2017-10-08, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har nog missat det, men verkar lite konstigt att lägga utrymme på dusch? Dels själva utrymmet för duschen men även vattentankar (för dusch vattnet och avloppsvatnet)? Ett handfat kan jag tänka, men dusch?

Det fanns på Nautilus.
Jag trodde bara att de funnit en hårlock av Kim.
Men nu senaste dagarna har det stått att de fann hår av KW i duschutrymmet.
Det hade jag missat första gången det skrevs om fynd från Ubåten.
Citera
2017-10-08, 02:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, det här var skumt.

Får bara upp alla artiklar från 25-29 augusti som handlar om det här. Och dem har jag läst.
Inte i någon står det att PM visat något stort intresse för det här.
Däremot är det sant att han befann sig i närheten,ett par hundra meter från första fyndplatsen,varje dag på fritiden.
Jag anar en trådsanning här. Hm

15 årsåldern är den ålder man glodde på Fredagen den 13e filmerna, skulle det varit ett mord i något sånär närhet till var man bodde, gick i skola eller höll på med något fritidsintresseså skulle de flesta tonåringar varit ganska nyfikna om de bara snappat upp att det hänt/hittats en kropp. Även ganska udda tonåringar skulle nog vart nyfikna.
Citera
2017-10-08, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fanns det inte ett duschutrymme? Tycker mig minnas att jag sett det i någon av hans ubåtsfilmer.

Helt rätt. Han har inrett det som sitt permanenta hem. Under senaste renoveringen.
Citera
2017-10-08, 02:46
Medlem
'Kryddat' kaffe är väl ett alternativ om han drogade henne.
Citera
2017-10-08, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt rätt. Han har inrett det som sitt permanenta hem. Under senaste renoveringen.

Och, tillbaka till frågan, som jag är skyldig till, då fanns det nog också en toalett, som KW kunde besökt någon gång under det första dyket.

Jag spekulerade om att PM vid ett eventuellt toa besök av KW under det första dyker, förberedd sig för att söva KW med eter. Då skulle han ha hel kontroll, kunna klä av och tejpa sitt offer, och sedan genomföra sina sadist-sexuella handlingar, hur som helst, med etertrasan i handen ( han behöver aktivera den med mer eter efter en tid, men det är inga problem...).

Det behöver alltså inte vara strypning direkt, det är min fundering.
Senast redigerad av Whyback 2017-10-08 kl. 03:08.
Citera
2017-10-08, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
'Kryddat' kaffe är väl ett alternativ om han drogade henne.

Eter kan väl vara lite risky i ett utrymme som inte ventileras lätt?
Citera
2017-10-08, 02:50
Medlem
Citat:
15 årsåldern är den ålder man glodde på Fredagen den 13e filmerna, skulle det varit ett mord i något sånär närhet till var man bodde, gick i skola eller höll på med något fritidsintresseså skulle de flesta tonåringar varit ganska nyfikna om de bara snappat upp att det hänt/hittats en kropp. Även ganska udda tonåringar skulle nog vart nyfikna.

Med tanke på det stora intresset för det här fallet längst i söder, som får folk längst norrut i Sverige att engagera sig så otroligt så är det väl väldigt troligt.
Det hände hela tiden i närområdet där PM Höll till att polisen fiskade upp likdelar. Köpenhamns inlopp rinner ju rakt igenom Köpenhamn (och ut vid Amager?).
Tyvärr tror jag att det är en trådsanning. För jag har aldrig funnit något belägg för att Madsen då 15 år skulle ha visat sig ha stort intresse för det här. Jag tror att folk blandar ihop vad de läser i sådana här trådar och vad de läser i tidningar. Det har jag själv också gjort.
SÅ JAG TYCKER ATT VI AVLIVAR TRÅDSANNINGEN OM ATT PM 15 ÅR SKULLE HAFT STORT INTRESSE FÖR STYCKMORDET PÅ JAPANSKAN: Såvida någon inte har en länk till info för då är jag hemskt nyfiken.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 02:58.
Citera
2017-10-08, 02:53
Medlem
Citat:
Det fanns på Nautilus.
Jag trodde bara att de funnit en hårlock av Kim.
Men nu senaste dagarna har det stått att de fann hår av KW i duschutrymmet.
Det hade jag missat första gången det skrevs om fynd från Ubåten.
Frågan är om det är riktig "dusch" dusch, på ställen där man mekar och håller på med petroleumprodukter som kan tänkas kunna stänka brukar man väl vilja ha möjlighet att kunna spola av exempelvis ansikte och/eller ögon.
Citera
2017-10-08, 02:55
Medlem
Citat:
Eter kan väl vara lite risky i ett utrymme som inte ventileras lätt?

Nej, inte alls, det påverkar bara om du får en större dos direkt i dina luftvägar! Verkan är ganska kort. Vi pratar om den ångbildning flytande eter har. Men visst, om du öppnar en flaska med eter i ett stängt utrymme, och låter det förångas länge, då blir det problem för de som är i det stängda utrymmet.
Citera
2017-10-08, 02:56
Medlem
Citat:
Med tanke på det stora intresset för det här fallet längst i söder, som får folk längst norrut i Sverige att engagera sig så otroligt så är det väl väldigt troligt.
Det hände varje dag i närområdet där PM Höll till att polisen fiskade upp likdelar. Köpenhamns inlopp rinner ju rakt igenom Köpenhamn (och ut vid Amager?).
Tyvärr tror jag att det är en trådsanning. För jag har aldrig funnit något belägg för att Madsen då 15 år skulle ha visat sig ha stort intresse för det här. Jag tror att folk blandar ihop vad de läser i sådana här trådar och vad de läser i tidningar. Det har jag själv också gjort.
SÅ JAG TYCKER ATT VI AVLIVAR TRÅDSANNINGEN OM ATT PM 15 ÅR SKULLE HAFT STORT INTRESSE FÖR STYCKMORDET PÅ JAPANSKAN: Såvida någon inte har en länk till info för då är jag hemskt nyfiken.

Jag tänkte mer påatt även om han haft stort intresse för det då så skulle det knappast vara konstigt om det dessutom är i hans geografiska närhet.
Citera
2017-10-08, 03:02
Medlem
Citat:
Frågan är om det är riktig "dusch" dusch, på ställen där man mekar och håller på med petroleumprodukter som kan tänkas kunna stänka brukar man väl vilja ha möjlighet att kunna spola av exempelvis ansikte och/eller ögon.

Så kan det vara. Men duschutrymme är vad pressen benämner det. Det är nog en liten smutt bara med ett dushförhäng. Madsen bor med sin kone och två katter på en husbåt. När de inte bor i konens lägenhet inne i Köpenhamn.
Jag börjar bli väldigt trött på folk som förvanskar fakta nu.
Citera
2017-10-08, 03:05
Medlem
Citat:

???? Det är en "vanlig" dusch! PM har lågt säkerhetstänk, det har du säkert förstått. Men, vad du inte kan någonting om, det är att PM och hans "lärjungar" inte pysslade med, var utveckling eller experiment med petrolium-produker i ubåten!!!!! Det märks, att du är helt ignorant, =helt okunnig, i teknik och enkel naturvetenskap, så, ett tips, avstå från att kommentera det du inte förstår/kan någonting om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in