2017-11-24, 04:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Sexuell attracktion har fortfarande inte med känslor att göra.
Al Bundys ideal var 30 st minst, med långt mörkt hår och mittbena.
Jag tror också att PM umgåtts med sådana här tankar länge.
Men han bodde inte isolerat någonstans långt ute i glesbygden.
Han bodde och verkade i centrala Köpenhamns nöjesliv.
Det fanns väldigt gott om presumtiva mordoffer där.
Så tydligen kunde det inte lika gärna blivit någon vem som helst.
Eller så var det ett impulsmord. Något som triggade igång det när de väl var till sjöss.
Jämför inte en normal sexuell attraktion med de starka, sjuka drifter som triggar igång en sexualsadist, tack.

Offret brukar endera vara slumpmässigt utvalt(stundens ingivelse) eller någon som förövaren förföljt en längre tid. Jag citerar in lite text från domen mot Nerijus. Expertvittnet Niklas Långströms angående sexuellt motiv i dödligt våld där det inte finns tecken på samlag..
Citat:
Nicklas Långström har omvittnat i huvudsak följande: Han har bland annat arbetat
inom kriminalvården och studerat varför personer hamnar i grov våldsproblematik.
Han har studerat fallserier från utlandet där man identifierat sexuella motiv i dödligt våld där det inte finns tecken på samlag eller samlagsliknande handlingar.

Själva kontrollen över brottsoffret och att utsätta det för dominans kan innebära en stark sexuell upphetsning. Det kan räcka att gärningsmannen tittar på blottade bröst eller könsorgan. De som gör sig skyldiga till ett sexuellt motiverat brott är förvånansvärt ofta personer som inte har någon tidigare känd brottslighet. Ca 30-40 procent av personerna är ostraffade. Det är ovanligt att dödligt våld mot kvinnor har ett sexuellt motiv men det förekommer i 1-4 procent av fallen. Det kan handla om något fall per år i Sverige. I fallstudier finns beskrivet att tejpande av ett offer kan vara ett sätt att uppleva en sexuell fantasi. Ett övervåld kan vara ett gestaltande av en sexuell fantasi. Det är svårt att säga om en person laddat en längre tid inför en gärning eller om den sker i stundens ingivelse. Offret kan vara slumpmässigt utvalt men kan också vara utvalt och förföljt en längre tid. Förövarna är män som ofta har en social anpassning med arbete, partner och barn. Det handlar inte om utslagna personer. Oftast har de inte någon högre utbildning utan arbetar som hantverkare eller chaufförer. Det mesta tyder på att det är personer som är tillbakadragna. Ofta kan de lida av en sexuell upptagenhet med ett tvångsmässigt onanerande eller konsumtion av porr.
Citera
2017-11-24, 04:31
Medlem
Magiciadehex
Jag invänder inget mot det där.
Men tejpandet, det kan faktiskt både varit efter döden som före såvida det inte står i FUP.
En del njuter av att leka med sitt mordoffer efter döden.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-24 kl. 04:45.
Citera
2017-11-24, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
En kombination av teknisk bevisning jämfört med data/forskningsresultat från liknande fall samt av detaljerade beskrivningar av sexualsadister som ofta njutit av att berätta vad de gjort med sina offer. Finns sexualsadister som har en överdriven narcissistisk ådra också.
Ja, narcisster ljuger också.

Men nyss tyckte jag faktiskt att du sa att skambrott är svårt att erkänna.
När det gäller KW så vet vi inte ännu dödsorsak. Att då påstå som en skribent att han bundit henne med buntband vid stegen i tornrummet och torterat henne på samma sätt som NB gjorde med LH.(?)
Obs! Ej ordagrant citerat men ungefärligt.
Jag för min del tycker att det är väl magstarkt. Att man sedan fantiserar ett sådant scenario det är något helt annat.
Men man kan inte påstå något som man omöjligen vet.
Citera
2017-11-24, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Da velger man den snyggaste tjejen
Ja,snyggaste tjejen. Det har väl med sexuell attraktion att göra,eller?
Citera
2017-11-24, 04:42
Medlem
Citat:
Ja,snyggaste tjejen. Det har väl med sexuell attraktion att göra,eller?

Men Madsen har inte hatt sex med KW, sadistisk sex drap uten penetrering handler om noe helt annet.
Citera
2017-11-24, 04:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

