Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Ifall PMs historia om olyckan är plausibel eller inte kommer inte vara rättegångens centrala punkt. Då tar man ju i så fall inte in styckningen (som han blånekar till) i beräkningen.
Jag är övertygad om att forensiska bevis för att styckningen utfördes ombord redan har säkrats.
Man inväntar bara det optimala tillfället att konfrontera Madsen med detta, helst när han är trött, emotionell eller arg och helt oförberedd.
Sen får man se hur han hanterar det.
Jag lutar åt att tornluckan är en lögn som även kan hålla om man mot förmodan skulle hitta huvudet. D.v.s. att huvudet har en krosskada. Skulle han ha strypt henne så tror jag det kan påvisas i lungorna, men jag är osäker.
En strypskada skulle väl dessutom synas väldigt tydligt och det kan ha varit en av "huvud"anledningarna till varför han blev tvungen att stycka huvudet, han visste att polisen/läkaren skulle se det och då var han körd.
Att man inte heller kan fastställa dödsorsak är ju något som gynnar PM ur ett rent straffperspektiv så han har agerat väldigt smart när han styckade KW då man får svårt att bevisa hur mordet faktiskt gick till. Här har han agerat som en kallblodig mördare men han vill få alla att tro att det var en olycka om bord.
Dessutom verkar PM förneka det mesta som hänt, från början ljög han ju dessutom om att han släppt av henne, det är ju något man inte får glömma i sammanhanget. Jag tror KW hade massor av märken på kroppen som man inte hade kunnat förklara genom en olycka och därför gjorde han av sig med hennes kroppsdelar.
Kanske hade hon repmärken på både huvud och armar.
PM ändrar också sin story lite eftersom det passar honom och alltfersom bevisningen mot honom blir starkare.
KW dog inte genom dråp eller olycka, hon blev med största sannolikhet mördad av PM, det finns inget som tyder på något annat.