2017-11-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tittar på klippet igen när Madsen är tillbaka på landbacken och slås åter av hur pass oberörd
han ter sig efter vad som utspelat sig.
Det är nästan som om han hade rutin på det här med att släcka andras liv.
Kommer inte vid honom alls tycks det som.
Tummen upp när han blir tillfrågad om läget och så kliver han obekymrad iväg.
Säkert i dessa stunder helt övertygad om att han genomfört sin "grej" perfekt och kommer
att klara sig undan. Och kanske redan börjat se fram emot en uppföljning; det här måste
man helt enkelt få göra om för så fantastiskt var det.
Visst, det kan vara fråga om en mödosamt tillkämpad oberördhet, en man duktig på
förställning, och innerst inne skälver han av oro för hur det ska gå och är omskakad av
allvaret i den oerhörda gärning som han tillåtit sig att utföra.
Det bestialiska och utdragna dödandet av en annan människa.
Men med all sannolikhet är han en individ med högst utpräglade psykopatiska
personlighetsdrag, med det kallaste inre, i avsaknad av empati, ånger och samvete,
så han behöver inte vara annat än nöjd och belåten till sinnes.
Och då faller det sig helt naturligt att tummen åker upp i vädret;
"Projektet" Kim Wall fixades galant, han klarade utmaningen.

Inställd på att snart vara i hemmets ljuva härd och få rå om en aningslös hustru och
gosiga husdjur efter de blodiga och livsutsläckande "äventyren" till havs, i en berusande
känsla av oövervinnerlighet, blev det säkert närmast som ett dråpslag för honom när
han fann sig tvungen att kliva in i en polisbil efter återkomsten till landbacken
och där måste börjat inse att hans "perfekta brott" löpte risken att inte bli fullt så perfekt
som han inbillat sig i sin grandiositet.

Den där promenaden som vi kan följa i inslaget nedan kan vara den sista han gör i friheten
någonsin. Jag tror nämligen man ser till att hålla honom inlåst för återstoden av hans liv.
Helt enkelt alldeles för farlig att ha ute i samhället mera.

https://www.youtube.com/watch?v=U6eSQ0SVAb4

Exakt. Han har äntligen lyckats med något. Som han inom sig tycker är så STORT. Han är nöjd och tillfredställd över sitt mod, upplevelse och Unikhet. Han är liksom bara bäst och dessutom gjorde han det på sin älskade Nautilus. Där han var som tryggast omfamnad av den svarta stålet.

Som GW säger "Madsen är inte unik på något sätt".

När han väl kommit i land och polisen bryskt tog hand om honom, som en simpel brottsling, tror jag han inombords krympte ihop till den lilla fega ynkrygg han innerst inne är.
Citera
2017-11-11, 22:47
Medlem
[quote=Grandioso|62311387]Tittar på klippet igen när Madsen är tillbaka på landbacken och slås åter av hur pass oberörd
han ter sig efter vad som utspelat sig.
Det är nästan som om han hade rutin på det här med att släcka andras liv.
Kommer inte vid honom alls tycks det som.
Tummen upp när han blir tillfrågad om läget och så kliver han obekymrad iväg.
Säkert i dessa stunder helt övertygad om att han genomfört sin "grej" perfekt och kommer
att klara sig undan. Och kanske redan börjat se fram emot en uppföljning; det här måste
man helt enkelt få göra om för så fantastiskt var det.
Visst, det kan vara fråga om en mödosamt tillkämpad oberördhet, en man duktig på
förställning, och innerst inne skälver han av oro för hur det ska gå och är omskakad av
allvaret i den oerhörda gärning som han tillåtit sig att utföra.
Det bestialiska och utdragna dödandet av en annan människa.
Men med all sannolikhet är han en individ med högst utpräglade psykopatiska
personlighetsdrag, med det kallaste inre, i avsaknad av empati, ånger och samvete,
så han behöver inte vara annat än nöjd och belåten till sinnes.
Och då faller det sig helt naturligt att tummen åker upp i vädret;
"Projektet" Kim Wall fixades galant, han klarade utmaningen.

Inställd på att snart vara i hemmets ljuva härd och få rå om en aningslös hustru och
gosiga husdjur efter de blodiga och livsutsläckande "äventyren" till havs, i en berusande
känsla av oövervinnerlighet, blev det säkert närmast som ett dråpslag för honom när
han fann sig tvungen att kliva in i en polisbil efter återkomsten till landbacken
och där måste börjat inse att hans "perfekta brott" löpte risken att inte bli fullt så perfekt
som han inbillat sig i sin grandiositet.

Den där promenaden som vi kan följa i inslaget nedan kan vara den sista han gör i friheten
någonsin. Jag tror nämligen man ser till att hålla honom inlåst för återstoden av hans liv.
Helt enkelt alldeles för farlig att ha ute i samhället mera.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=U6eS

Javisst är det ruskigt att se för oss som känner till när en psykopatisk sexualsadist och lustmördare berättar hur de tänker....
Så här sa t.ex serimördaren Tony Lynn Sells i USA innan sin avrättning när han blev tillfrågad av en journalist (bakom glas) hur han tänkte och kände efter att ha mördat:
"....it's such a rush! And it lasts for hours...."

