2017-10-14, 23:05
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Såg exakt likadana sågar på Jula sist jag var där, fogsvansar med orange handtag. Stannade till, titta på dom där, då insåg jag det ohyggliga vi egentligen pratar om här på FB. Jag såg andra kunder, tjejer, som gick omkring. Kim Wall, en snygg, ung, begåvad och levande tjej, sprudlande av liv och energi, med hela framtiden för sig, dödad och sedan styckad med en sådan, alltså. Det kändes overkligt, blev kall i kroppen när jag tittade på dom. Man måste slå ifrån sig sådana tankar, för att ens kunna diskutera detta.

En människa som gör något sådant är djupt störd, men, man frågar sig också, varför är denne så störd? Vem är egentligen skyldig till ett sådant dåd, enbart Madsen, eller hela vårt samhälle som det utvecklats? Är de som gett Madsen dessa idéer, oskyldiga?

Det tål att begrundas både en och två gånger, innan man skjuter från höften. Madsen är inte det enda svaret hur detta var möjligt.

Fruktansvärt. Jag har också varit med om liknande händelser; Det var på gymmet när två danska unga piger, ungefär samma ålder som Kim , en hade långt rödbrunt hår, snackade högljutt och glatt när de bytte om till träningskläder och jag kunde se Kim i dem. Deras unga kroppar, nakna ben, överkropp, huvud och armar såg jag Kim framför mig och vad Madsen gjorde med henne. Kniven. Sågen. Blodet. Resterna, Huvudet. Mådde illa, blev kall i magen och som du beskriver det, insåg hur ohyggligt det som hänt är, att det bara inte går att ta in, hur mycket man än försöker att förstå.
Citera
2017-10-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Första gången jag hörde det på presskonferensen så studsade jag. Trodde inte mina öron. Och övertygade mig själv att jag hört fel. Men det hade jag inte.

Ja, och att det var vad obducenten bl.a. skulle ge svar på, så det kommer nog att klargöras framöver.
Citera
2017-10-14, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker han jämt återkommer till detta i filmade intervjuer,lästa intervjuer med PM.

Det är sant att han vid ett tillfälle fick mycket kritik för ett oförsiktigt test med raketbränsle.
Finns det fler sådana incidenter?.

Men snälla lilla höna, du får läsa på lite, säkerhet var något som Madsen totalsket i! Det var närmast hans signum. Han tog genvägar i allt han gjorde, det är väl kanske det som kan kallas hans personliga uppfinning.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-10-14 kl. 23:10.
Citera
2017-10-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Om vi fortsätter spekulera, vad i hela friden kan han stå och dividera om i rätten tänker du?
Stå i centrum, förvisso, men i så fall om det är en confession. Svepskäl är han bortom, det vet han troligtvis själv.

Han behöver inte ha någon som helst belagd bakgrund för något som helst uttalande!!!! Han kan stå och påstå i princip vad som helst ( en tredje besättningsman, som gömt sig under bord, mm). POÄNGEN är att han kan t.ex. säga att KW blev stenkåt när hon kom under ytan, och KRÄVDE sex med PM!!!??? Då var PM tvingad att ta bort henne, för tillfället, såklart, men hon stretade emot så våldsamt, där under ytan, att PM "råkade" putta henne olyckligt, så att hon slog sig, medvetslös.

Ja, det kan han hävda, han kanske inte väljer just någon av de "historiera", men du måste förstå att OM han lyckas anpassa SIN historia till orsaken till KW DÖD, då får domstolen problem med att döma honom för MORD!!!

Om han lägger fram en vidrigt snaskig version om vad som hänt ( jag har levererat möjliga detaljer tidigare, och upprepar inte dom här), måste rätten förhålla sig till den!

Rätten, måste BEVISA att det inte gick till på det sätt, som PM "provokativt" föreslog, eller ha en egen vattentät ( "utom rimligt tvivel") förklaring på vad som hände!

Så, du har nog lite missuppfattat, vad en domstol behöver för att åklagarens version ska gå igenom.....

Du tänker pragmatiskt, det kan inte ha hänt, men domstolen måste visa "utom rimligt tvivel", och det kan bli svårt, om PM kommer med nya anpassade historier!
Senast redigerad av Whyback 2017-10-14 kl. 23:21.
Citera
2017-10-14, 23:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är et transcript, jag just gjort nu, av vad Jens Møller Jensen sagde på presskonferencen, om Kim Walls eventuella dödsorsak:

https://www.bt.dk/krimi/politiet-har-fundet-kim-walls-hoved-og-ben
Från 4:27 til 4:52 i videoen:
Drabschef, vicepolitiinspektør Jens Møller Jensen på en pressebriefing lørdag:

"Der er ikke fastlagt en dødsårsag lige nu, udfra netop de manglende skader på kraniekasse og så videre, men det er sådan at retsmedicinerne vil arbejde videre i relation på at kan der være noget omkring halsregionen som kan være medvirkende til at give en dødsårsag senere, det er klart når der ikke noget på selve torsoen og ikke noget på kraniet/hovedet så må man jo se om det kan være adskillelsen af de to dele der måske kan give os en årsag, men det er alt for tidligt at sige noget om det."

