2017-10-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vadå "HUR intakta"? Menar du att de kanske bara var "lite intakta"?

Om något är intakt, så är det intakt, det finns liksom ingen skala.
Om det finns ett hål i blusen, eller en reva i kjolen, så är de inte intakta.

Droger hade så klart varit en möjlighet, men det hade vi nog fått veta by now.
Frågan är relevant - den information vi fick var från en snabb initial granskning. Man har alltså ännu inte presenterat en fullständig analys av de hittade kläderna.
Citera
2017-10-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
När blir det rättegång?
När åklagare och polis känner att de inte har behov av mer utredning. Så rimligen någon gång under nästa år - bara psyk-analysen av PM tar väl fram till nyår.
Citera
2017-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Otroligt korkat av GW att i samma krönika skriva att motivet var sexuellt och sadistiskt, och sedan göra denna omskrivning av knivsticken i och omkring vagina som knivstick i "buken". Hur ska folk som inte är insatta uppfatta hur det kan bli sadistiskt med "buk".? Skapar ju enbart förvirring . Så slarvigt av honom
Ja, det förvirrade även mig. Så att jag var tvungen att kolla medierna, vad det egentligen är för skador som det offentliggjorts. Jag hittade inga referenser till 14 stick i "buken", däremot underlivet. Det är ju en viktig distinktion av potentiell betydelse för förståelsen av brottet.
Citera
2017-10-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag tror PM kommer att neka ända in i kaklet. Han tycks bry sig allt för mycket om sin ära och ha för förvriden verklighetsuppfattning för att ett erkännande ska vara sannolikt. Jag tror han kommer modifiera sin luck-historia lite genom att han med öppet kraniebrott, egentligen menade kraftig blödning på huvudet som han ändå med säkerhet kunde fastställa Kims död rätt omgående med.

Sen kommer han inte ha någon aning om hur de 14 sticken mot underlivet uppkom. Det måste en annan ha gjort efter han begravde henne så värdigt. Och sen kommer han kanske även ifrågasätta en del av slutsatserna i den rättsmedicinska obduktionen. Skulle inte förvåna mig.
Han sjö-begravde henne-intakt, det innebar att han såg att kroppen sjönk.
Det kom inga fiskare i en skruttig båt som tog hand om den sjöbegravda K.W.
Inga kända sjöodjur har rapporterats synliga heller.
Det finns inga bortförklaringar eller utvägar eller rimliga tvivel, vad gäller Madsen.
Han är skyldig till överlagt mord- för viss planering måste han ha haft.
Citera
2017-10-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Om PM skulle slagit ihjäl KW med bara våld emot kroppen hade han fått hålla på en stund. Och huvudet hade inga skador ifrån trubbigt våld vad som har framkommit. Nej det var antagligen inget trubbigt våld som dödade henne - Jag tycker det är meningslöst att spekulera i hur han hade ihjäl henne - Fler uppgifter lär väl "dyka upp" och vi kan gissa på ett "vattentätt" åtal framöver ?

Skulle också tro att detta är det mest troliga. KW är väl knappast en journalist som skaffar sig en overall för en enda ubåtstur, och åker omkring med en hel garderob av arbetskläder för olika uppdrag. Vädret var ju fint, kanske inte så varmt men ändå en stillsam sommarkväll.
Majoriteten av befolkningen har aldrig klättrat ner i en ubåt - varför skulle de då ha specifika idéer om vad som är bra eller dålig klädsel. Och med leggings/strumpbyxor är det ju i princip byxor med kjol ovanpå.

Citat:
Jaha ja, Jan Guillou tro ? Eller Dan Eliasson eller Mållgan Johansson ?
Undvik att blanda dessa namn. En är kompetent och vågar stå för sina åsikter. Övriga två borde fördrivas från landet då de saknar förståndet att förstå skadan av att sitta på positioner de inte har kompetensen att hantera.