Jag antar att PM kände likadant då han klev av sin fåniga ubåt. Inte har han ångest nu, det har inte psykopater. Men han är säkert irriterad på att ha torskat så snabbt som han gjorde. Eller över huvud taget. Och det finns som sagt risk för att han har begått liknande brott tidigare. Men det vet vi inte ännu.

Hur han ska kunna komma förbi rättvisan i detta fall är obegripligt. Han är livsfarlig.
Citera
2017-11-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt. Han har äntligen lyckats med något. Som han inom sig tycker är så STORT. Han är nöjd och tillfredställd över sitt mod, upplevelse och Unikhet. Han är liksom bara bäst och dessutom gjorde han det på sin älskade Nautilus. Där han var som tryggast omfamnad av den svarta stålet.

Som GW säger "Madsen är inte unik på något sätt".

När han väl kommit i land och polisen bryskt tog hand om honom, som en simpel brottsling, tror jag han inombords krympte ihop till den lilla fega ynkrygg han innerst inne är.
Det kan man ju se på bilderna där han har den blå overallen efter den kriminaltekniska undersökningen. Liten, händerna på ryggen, böjd och mer eller mindre bister. Han var körd och han visste om det. Han är där fullt klar över vad han gjort. Han vet att bevisen fanns över hela hans kropp. Och den natten valde han att backa från att han släppt Kim i land, och istället köra med luck-olyckan. Som han sen vände till nån sorts gas-olycka. Undrar vad som kommer härnäst.
Citera
2017-11-11, 22:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan man ju se på bilderna där han har den blå overallen efter den kriminaltekniska undersökningen. Liten, händerna på ryggen, böjd och mer eller mindre bister. Han var körd och han visste om det. Han är där fullt klar över vad han gjort. Han vet att bevisen fanns över hela hans kropp. Och den natten valde han att backa från att han släppt Kim i land, och istället köra med luck-olyckan. Som han sen vände till nån sorts gas-olycka. Undrar vad som kommer härnäst.

Han har handklovar på sig.
Citera
2017-11-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Christiania är ett fridsamt ställe. Har själv frekventerat det en del, dock utan att röka på. Trevligt ställe dock. Nyhavn är också ganska mysigt. Detta var väldigt OT.
Jag tror att Madsen helt enkelt inte lyckats få med en ensam kvinna, förutom hustrun och älskarinnan, på ubåten utan besättning och andra vittnen. Detta var hans chans.

På dagen men ej fridsamt nattetid. Var på Christiania senast 2007.
Jag tror att PM försökte få med yngre kvinnor och det kan nog vara som du säger -att de ej blev charmade.
Å andra sidan en väldigt berusad kvinna och natt "I mörkret är alla katter grå".
Och är man berusad tycker man att folk är attraktivare än när man är nykter.
Citera
2017-11-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag försvarade inte sticken eller det ev. mordet. Nu läser du in något som inte står igen.

Är inte det märkligt? Att du inte kan se, tolka och förklara det som de flesta ser som det mest graverande och som mest utpekande för att det finns ett klart sexuellt motiv bakom hans Mord på Kim Wall?

Du tror inte att du möjligen missat något väsentligt i detta fall?
Citera
2017-11-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har jag funderat mycket över. Jag tror att det fanns lämpliga offer i nattlivet på Refshaleöen med tanke på dess närhet till beryktade Christiania och Nyhavn.
En berusad ensam kvinna på drift i Köpenhamns nattliv.En som ingen skulle sakna på många dagar. En grönländsk kvinna skulle kanske inte saknas på flera veckor. Därför tror jag att PM var ute efter något speciellt och inte efter vem som helst.
Berusade damer som tom vinglade förbi hans verkstad.
Ändock tror jag inte att han planerat det. Men från foton när de står i tornet ser PM besynnerlig ut i ansiktsuttryck (att jämföra med hur hans ansiktsuttryck såg ut när han kom i land).

Tror som du. Han ville inte ta vilken kvinna som helst. Han ville ha en speciell och det blev KW eftersom hon var det.
Citera
2017-11-11, 22:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Är inte det märkligt? Att du inte kan se, tolka och förklara det som de flesta ser som det mest graverande och som mest utpekande för att det finns ett klart sexuellt motiv bakom hans Mord på Kim Wall?

Det är möjligt att jag missar något, men det beror i så fall på att sådana handlingar och motiv är utanför mina referensramar.
Citera
2017-11-11, 23:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Fast jag försvarade inte sticken eller det ev. mordet. Nu läser du in något som inte står igen.

Men vänta nu! Du läser ju in saker hela tiden som inte finns. Du förvrider ju det mesta och kommer med helt osannolika och groteska teorier. Där det alltid slår tillbaka på K. Märkligt hur du inte är medveten om det?
Citera
2017-11-11, 23:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Precis mina tankar.
Citera
2017-11-11, 23:05
Medlem
Citat:
Han har handklovar på sig.
Jag har granskat bilderna. Ser ingen antydan till handfängsel. Men visst kan de vara dolda.
Citera
2017-11-11, 23:09
Medlem
Citat:
Det är möjligt att jag missar något, men det beror i så fall på att sådana handlingar och motiv är utanför mina referensramar.
Detta är utanför allas våra "referensramar". Ändå lyckas 150 skribenter i tråden se det du inte ser. Vad beror det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in