (vita) män 20 ggr! Inte nog med det - "och det var ännu värre igår!".
https://toklandet.files.wordpress.com/2017/06/linnea-claesson-hittar-pc3a5.jpg

Inser man inte då att hon överdriver och "kryddar sanningen" - så är frågan om man antingen bara är naiv som en femåring - eller inte är mentalt tillräknelig...
Citera
2017-10-27, 00:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Upp till bevis!

Aha, du har träffat henne. Ja men då är det ju klart att allt är sant!

Tror du på att hon blev sexuellt trakasserad 20 ggr på några timmar en eftermiddag i centrala stockholm? När hon kom med det påståendet så borde vi ha slutat diskutera henne öht. Går inte att ta en sådan människa seriöst. Men det är klart, vi lever i sverige där media och feminismen just nu har julafton i och med den geniala Metoo-kampanjen, så här går det att påstå vad som helst så länge det gynnar det önskade narrativet.
Citera
2017-10-27, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jo, jag ser att hon berättat om detta. Hon önskar ju också att klippet skall spridas. Naturligtvis kan jag tycka det är många sextrakasserier. Men jag upprepar detta med att hon är så pass medialt känd. Dessutom sticker hon ju ut mycket mer än många av oss tjejer i allmänhet gör inte minst genom sin hårfärg i regnbågsstuk. Det finns väl de som gärna vill provocera henne.

Hon definierar inte de påstådda sextrakasserierna, har folk stirrat på henne eller tryckt upp henne mot husväggarna och försökt dra av kläderna? Eller har dom visslat uppskattande? Det hela låter så diffust och det borde du kunna hålla med om?

Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Om jag talar av egen erfarenhet händer det mej också på stan och särskilt om jag bär kort kjol och pumps eller klackstövlar att jag kan få frågor om ligg eller andra sexistiska kommentarer. Men definitiv inte så många som Linnéa. Men jag är ju heller inte en kändis.

Men du kan ju inte lika gärna kräva att män inte ska få titta på dig och ragga på dig ibland om du klär dig sexuellt utmanande? Vadå sexistiska kommentarer? Du spelar ju på sex genom att springa runt i korta kjolar och klackstövlar och du vill helt klart ha uppmärksamhet, varför då gnälla när du får det?

Och nej, du är inte en kändis (likt Linnea) förutom här på flashback där du är "ökänd"
Citera
2017-10-27, 01:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Linnéa gör det ju för att visa på ett samhällsproblem och lyfta någonting som varit alltför osynligt upp i ljuset. Hur män kan bete sig på nätet. Jag tycker att det hon gör är bra.

Men varför är det bra att just hon är självutnämnd ambassadör mot påstådda sextrakasserier? Nämn en enda sak som har förändrats i positiv riktning i och med hennes fixering vid vissa män som raggar på nätet och ibland skickar snoppbilder?

Varför går hon inte vidare och fokuserar på hur helt andra män beter sig? Tänker först och främst på det systematiska åldersfusket hos väldigt många asylsökanden från Afghanistan, Linnea är ju som jag tidigare påpekat för "Refugees Welcome" men många av afghanerna är inte refugees då dom saknar asylskäl. Varför inte fokusera på detta ett tag istället?

Det finns även många andra samhällsproblem förutom åldersfusket hon kan ägna sin tid åt men denna extrema fixering vid just snoppbilder, nätraggning och sextrakasserier som hon har tjatat om i ett par års tid nu verkar inte ha lett till något konkret resultat?

Vad skulle du rekommendera att hon fokuserar på i fortsättningen?
Citera
2017-10-27, 12:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför går hon inte vidare och fokuserar på hur helt andra män beter sig? Tänker först och främst på det systematiska åldersfusket hos väldigt många asylsökanden från Afghanistan, Linnea är ju som jag tidigare påpekat för "Refugees Welcome" men många av afghanerna är inte refugees då dom saknar asylskäl. Varför inte fokusera på detta ett tag istället?

Antagligen därför att sådant får man inte jobb på SVT för...
Citera
2017-10-27, 12:44
Medlem
Tinoss avatar
Att Linnea ljuger och manipulerar bilder i början av hennes "fame" är ju solklart.

