2017-10-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här är för övrigt en artikel om Madsen och den styckade japanskan (1986).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pwBb6/uppgift-madsen-nara-plats-dar-kroppsdelar-hittades-1986
"– De hade en lokal nere i hamnen på Refshaleön, där de höll till, säger Thomas Djursing."

Det var väl Refshaleön som PM hävdade han släppt av KW på? Intressant detalj, kanske låg den hamnen honom nära i huvudet där under natten..
Citera
2017-10-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, den där "kedjan" minns jag. Så småningom kom det fram att det var ihåliga järnrör. Sex centimeter långa om jag minns rätt. Likadana järnrör hade han i verkstaden, vilket han själv erkände: "Jo, de påminner om dom jag har i verkstaden", eller något sånt. Däremot förnekade han att det var den konstruktionen/bältet som han satte på henne när han dumpade henne i sjön (eller "begravde" som han så vackert uttrycker det). Själva användningsområdet för dessa rör har nog inte vidrörts i nån artikel. Och han har heller inte ens erkänt att han haft några järnrör i ubåten eller satt på henne några järnrör.
Också en detalj jag inte förstår. Han säger ju att han använde ett bälte för att göra ett sänke - men inte det bältet som sen hittades. Det är en sån konstig detalj att ljuga om, om det nu hade varit en tredje person som plockat upp KW, styckat, och sen slängt i henne igen (mm, visst) så är det väl rimligt att denne använder samma sänke som PM själv gjort? Det är ju en av få grejer han erkänner, men tom där måste han ljuga och svarva med sanningen, men varför?
Citera
2017-10-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Också en detalj jag inte förstår. Han säger ju att han använde ett bälte för att göra ett sänke - men inte det bältet som sen hittades. Det är en sån konstig detalj att ljuga om, om det nu hade varit en tredje person som plockat upp KW, styckat, och sen slängt i henne igen (mm, visst) så är det väl rimligt att denne använder samma sänke som PM själv gjort? Det är ju en av få grejer han erkänner, men tom där måste han ljuga och svarva med sanningen, men varför?
Desperation. Måste ljuga. Ljuga om allt. Det är ju upp till andra att bevisa att han är skyldig. Han begravde kroppen hel, det kan han inte backa ifrån.

Edit: problemet är att för varje lögn sänks hans trovärdighet. Om han säger att han heter Peter Madsen kommer folk tror att han ljuger. Så fort hans mun rör sig förutsätter man att han ljuger. Men nånstans finns en sanning, och den kommer man missa pga noll trovärdighet.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-05 kl. 13:05.
Citera
2017-10-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
"– De hade en lokal nere i hamnen på Refshaleön, där de höll till, säger Thomas Djursing."

Det var väl Refshaleön som PM hävdade han släppt av KW på? Intressant detalj, kanske låg den hamnen honom nära i huvudet där under natten..
Han har alltid hängt där. Det är väl där som han även har sin verkstad (eller HADE). Tror han alltid haft sina prylar just där. Hemma liksom
Citera
2017-10-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,men han kan ju inte ha skickat iväg filmen från sin vanliga abonemangsmobil för då hade polisen hittat
filmen i hotmails servrar.

Därför måste han i så fall haft en engångsmobil med ett kontantkort samt skickat den till en användare som också hade en engångsmobil med kontantkort. Sedan förstörs båda mobilerna.
Efter att stimkorten plockats ut.
Annars hade det ju gått att spåra filmen i hotmails servrar. Och de är ju allvarligt graverande bevis.
Jag bara tänkte att man köper ju inte en smartfon för 8000 spänn för att använda en gång.
Men det finns billiga som man kan videofilma med för ca 800 kr. Sedan dumpade självklart Madsen sin och KW:s
mobil så fort som möjligt för att ubåtens position inte skulle pejlas från mobilmaster i land.
Sedan är jag inte insatt i Darknet och Tor. De överlägsna här på FB tiger om den infon.
Det är väldigt ovanligt att maila en videofilm om det inte är någon liten julhälsning.

Finns en oändlig mängd sätt att skicka en video från sin telefon och till någon godtycklig dator någonstans i världen. Och sändningen kan ske krypterat varför teleoperatören inte kan veta mer än att det förbrukats x MB trafik samt till vilket IP som trafiken terminerat (eller hoppat igenom).
Citera
2017-10-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du kan ha rätt-att han köpt en engångsmobil- men det förutsätter att Madesen redan innan mördandet vidtagit försiktighetsåtgärder.
Det specifika är ju att om han köpt en "burner" och videofilmat med och sedan laddat upp filmen så kan han kasta denna telefon och fortfarande ha kvar sin egen. Och han har ju redan sagt att hans egen telefon ligger i vattnet.

