Citat:
Ursprungligen postat av
cheringen
Jag tror Madsen har förstått vad saken handlar om. Det är det man har advokater till. Det var ett taktiskt misstag att "samarbeta" innan alla fakta fanns tillgängliga, och sen få sina lögner överbevisade.
Madsens bräckliga grund som psykopat och narcissist börjar krackelera nu. Jag tror han kommer ha ett stort behov av att prata, när det blir det enda sättet för honom att få uppmärksamhet. Madsen är beroende av publik, till skillnad från en mördare som är en ensamvarg.
Nu väntar han på vad polisen och åklagaren har att komma med, innan en ny fantastisk förklaring kommer från honom. Jag tror han tänker så att det gör ont i skallen på honom, för han kommer försöka hitta en lösning för att komma ur denna knipa.
Det är min spekulation, efter att ha funderat och jämfört vad som framkommit om andra vidriga mördares personlighet. Anders Eklund och Nerijus Bilevicius var inga sociala varelser och därför har de inte behov av att prata av sig. De mår bäst när de får vara ifred i sn egen sjuka värld, där ingen stör dem.