Citat:
Och hur får man ner en gummijolle i en sådan ubåt då, och hur får man upp den ? Typ en luftmadrass möjligen men inte mycket mer typ.

Det är ju klart att GM kan ju ha haft en svets med sig och skurit hål i ubåten för att få ut gummijollen och svetsat igen hålet utan att det syntes ? Och utan att PM och KW märkte det ?

Ja, det kan ju säkert finnas en hemlig ubåtsmördarsekt i Danmark

Alla debatter om gummijolle kan givetvis ignoreras tills någon publicerar foto på en gummiljolle förvarad i Nautilus. Vid ytan är Nautilus en av de mer svårsänkta farkosterna man kan hitta, så inte så stort behov av livbåt. Vid problem under vattnet har man ju däremot närmast noll nytta av livbåt eftersom det inte finns något praktiskt sätt att ta sig ur ubåten - man måste trycksätta hela ubåten till omgivningstrycket genom att vattenfylla hela kabinen innan det ens blir möjligt att få upp tornluckan - och då är nog ingen kaxig nog att samtidigt försöka mecka ut en gummijolle att blåsa upp. Uppblåsbar flytväst skulle vara typ 100x bättre anpassad utrustning i det fallet.
Citera
2017-10-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Enligt feministerna här i tråden är det helt uteslutet, men jag håller inte med... M var charmig, som sagt, när han satte den sidan till. Den avsky som många känner mot honom nu, när alla vet vad han gjorde, kände ju inte K då när hon klättrade ner i ubåten tillsammans med honom.
Vet inte om du fått frågan innan men jag undrar om du känner honom väl och har umgåtts med honom ?
Citera
2017-10-08, 17:58
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rimligt tvivel till mord- det är passerat redan när torson blev hittad.
Det råder ingen tveksamhet i att han åsamkat K.W, död.
Finns inget alternativ till att någon annan begått dådet. Han kan inte skylla på andra farkoster, eller eventuella dykande sjöpirater eller skylla på den svartsjuka Deidre.
OM Madsens försvar hävdar självförsvar ? Om- K.W angrep honom- stämmer inte med K.W, s skador.
Igen -Nej, han hade övertaget. Och varför alla knivstick- på märkliga ställen.
Finns ingenting alls som skulle kunna innebära att det finns rimligt tvivel att just han MAdsen har begått detta, avsiktligt har han pinat och plågat sin gäst, och sedan styckat.
Rimligt tvivel -kan inte åberopas. Därtill är bevisen för starka.

Alltihop är ju rent fruktansvärt...Instängd i en ubåt med en sex mördare galning! stackars KW

Man kan nog på goda grunder säga att detta var inte hans första bestialiska mord!
Ingen seriemördare börja så här, bara läsa vad FBI har om ämnet seriemord.
Bara hoppas polisen kan avslöja flera av hans mord, kropparna lär dock aldrig hittas
om han haft detta som vana att dumpa dom till havs.
Galningen kommer få mycket svårt bortförklara detta mord i rätten, även om han ej kan fällas för det grövsta så är han slut, ingen vill ha med en sådan göra om han någonsin kommer ut.
Citera
2017-10-08, 18:01
Medlem
Jag delar helt LGWs slutsats i dagens krönika som är den ena rimliga att dra

* Madsen är en sexualsadist, mördare och styckare

Jag kommer också som honom och många andra se fram mot att få

* höra det glädjande ljudet från en celldörr som slår igen bakom en livstidsdömd Peter Madsen.

Det enda sanna ord Madsen uttalat är när han förutspådde att

* Raket-Madsen är död

Den Grandiosa Madsen valde själv att egoistiskt brutalt sexualsadistiskt mörda, stycka samt grovt skända en svensk, ung och oskyldig journalist med hela livet framför sig, i sin egen älskade Nautilus bara för sitt höga nöjes skull innan han begick offentligt "självmord" inför press och media.

