"Spændetoppe" betyder spännhylsa på svenska. Dvs sådana som man använder med spärrskaft och brukar finnas i en hylsnyckelsats om ni fattar vad jag menar. Alltså inte några blytyngder för dykare.
Nej, en spännhylsa använder man inte med ett spärrskaft. Spännhylsor använder man i en chuck för spännhylsor. Det du tänker på kallas som regel bara för hylsa, inte att förväxla med spännhylsa.
Men som sagt, blytyngd för dykare är det definitivt inte. Hade PM haft det hade han säkerligen använt dem. Men han köpte nog inga saker han verkligen inte behövde, eller trodde sig behöva.
Senast redigerad av trngw 2017-10-05 kl. 22:36.
går att positionera en mobiltelefon när den stängs av, men inte efter.
man kan också se om den stängdes av på vanligt sätt eller ovanligt, såsom uttagning av batteri medans den var igång eller om batteriet dör.
alltså, man kan såklart inte läsa av att batteriet togs ur, men det står olika händelsekoder för ett batteri som slits ur, och en telefon som stängs av.
tldr, man kan inte spåra en avstängd telefon.*
*vanlig mobil.
Det låter ju logiskt att han slängde mobilerna för att inte spåras under de där 12 kritiska timmarna. Mer logiskt än att han filmade. Jag tänker då att han har ju tydligen spånat med en polare hur man gör sig av med en kropp till havs (vilket han påstår att det samtalet aldrig ägt rum. En ovän vill honom illa). Då har man kanske också spånat om hur man inte spåras.
Tänker också på att alla vittnen som vittnar emot honom vill honom illa: killen som såg honom med sågen, killen, ovan som jag nämnde, som spånat om kropp till havs samt snubben han sett mord- och styckningsfilmer med (minns inte vad den innehöll). ALLA vill honom illa och ljuger. Lite märkligt kan man tycka.
Det låter ju logiskt att han slängde mobilerna för att inte spåras under de där 12 kritiska timmarna. Mer logiskt än att han filmade. Jag tänker då att han har ju tydligen spånat med en polare hur man gör sig av med en kropp till havs (vilket han påstår att det samtalet aldrig ägt rum. En ovän vill honom illa). Då har man kanske också spånat om hur man inte spåras.
Tänker också på att alla vittnen som vittnar emot honom vill honom illa: killen som såg honom med sågen, killen, ovan som jag nämnde, som spånat om kropp till havs samt snubben han sett mord- och styckningsfilmer med (minns inte vad den innehöll). ALLA vill honom illa och ljuger. Lite märkligt kan man tycka.
Dette drapet er så ekstremt at her må man holde alle muligheter åpne.
Husk at PM ville lage en gigantisk happening, og her er happeningen.
Om han kan se att den pressats ihop mekaniskt så kan han dra vissa slutsatser med tanke på de skador som någon med vilje utfört på Kim. Och kanske se sambanden där? Jag spekulerar här. Jag är inte rättsläkare. Jag tror det stod något som: "torson verkar ha pressats ihop för att tömma på luft" eller nåt liknande. Men som sagt: jag länkar så fort jag hittat,
Nej, ingen rättsläkare med minsta patos skulle någonsin dra slutsatser på det viset. De jobbar med fakta, och endast fakta. Om de kan avgöra att torson pressats ihop, så kommer de att säga det, om det finns tecken på att den pressats ihop, så kommer de säga det. Men de skulle aldrig uttala sig om varför det skett, därom är jag fullständigt övertygad.
Om en rättsläkare skulle få frågan i domstol om det kan vara så, skulle möjligen svaret kunna bli ett ja, men troligare är att det skulle bli - Det kan jag inte spekulera i. Men det är bara vad jag tror, eller är övertygad om. För rättsläkare är det enormt viktigt att vara sakliga, objektiva och enbart hålla sig till fakta. Jag skulle nog säga att de är de jag har i särklass störst förtroende för när det kommer till den saken.
Nej, ingen håller inne med info. Men tror folk överlag börjar bli less på att det ska hittas/komma på mer eller mindre troliga scenarion allteftersom. Borde öppnas någon allternativ tråd där folk som tror dom har mer fantasirikedom än andra kan sitta och fantasikukmäta. Nej, ni har inte större fantasi/tänka utanför boxen än de flesta andra här. Det som däremot skiljer åt är förmågan att värdera hur troliga ens fantasier är, och väga in det mot de fakta som finns.
