2017-10-07, 17:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
https://www.expressen.se/kvallsposten/kopenhamnspolisen-vi-har-en-dna-traff/

Dålig på det här, men hoppas det blev rätt länkat
Hmm, jag menade givetvis inte att man över huvud taget inte funnit något blod i ubåten - min kommentar handlade om påståendet att det skulle vara omöjligt att rengöra en ubåt. Att man funnit blod på Madsens overall är ju allmänt känt, men den är det ju bara att lyfta ut för att bli av med.
Artikeln säger alltså att man funnit blod, men efteråt har vi fått det här preciserat att handla om overallen. En blodig overall motsäger inte möjligheten att han skulle kunna ha förberett sig med byggplast.

Det utvecklade sig till en liten meningslös metadiskussion - frågan jag ställde handlar om de misstag som Madsen påstås ha gjort.

Här kommer frågan igen:

Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag har redan räknat upp ett antal misstag han gjort - är t ex närmast omöjligt att i efterhand rengöra en ubåt. Även 1 år efter skulle polisen kunna hitta spår i ubåten om PM först sölar ner och sedan varje helg lägger ett par timmar på att städa.

Nu har väl inte polisen sagt något om att de hittat något blod i ubåten? Hur vet du att han inte var ordentligt förberedd genom att plasta in hela inredningen? Om han kilat dit med en såg tidigare på dagen, varför skulle han inte då också ha kilat dit med en rulle byggplast?

Vad är det för misstag han begått, förutom att befinna sig i undervattensläge just när polisen och kustbevakningen försökte få tag på honom mitt på natten? Och det är väl mer att betrakta som otur än ett misstag...
Citera
2017-10-07, 17:45
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Enligt Köpenhamnspolisen finns det inga tydliga skador på kraniet och inga tecken på trubbigt våld mot huvudet, det får väl anses sätta spiken i kistan för Madsens påstående at hon fick dödliga skador när hon träffades av en lucka.

Hängning eller strypning skulle däremot kunna vara rimliga scenarion.
Anser att Herr Madsen bör förvaras på ett sånt sätt att han inte lustmördar fler gånger. Gärna ihop med token Brevik och för den delen några övertygade is-killar, de är lika dumma och elaka i huvet allihop, det är vad jag anser. Att släppa ut dem på gatorna, nej.
Senast redigerad av JH1960 2017-10-07 kl. 17:49. Anledning: anser att järnjungfrun skulle vara bättre , men det vill jag inte skriva
Citera
2017-10-07, 17:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det var väl en av de saker vi fick veta vid andra häktningsförhandlingen efter 3 veckor - eller om det rent av var i pressrelease före den förhandlingen - att man hade hittat blod i ubåten.
Vi vet nu att detta handlar om den blodiga overallen som återfanns i ubåten. Vilket var misstaget där? Att han hade den kvar i ubåten? Han hade natuligtvis inte tänkt sig att bli påkommen med handen i kakburken när han kom tillbaka från sin styckningstur. Min poäng var att han hade otur att det kom en fråga över radion just när han befann sig i U-läge och inte kunde svara på den.
Citera
2017-10-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hmm, jag menade givetvis inte att man över huvud taget inte funnit något blod i ubåten - min kommentar handlade om påståendet att det skulle vara omöjligt att rengöra en ubåt. Att man funnit blod på Madsens overall är ju allmänt känt, men den är det ju bara att lyfta ut för att bli av med.
Artikeln säger alltså att man funnit blod, men efteråt har vi fått det här preciserat att handla om overallen. En blodig overall motsäger inte möjligheten att han skulle kunna ha förberett sig med byggplast.

Det utvecklade sig till en liten meningslös metadiskussion - frågan jag ställde handlar om de misstag som Madsen påstås ha gjort.

Här kommer frågan igen:

Nu har väl inte polisen sagt något om att de hittat något blod i ubåten? Hur vet du att han inte var ordentligt förberedd genom att plasta in hela inredningen? Om han kilat dit med en såg tidigare på dagen, varför skulle han inte då också ha kilat dit med en rulle byggplast?

Vad är det för misstag han begått, förutom att befinna sig i undervattensläge just när polisen och kustbevakningen försökte få tag på honom mitt på natten? Och det är väl mer att betrakta som otur än ett misstag...
I denna artikel står det då att blod hittatspå golvet. Stämmer inte detta säger du?

https://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-vantas-madsens-sanning-om-kim-wall/
Citera
2017-10-07, 17:48
Medlem
Citat:
Vi vet nu att detta handlar om den blodiga overallen som återfanns i ubåten. Vilket var misstaget där? Att han hade den kvar i ubåten? Han hade natuligtvis inte tänkt sig att bli påkommen med handen i kakburken när han kom tillbaka från sin styckningstur. Min poäng var att han hade otur att det kom en fråga över radion just när han befann sig i U-läge och inte kunde svara på den.

