2017-09-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
För att båten lutar enl Madsen:
https://www.flashback.org/sp61750841
ojdå, men det tror jag inte är sant...han ska gå upp i luckan först o se till att är ok innan gästen kliver upp i stegen! Han älskar ju att vara kapten o att folk ska lyda honom. Sicken lögnare han är, men urusel på det som alla psykopater är.
Citera
2017-09-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och en annan sak: om du kollar på videos på M och Nautilus på Youtube, så finns det åtskilliga reportage där med olika TV-program och journalister som var mycket kändare än K (hon var rättare sagt inte känd alls). De flesta av dem har gjort sina intervjuer med M. i verkstaden, vissa i en TV-studio med bara en bakgrundsbild på Nautilus, några har följt med ner i Nautilus vid kajen, ett fåtal har följt med ut på en liten tur - och då alltid i dagsljus och bara nära hamnen. Vad jag försöker säga är att den här långa kvällsturen i solnedgången med en ensam journalist var ett unikum... det var inget M normalt erbjöd... och den tyske ubåtsägaren säger ju också, att han (tysken) bara brukar ta ner sina journalister i ubåten vid kajen, eller möjligen på någon tur på ytan runt i hamnen bara.

Om K verkligen trodde att det var M:s standardförfarande med/mot journalister, och att det inte låg något annat intresse bakom, så var hon korkad...

Eller sen var det precis tvärtom: hon visste att detta var något utöver det vanliga och det smickrade henne. Hon kanske kände sig utvald. Speciell bland många andra journalister.
Kanske såg hon framför sig att kunna ta helt unika bilder ombord, plus att det redan nu valsar bilder på bara henne och Madsen när de åker iväg "mot solnedgången".. Något "ingen annan journalist innan henne" kan skryta med..
Hon kanske såg framför sig en möjlighet att skriva en mer säljande artikel om resan, eftersom det inte fanns några ögonvittnen ombord - typ att det skulle ha varit lite dramatik ombord som Madsen löste på ett utomordentligt sätt..
Citera
2017-09-13, 14:22
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon kanske såg framför sig en möjlighet att skriva en mer säljande artikel om resan, eftersom det inte fanns några ögonvittnen ombord - typ att det skulle ha varit lite dramatik ombord som Madsen löste på ett utomordentligt sätt..

Kanske de t o m ville åstadkomma en falsk krissituation. Hon skulle få bra bilder och ett utomordentligt reportage. Han fick spela den fantastiska kaptenen som redde upp alltihop. Det hade han säkerligen inget emot.

Sedan gick något ruggigt fel.
Citera
2017-09-13, 14:24
Medlem
valleros avatar
Ifall PMs historia om olyckan är plausibel eller inte kommer inte vara rättegångens centrala punkt. Då tar man ju i så fall inte in styckningen (som han blånekar till) i beräkningen.
Jag är övertygad om att forensiska bevis för att styckningen utfördes ombord redan har säkrats.
Man inväntar bara det optimala tillfället att konfrontera Madsen med detta, helst när han är trött, emotionell eller arg och helt oförberedd.
Sen får man se hur han hanterar det.

Jag lutar åt att tornluckan är en lögn som även kan hålla om man mot förmodan skulle hitta huvudet. D.v.s. att huvudet har en krosskada. Skulle han ha strypt henne så tror jag det kan påvisas i lungorna, men jag är osäker.
Citera
2017-09-13, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ifall PMs historia om olyckan är plausibel eller inte kommer inte vara rättegångens centrala punkt. Då tar man ju i så fall inte in styckningen (som han blånekar till) i beräkningen.
Jag är övertygad om att forensiska bevis för att styckningen utfördes ombord redan har säkrats.
Man inväntar bara det optimala tillfället att konfrontera Madsen med detta, helst när han är trött, emotionell eller arg och helt oförberedd.
Sen får man se hur han hanterar det.

Jag lutar åt att tornluckan är en lögn som även kan hålla om man mot förmodan skulle hitta huvudet. D.v.s. att huvudet har en krosskada. Skulle han ha strypt henne så tror jag det kan påvisas i lungorna, men jag är osäker.

En strypskada skulle väl dessutom synas väldigt tydligt och det kan ha varit en av "huvud"anledningarna till varför han blev tvungen att stycka huvudet, han visste att polisen/läkaren skulle se det och då var han körd.

Att man inte heller kan fastställa dödsorsak är ju något som gynnar PM ur ett rent straffperspektiv så han har agerat väldigt smart när han styckade KW då man får svårt att bevisa hur mordet faktiskt gick till. Här har han agerat som en kallblodig mördare men han vill få alla att tro att det var en olycka om bord.

Dessutom verkar PM förneka det mesta som hänt, från början ljög han ju dessutom om att han släppt av henne, det är ju något man inte får glömma i sammanhanget. Jag tror KW hade massor av märken på kroppen som man inte hade kunnat förklara genom en olycka och därför gjorde han av sig med hennes kroppsdelar.
Kanske hade hon repmärken på både huvud och armar.