.
Det var ju faktiskt det som gjordes när det gällde mordet på Lisa Holm. En alternativtråd för alternativspekulationer. Funkade väl bra.
Nej, en spännhylsa använder man inte med ett spärrskaft. Spännhylsor använder man i en chuck för spännhylsor. Det du tänker på kallas som regel bara för hylsa, inte att förväxla med spännhylsa.
Jo, det han pratar om är en hylsnyckelsats - och på svenska pratar vi om hylsor.
Nej, ingen rättsläkare med minsta patos skulle någonsin dra slutsatser på det viset. De jobbar med fakta, och endast fakta. Om de kan avgöra att torson pressats ihop, så kommer de att säga det, om det finns tecken på att den pressats ihop, så kommer de säga det. Men de skulle aldrig uttala sig om varför det skett, därom är jag fullständigt övertygad.
Om en rättsläkare skulle få frågan i domstol om det kan vara så, skulle möjligen svaret kunna bli ett ja, men troligare är att det skulle bli - Det kan jag inte spekulera i. Men det är bara vad jag tror, eller är övertygad om. För rättsläkare är det enormt viktigt att vara sakliga, objektiva och enbart hålla sig till fakta. Jag skulle nog säga att de är de jag har i särklass störst förtroende för när det kommer till den saken.
Snälla du. Det är liksom inte som jag hittat på
Edit. Jag förutsätter att detaljer etc kommer fram vid huvudförhandlingen. Utredningen är fortfarande i sin linda. Då rapporteras den en del som ingen kan direkt svära på. Nu är det misstankar. T o m rättsläkare säger "tyder på" etc. Vid huvudförhandlingen blir det något helt annat. Men Flashback är liksom ingen domstol, även om jag tycker det verkar så ibland.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-05 kl. 22:45.
Grymt bra analys utifrån Madsens antagna mördarsynvinkel. Hur du resonerar kring orsaken till varför han kan vara oberörd inför tv teamet med att han redan under längre tid , inte enbart de timmarna på båten han haft på sig, har tänkt igenom och planerat (styckningen), låter som en bra förklaring jag kan ta till mig. Men du fokuserar samtidigt mycket på själva styckningen som huvudakten om jag inte misstolkar dig? Själv ser jag olika skeenden med olika laddning, som att skilja på mordet som en del och styckningen som en annan del av brottet. Du var inne på att halshuggning var ett scenario i sig? Det tror jag mindre på utan mer att strypvåld och knivhugg varit själva dödandet, och att styckningen i sig inte haft samma laddning som det föregående. Men det är ju helt svårt att få klarhet i naturligtvis. Intressant dock,
Jag kan i ljuset av de nya bevisen som framlades idag, se brottet som att det är planerat i form av fantasier som funnits längre tid, ungefär som jag tänker mig ex NB levt med sina, sen gavs tillfället och mordet skedde av en slump på grund av någon impuls där och då. Idag tänker jag då att det inte behöver ha varit så att Madsen gjort sexuella närmanden som blivit avvisade alls, eller ens att Kim har agerat på något särskilt sätt som triggat honom till att gå över gränsen, utan eftersom motivet verkar ha varit just det sexualsadistiska mordet vilket inte innefattar "närmanden" i sexuell mening, utan just medför våld från start. Att hon helt enkelt blivit överfallen utan förvarning eller närmande, i ett visst syfte, att mörda henne under sadistiskt sexuellt färgat våld. utan penetrering eller ens vidrörande med sitt eget könsorgan eller sexuella konnotationer.
(Jämför med NB)
Man kan fråga sig : visste och var Madsen förberedd redan när de stod i tornet o hälsade o vinkade till folk, vad han sen skulle göra?
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Ja, han kan mycket väl ha attackerat henne utan någon förvarning alls.
Och det kan ha skett ganska snart efter att de klivit ner i hans "boning".
En kortare strid utbrutit innan han fick henne helt i sitt våld. Förmodligen bundit henne.
Det hon kom att få utstå sedan vågar man knappt göra sig några föreställningar om.
