Citat:
Ursprungligen postat av
martie666
Du svamlar om allt mellan himmel och jord. Tråden handlar om bevis för att jorden är platt men det vill du inte diskutera, du bara vet.
Varför skriver du då i tråden?
Tråden är 700 sidor lång. Bevis från båda hållen finns redan. Jag försöker bara ge er ett nytt perspektiv. Ni kan debattera med varandra, ni kan komma fram med hur många bevis som helst, ändå så kommer det inte leda till något. Jag utgår ifrån vad jag själv har läst och sett. Jag säger inte att ni har fel och jag har rätt. Jag säger bara det som jag tror jag vet, och det som jag inte vet. Som sagt, svar finns redan, alla möjliga svar, som vissa är helt fel, enligt dig men rätt enligt mig, det hjälper ju inte så mycket.
Man måste ställa rätt frågor, då börjar man i rätt spår. Man måste våga ifrågasätta sin existens och allt runtomkring en.
Sen om man inte har tid eller ork och letar efter billiga korta svar, ja då har jag ingenting att säga till er. MEN, platt-jords debatten handlar inte i sin helhet om platt vs rund jord. Det är ett hål som man aldrig kommer ut ifrån när man väl hoppat in i den. Ni måste bara hitta rätt hål helt enkelt, eller så kan ni fortsätta att debattera i all evighet.