Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Ja, detta är så ofattbart groteskt att det är svårt att ta till sig. Hur är det möjligt att en människa kan utföra dessa bestialiska handlingar? Det finns liksom inte tillräckligt med medvetande hos en själv för att verkligen inse hur jävla vidrigt PM agerat. Jag kan inte greppa det fullt ut. 😖😔
Såg exakt likadana sågar på Jula sist jag var där, fogsvansar med orange handtag. Stannade till, titta på dom där, då insåg jag det ohyggliga vi egentligen pratar om här på FB. Jag såg andra kunder, tjejer, som gick omkring. Kim Wall, en snygg, ung, begåvad och levande tjej, sprudlande av liv och energi, med hela framtiden för sig, dödad och sedan styckad med en sådan, alltså. Det kändes overkligt, blev kall i kroppen när jag tittade på dom. Man måste slå ifrån sig sådana tankar, för att ens kunna diskutera detta.
En människa som gör något sådant är djupt störd, men, man frågar sig också, varför är denne så störd? Vem är egentligen skyldig till ett sådant dåd, enbart Madsen, eller hela vårt samhälle som det utvecklats? Är de som gett Madsen dessa idéer, oskyldiga?
Det tål att begrundas både en och två gånger, innan man skjuter från höften. Madsen är inte det enda svaret hur detta var möjligt.