Finns ingen anledning att köpa en billig extra telefon för att ta emot filmen på. Man behöver ingen extra telefon för att kunna sända en film - det man behöver är en server eller ett konto någonstans att skicka till.

Mycket prat om Tor. Det specifika med Tor är bara att det skall vara svårt att hitta var en viss server finns. Om målet bara är att det skall vara svårt att se var trafik från en telefon går så räcker det att betala en spottstyver för en VPN-tjänst att köra i telefonen - då studsar trafiken i krypterad form mellan ett moln av servrar innan trafiken slutligen terminerar i den server man vill besöka.

Så målet med Tor är att båda parter skall vara anonyma för varandra. Med vanlig VPN så vet jag var jag ansluter - men den jag ansluter till ser inte vem jag är och den som övervakar mig ser inte vem jag ansluter till eller vad jag skickar för data.
Citera
2017-10-05, 13:07
Medlem
Citat:
Då är du kanske som jag. Sådant som Tor och Darknet har jag ingen användning av och då spelar det ingen roll om jag så läser det 100 ggr. Kan inte fokusera på sådant som ej intresserar mig.
Det finns ju indikationer på att mord och undanröjande av lik upptog mycket av Madsens tankar. PM hade ju frågat en medarbetare var det var lämpligast att dumpa en kropp i Sundet tex.
Jag tror absolut att Madsen ville ha ut så mycket som möjligt av sitt risktagande lustmord när det väl blev av (tror dock inte att Kim var hans tilltänkta offer. Utan det där var nog ett impulsmord. Annars hade han ju förberett det bättre.) Men jag tror att han kanske gick och förberedde sig för ett mord.
Så kanske att han funderat på hur han skulle kunna filma och bevara filmen utan att lämna spår efter sig. Det är ju ganska uppenbart att han i fantasin styckat kroppar om och om igen. Han verkar ju nästan ha haft en kontraktmördares rutin. Det verkar som att han funderat på väldigt mycket av det som sedan hände. Men att han fick improvisera berodde nog på att Kim inte var det planerade offret. Svenska strippan har jag aldrig hört talas om.(?)

Exakt hur menar du där??? Han verkar ju vara precis 180 grader tvärt emot en kontraktmördare. En kontraktmördare vill inte spendera personlig tid med offret och vill inte generera ledtrådar till brottet eller till sig själv, och vill definitivt inte finnas på foto med offret.
Citera
2017-10-05, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, men han gjorde inget annat i den vägen heller. Poängen med min post är att styckningen är gjord på transportstyckningsvis, trots det sexuella våld som måste ha föregått den.

Transportstyckning är väl det sista man tänker på med tanke på den senaste omhäktningen, allt tyder ju på en offensiv styckning möjligtvis med viss defensiv karaktär där det är frågan om att brottet skall döljas. Ganska säkert finns här på både Ks armar och händer avvärjningsskador då en strid känns trolig med tanke på att PMs nacke bär spår av KW.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sant. Men skulle de danska myndigheterna verkligen påstå att de hade en intakt torso, om de inte hade det?

Nej men här fattas andra kroppsdelar. På torson har åklagaren gått ut med att man hittat 14 sticksår i och runt Ks vagina. Försvaret kontrar med att ingen sperma funnits på torson, inte heller på PMs organ finns KWs DNA. Uppenbarligen har han "lekt" med musen vad han gjort med andra kroppsöppningar som t ex mun framgår inte då huvudet saknas. Lika som mun är en igångsättare brukar hår vara så. Likaså ögon. Hals, händer tår och fötter.

Ja det finns hur mycket som helst som triggar men för att bara en "intakt" torso hittats vet vi inte hur resterande delar ser ut. Inget säger att dessa är intakta och med tanke på PMs intressen finns väl en stor risk att just resterande delar som inte funnits endast behöver vara 5 till sitt antal.
Citera
2017-10-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Transportstyckning är väl det sista man tänker på med tanke på den senaste omhäktningen, allt tyder ju på en offensiv styckning möjligtvis med viss defensiv karaktär där det är frågan om att brottet skall döljas. Ganska säkert finns här på både Ks armar och händer avvärjningsskador då en strid känns trolig med tanke på att PMs nacke bär spår av KW.

Nej men här fattas andra kroppsdelar. På torson har åklagaren gått ut med att man hittat 14 sticksår i och runt Ks vagina. Försvaret kontrar med att ingen sperma funnits på torson, inte heller på PMs organ finns KWs DNA. Uppenbarligen har han "lekt" med musen vad han gjort med andra kroppsöppningar som t ex mun framgår inte då huvudet saknas. Lika som mun är en igångsättare brukar hår vara så. Likaså ögon. Hals, händer tår och fötter.

