2017-11-19, 17:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraTorn
Så det är orsaken, det är skämmigt att mäta? De är lite för fina i kanten? Låter det rimligt? Linslusar som dom är i alla andra sammanhang, i stort och smått, här kan de bli världens Neil deGrasse Tyson, en riktig ny mätning. Växer fram en rörelse med miljoner flat earth:are och ingen med hög akademisk titel vill göra en ny färsk mätning bara för att man vet svaret. Ut och mät...
Har nog att göra med kostnader också. Dom som betalar för forskningen anser nog att dom har viktigare saker att lägga pengarna på än det här. Finns ju för dom flesta inga tvivel om vilken form jorden har. Räcker ju med att studera hur en solnedgång ser ut. Att studera Polstjärnans position på olika breddgrader eller åka till Australien och notera hur stjärnorna rör sig där jämfört med i Sverige för att konstatera att plattjordshypoyesen inte håller.
Citera
2017-11-19, 17:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Youtubaren Jeranism är just nu på väg att utföra ett unikt vetenskapligt experiment som är upprepningsbart och samtidigt inte beroende av refraktion. Mätningen ska göras med laser vid en sjö, blir resultatet 15 feet så är jorden platt, blir det 23 feet så är jorden en glob.

Här förklarar Jeranism det hela hur det exakt kommer gå till, väntas ske om ca 1 vecka:

https://www.youtube.com/watch?v=C2wuQGZgdUU

Om detta experiment utfaller positivt så är det den slutgiltiga dödsstöten för globen!

Håll utkik efter Jeranism´s kanal, väldigt snart är globen ett minne blott!
Jeran skrattar nog hela vägen till banken med alla idioters bidrag till adawarepengar. Eller så är han totalt blåst själv, vad vet jag?

Ska man göra något experiment som är oberoende av refraktion är laser inte den mest lämpliga. Mycket enklare att titta på en solnedgång och konstatera faktum eller titta på livestream från ISS där man ser kurvaturen. Och nej, ISS är inte fejk, säger någon att ISS är fejk får denne lov att bevisa det.
Citera
2017-11-19, 17:25
Medlem
FyraTorns avatar
Vi människor har skickat ut hundratals sonder i rymden bara till mars ett fyrtital om jag inte minns fel. Hur många bilder har vi på jorden enligt astrofysiker och Nasas förespråkare nummer ett, Neil deGrasse Tyson? Alltså helbilder på jorden inte ihopklippta satelitbilder.

Tror ni det är:
1 Cirka 10.000 bilder och och det finns filmer som zoomar in och ut.
X Cirka 20.000 bilder och det finns HD filmer som visar jord, måne, sol och 360 snurr.
2 Man glömde ta bilder i samtliga fall, utom vid ett tillfälle, apollo 1972

Jag säger bara en sak, kräv mätning av vattenkurvatur nu.
Citera
2017-11-19, 17:43
Medlem
Citat:
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!

Youtubaren Jeranism är just nu på väg att utföra ett unikt vetenskapligt experiment som är upprepningsbart och samtidigt inte beroende av refraktion. Mätningen ska göras med laser vid en sjö, blir resultatet 15 feet så är jorden platt, blir det 23 feet så är jorden en glob.

Här förklarar Jeranism det hela hur det exakt kommer gå till, väntas ske om ca 1 vecka:
https://www.youtube.com/watch?v=C2wuQGZgdUU
Om detta experiment utfaller positivt så är det den slutgiltiga dödsstöten för globen!
Håll utkik efter Jeranism´s kanal, väldigt snart är globen ett minne blott!
Är du så helvetiskt dj-a dum att du tror att ett experiment kullkastar all vetenskap och all samlad mänsklig erfarenhet sedan årtusenden??
Javisstja, det är du nog!
Alla vi andra inser att oavsett vad dom kommer fram till, så är jorden sfärisk. Det finns fullt tillräckliga, oemotsagda bevis för det. Dessutom: Hypotesen om att jorden är platt leder till en lång rad följdfrågor som ingen plattjording har lyckats svara på.

Hur lång är ekvatorn förresten??
Senast redigerad av pewana 2017-11-19 kl. 18:00.
Citera
2017-11-19, 18:00
Medlem
Citat:
Vi människor har skickat ut hundratals sonder i rymden bara till mars ett fyrtital om jag inte minns fel. Hur många bilder har vi på jorden enligt astrofysiker och Nasas förespråkare nummer ett, Neil deGrasse Tyson? Alltså helbilder på jorden inte ihopklippta satelitbilder.

Tror ni det är:
X Cirka 20.000 bilder och det finns HD filmer som visar jord, måne, sol och 360 snurr.

Nasa sköt upp en satellit 2015 som tar minst 12 helbilder på jorden om dagen.
Citera
2017-11-19, 18:08
Medlem
FyraTorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Exakt, satelit... fanns inte med som alternativ.
Citera
2017-11-19, 18:14
Medlem
Citat:
Exakt, satelit... fanns inte med som alternativ.

Vart vill du komma? Du frågade hur många helbilder vi har på jorden, svaret är rätt många vid det här laget.
Citera
2017-11-19, 18:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Satelliter har bevisats vara en myt!

ISS likaså...

Vill ni se videobevis för det, så har jag många, bara be mig skicka...
Citera
2017-11-19, 18:48
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Tror ni det är:

Alltså, är du en plattjordare eller inte? Du argumenterar som en plattjordare. Det finns gott om bilder på jorden från rymden, främst från NASAs arkiv. Som sagt, det finns satelliter uppe nu som tar bilder av jorden, bland annat en japansk förutom NASAs.

För övrigt har kurvaturen mätts av yrkesman,
Citat:
In 1901, Henry Yule Oldham, a geography reader at King's College, Cambridge, reproduced Wallace's results using three poles fixed at equal height above water level. When viewed through a theodolite (a precision instrument for measuring angles), the middle pole was found to be almost three feet (0.91 m) higher than the poles at each end.[10][11] This version of the experiment was taught in schools until photographs of the Earth from space became available.
Från https://en.wikipedia.org/wiki/Bedford_Level_experiment
Citera
2017-11-19, 18:49
Medlem
Citat:
ISS likaså...
Det tror jag säkert att du har. Hela Youtube är nerlusat med idiotvideor.
Nära nog alla, utom du förståss, inser att dom är just idiotvideor.
Citera
2017-11-19, 18:50
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

ISS likaså...

Varken ISS eller satelliter är en myt.
Citera
2017-11-19, 18:53
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

ISS likaså...

Det finns inga bevis för att ISS och satelliter skulle vara myter. Däremot finns det hur mycket dokumentation som helst över deras existens.

Youtube har blivit dårarnas paradis och vissa gör stora pengar på att sprida skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in