2017-10-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant artikel med intervju av GW i GP idag.

Roligt att se att GW nu till sist har justerat sin syn på saken och följer det några få av oss här i tråden sagt redan från början

Intressant också att se att han på ett eller annat vis fått tillgång till ubåten, och vad jag förstår också rutten. Har svårt att tro att han är anlitad av dansk polis, med tanke på hur han uttalar sig, men ändå fått tillgång till detta.

Han gör också samma bedömning som några av oss vad gäller tidpunkten för mordet och styckningen, någorlunda i alla fall, mellan 2200-2400 tror GW. Vilket om det stämmer skulle kunna innebära att PM var upptagen med själva styckningen när han höll på att kollidera med fraktfartyget. Även det kan vara en plausibel förklaring, om än rätt klantig kan jag tycka. Varför inte bara gå ner på botten under tiden han fixar med det.

Han går också på tvärs med de flesta "experter", som antagligen är försvarsadvokater hela bunten, som Silbersky t.ex., samt konspirationsteoretikerna här i tråden, och konstaterar att det här var sista spiken till PM's kista, som kommer förseglas under rättegången, till livstids fängelse.

Nu är det bara att vänta in övriga "experter", de kommer så sakteliga att falla till föga för bevisen och vad som faktiskt skett en efter en allteftersom. Sist kvar, tillsammans med PM, kommer nog bara konspirationsteoretikerna finnas kvar på hans sida.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/gw-s-teori-madsens-motiv-sexuellt-och-sadistiskt-1.4710901

Redan när vi fick mer pikant information om sticken så borde ju domstolen haft nog med material för att göra livet rätt surt för försvarsadvokaten. Och med ett huvud utan spräckt skallben så blev det inte lättare. För en månad sedan skulle jag gissat på 6 månader för griftefridsbrott. Nu känns den öppna frågan om han skall fällas till längsta möjliga straff för mord eller om det finns någon bakdörr där han i stället låses in utifrån psykiatrisk diagnos.
Citera
2017-10-08, 11:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
När du och statistiken har olika åsikt om hur ofta man och kvinna inte kan hålla sig från sexuella situationer så tror jag på statistiken. Jag kan arbeta i samma rum som en kvinna i kjol utan att totalt tappa fokus. Och kvinnor runt omkring mig törs gå till jobbet i kjol.

Och det finns ingenting som tyder på att KW:s klädsel eller kroppsspråk skulle ha fått PM att gå bananas - hans handlingar beror på brister i hans eget huvud. Tack och lov så är det en på miljonen eller ännu mindre att drabbas av någon med så felskruvat huvud. Just därför som statistik inte duger - finns för få fall för att få någon statistisk signifikans.

Har du en länk till sådan statistik? Dessutom pratade jag (och GW) om statistik i de fall där ett mord redan var begånget. Inte hur många procent av alla chefer som hoppar på sina sekreterare när de två stannat kvar ensamma för att jobba över.

Alltså i hur många procent av fallen dråpet eller mordet började med något sexuellt, respektive började med att kvinnan sagt något oförskämt till mannen om hans arbete t.ex.. Och jag är helt övertygad om att GW har fel när han säger att det är 30/70 där. Fortfarande förutsatt premisserna att kvinnan är i fertil ålder och att de två inte är släkt med varandra.
Citera
2017-10-08, 11:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Aha, jag hade fel... Jag har bara sett andra artiklar där han sagt " det är en konflikt som urartat" och då tolkat det som att det rörde sig om just sex. Det var så glasklart för mig att det var så... Förlåt.

Ursäkten är mottagen! Nu skulle jag vilja se statistik på om GW eller jag har rätt. Får se om jag får tid att söka på det senare. Annars får gärna någon annan söka!
Citera
2017-10-08, 11:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jo, det krävs att man bygger någonting liknande en dykarsluss, men i mindre format. Alltså en trycksäker kammare som sedan kan trycksättas för att blåsa ut innehållet. Dvs vi skulle hittat en fin video-film där PM stolt berättat om konstruktionen i fall han hade tagit sig tid och pengar att bygga en bajs- och dusch-vattensluss.

Tänk vad M måste ha förbannat sig själv i morgongryningen efter den natten, för att han inte tagit sig den tiden och de pengarna! Hade ju gjort städningen så mycket enklare.
Citera
2017-10-08, 12:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En sexualmördare vill gissningsvis plåga sitt offer i naket tillstånd, eller vad tror du..? Inte alls förvånande att kläderna var intakta med andra ord.

Jo, det kan faktiskt vara en aning förvånande att kläderna är intakta. Du av alla borde väl hugga på just den grejen, tänker jag

Det betyder nämligen att kläderna har "klätts av" på ett "normalt" sätt. Inte helt enkelt att få av kläderna så på en motsträvig person eller livlös kropp, jämfört med att bara klippa/skära upp dem. Förmodligen har avklädningen varit en del av PM's "ritual", även om det känns lite bakvänt för en sexualsadist att nogsamt klä av sitt offer.

Detta är ett av de stora frågetecknen just nu, när och hur kom kläderna av?

Den mest troliga förklaringen just nu, som jag kan komma på, är att KW var livlös när kläderna togs av, och att det allra första som hände, var att PM ströp KW.

