Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Jag kanske inte förstår, MEN, om han kan hålla sig helt lugn under segling, prata med annat båtfolk innan dyket, varför ska han inte kunna ha en planerande hållning när dom landat på botten av Öregrund? Planerande hållning för mig är att HAN får ut max av sitt mycket sjukliga mål. Hur planerar han för det, har triggat min fråga, som finns på en massa inlägg redan.
Men tänk nu lite.
VARFÖR mördar en sexualsadist?
Själva syftet med gärningen går ju förlorad om offret "försvinner" in i dimman av t.ex eter under dådet.
Det är ju som en katt och råtta-lek för honom, där han inte kan förlora.
På ubåten kan ingen höra hennes skrik.
På ubåten kan hon inte fly.
Är verkligen hans "comfort zone".
Hennes öde beseglades så fort de två gick på ubåten.
Han är maximalt fokuserad från första början på vad som skall ske, inget kommer att kunna hindra honom. Absolut inte en fysiskt svagare kvinna. Hennes försök till motstånd triggar honom ännu mer.
Det gör honom starkare, brutalare och mer upphetsad.
Det han planerat är vilka hjälpmedel han behöver för att få kontroll över henne och för att plåga livet ur henne. Allt detta skall givetvis ske under offrets VAKNA tillstånd.
Obegripligt svår smärta, obegripligt svår panik och dödsångest.
HANS kontroll över allt detta.
Scenariot har han fantiserat om många gånger.
Han har bilden klar om vad som skall ske i skallen.
Detta gör honom otroligt triggad, upphetsad och fokuserad.
Vad han skall göra efteråt med kroppen har han också tänkt på, men inte lika noggrant.
Oftast är denna fas lite mera "slarvig" eftersom mördaren innan varit till 100% fokuserad på gärningen och att själv uppnå maximal sexualsadistisk njutning.