Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han hade trots allt många kvinnor, och det är väl inte konstigt om K kunde se det som dom andra såg? Speciellt som han gav henne sin odelade uppmärksamhet och hela charmrepertoaren förmodligen. Är du verkligen HELT opåverkad själv av hans charm, menar du..?
Dina spekulationer är otroliga. Du läser in, tolkar, tror saker som är orimliga.
Citera
2017-11-09, 19:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Du verkar ha fördomar både mot kvinnor och gubbar.

Jag ger upp, att försöka få dig att förstå att det inte är något märkligt i att man som kvinnlig journalist åker med i Madsens ubåt. Vad menar du skulle varit så graverande att Kim , hade hon vetat det genom research, skulle ha avstått från att gå vidare med sitt ”uppdrag”? Det förstår jag inte riktigt. Hur skulle hon ha kunnat ana att det som skedde skulle ske? Hon bör ju ha gjort normal research men ingenting i det som bör ha kommit fram tyder ju på att Madsen skulle utföra något så ofattbart groteskt.

Citat:
Hela TV-team hade ju varit med på undervattensfärder, men inte ensamma tidningsjournalister vad jag vet. Detta var också en fråga hon borde ha ställt sig ja: "andra tidningsjournalister har enbart fått komma ner i båten vid kaj. Varför får just jag följa med på en tur med dyk och allt? Är det för min oerhörda intelligens skull eller... har det att göra med att jag är en ung kvinna och han en man i gubbåldern?"
Citera
2017-11-09, 19:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du verkar ha fördomar både mot kvinnor och gubbar.

Jag ger upp, att försöka få dig att förstå att det inte är något märkligt i att man som kvinnlig journalist åker med i Madsens ubåt. Vad menar du skulle varit så graverande att Kim , hade hon vetat det genom research, skulle ha avstått från att gå vidare med sitt ”uppdrag”? Det förstår jag inte riktigt. Hur skulle hon ha kunnat ana att det som skedde skulle ske? Hon bör ju ha gjort normal research men ingenting i det som bör ha kommit fram tyder ju på att Madsen skulle utföra något så ofattbart groteskt.

Jag räknade dock upp ett antal varningssignaler. Lägg ihop dem, så har du en viss riskbild. ...men sedan tillkommer ju detta, att skulle han ha varit så där charmig mot en som han är i många av videoklippen, så skulle hormonerna ha talat mer än hjärnan - och man hade åkt med ändå... Det funkar ju så. Annars hade vi varit utdöda.
Citera
2017-11-09, 19:26
Medlem
Citat:
Jag räknade dock upp ett antal varningssignaler. Lägg ihop dem, så har du en viss riskbild. ...men sedan tillkommer ju detta, att skulle han ha varit så där charmig mot en som han är i många av videoklippen, så skulle hormonerna ha talat mer än hjärnan - och man hade åkt med ändå... Det funkar ju så. Annars hade vi varit utdöda.
DINA hormoner. Du har varit så jävla kåt på Madsen sen du första gången du såg honom. De flesta kvinnor spretar inte med benen för en snubbe hon träffar första gången under sin yrkesutövning. Du lägger dina egna preferenser på Kim. Sluta med det!
Citera
2017-11-09, 19:51
Medlem
[quote=Merwinna|62291734]Remark:

"Peters tre bröder som, till skillnad från Peter, är uppvuxna med sin mamma är (så vitt jag förstår) [b]samtliga sunda och fullt normala vuxna"

- Hur vet du det? Bröderna utsattes även för fysisk misshandel, vilket M slapp undan, och sådant brukar sätta sina spår.

Det jag känner till är att Peters pappa misshandlade de tre halvsyskonen när de kom på besök.

En bror har också uttalat sig, dels förklarat hur Peter fungerar "särskilt" och sedermera tagit avstånd då Kims torso flöt upp. Han hade familj och brukade bjuda hem Peter vid jul. Ofta föredrog Peter sin verkstad.

- Men käre värld. En 26-årig kvinna som har fyra barn med olika män, och flyttar till en femte?

Då Peters mor gifte sig med faderskapet medförde hon tre söner.

"Det ansvaret bär Peter Madsen själv."

Jag skrev

"Båda föräldrarna är döda sedan länge och har inget ansvar i det som nu har hänt.

Det (syftande på Kim Wall) ansvaret bär Peter Madsen själv".

Inser att det blev ngt oklart.

"Din och fåtal andras oinskränkta beundran har han ändå, det går inte att ta miste på. Frågan är snarast vad i allt detta fruktansvärda han åstadkommit med en helt oskyldig journalist, Kim Wall, ni beundrar så mycket?

Ovanstående anser jag inte att du svarat nöjaktigt på, så det får stå kvar

Skulle DU vara rädd för att gå någonstans ensam med den här mannen, eller skicka din dotter till honom på praktik, om du inte visste det du vet nu?