Att kläderna var intakta, betyder inte heller att det inte fanns blod på dem, antar jag.
Man kan alltså tänka tanken att PM först ströp KW med en tunn lina, sedan tog av huvudet med ett snitt längs strypningen, och kanske i och med det medvetet eller omedvetet undanröjde möjligheten för rättsläkaren att avgöra strypningen genom att kunna se det på halsen, därför att just den delen av halsen var för svårt sargad. Styckningen utfördes ju med såg, minns väl. Jag tror dock en kombination av kniv och såg.
Citera
2017-10-08, 12:00
Medlem
Citat:
Vad skulle det vara om inte någon form av sexuellt motiv, när en man och en kvinna i fertil ålder har sett till att garanterat få vara ensamma och ostörda..? Däremot kunde ju ingen tro att det skulle ligga en helt bisarr sexualitet bakom.
Men sluta tjata om att män och kvinnor inte kan välja att vara ensamma utan att vilja ligga!
På sig själv känner man andra, även om du inte skulle kunna vara ensam med en man utan att knulla innebär det inte att alla funkar så.
Citera
2017-10-08, 12:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Femton stick alltså inom begränsad tid. Eftersom vi har åtminstone en i tråden som jobbat med obduktion - hur lång tid vore rimligt för att anse att skadorna skett nära inpå döden? 1 minut? 5 minuter?

Jag vet mest om levande men antar att ”strax efter” eller i ”nära anslutning till” hennes död betyder precis upphörd eller en blodcirkulation som inte har ett högt blodtryck. En blödning, men inte en lika stor blödning som hos en oskadliggjord person.
Senast redigerad av FedupFlorence 2017-10-08 kl. 12:04.
Citera
2017-10-08, 12:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kan vara en "hen"

Du tänker att det är Deirdre som har ett finger med i spelet?
Citera
2017-10-08, 12:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
är det helt uteslutet att hon självmant tog av sig kläderna?

innan det hela spårade ur så att säga?

Enligt feministerna här i tråden är det helt uteslutet, men jag håller inte med... M var charmig, som sagt, när han satte den sidan till. Den avsky som många känner mot honom nu, när alla vet vad han gjorde, kände ju inte K då när hon klättrade ner i ubåten tillsammans med honom.
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-08 kl. 12:09.
Citera
2017-10-08, 12:05
Medlem
Citat:
Nej, det var sticket i bröstet som skulle ha utdelats före döden.

Nja...

Från Extrabladets liverapportering, innan de låste artikeln:

”Obduktionsrapporten viser stiksår på Kim Walls kønsorganer
*
Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden.*
Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina , fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret.*
*
Derudover er der påført arme, ben og hoved amputeret med en sav, viser rapporten.*
*
Kim Walls DNA er fundet på*Peter Madsens højre hånd,*i hans nakke og ved hans næsebor*med en sandsynlighed på 1: 1000000, som man normalt definerer som et sikkert bevis.*
*
" Åklagaren : - Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene . Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han. ""

Den sista biten säger ju uttryckligen att sticken i underlivet också är i anslutning till döden...
Citera
2017-10-08, 12:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, det kan faktiskt vara en aning förvånande att kläderna är intakta. Du av alla borde väl hugga på just den grejen, tänker jag

Det betyder nämligen att kläderna har "klätts av" på ett "normalt" sätt. Inte helt enkelt att få av kläderna så på en motsträvig person eller livlös kropp, jämfört med att bara klippa/skära upp dem. Förmodligen har avklädningen varit en del av PM's "ritual", även om det känns lite bakvänt för en sexualsadist att nogsamt klä av sitt offer.

Detta är ett av de stora frågetecknen just nu, när och hur kom kläderna av?

Den mest troliga förklaringen just nu, som jag kan komma på, är att KW var livlös när kläderna togs av, och att det allra första som hände, var att PM ströp KW.

Att kläderna var intakta, betyder inte heller att det inte fanns blod på dem, antar jag.
Man kan alltså tänka tanken att PM först ströp KW med en tunn lina, sedan tog av huvudet med ett snitt längs strypningen, och kanske i och med det medvetet eller omedvetet undanröjde möjligheten för rättsläkaren att avgöra strypningen genom att kunna se det på halsen, därför att just den delen av halsen var för svårt sargad. Styckningen utfördes ju med såg, minns väl. Jag tror dock en kombination av kniv och såg.

Jag ser det som, att K har klätt av sig själv, ja. Antingen för att hon ville det (till en början) eller för att han stod och hotade henne med kniven.
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-08 kl. 12:08.
Citera
2017-10-08, 12:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Enligt feministerna här i tråden är det helt uteslutet, men jag håller inte med... M var charmig, som sagt, när han satte den sidan till.

En god utredare skall alltid vara öppen för alla möjligheter, misstaget du gör är att du blandar in din subjektiva åsikt och avslöjar därmed din fallenhet för PM. Här får man intrycket att du mycket väl skulle kunna tänka dig att klä av dig naken inför PM i hans ubåt, då du finner honom charmig.

Hoppas inte du tar detta som ett angrepp på dig, det är inte menat så. Mest bara som en liten hint om hur det du skriver kan uppfattas, och varför du får en hel del av de angrepp som du får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in