Ja det finns hur mycket som helst som triggar men för att bara en "intakt" torso hittats vet vi inte hur resterande delar ser ut. Inget säger att dessa är intakta och med tanke på PMs intressen finns väl en stor risk att just resterande delar som inte funnits endast behöver vara 5 till sitt antal.
EN liten petitess. Är inte en intakt torso just intakt? Dvs hel. Den är ju totalt perforerad om jag förstått rätt. Både i bröst, buk och kring könsdelarna. Så intakt är nog inte rätt ord.
Citera
2017-10-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja. Du VILL inte veta. Jag har själv inte sett dem, för det vill jag inte, men jag har läst om innehållet. De har även tvångsomskurit kvinnor.

Ja, det är klart att drogkartellen SJÄLV kallar det för en "avrättning", men en polis eller åklagare skulle inte erkänna brotten som "avrättningar", för då skulle de ju i någon mån ge kartellen rätt att utdöma dödsstraff. "avrättning", ordet har med "rätt" - alltså rättegång, dom - att göra.

Som journalist använder man inte heller det ordet, just för att inte ens antyda att den som mördade en annan hade rätt att göra det.
Finns så enormt mycket exempel på användning av "avrättning" eller "illegal avrättning" om folk som blivit mördade. Ofta används avrättning som term just för att den som mördar inte gör det i hemlighet utan den är organisationer eller korrupta myndigheter som mer eller mindre officiellt tar beslut samt utför.

Det är inte alltid meningsfullt att försöka utreda ett ords ursprung, eftersom så många ord över tiden börjar användas i vidare eller snävare sammanhang eller helt får annan betydelse.
Citera
2017-10-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac

.
Just DEN biten reagerade jag på. Likaså att man funnit vävnadsrester bakpå Madsens overallrygg. Det pekar på att det inte var enbart blod utan helt andra saker. Åtminstone tolkar jag det så. Då har han antagligen burit hennes torso och möjligen ben/armar över ryggen, kanske bundna mer rep för enklare transport upp i stegen. Man FÅR inte så stora besudlingar där bak på rygg om man drar upp en hel kropp i ett rep som han påstår.
Citera
2017-10-05, 13:30
Medlem
Citat:
Jag bad om hjälp (inte en spydig recension) angående om Madsen kunde skickat en snuff från Ubåtstornet.
Utan att lämna spår, så att polis kan lägga vantarna på inspelade bevis av styckningen.
Alla hitintills har sagt att det går men ingen tycks veta hur.
Jag frågade alltså om teknik inte efter förutsättningarna att tjäna pengar på det.
Dessutom är mindre viktigt i detta sammanhanget då det handlar om att undanhålla bevis.
Eftersom att jag tror att PM ville spara det på film för att återuppleva det om och om igen
samt dela det med likasinnade.

Varför filmar mexikanska drogkartellen tortyr och mord?
För att sälja det sedan som snuff? Men det finns ju inga pengar att tjäna på det enligt dig.
Eftersom polisen ser så allvarligt på det så verkar det vara tortyr av sexualsadistisk karaktär.
Angående ditt påstående. Smily betydde skämt.
Så långt har jag kommit i kväll att jag vet att PM inte kan ha skickat det med Tor pga "att det är satans långsamt."
Folk är snabba med att vara spydiga men kommer sällan med konstruktiva lösningar på ett problem.

En stor del av besökarna i denna fråga ser din fråga jämnställd med "går det att tända strålkastarna på en bil". Dvs svaret är ja - och hur man gör är tillräckligt enkelt för att det inte skall kännas meningsfullt att börja lista alla olika varianter. Vill du leva i en total teknik-öken så är det ok. Men du kan inte förvänta dig att folk slumpmässigt skall hoppa in och lära ut alla de där saker som majoriteten av befolkningen redan lyckats lära sig på egen hand.

Många frågor är bättre att besvara via Google - då får du upp sida på sida med text hur man kan göra av någon som redan har tagit sig tid att beskriva. Ytterligare beskrivning i denna tråden blir bara brus.

Vidare - finns det reella problem så finns det massvis med exempel i tråden på konstruktiva lösningar som postats. Hur påverkas debatten i denna tråd av att försöka fundera på vilken av 100 slumpmässiga metoder PM skulle kunnat använda för att sända en video från en burner-telefon på ett sätt så polisen har svårt att hitta videon?

Utifrån hur många fel som PM gjort och den stora mängd bevismateriel han lämnat till polisens förfogande så finns det väl ingenting som tyder på att PM skulle gjort "alla rätt" med någon hemlig uppladdning av någon video. Den öppna frågan är om volymen mobiltelefoner som varit uppkopplade mot master under natten och förmiddagen tillåter att man följer upp samtliga för att se om det fanns okända telefoner - samt om då dessa har gjort större överföringar. Dansk lagstiftning tillåter operatörerna att logga rätt friskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in