Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag bad om hjälp (inte en spydig recension) angående om Madsen kunde skickat en snuff från Ubåtstornet.
Utan att lämna spår, så att polis kan lägga vantarna på inspelade bevis av styckningen.
Alla hitintills har sagt att det går men ingen tycks veta hur.
Jag frågade alltså om teknik inte efter förutsättningarna att tjäna pengar på det.
Dessutom är mindre viktigt i detta sammanhanget då det handlar om att undanhålla bevis.
Eftersom att jag tror att PM ville spara det på film för att återuppleva det om och om igen
samt dela det med likasinnade.
Varför filmar mexikanska drogkartellen tortyr och mord?
För att sälja det sedan som snuff? Men det finns ju inga pengar att tjäna på det enligt dig.
Eftersom polisen ser så allvarligt på det så verkar det vara tortyr av sexualsadistisk karaktär.
Angående ditt påstående. Smily betydde skämt.
Så långt har jag kommit i kväll att jag vet att PM inte kan ha skickat det med Tor pga "att det är satans långsamt."
Folk är snabba med att vara spydiga men kommer sällan med konstruktiva lösningar på ett problem.
En stor del av besökarna i denna fråga ser din fråga jämnställd med "går det att tända strålkastarna på en bil". Dvs svaret är ja - och hur man gör är tillräckligt enkelt för att det inte skall kännas meningsfullt att börja lista alla olika varianter. Vill du leva i en total teknik-öken så är det ok. Men du kan inte förvänta dig att folk slumpmässigt skall hoppa in och lära ut alla de där saker som majoriteten av befolkningen redan lyckats lära sig på egen hand.
Många frågor är bättre att besvara via Google - då får du upp sida på sida med text hur man kan göra av någon som redan har tagit sig tid att beskriva. Ytterligare beskrivning i denna tråden blir bara brus.
Vidare - finns det reella problem så finns det massvis med exempel i tråden på konstruktiva lösningar som postats. Hur påverkas debatten i denna tråd av att försöka fundera på vilken av 100 slumpmässiga metoder PM skulle kunnat använda för att sända en video från en burner-telefon på ett sätt så polisen har svårt att hitta videon?
Utifrån hur många fel som PM gjort och den stora mängd bevismateriel han lämnat till polisens förfogande så finns det väl ingenting som tyder på att PM skulle gjort "alla rätt" med någon hemlig uppladdning av någon video. Den öppna frågan är om volymen mobiltelefoner som varit uppkopplade mot master under natten och förmiddagen tillåter att man följer upp samtliga för att se om det fanns okända telefoner - samt om då dessa har gjort större överföringar. Dansk lagstiftning tillåter operatörerna att logga rätt friskt.