2017-10-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Har man verkligen allt man behöver för detta ombord på en trång ubåt av en ren slump?
Känns som detta rör sig om ett planerat och överlagt dåd.
Med tanke på reaktionen efteråt och ogenomtänkta bortförklaringen som man kunde genomskåda direkt så bör det ändå varit första gången han genomförde något sådant här.
Sicken dåre!

Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Inte? Det är ju bara att se på honom så ser ju vem som helst att han är en pyskopat. Problemet är väl att kvinnor är naiva och inte ser sånt. Det såg jag direkt första gången jag såg honom på bild att han är psykopat. Den som inte ser det har grava problem.

Psykopati syns inte på utsidan. Om så vore så skulle ingen drabbas av en psykopat.
Citera
2017-10-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hoppas de har suicide-watch på honom. Minns ett styckmord i Örebro för några år sedan där GM hängde sig i gymmet innan åtal hunnit väckas. Får inte hända här.

De har säkert sträng bevakning.

Annars så verkar Madsen tro att han kommer ro i land detta, när han kommer med nya förklaringar. Det är illa att han inte har haft restriktioner och att han kan följa nyhetsrapporteringen.
Citera
2017-10-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Inte? Det är ju bara att se på honom så ser ju vem som helst att han är en pyskopat. Problemet är väl att kvinnor är naiva och inte ser sånt. Det såg jag direkt första gången jag såg honom på bild att han är psykopat. Den som inte ser det har grava problem.

Om du googlar lite kommer du se att även män drabbad av kvinnliga psykopater. De är mästare på att manipulera och trycka på folks knappar samtidigt som de besitter en stor karismatisk utstrålning.
Citera
2017-10-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu har det rapporterats upprepade gånger i media att huvud och ben hittats i en påse. Men så var det INTE.

Huvudet hittades i en påse, tillsammans med metallbitar som sänke.

Benen hittades löst och det satt metallrör fastsatta på benen med buntband.

Det var i alla fall hur jag uppfattade Möllers uttalande i direktsändningen.
Åtminstone svenska medier brukar visa upp en språkförmåga som skulle göra en svensklärare olycklig. Och när de sedan utsätts för danska blir de totalt opålitliga. Länge sedan svenska dagstidningar lade tid på att faktagranska och kvalitetssäkra - det är sekunder till publicering och rader/dygn/reporter som är det enda som räknas. Sedan är de förundrade över att folk föraktar dem och fnyser varje gång de pratar om sina viktiga kvalitetsartiklar.

Denna tråd är ett typexempel på hur viktigt det är att försöka gå så nära ursprungskällan som möjligt för att kvalitetssäkra sin information. Massor av trådsanningar kommer från felaktigheter i svenska tidningar.
Citera
2017-10-07, 14:46
Medlem
Ok... dags att fundera på hur starkt detta case är just nu.

- De har kroppen (nästan hela, men osannolikt att just de saknade armarna ska vara huvudnyckeön till vad som hänt)

- De har brottsplatsen

- De har en MGM utan alibi och utan trovärdig möjlighet att peka ut alternativ gärningsman

- MGM har hittills gett minst 2 olika förklaringar till vad som hänt som kunnat motbevisas

- De har tecken på sexuellt våld i kombination med indicier som pekar på att MGM har böjelser åt det hållet - alltså ett tänkbart motiv

Det som (kanske) saknas är dödsorsak och ev mordvapen. Men det kanske blir löst iom gårdagens fynd.

Vilka hål finns kvar att fylla innan åklagaren kan känna sig 100% säker på fällande morddom?
Citera
2017-10-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det inte så att doftspåret följt med strömmen och hundarna markerar 'där det når ytan'?

Så får de beräkna doftmolekylernas färd från ytan tillbaka till likdelen?
Jo självfallet spelar vattenströmmen roll - doftmolekylerna kan inte ignorera vattnet och sprida sig som en boll ut från doftkällan. Så problemet är ju dels de fasta strömmarna, samt tidvattenströmmar samt hur vinden påverkar ytvattnet.

Det jag undrar över är hur jämn havsbotten är där man gjorde fynden - dvs om det finns stenar och annat som gör det svårt att via t ex sonar se uppstickande föremål.
Citera
2017-10-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Källa på den pudeln?
Har inte sett till den.

Ska försöka hitta själva pudlingen också. I denna artikel står bara att de ändrade formulering. Jag såg pudlingen 'live' i dansk tv

https://www.tv2lorry.dk/artikel/madsens-forsvarer-torso-fund-har-ikke-noget-med-os-goere

Här återfinns pudlingen;

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-23-forsvarer-kritiserer-politiet-intet-bevis-for-at-kvindelig-har-noget-med-peter
Citera
2017-10-07, 14:51
Medlem
Madsens neste forklaring blir vel at det var en tredje person i ubåten som drepte Wall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Här tex, från BTs liverapportering: Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret.
Om döden inträtt och blodtrycket är 0/0 kommer bara sparsamt med blod från nya sår.
Eftersom stick eller skärsåren i slidan är i a f begränsat skyddade från yttre påverkan i jämförelse med yttre delar. Då skulle man kunna avgöra om hon blivit skuren före eller efter döden.

(Jag kan försäkra att det tog emot att skriva detta, men jag tog i a f beslutet )
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Ok... dags att fundera på hur starkt detta case är just nu.

- De har kroppen (nästan hela, men osannolikt att just de saknade armarna ska vara huvudnyckeön till vad som hänt)

- De har brottsplatsen

- De har en MGM utan alibi och utan trovärdig möjlighet att peka ut alternativ gärningsman

- MGM har hittills gett minst 2 olika förklaringar till vad som hänt som kunnat motbevisas

- De har tecken på sexuellt våld i kombination med indicier som pekar på att MGM har böjelser åt det hållet - alltså ett tänkbart motiv

Det som (kanske) saknas är dödsorsak och ev mordvapen. Men det kanske blir löst iom gårdagens fynd.

Vilka hål finns kvar att fylla innan åklagaren kan känna sig 100% säker på fällande morddom?

Det hittades väl en kniv i samband med när man hittade de nya likdelarna? Om så är fallet, finns det väl inga hål kvar att fylla.. Det är nog kört nu för "ubåts-mördaren"!
Citera
2017-10-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det hittades väl en kniv i samband med när man hittade de nya likdelarna? Om så är fallet, finns det väl inga hål kvar att fylla.. Det är nog kört nu för "ubåts-mördaren"!

Just därför som jag skrev "(kanske)"
Citera
2017-10-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vad tyder på det?
Practice makes perfect. Finns inte så mycket som tyder på att PM varit erfaren och förberedd på uppgiften. Är ju en hel väldans massa misstag som begåtts. Hade han redan tagit livet av ett par personer tidigare vid sina ubåtsfärder borde han t ex känna till hur kletigt det blir i ubåten och sett till att ha med sig stora mängder plast och maskeringstejp som han sedan - via redan förberedda vikter mm - hade kunnat dumpa.

Att dumpa kniven (jag antar att det var den som gav stickskadorna) tillsammans med kroppsdelarna är ju inte heller särskilt smart. Om han kastat iväg den på helt annan plats hade den varit svår att hitta för den luktar inte. Och det hade varit jobb för polisen att binda kniven till PM eller till mordet. Med kniven tillsammans med kroppsdelar så blev det ju trivialt att veta att kniven hör ihop med PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in