2017-10-08, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Precis. En sexualsadist "pausar" inte förloppet på den sexualsadistiska gärningen genom sövning av offret. Är snarare tvärtom - allt eskalerar i gärningen och den sexualsadistiske mördaren triggas av den ökade smärta och panik han tillfogar offret. Den ultimata makten och kontrollen över en annan människas liv. DET vill han känna och se på offret - genom HELA gärningen. Han vill se henne kämpa för sitt liv, förgäves. Han vill höra henne be om nåd. Han vill känna hennes dödskamp. Han vill känna sin makt.
Tills hans sadistiska agerande ger honom maximal sexuell njutning.
Av en annan människas lidande och död.

Här kommer en förklaring, jag har lite svårt att följa med.

Jag köper hela makt-iden rakt av, det enda som jag undra över, hur länge vill SS känna makt? För, enligt mitt sätt och se det, borde processen kunna bli både utdragen mer kontrollerbar, om makthavaren kunde tillfoga offret en tillfällig paus. Det kan vara 10 sekunder, eller annan tid, genom att droga efter behov.

Men, andra vet bättre, om att plåga någon maximalt, förstår jag....
Citera
2017-10-08, 04:15
Medlem
PM:s enda "räddning" nu är att hoppas på knäppskallerabatt genom sexuella tvångstankar knutna till ett ytterligare, mer djupgående syndrom: autismspektrumstörning. Dock inte så whacko att han kan hoppas på friande eller rättspsykiatrisk vård. Detta är en simpel lustmördare. Dock med den sällsynta egenheten att han är en uppmärksammad äventyrare, med raketer och ubåtar på sin meritlista. Bara mina 50 øre... Han kan vara "excentriker" som odlat sin persona i en något fiktiv värld; en bubbla som manifesterat sig konkret i ubåten. Ett mångårigt skulpturerande och sublimerande.
Senast redigerad av Kinuski 2017-10-08 kl. 04:18.
Citera
2017-10-08, 04:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Precis. En sexualsadist "pausar" inte förloppet på den sexualsadistiska gärningen genom sövning av offret. Är snarare tvärtom - allt eskalerar i gärningen och den sexualsadistiske mördaren triggas av den ökade smärta och panik han tillfogar offret. Den ultimata makten och kontrollen över en annan människas liv. DET vill han känna och se på offret - genom HELA gärningen. Han vill se henne kämpa för sitt liv, förgäves. Han vill höra henne be om nåd. Han vill känna hennes dödskamp. Han vill känna sin makt.
Tills hans sadistiska agerande ger honom maximal sexuell njutning.
Av en annan människas lidande och död.

Fast än vet vi ju inte om han är en "sexualsadist", det verkar som att kroppen hanterats med någon sexuellt betingad aggression men än så länge oklart ifall han utövat sadism (vilket väl förutsätter att det görs medan offret lever)? Exempel, för länge sedan bestraffades sodomi med att skära av snorren på den som kört den i rumpan på någon annan och bränna upp den i eld medan personen såg på. Syftet med detta var att bestraffa även om vi idag, några hundra år sedan, anser det vara bisarrt och "sadistiskt" men det är inte självklart att bödeln njöt av att tillfoga någon detta.
Citera
2017-10-08, 04:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag kanske inte förstår, MEN, om han kan hålla sig helt lugn under segling, prata med annat båtfolk innan dyket, varför ska han inte kunna ha en planerande hållning när dom landat på botten av Öregrund? Planerande hållning för mig är att HAN får ut max av sitt mycket sjukliga mål. Hur planerar han för det, har triggat min fråga, som finns på en massa inlägg redan.
Men tänk nu lite.
VARFÖR mördar en sexualsadist?
Själva syftet med gärningen går ju förlorad om offret "försvinner" in i dimman av t.ex eter under dådet.
Det är ju som en katt och råtta-lek för honom, där han inte kan förlora.
På ubåten kan ingen höra hennes skrik.
På ubåten kan hon inte fly.
Är verkligen hans "comfort zone".
Hennes öde beseglades så fort de två gick på ubåten.
Han är maximalt fokuserad från första början på vad som skall ske, inget kommer att kunna hindra honom. Absolut inte en fysiskt svagare kvinna. Hennes försök till motstånd triggar honom ännu mer.
Det gör honom starkare, brutalare och mer upphetsad.
Det han planerat är vilka hjälpmedel han behöver för att få kontroll över henne och för att plåga livet ur henne. Allt detta skall givetvis ske under offrets VAKNA tillstånd.
Obegripligt svår smärta, obegripligt svår panik och dödsångest.
HANS kontroll över allt detta.
Scenariot har han fantiserat om många gånger.
Han har bilden klar om vad som skall ske i skallen.
Detta gör honom otroligt triggad, upphetsad och fokuserad.
Vad han skall göra efteråt med kroppen har han också tänkt på, men inte lika noggrant.
Oftast är denna fas lite mera "slarvig" eftersom mördaren innan varit till 100% fokuserad på gärningen och att själv uppnå maximal sexualsadistisk njutning.
Citera
2017-10-08, 04:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Här kommer en förklaring, jag har lite svårt att följa med.

Jag köper hela makt-iden rakt av, det enda som jag undra över, hur länge vill SS känna makt? För, enligt mitt sätt och se det, borde processen kunna bli både utdragen mer kontrollerbar, om makthavaren kunde tillfoga offret en tillfällig paus. Det kan vara 10 sekunder, eller annan tid, genom att droga efter behov.