Hon var räddningslöst förlorad i samma ögonblick luckan slogs igen ovan dem och hon
blev ensam med mannen som nu avsåg att förverkliga sannolikt länge närda genomsjuka
fantasier. Inget kunde stoppa honom här. Han var fast besluten att skrida till verket med
tortyr och mord. Och det skulle också bli "det perfekta mordet" (Och på tal om det
så råkade SVT sända Hitchcocks "Repet" - om två kompisar som bestämt sig för att utföra
ett sånt "perfekt mord" fast det gick inte så bra för dem heller med den saken...just
samma dag som det offentliggjordes att dansken med all sannolikhet gjort sig skyldig till
ett utstuderat sexualsadistiskt lustmord) vilket det ju mycket väl kunde ha blivit om torson
aldrig påträffats.
Ja, han var nog förberedd där han står uppe i tornet tillsammans med sitt blivande offer
och blickar in mot land. https://cdn-img.pressreader.com/pressdisplay/docserver/getimage.aspx?regionKey=4mYeFS6WKje%2FotmwdtpEwA%3 D%3D&scale=100
Förberedd och laddad till max. Inställd på att äntligen få leva ut sina febriga fantasier om
att plåga och släcka ut liv och samtidigt då alltså åstadkomma detta "perfekta mord" och allt
får utspela sig ombord på hans älskade undervattensfarkost.
Strax skulle hans kvinnliga gäst få träda i möte med Madsens speciella, skoningslösa mörker,
bli varse den ondska han var mäktig.
Dessa stunder därnere i ubåten skulle slå allt han varit med om tidigare med hästlängder.
Bygga ubåtar och raketer, ingenting i jämförelse med vad som nu väntade i upplevelseväg.
Dristat sig till att föreviga sitt illdåd genom en inspelning av det håller jag för mindre troligt till
skillnad från några aktörer i tråden. Därmed ifall så skulle skett öppnade han ju upp för
en betydande risk för att hans gärning skulle bli känd, bli allt annat än ett perfekt mord
förklätt till en tragisk olyckshändelse, och han själv åka fast.
Han behöver knappast ha film på det han gjort. Han har säkert hela vidriga förloppet så
väldigt levande inom sig och så kommer det att förbli. Han återupplever mordet scen för scen
närhelst han så önskar i tankarna. Precis som NB kan göra med sitt mord.
Dela med sig av detta till andra, nej, det betvivlar jag att han vill.
Det här förresten med förekomsten av "Snuff-movies" i sammanhang utanför mexikanska
drogkarteller och blodtörstiga jidadister ska man nog ställa sig något skeptisk till.
Visst, ett och annat sånt mord med sexualsadistiska förtecken kan nog ha spelats in
men det är knappast någon industri kring fenomenet direkt om man uttrycker sig så.
Däremot finns det sajter som tillhandahåller fejkmord så det räcker och blir och de kan
kanske ibland vara så trovärdigt gjorda att somliga som frekventerar skitsidorna inbillar
sig att det nog ändå är "på riktigt".
Jag tror att det just kan röra sig om sånt material man återfunnit på Madsens hårddisk.
Exakt hur menar du där??? Han verkar ju vara precis 180 grader tvärt emot en kontraktmördare. En kontraktmördare vill inte spendera personlig tid med offret och vill inte generera ledtrådar till brottet eller till sig själv, och vill definitivt inte finnas på foto med offret.
Exakt som jag skriver. När det stod klart att KW styckats så blev det en chock för de flesta sunda människor.
Hur är det möjligt? Att en person som är ostraffad och som av vänner/ovänner beskrivs som ej våldsam utan snarast tvärtom (varken dricker eller tar droger)i direkt anslutning till en persons död sätter igång och styckar en kropp.
Det är väldigt magstarkt att klara av det. För det är mycket mer snaskigt,äckligt, och blodigt än man kan föreställa sig.
(På ett slakteri har ju kroppen hängt och det mesta blodet runnit ut.)
Med tanke på vad han gjorde och hann med verkar det som att han hade en kontraktsmördares
rutin på att stycka kroppar. Resten blev improvisation eftersom mordet nog ej var planerat.
Nu när vi vet att han är en sexualsadist och att själva styckandet ingick i sexualfantasin så är det mer begripligt.
Och hans rutin kom från filmer och ej verklig erfarenhet.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 23:00.