Utan en endaste tanke på alla anhöriga som skall älta dessa hemska bilder på sina näthinnor resten av sina liv med sorg i hjärtan, samma bilder som sexualsadisten kommer att återkomma till med Njutning i hela hans ruttna liv!

Fy Fan, vilken Grandiost Äckel!!!
Citera
2017-10-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han sjö-begravde henne-intakt, det innebar att han såg att kroppen sjönk.
Det kom inga fiskare i en skruttig båt som tog hand om den sjöbegravda K.W.
Inga kända sjöodjur har rapporterats synliga heller.
Det finns inga bortförklaringar eller utvägar eller rimliga tvivel, vad gäller Madsen.
Han är skyldig till överlagt mord- för viss planering måste han ha haft.

Ja du, jag och folk flest inser att han är skyldig, men det betyder ju inte att Peter Madsen inser att folk flest inser det... Sen det där att det var planerat håller jag inte med om att det är fastställt, dock en del som tyder på det.

Sen sa väl till och Madsen uttryckligen att han inte tittade efter om kroppen sjönk eller inte efter "den ytterst värdiga begravningen". Jag skulle inte bli förvånad om torson aldrig sjönk och att PM såg detta men inte hann åtgärda detta. Torson får väl mer flytkraft om man tar bort armar och ben då de gissningsvis har en aningen högre densitet än saltvatten. Antingen har han räknat tokfel, haft massa tidsnöd eller torson haft större sänken som ramlade av precis när han slängde i henne.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-08 kl. 18:06.
Citera
2017-10-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Otroligt korkat av GW att i samma krönika skriva att motivet var sexuellt och sadistiskt, och sedan göra denna omskrivning av knivsticken i och omkring vagina som knivstick i "buken". Hur ska folk som inte är insatta uppfatta hur det kan bli sadistiskt med "buk".? Skapar ju enbart förvirring . Så slarvigt av honom Som om underlivet vore tabu att benämna, satans dubbelmoral här. Rena kvinnosynen från medeltiden. Tror olyckligtvis inte han kommer att kunna få fram motivet tydligare i Veckans Brott om en vecka.
Hur ser du det som klumpigt om GW får direktiv från ansvarig utgivare att han måste justera den meningen eller droppa hela artikeln? Det verkar som att ett antal chefredaktörer har tagit upp telefonen och ringt varandra och beslutat att det blir för snaskigt att publicera just den informationen.
Citera
2017-10-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Alla inser vilken "låg" debatt detta är, men "transan" som heter Dei....någonting, och ville gifta sig med honom, blir den tredje framkrystade. Nej, lägg ner fler spekulationer om charm och PM, det är fel fokus!
Håller med dig det är så jäkla tröttsamt har pågått i en och en halv månad nu. Har fördärvat hela tråden enligt mig .Nog därför många dragit sig ifrån och skriva mer här.
Citera
2017-10-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja du, jag och folk flest inser att han är skyldig, men det betyder ju inte att Peter Madsen inser att folk flest inser det...

Sen sa väl till och Madsen uttryckligen att han inte tittade efter om kroppen sjönk eller inte efter "den ytterst värdiga begravningen". Jag skulle inte bli förvånad om torson aldrig sjönk och att PM såg detta men inte hann åtgärda detta. Torson får väl mer flytkraft om man tar bort armar och ben då de gissningsvis har en aningen högre densitet än saltvatten. Antingen har han räknat tokfel, haft massa tidsnöd eller torson haft större sänken som ramlade av precis när han slängde i henne.
Jag tror att delar av hans vikter fallit av - inte orimligt att PM:s påstående stämmer att han använt sig av hylsor från en hylsnyckelsats.

Torson har rimligen befunnit sig under ytan ett antal dagar - var ju en hel massa sökande efter KW innan torson hittades på stranden. Allt det sökandet skulle inte misslyckats att hitta en flytande torso i ett högtrafikerat område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in