2017-10-08, 03:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skulle gissa att detfinns något slags toalett, men antagligt väldigt spartanskt, kanske med portabel typ campingtoa? Ubåten är ju mindre än ett flygplan och fltgplan brukar ha väääldigt små toalettutrymmen, men spekel med belysning är väl bra, och möjlighet till att exempelvis spola ansikte/ögon om man får något stänk på sig om och när om man mekar?

"På u-båten finns plats för åtta personer. Där finns sängar, kök och toalett".

https://www.nyteknik.se/fordon/sjunken-ubat-har-en-snarig-historia-6864757
Citera
2017-10-08, 03:09
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer påatt även om han haft stort intresse för det då så skulle det knappast vara konstigt om det dessutom är i hans geografiska närhet.

Nej, men 15 år är en känslig ålder. Det sägs att han har en fascination för döden. Det är ju inte omöjligt att han blivit vittne till något. Och att det påverkade honom på ett skadligt sätt. Anledningen att polisen inledningsvis kikade på detta när KW.s torso dök upp berodde på att styckningen hade likheter.
Jag tror möjligtvis att PM skadats av detta. Jag tror INTE (än så länge) att han pga av sin ålder hade med mordet att skaffa.
Citera
2017-10-08, 03:10
Medlem
Citat:
Fast vilka är det som skriver om hans intresse? Spekulationer av skribenter som likt vresrosen tror sig veta att inte datorer fanns i mitten av 80-talet...
pfffft....

Dom fanns naturligtvis. På arbetsplatsen.

Nu hade PM aldrig ens närmat sig en dylik. Han avvek sällan från sin verkstad. Någonsin.

Men här tycks han han gjort det på ett sätt som polisen lagt märke till. Vilket är anmärkningsvärt. Att dom noterat i rapporten. Den som skrevs då.
Citera
2017-10-08, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"På u-båten finns plats för åtta personer. Där finns sängar, kök och toalett".

https://www.nyteknik.se/fordon/sjunken-ubat-har-en-snarig-historia-6864757

Tack, nu var inte detta huvudfrågan, den handlade om att PM kanske startade sina sadistiska planer när KW besökte toa'n, genom att planera en sövning av KW.
Citera
2017-10-08, 03:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så kan det vara. Men duschutrymme är vad pressen benämner det. Det är nog en liten smutt bara med ett dushförhäng. Madsen bor med sin kone och två katter på en husbåt. När de inte bor i konens lägenhet inne i Köpenhamn.
Jag börjar bli väldigt trött på folk som förvanskar fakta nu.

Ja, jag funderade inte närmre på benämningen, att han försökt spola av sig och att det funnits spår efter henne, som exvis hårstrån är ju inte anmärkningsvärt/förvånande?
På vilket sätt har det fetade relevans för om det fanns dusch i ubåten?
Citera
2017-10-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och, tillbaka till frågan, som jag är skyldig till, då fanns det nog också en toalett, som KW kunde besökt någon gång under det första dyket.

Jag spekulerade om att PM vid ett eventuellt toa besök av KW under det första dyker, förberedd sig för att söva KW med eter. Då skulle han ha hel kontroll, kunna klä av och tejpa sitt offer, och sedan genomföra sina sadist-sexuella handlingar, hur som helst, med etertrasan i handen ( han behöver aktivera den med mer eter efter en tid, men det är inga problem...).

Det behöver alltså inte vara strypning direkt, det är min fundering.

NEJ. Till både toalettbesök och eter.
Förstår du verkligen inte hur en sexualsadist fungerar?

EDIT.
Eter skulle förinta hans syfte totalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexualsadism
Senast redigerad av Remark 2017-10-08 kl. 03:29.
Citera
2017-10-08, 03:16
Medlem
Citat:
Tack, nu var inte detta huvudfrågan, den handlade om att PM kanske startade sina sadistiska planer när KW besökte toa'n, genom att planera en sövning av KW.

Något slags toalett kan ju behövas för en farkost som ska kunna vara i undervattensläge tio timmar men dusch verkar lite onödigt lull lull?

Eller vad är du ute efter med att just eventuellt toabesök skulle vara instrumentalt för att trigga igång PM?!?!?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-08 kl. 03:21.
Citera
2017-10-08, 03:19
Medlem
Citat:

I såfall borde det väl ha planerats långt före, eter må väl komma ombord före offret, principiellt skulle det väl räcka att han står bakom henne? Och det är kanske inte heller stor etikett eller självtalande eterflaska (det funns whiskey karaffer som har speldosor som gårr igån när man lyfter av korken)?
Citera
2017-10-08, 03:24
Medlem
Citat:
Ja, jag funderade inte närmre på benämningen, att han försökt spola av sig och att det funnits spår efter henne, som exvis hårstrån är ju inte anmärkningsvärt/förvånande?