Min översättning till svenska:
"Det har inte varit möjligt at fastställa dödsorsak just nu iom det inte har hittats någon skada på kraniekassan och så vidare, men det är så att de rättsmedicinska läkarna fortsätter arbeta vidare med möjligheten att det kan finnas något kring nackområdet som kan bidra till att dödsorsaken kan fastställas senare, det är klart at när det inte finns något på själva torson och ingenting på skallen/ huvudet då måste du se om det kan vara separeringen av de två delarna som kan ge oss en anledning (till dödorsaken), men det är för tidigt att säga något om det än"

Tack, så bra! . Kunde själv inte urskilja detta då jag trodde jag hörde fel, men det fetade hörde jag och tänkte det syftade på att hitta spår efter att hon blivit strypt, men de verkar faktiskt ha fokus på att dödsorsaken handlar om dekapitering av huvud/kropp. Ofattbart.
Citera
2017-10-14, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Han pratade om sig själv som om tredje person.

Det ska alltid höja ett ögonbryn.
Citera
2017-10-14, 23:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack, så bra! . Kunde själv inte urskilja detta då jag trodde jag hörde fel, men det fetade hörde jag och tänkte det syftade på att hitta spår efter att hon blivit strypt, men de verkar faktiskt ha fokus på att dödsorsaken handlar om dekapitering av huvud/kropp. Ofattbart.

Jag hörde när han svarade reportern detta men det tog tid innan det gick in. Groteskt ofattbart.
Citera
2017-10-14, 23:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det ska alltid höja ett ögonbryn.

Bara detta att tala om sig själv i tredje person är helt loco. Störd är bara förnamnet.
Citera
2017-10-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det var en bra beskrivning och påminnelse om att det faktiskt är fråga om ett hemmabygge den där plåtjollen. Jag är inte helt obekant med buntband, har varit i flertalet byggmiljöer, båtbyggare, husbyggare, cement och betong, skulptörer mm, och själv byggt en del diverse , och har sett detta användas till att fästa saker med varandra, dock lyckats missa att själv prova dess funktion.
Bra att få lite fler uppslag, dra ihop kablar som Panzer förslog, kan jag se framför mig.
Ruskigt praktiskt för Madsen att kunna plocka ur sin egen "bra att ha låda" i detta fall.

Buntband är underbara "problemlösare", jag har lyckats binda upp två blinkers- indikatorer bak på en gammal motorcykel, Honda VF750 -82, bak, där båda dippade ner som ledsna tulpaner...

Dom "dog"/ hängde ner, pga "garage-error", cykeln föll i stillastående läge, men lärdomen är att en del produkter har multi-funktioner, och PM är en man som sysslat med praktiska lösningar i en stor del av sitt "vuxna" liv. Jag förstår honom i den delen, men inte de andra, som han utlöst....
Citera
2017-10-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, och att det var vad obducenten bl.a. skulle ge svar på, så det kommer nog att klargöras framöver.
Inte har de obducenter till detta . Det är rättsläkare!
Citera
2017-10-14, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hänger inte med. Vad diskuterar ni här?

Jo, vi diskuterar den eventuella förekomsten av ett SD card som Madden klämt in i bryggan när han gick av båten och låtsades knyta sin känga. Typ så..
Citera
2017-10-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han behöver inte ha någon som helst belagd bakgrund för något som helst uttalande!!!! Han kan stå och påstå i princip vad som helst ( en tredje besättningsman, som gömt sig under bord, mm). POÄNGEN är att han kan t.ex. säga att KW blev stenkåt när hon kom under ytan, och KRÄVDE sex med PM!!!??? Då var PM tvingad att ta bort henne, för tillfället, såklart, men hon stretade emot så våldsamt, där under ytan, att PM "råkade" putta henne olyckligt, så att hon slog sig, medvetslös.

Ja, det kan han hävda, han kanske inte väljer just den "historien", men du måste förstå att OM han lyckas anpassa SIN historia till orsaken till KW DÖD, då får domstolen problem med att döma honom för MORD!!!

Om han lägger fram en vidrigt snaskig version om vad som hänt ( jag har levererat möjliga detaljer tidigare, och upprepar inte dom här), måste rätten förhålla sig till den!

Rätten, måste BEVISA att det inte gick till på det sätt, som PM "provokativt" föreslog, eller ha en egen vattentät ( "utom rimligt tvivel") förklaring på vad som hände!

Så, du har nog lite missuppfattat, vad en domstol behöver för att åklagarens version ska gå igenom.....

Du tänker pragmatiskt, det kan inte ha hänt, men domstolen måste visa "utom rimligt tvivel", och det kan bli svårt, om PM kommer med nya anpassade historier!

När, vilket jag inte tvivlar kommer att hända inom kort, rimlig dödsorsak framkommer är Madsen körd. Tills dess kan han visserligen ljuga hur mycket han vill , men till vilken nytta? Åklagaren stärker sin sak vartefter vilket innebär fortsatta omhäktningar, det kan Madsen inte gör något åt alls.

Som andra sagt är han smart är han tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in