Inte under de "säkerhetsåtgärder" Kim vidtagit, men troligtvis hade jag tackat nej till dykning annat än vid kaj. Troligtvis sagt typ
"Nu börjar min middag snart serveras, vi tar oss till kaj först, så får vi se om det blir tid över".
Senast redigerad av Remark 2017-11-09 kl. 19:55.
Citera
2017-11-09, 20:02
Medlem
Smhfs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KrhoJ76TqYs&t=603s

Fast jag BEGRIPER inte detta. När man tittar på videor med M, som ovanstående t.ex.. Han verkar så kunnig, vettig, intelligent, pedagogisk och först och främst ENORMT engagerad i sina projekt. Varför skulle han kasta bort allting bara för denna kvinna som han träffar för första gången? OM han skulle ha sådana drifter att han vill tvinga, våldta, förnedra, mörda, stycka, så skulle han ju - som jag har sagt några gånger nu - ha alla möjlighet att plocka upp kvinnor som aldrig skulle kunna kopplas till honom.

Om jag bara ser på videorna, så verkar han som en insatt, kunnig, engagerad lärare, som jag alls inte skulle ha några problem med, att låta min dotter följa med för en utvecklande ubåtstur![/b]

Du påstår att KW skulle ha gjort en research innan hon klev ombord på detta hemmabygge. själv skulle du inte han några som helst problem med att låta din dotter ( om du öht har ngn tvivlar ) kliva ombord utan att du gjorde en research innan. Du kallar dig journalist jag är mkt skeptiskt till det.
Vad är skillnaden?

Du har suttit i karantän i 1 en månad nu, hade du mkt abstinens? Nu gäller det att ta igen det du ''förlorat' i inlägg du lär nog få sitta dygnet runt ett antal veckor.
Citera
2017-11-09, 20:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
https://www.youtube.com/watch?v=KrhoJ76TqYs&t=603s

Fast jag BEGRIPER inte detta. När man tittar på videor med M, som ovanstående t.ex.. Han verkar så kunnig, vettig, intelligent, pedagogisk och först och främst ENORMT engagerad i sina projekt. Varför skulle han kasta bort allting bara för denna kvinna som han träffar för första gången? OM han skulle ha sådana drifter att han vill tvinga, våldta, förnedra, mörda, stycka, så skulle han ju - som jag har sagt några gånger nu - ha alla möjlighet att plocka upp kvinnor som aldrig skulle kunna kopplas till honom.

Om jag bara ser på videorna, så verkar han som en insatt, kunnig, engagerad lärare, som jag alls inte skulle ha några problem med, att låta min dotter följa med för en utvecklande ubåtstur![/b]

Du påstår att KW skulle ha gjort en research innan hon klev ombord på detta hemmabygge. själv skulle du inte han några som helst problem med att låta din dotter ( om du öht har ngn tvivlar ) kliva ombord utan att du gjorde en research innan. Du kallar dig journalist jag är mkt skeptiskt till det.
Vad är skillnaden?

Du har suttit i karantän i 1 en månad nu, hade du mkt abstinens? Nu gäller det att ta igen det du ''förlorat' i inlägg du lär nog få sitta dygnet runt ett antal veckor.

Som jag redan har svarat till någon annan - gäller det ens dotters eller ens egen säkerhet, så gör man såklart mycket mer research än kollar på karlns egna propagandavideos. Det säger sig självt. Det jag skrev var att jag inte hade känt någon oro eller några taskiga vibbar, om jag ENBART sett på hans egna videos (och sådana där han själv kontrollerade och styrde inför t.ex. en TV-kanal).

Jag har två tonåringar, en av vardera könet. Varför skulle jag ljuga om det?

Ja jag har en del abstinens, men någon möjlighet att sitta dygnet runt har jag inte...
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-09 kl. 20:11.
Citera
2017-11-09, 20:28
Medlem
trngws avatar
Citat:

Faktum är att det är precis tvärtemot vad du skriver (som vanligt)

Ty, om det hade funkat så, DÅ HADE VI VARIT UTDÖDA!!!!