PM ändrar också sin story lite eftersom det passar honom och alltfersom bevisningen mot honom blir starkare.

KW dog inte genom dråp eller olycka, hon blev med största sannolikhet mördad av PM, det finns inget som tyder på något annat.
Citera
2017-09-13, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan det vara så att PM styckade KW men att han inte hade hunnit göra sig av med hennes kropp, den sjönk med ubåten när han sänkte Nautlius och hennes kropp flöt till slut upp på land.
Det var även därför PM fick sån panik när dom hittade honom på morgonen, kroppen var kvar ombord fortfarande.

Resten av kroppsdelarna var ju mycket lättare att kasta överbord och därför har man inte heller hittat dessa ännu då dom kan ha spridit sig på andra platser på sjön.

Hittades inte kroppen ganska nära ubåten ?

Kvar ombord när han sänkte den tror jag inte, men han har gjort sig av med torson mycket nära den position han upptäcktes i.a.f, detta visar strömmarna.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-09-13, 14:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller sen var det precis tvärtom: hon visste att detta var något utöver det vanliga och det smickrade henne. Hon kanske kände sig utvald. Speciell bland många andra journalister.
Kanske såg hon framför sig att kunna ta helt unika bilder ombord, plus att det redan nu valsar bilder på bara henne och Madsen när de åker iväg "mot solnedgången".. Något "ingen annan journalist innan henne" kan skryta med..

Det är också möjligt. Som kvinna måste man dock vara ytterst försiktig när man får erbjudanden från en man, som innefattar att man ska vara ensam med honom någonstans där ingen hör en skrika. Det bör alla mammor lära sina döttrar.

Ja, ville hon ha lite dramatik så fick hon i alla fall vad hon önskade... i alltför rikt mått.
Citera
2017-09-13, 15:10
Medlem
Jag har känningar i Köpenhamn - en av mina bättre kompisar har en väninna som umgicks med Madsen då han höll på med sin första ubåt.

Såhär låter det ungefär: Ja ja - hun siger at han som alle andre der stikker lidt ud fra mængden nok har ego issues, men ikke som sådan er volds minded..og slet ikke på overlagt drabs måden

ta det för vad det är - dvs sekundär 3:e handinformation - som är hörsägen och anekdotiskt.
Citera
2017-09-13, 15:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag har känningar i Köpenhamn - en av mina bättre kompisar har en väninna som umgicks med Madsen då han höll på med sin första ubåt.

Såhär låter det ungefär: Ja ja - hun siger at han som alle andre der stikker lidt ud fra mængden nok har ego issues, men ikke som sådan er volds minded..og slet ikke på overlagt drabs måden

ta det för vad det är - dvs sekundär 3:e handinformation - som är hörsägen och anekdotiskt.

Det där är ju vad typ alla som känner honom säger, så det stämmer antagligen.
Citera
2017-09-13, 15:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vid brott av den här typen handlar det mer sällan om sexuella motiv. Ungefär en
tredjedel av fallen. Och med gravt störda narcissister som Madsen behövs det lite för att
väcka deras misshag. Som att en ung kvinnlig journalist ställt en retsam fråga om det
inte är hög tid att han växer upp, slutar leka med ubåtar och raketer, och istället
skaffar sig ett vanligt jobb.

Hm. Inte alls omöjligt att nåt sånt kan ha räckt för att dansken skulle ilskna till rejält
och det blev ett jävla, upprört liv därinne i plåtburken som slutade med ond bråd död.

Citat:
Med styckningar och dumpningar av det här slaget är det på det viset att de i nittionio
fall av hundra föregåtts av ett mord eller ett dråp. Inte en olyckshändelse. Hur man nu
skulle bära sig åt för att råka slå ihjäl sig själv ombord på en u-båt.
Och allt detta vet varje mordutredare värd namnet.

Citat:
Peter Madsen är ingen trevlig människa och som "uppfinnare" är han ett dåligt skämt.
Unik som brottsling har han aldrig varit.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/
Citera
2017-09-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är ju vad typ alla som känner honom säger, så det stämmer antagligen.

Snarast är det en ytterst normal reaktion när någon man känner begår ett grovt våldsbrott. Speciellt om denne är psykopat eller narcissist. Man vill inte vidgå att man låtit sig manipuleras av en vältalig och charmerande person som även har dolda avsikter och en mörk sida.

Stor andel av misstänkta och även dömda för våldsbrott nekar till handlingen även om dom blir överbevisade i flera rättsinstanser. Det gäller särskilt vid skambrott som ju detta är.
Citera
2017-09-13, 17:08
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Fakta: Röret är 52cm, stegen upptar 25%, utrymmet är således bara 39 cm.

Som många påpekat tidigare - det finns en lucka på fördäck också. Varför välja den svåra vägen?

Eller kanske fylla bara styrbords ballasttankar så att båten kränger 45 grader. Då är det betydligt lättare att hissa upp något genom tornröret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in