Men, andra vet bättre, om att plåga någon maximalt, förstår jag....
Tills han blir tillfredsställd, får sexuell utlösning och offret dör. Ofta onanerar den sexualsadistiske mördaren i samband med offrets dödskamp, strax innan hon dör. Penetrering sker sällan, görs det används ofta ett "tillhygge", typ flaska, käpp o.dyl. Kanske det han använt kniven till i hennes underliv.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-08 kl. 04:44.
Citera
2017-10-08, 05:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men hur kan du veta att han inte tycker sig ha en fördel av att ljuga om det? För att vinna sympati till exempel. Att han är en manipulerande person verkar ju de flesta vara överens om. Sympati kan vara bra att ha när man ska tigga pengar av folk och sponsorer för sina olika projekt.
Man ger inte ut en bok med uppgifter som kan dementeras av flera personer. Punkt.
Citera
2017-10-08, 06:49
Medlem
Citat:
Men tänk nu lite.
VARFÖR mördar en sexualsadist?
Själva syftet med gärningen går ju förlorad om offret "försvinner" in i dimman av t.ex eter under dådet.
Det är ju som en katt och råtta-lek för honom, där han inte kan förlora.
På ubåten kan ingen höra hennes skrik.
På ubåten kan hon inte fly.
Är verkligen hans "comfort zone".
Hennes öde beseglades så fort de två gick på ubåten.
Han är maximalt fokuserad från första början på vad som skall ske, inget kommer att kunna hindra honom. Absolut inte en fysiskt svagare kvinna. Hennes försök till motstånd triggar honom ännu mer.
Det gör honom starkare, brutalare och mer upphetsad.
Det han planerat är vilka hjälpmedel han behöver för att få kontroll över henne och för att plåga livet ur henne. Allt detta skall givetvis ske under offrets VAKNA tillstånd.
Obegripligt svår smärta, obegripligt svår panik och dödsångest.
HANS kontroll över allt detta.
Scenariot har han fantiserat om många gånger.
Han har bilden klar om vad som skall ske i skallen.
Detta gör honom otroligt triggad, upphetsad och fokuserad.
Vad han skall göra efteråt med kroppen har han också tänkt på, men inte lika noggrant.
Oftast är denna fas lite mera "slarvig" eftersom mördaren innan varit till 100% fokuserad på gärningen och att själv uppnå maximal sexualsadistisk njutning.
Håller med. Han har fantiserat om detta många gånger och när nu tillfället dök upp så tog han den chansen. Efterarbetet var till viss del planerat men inte i detalj. Tillräckligt planerat för att tänka på att ta med sig såg och vikter men inte så genomtänkt att han visste hur mycket vikter som behövdes för att sänka torson, att inte lägga kniven i påsen ihop med huvudet osv. Han har övermannat henne, slitit av kläderna och bundit henne och sen gått loss på henne och han har njutit av hennes skrik. Stackars Kim. Om han åtminstone hade strypt henne och sen skadat henne men tyvärr så är det nog så att hans njutning bestod i hennes skrik och smärta. Tror nog han filmat det hela också.
Citera
2017-10-08, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, spännande! Har helt missat detta trots att jag följt tråden från start. Har bara läst att man hittat hans overall som man funnit hennes blod och dna på. Skicka länk!

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gör den kvalificerade bedömningen att du inte har haft något med 15 åriga pojkar att göra!

Min erfarenhet av tonårspojkar är att de struntar i den slags nyheter som rör styckade kvinnor. De har fullt upp med skolan, kompisar, och olika aktiviteter. 1984 hade vi inte dataspel och datorer. Pojkar var mest ute och rörde sig med kompisarna. Ingen pojke var intresserad av krim eller nyheter, som vi vuxna är. Det fanns knappt någon TV på den tiden, bara nyheter i måttlig mängd.

Att en pojke visade det intresse som Madsen gjorde, och följde en polisutredning, och att polisen dessutom tar upp det, i detta sammanhang efter dryga 30 år, är sensationellt.

Att Madsen var i närheten och följde fallet med japanskan till den grad att det uppmärksammades vid tiden 1984, och att informationen noterades, är anmärkningsvärt, också i belysning av mordet en massa år senare på Kim Wall har hemska likheter.
Var finns källan till att polisen tagit upp hans intresse? Och var finns info om att han följt detta an g mordet på japanska?

Jag tror att han mördade japanskan, men har inte hittat denna info.
Citera
2017-10-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man ger inte ut en bok med uppgifter som kan dementeras av flera personer. Punkt.

Ändå har dylikt hänt många gånger att det som står i en bok dementeras. Punkt.
Citera
2017-10-08, 07:50
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Var finns källan till att polisen tagit upp hans intresse? Och var finns info om att han följt detta an g mordet på japanska?

Det var tips från en yngling i det fallet som möjligen kan vara Madsen. Polisen luskar i det men jag har inte sett att ynglingen bekräftats vara Madsen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pwBb6/uppgift-madsen-nara-plats-dar-kroppsdelar-hittades-1986
Citera
2017-10-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

Det tror inte jag. Däremot kan han ha följt fallet och upptäckt att han blivit upphetsad av detta och det kan vara så att fallet med japanskan är det som triggar igång fantasierna kring att själv en gång göra något liknande.
Citera
2017-10-08, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Ändå har dylikt hänt många gånger att det som står i en bok dementeras. Punkt.
Men nu har ju hans bror styrkt uppgifterna, så den diskussionen kan ju sättas punkt för. Om ingen har någon info om att det skulle vara annorlunda, utöver eget tyckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in