Det finns onekligen vissa kvinnor som faller för små pojkar som madsen, det har vi ju sett inte minst i den här tråden. Men de är nog inte ens en på miljonen. Som tur är, för annars hade vi som sagt varit utdöda.
Citera
2017-11-09, 20:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I just det här fallet är det möjligt att ändå döma för mord med tanke på alla inidicer. Men i normalfallet så räcker inte erkännanden. Han har erkänt styckning (vilket satt långt inne), men inte mord. Och det är mord man vill bevisa. Dock vet vi inte allt som de som arbetar med fallet vet. De går ju inte ut med alla bevis. Det är mycket möjligt att de hittat strypbevis, brutet tungben, whatever. De säger att att man sytt ihop åtalet snyggt och prydligt. Ett MORDåtal. Så visst sitter jag i trygg förvissning om att han kommer dömas till ett mycket långt fängelsestraff.
Är tämligen säker på att man faktiskt lyckats fastställa en dödsorsak.
Annars hade man knappast gått ut med att man förbereder ett åtal för mord.
Brutet tungben, det låter inte alltför otroligt att det är just det man påträffat och då är
saken biff; då har vi en uppenbar strypning alltså.
En annan fullt tänkbar möjlighet, den man ryser än mer inför, är det som varit uppe till
diskussion några gånger; att man kunnat konstatera att KW fick halsen avskuren medan hon
fortfarande levde och avlidit därav.

Dansk polis har ju alltså inte i kontakterna med media uppgett nånting kring dödsorsaken,
om man har den fastställd eller ej, och man är väl i sin fulla rätt att hålla tyst om
den saken än så länge om man anser det bäst.
Men som sagt; lutar starkt åt att man verkligen har den till Kim Walls
ondskefulle mördares oerhörda missräkning.

Och därmed är han körd och istället för ett in i helvete långt fängelsestraff borde man
kanske spänna fast honom på nån halvdan raketusling och bara skicka ut honom i rymden
så vi slapp honom mera härnere på vår arma jord...
Saknad av få sedan.
Senast redigerad av Grandioso 2017-11-09 kl. 20:34.
Citera
2017-11-09, 20:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han hade trots allt många kvinnor, och det är väl inte konstigt om K kunde se det som dom andra såg? Speciellt som han gav henne sin odelade uppmärksamhet och hela charmrepertoaren förmodligen. Är du verkligen HELT opåverkad själv av hans charm, menar du..?

Återigen tvärtom, det förefaller som han inte hade några kvinnor alls. Jo visst, han hade en fru, men det i ett förhållande där han behövde söka "vissa delar" på annat håll, och detta andra håll, vid namnet D King, var ju då frågan om hen är en hon, en han eller en hen, det första känns ju som det minst troliga. Så nej, det verkar trots allt som han inte hade några kvinnor. Därtill vet vi ju att han var så "charmig" att när han bjöd med sig en tjej i ubåten, så tackade hon nej. Det har hon själv berättat.
Citera
2017-11-09, 20:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Faktum är att det är precis tvärtemot vad du skriver (som vanligt)

Ty, om det hade funkat så, DÅ HADE VI VARIT UTDÖDA!!!!

Det finns onekligen vissa kvinnor som faller för små pojkar som madsen, det har vi ju sett inte minst i den här tråden. Men de är nog inte ens en på miljonen. Som tur är, för annars hade vi som sagt varit utdöda.

Hur menar du nu?
Citera
2017-11-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är tämligen säker på att man faktiskt lyckats fastställa en dödsorsak.
Annars hade man knappast gått ut med att man förbereder ett åtal för mord.
Brutet tungben, det låter inte alltför otroligt att det är just det man påträffat och då är
saken biff; då har vi en uppenbar strypning alltså.
En annan fullt tänkbar möjlighet, den man ryser än mer inför, är det som varit uppe till
diskussion några gånger; att man kunnat konstatera att KW fick halsen avskuren medan hon
fortfarande levde och avlidit därav.

Dansk polis har ju alltså inte i kontakterna med media uppgett nånting kring dödsorsaken,
om man har den fastställd eller ej, och man är väl i sin fulla rätt att hålla tyst om
den saken än så länge om man anser det bäst.
Men som sagt; lutar starkt att man verkligen har den till Kim Walls
ondskefulle mördares oerhörda missräkning.

Och därmed är han körd och istället för ett in i helvete långt fängelsestraff borde man
kanske spänna fast honom på nån halvdan raketusling och bara skicka ut honom i rymden
så vi slapp honom mera härnere på vår arma jord...
Saknad av få sedan.
Jag tror också det. Och att Madsen vet det också inkl advokaten. Det kan vara därför det är så tyst ifrån danskarna. För att få jobba ifred.

Ang raketen är det ett alldeles för milt straff för den lille figuren. Han kan gott sitta i fängelse de närmaste 20-30 åren. Med tanke på hans låga rang i fängelsehierarkin så lär han välja att isolera sig. Han får ju även nu träffa medfångar, men vågar inte. Risken för lite stryk är hög, och den rädde lille skiten vågar ju inte stå upp för sig själv.

Jag hade en liten mailkonversation med Leif G W. Jag frågade om det verkligen kommer släppas en FUP eller något liknande från danskarna. Och han sade att enligt hans sagesman så är det så. Den ser åtminstone jag fram emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in