Sluta spre falsk info, det er funnet blod i ubåten

PM har også sagt at det var blod over alt etter ulykken
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2017-10-07 kl. 17:50.
Citera
2017-10-07, 17:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
(Gällande deltagit i en obduktion)

Gymnasiestuderande kan också få se obduktioner, fast då är det inte obligatoriskt.
(FB) Fråga obduktionsteknikerna
Merwinna mår nog inte bra. Han/hen (resonerar som en man kring kvinnors sexualitet) var vaken något dygn här nyligen.

Tillbaka till ämnet: otroligt att rapporteringen är så omfattande och detaljrik, med tanke på att mördar-madsen har tillgång till media.
Det får mig att tro att de har fått ihop till ett säkert mordåtal långt tidigare.

Vad kan då få en sån här typ att börja snacka? Beundran, provokation a la spela dum så han måste rätta, kanske.
Mannen är ett kräkmedel.
Har han tillgång till media?
Och allt som skrivs där?

Detta brukar man väl inte tillåta innan man kommit till en punkt där GM inte längre kan försvåra utredningen.
Kontakt med omvärlden då, får han ha en sådan eller är det inte alls eller väldigt restriktivt?
Citera
2017-10-07, 17:50
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

Här kommer frågan igen:

Och när gick polisen ut i media med all information de har i ett mordfall
Citera
2017-10-07, 17:53
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och allt som skrivs där?

Detta brukar man väl inte tillåta innan man kommit till en punkt där GM inte längre kan försvåra utredningen.
Kontakt med omvärlden då, får han ha en sådan eller är det inte alls eller väldigt restriktivt?

Konstigt nog har han tydligen det. Hittar inte var det står och kanske får han gamla tidningar från 2016. Det är också media.
Citera
2017-10-07, 17:54
Medlem
MADs avatar
Citat:
Practice makes perfect. Finns inte så mycket som tyder på att PM varit erfaren och förberedd på uppgiften. Är ju en hel väldans massa misstag som begåtts. Hade han redan tagit livet av ett par personer tidigare vid sina ubåtsfärder borde han t ex känna till hur kletigt det blir i ubåten och sett till att ha med sig stora mängder plast och maskeringstejp som han sedan - via redan förberedda vikter mm - hade kunnat dumpa.

Att dumpa kniven (jag antar att det var den som gav stickskadorna) tillsammans med kroppsdelarna är ju inte heller särskilt smart. Om han kastat iväg den på helt annan plats hade den varit svår att hitta för den luktar inte. Och det hade varit jobb för polisen att binda kniven till PM eller till mordet. Med kniven tillsammans med kroppsdelar så blev det ju trivialt att veta att kniven hör ihop med PM.

Nu behöver iofs inte tidigare fall skett ombord på ubåten.
Sen är det inte direkt svårt att gömma en kropp på land så att den aldrig blir hittat.
Håller med om att detta fall är full av misstag, men de kan ju också bero på att han inte planerade detta från början som han kunnat gjort vid andra tillfällen.
Jag spekulerar så klart och har inget direkt fog för att det skett tidigare.
Citera
2017-10-07, 17:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Konstigt nog har han tydligen det. Hittar inte var det står och kanske får han gamla tidningar från 2016. Det är också media.
Förvånad om det handlar om fallet.
Men man kan ju få media som är censurerad också, där allt om han är borttaget.
Men sånt pysslar man inte med eller?
Citera
2017-10-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och allt som skrivs där?

Med reservation för att jag inte har koll på dansk juridik, så har jag för mig att de inte alls har samma typ av restriktioner "på rutin" på den sidan sundet. Om det inte finns någon uppenbar risk att förstöra utredningsarbetet kan den misstänkte ta del av nyhetsrapportering utan begränsning.

Frågan är vad som är värst egentligen - att inte veta alls vad som händer (utan hänvisas till sina värsta fantasier eller tro att allt är lugnt) eller att kunna följa dag för dag hur snaran dras åt kring en...
Citera
2017-10-07, 17:59
Medlem
I følge sladder så er likdelene funnet utenfor Avedøre Holme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här