Är ni två, ottoplommon och bradgardsindianen, är medvetna om det ursprungliga citat jag sände, för mer än en timme sedan, det ni nu har snillernas spekulation om? Jag gör er uppmärksamma på det, genom att kopiera in mitt ursprungliga citat, som ni båda verkat ha missat, läs och begrunda era citat:

"Om PM under en längre tid planerat att ha sjuklig sex på havets botten, något som kanske ingen annan haft, borde han tänkt igenom hur han skulle gå till väga.

Finns det en toalett/badrum ombord på Nautilus? Sannolikt finns en. Kvinnor uppsöker toalett ganska ofta, med olika bestyr, allt från att rätta till sminket till att göra behov.

Varför jag tar upp detta, är att vid ett sådant besök av KW, har PM tid att förbereda sin "pjäs". Han kan ha en flaska med eter ombord och överraska KW när hon kommer ut från toaletten. ( Det kan också ha varit i ett annat ögonblick, men det är ett litet utrymme, och det är nog svårt att förbereda en sövning om de två är nere på botten. Försök att tänka er att vara i en ubåt på havets botten, många skulle drabbas av total panik!)

Jag tror att han sövde henne, tog av kläderna, surrade henne så att hon inte kunde röra sig, och lät henne vakna upp........efter det hade han full kontroll över det han planerat att göra, ett galet sexuellt övergrepp, där han bestämde händelserna helt. Jag behöver inte fortsätta spekulera i vad.

Detta scenario kan stämma med att det saknas våld mot huvudet ( vi vet inte om det finns strypgrepp på halsen, ännu). Det är ett extremt otäckt scenario jag målar upp, men jag skulle inte bli förvånad, om den totalt skruvade, men "driftiga" hjärnan i PM skulle kunna planera detta!

Eter är en gammal och känd metod, att söva med, den finns med i många äldre deckare och i vården ända fram till 1950-talet."

Om ni klarat att läsa så här långt, kanske inlägget inte handlade om duschen i ubåten....
Citera
2017-10-08, 03:25
Medlem
Citat:

Förlåt mig. Jag ska nog gå och lägga mig nu för jag glömmer mig helt.
Här sitter jag och pratar med dig din stackare, samtidigt som jag lyssnar på folk som förvanskar fakta.
Och helt omedvetet lägger jag in en rad till dem SOM DU DIN STACKARE INTE HAR NÅGOT ATT GÖRA MED.
Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Ja, han var ju inte särskilt ren när han kom i land.
Men det måste nog varit mycket hår i badrummet tror jag, eftersom det inte försvunnit ut genom ventilerna.
Bärgade de Nautilus efter 1,5 dygn?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 03:29.
Citera
2017-10-08, 03:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Och, tillbaka till frågan, som jag är skyldig till, då fanns det nog också en toalett, som KW kunde besökt någon gång under det första dyket.

Jag spekulerade om att PM vid ett eventuellt toa besök av KW under det första dyker, förberedd sig för att söva KW med eter. Då skulle han ha hel kontroll, kunna klä av och tejpa sitt offer, och sedan genomföra sina sadist-sexuella handlingar, hur som helst, med etertrasan i handen ( han behöver aktivera den med mer eter efter en tid, men det är inga problem...).

Det behöver alltså inte vara strypning direkt, det är min fundering.
Jag tror inte att han först sövt henne med något. Då förlorar han en del av den sexualsadistiska njutningen. Han vill ju i offrets ögon se dödsångest, skräck och panik, det är det som triggar honom och fortsättningen. Det våld han använder eskalerar och våldet och den sexuella upphetsningen "när" varandra. Tror inte att han ville missa en enda sekund av denna sjuka njutning.
Han har övermannat henne och fått kontroll på annat sätt än genom att söva henne.
Citera
2017-10-08, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NEJ. Till både toalettbesök och eter.
Förstår du verkligen inte hur en sexualsadist fungerar?

Äntligen lite respons på min fundering!!!

Nej, det kanske jag inte gör, kan du förklara det för mig då? Min fundering byggde på att dels kläderna verkar vara intakta, dels att en massa hugg förekommit mot KW's kropp. Då drog jag slutsatsen att hon blivit avklädd, naken, på något sätt. Ett effektivt sätt, sett från en förövares, vore kanske att söva sitt offer, då är det bara att rulla ut sin agenda.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in