När det gäller PM så vet vi inte ännu dödsorsak. Att då påstå som en skribent att han bundit henne med buntband vid stegen i tornrummet och torterat henne på samma sätt som NB gjorde med LH.(?)
Obs! Ej ordagrant citerat men ungefärligt.
Jag för min del tycker att det är väl magstarkt. Att man sedan fantiserar ett sådant scenario det är något helt annat. Men man kan inte påstå något som man omöjligen vet.
Den är nog ingen som PÅSTÅR det du nu skrev. Däremot så är det inte långsökt alls att fundera i dessa termer. Han har ju på något vis sett till att Kim är helt hjälplös i hans våld, så att han kan utsätta henne för det han tänkt.
DOMINANS, KONTROLL är ledorden och då är det inte svårt att börja tänka att han bundit henne på något vis, eller hur? Man utgår ju från de fakta som presenterats i fallet och applicerar sedan det man vet om hur sexualsadistiska mördare brukar agera/fungera och sen försöker man tänka ut ett gärningsförlopp som kan vara rimligt. Om man inte ens skulle få fundera själv utan enbart gå efter det vi exakt VET så kan man ju lika gärna stänga alla krimtrådar här eftersom det enda "giltiga" inlägget för dig då skulle vara: "no comments".
Citera
2017-11-24, 04:46
Medlem
Citat:
Men Madsen har inte hatt sex med KW, sadistisk sex drap uten penetrering handler om noe helt annet.
Polisen vill åtala honom för sexuellt motiv.
Penetrerat har han gjort med kniven.
Citera
2017-11-24, 04:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, det handlar om sjuka DRIFTER hos sexualsadisten där kontrollen över offret och att utsätta det för lidande ger sexuell upphetsning. Penetrering sker väldigt sällan och om det sker används oftast något tillhygge som t.ex kniv, flaska, käpp etc.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-11-24 kl. 05:19.
Citera
2017-11-24, 04:58
Medlem
Citat:
Den är nog ingen som PÅSTÅR det du nu skrev. Däremot så är det inte långsökt alls att fundera i dessa termer. Han har ju på något vis sett till att Kim är helt hjälplös i hans våld, så att han kan utsätta henne för det han tänkt.
DOMINANS, KONTROLL är ledorden och då är det inte svårt att börja tänka att han bundit henne på något vis, eller hur? Man utgår ju från de fakta som presenterats i fallet och applicerar sedan det man vet om hur sexualsadistiska mördare brukar agera/fungera och sen försöker man tänka ut ett gärningsförlopp som kan vara rimligt. Om man inte ens skulle få fundera själv utan enbart gå efter det vi exakt VET så kan man ju lika gärna stänga alla krimtrådar här eftersom det enda "giltiga" inlägget för dig då skulle vara: "no comments".

"Upphängd framför honom, fjättrad till händerna, maktlös ... var precis vad han önskade. Tror jag.
Så han kunde se hennes ögon förändras från förvåning till undergivelse och slutligen skräck samt död.
Lisa Holms mördare hängde upp henne i en fd mjölkrum, hissade upp henne, silvertejpade hela ansiktet UTOM ÖGONEN.
Hissade lite till. Ned och upp. Tills hon avled. Blottade könsdelar."
Jag ser mer likheter än skillnader mellan dessa två män.

"KW var så Maktlös hon kunde bli, hängande med strips, fastbundna händer, som ett slaktoffer."
/Slut citat

Jag invänder inte att man funderar,spekulerar samt fantiserar.
Men att brottet utreds tyder på att det ena brottet är ej det andra likt.
Sedan kan sexualsadistens psykologi vara densamma.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-24 kl. 05:04.
Citera
2017-11-24, 05:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Ja, det stämmer det jag skrev. Du märker ord och liksom bokstavstolkar utan att se till helheten ibland.
Det normala är att sexualsadister inte erkänner sina skambrott. MEN, undantag finns alltid. De sexualsadister som också har en högre grad av narcissism och psykopati kan njuta och känna makten av att få berätta om sitt "förträffligt" utförda brott. Se folks reaktioner och därigenom också få återuppleva offrets skräck och fasa.
Citera
2017-11-24, 05:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
"Upphängd framför honom, fjättrad till händerna, maktlös ... var precis vad han önskade. Tror jag.
Så han kunde se hennes ögon förändras från förvåning till undergivelse och slutligen skräck samt död.
Lisa Holms mördare hängde upp henne i en fd mjölkrum, hissade upp henne, silvertejpade hela ansiktet UTOM ÖGONEN.
Hissade lite till. Ned och upp. Tills hon avled. Blottade könsdelar."
Jag ser mer likheter än skillnader mellan dessa två män.

"KW var så Maktlös hon kunde bli, hängande med strips, fastbundna händer, som ett slaktoffer."
/Slut citat
Jag invänder inte att man funderar,spekulerar samt fantiserar.
Men att brottet utreds tyder på att det ena brottet är ej det andra likt.
Sedan kan sexualsadistens psykologi vara densamma.
Vad menar du med det fetade?

Det den andra skribenten skrev om LH-mordet stämmer ju, förutom att det bara var ena ögat som var övertejpat. Det mesta i ansiktet var övertejpat förutom ett öga. Varför tror du att mördaren gjorde så? Var dessutom tejpat så att ögonlocket satt fast så att hon inte kunde blunda.
En sexualsadist vill ju känna och se offrets reaktioner på den smärta och rädsla han tillfogar, det är det som ger njutningen. Kontrollen över liv och död. Se hjälplösheten och dödsångesten i offrets ögon. Se lidandet. Se livet rinna ut. Känna att han har den totala makten, att han är gud.

Sexualsadistiska mord är något mycket ovanligt, som tur är.
Ofta finns gemensamma nämnare i fallen.
Att få offret i ett hjälplöst läge så gärningsmannen får full tillgång till kroppen och kan utsätta offret för alla plågsamma vidrigheter. Därför är det inte konstigt att jämföra LH-mordet med mordet på Kim.
Citera
2017-11-24, 05:24
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer det jag skrev. Du märker ord och liksom bokstavstolkar utan att se till helheten ibland.
Det normala är att sexualsadister inte erkänner sina skambrott. MEN, undantag finns alltid. De sexualsadister som också har en högre grad av narcissism och psykopati kan njuta och känna makten av att få berätta om sitt "förträffligt" utförda brott. Se folks reaktioner och därigenom också få återuppleva offrets skräck och fasa.
Jag menade inte att märka ord. Bara retas lite när folk talar emot sig själv.
Från det ena till det andra vi talade om ursprungligen tror jag.
Sexualsadism är ju en parafili. Parafilier är ju sexuell attraktion för något.
En död person,ett barn (eller att ta med vedklabbar i bingen tillsammans med sin partner. )
Skulle då sexualsadism vara den enda Parafilin som inte har med sexuell attraktion att göra?
Det är väl det som gör den till en parafili? Eller vad säger forskningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in