Citat:
Hmm, jag menade givetvis inte att man över huvud taget inte funnit något blod i ubåten - min kommentar handlade om påståendet att det skulle vara omöjligt att rengöra en ubåt. Att man funnit blod på Madsens overall är ju allmänt känt, men den är det ju bara att lyfta ut för att bli av med.https://www.expressen.se/kvallsposten/kopenhamnspolisen-vi-har-en-dna-traff/
Dålig på det här, men hoppas det blev rätt länkat
Dålig på det här, men hoppas det blev rätt länkat
Artikeln säger alltså att man funnit blod, men efteråt har vi fått det här preciserat att handla om overallen. En blodig overall motsäger inte möjligheten att han skulle kunna ha förberett sig med byggplast.
Det utvecklade sig till en liten meningslös metadiskussion - frågan jag ställde handlar om de misstag som Madsen påstås ha gjort.
Här kommer frågan igen:
Citat:
Nu har väl inte polisen sagt något om att de hittat något blod i ubåten? Hur vet du att han inte var ordentligt förberedd genom att plasta in hela inredningen? Om han kilat dit med en såg tidigare på dagen, varför skulle han inte då också ha kilat dit med en rulle byggplast?
Vad är det för misstag han begått, förutom att befinna sig i undervattensläge just när polisen och kustbevakningen försökte få tag på honom mitt på natten? Och det är väl mer att betrakta som otur än ett misstag...