Nu i dagsläget så har hon fått sån stor plats av PK-media att vissa män ger henne innehåll att skriva om också.
Speciellt om hon skriver i Metro så kommer nån Knut Svensson ifrån Skellefteå och poängterar att män är däggdjur och att det är naturligt bli kåt, vilket häller mer bensin på elden.

Jag värderar kvinnor och respekterar dom i samhället, men Linnea specifikt har jag jävligt svårt för.
Vet inte varför. Om man ska vara feminist så tycker jag att man behöver inte gå "all-in" på hela rollen och färga håret samt odla hår på armarna. Samma sak som du är homosexuell. Varför måste du plötsligt få en ljusare röst och skrika "Darling!!! gud!!!" för att du gillar samma kön? Eller att du måste ha en sån skrikig klädstil så alla omkring dig förstår att du är ULTRABÖGCOCKANAL?

Jag tycker det är larvigt beteende. Man ska kunna tycka en sak utan att lägga ner hela sitt utseende/personlighet på en åsikt/attraktion.

Sen verkar hon ganska socialt efterbliven och pinsam också.
https://www.instagram.com/p/BX4k9BoAcVa/?taken-by=assholesonline
Citera
2017-10-27, 12:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Därtill detta - hon påstår att hon på tre timmar på stan blivit sextrakasserad utav onda (vita) män 20 ggr! Inte nog med det - "och det var ännu värre igår!".

Inser man inte då att hon överdriver och "kryddar sanningen" - så är frågan om man antingen bara är naiv som en femåring - eller inte är mentalt tillräknelig...
Om någon som ser ut som Linnea blir påhoppad så många gånger så betyder det ju i så fall att någon som är ännu snyggare borde bli påhoppade hela tiden.

Jag behöver bara gå ut genom dörren för att se snyggare kvinnor. Som inte blir påhoppad av hemska, svenska män.

"Sexistiska" kommentarer, visst men grejen är ju att "jävlar vilken hylla" betyder något i stil med "vilken attraktiv kvinna det där var" snarare än att man förminskar kvinnan i fråga till ett par bröst. Ja, om hon då inte har brösten uppe vid hakan och urringning till naveln för då har hon ju själv reducerat sig till ett par bröst.
Citera
2017-10-27, 13:33
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det finns även många andra samhällsproblem förutom åldersfusket hon kan ägna sin tid åt men denna extrema fixering vid just snoppbilder, nätraggning och sextrakasserier som hon har tjatat om i ett par års tid nu verkar inte ha lett till något konkret resultat?

Vad skulle du rekommendera att hon fokuserar på i fortsättningen?
Jag skulle säga att diskussionen i samhället och #meetoo är konkreta resultat som hon har bidragit till.
Citera
2017-10-27, 13:42
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Tror du jag tänker ta ett svar på yahoo som ett bevis på någonting? Och att det där med att massutskicka meddelanden på facebook till folk har jag ingen koll på. Jag bryr mig inte. Det du tar upp flyttar inte fokus från det som hon uppmärksammar och de perviga män hon lockar ut med provokationer. Att ni känner er träffade kan jag bara beklaga.
Senast redigerad av Ziaya 2017-10-27 kl. 13:50.
Citera
2017-10-27, 13:46
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Tror du på att hon blev sexuellt trakasserad 20 ggr på några timmar en eftermiddag i centrala stockholm? När hon kom med det påståendet så borde vi ha slutat diskutera henne öht. Går inte att ta en sådan människa seriöst. Men det är klart, vi lever i sverige där media och feminismen just nu har julafton i och med den geniala Metoo-kampanjen, så här går det att påstå vad som helst så länge det gynnar det önskade narrativet.
Som sagt. Trist att ni känner er träffade. Hon använder en viss provokation för att locka fram fula fiskar. Fula fiskar som helst hade hållit sig dolda. "Hon får skylla sig själv"-mentaliteten har länge varit stark i våra medvetanden. Dags att granska den inställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in