2017-10-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men varför skulle PM ta en roddtur i en liten gummibåt mitt ute i Öresund mitt i natten, för att lämna en tredje person ensam med KW?
En till som löper amok med fler tok-teorier. Pirater, takluckor, byxlösa tyskar och nu när berusningen tilltar så
tas teorierna till de riktigt höga höjderna.
Citera
2017-10-08, 00:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt

Det enda jag finner konstigt är att seriemördare som knivmördar kvinnor ofta är impotenta... och använder kniven som ett substitut. Svårt att tro att Madsen är impotent efter alls hans sexuella eskapader.

Eller precis tvärtom, det är hans impotens, hans oförmåga att prestera, som gjort att han sökt sig till dessa extrema alternativa varianter, där fokus kan ligga på något annat än hans odugliga russin.
Citera
2017-10-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jex
Hur ser en skalle ut efter ca 2 månader i kallt vatten? Finns det kött kvar eller är det bara kraniet kvar efter att fiskar m.m. mumsat i sig?

Har den legat i en ordentligt tillsluten påse så att inga krabbor eller ålar kommer in bör den ha klarat sig rätt så bra.
Men polisen lämnade inga detaljer om påsen. Både i Danmark och i Sverige är den kallaste sommaren (medeltemperatursmässigt) sedan sommaren 1862! Det har varit svinkallt i sundet hela sommaren. Jag har dessutom läst att kroppslig vävnad kan bevaras i flera år i vatten, lite beroende på omständigheterna. Så jag tror att det finns hopp i det här fallet.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 00:24.
Citera
2017-10-08, 00:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En till som löper amok med fler tok-teorier. Pirater, takluckor, byxlösa tyskar och nu när berusningen tilltar så
tas teorierna till de riktigt höga höjderna.

Beskyll inte mig för andras tokerier!
Citera
2017-10-08, 00:29
Medlem
Citat:
Eller precis tvärtom, det är hans impotens, hans oförmåga att prestera, som gjort att han sökt sig till dessa extrema alternativa varianter, där fokus kan ligga på något annat än hans odugliga russin.

Ja, det verkar som att dom verkar har lite svårt att få sin Pet(t)er-Niklas på annat sätt. Än något som inte är kopplat till Makt/Dominans/Kontroll i värsta fall Våld för att uppnå det förstnämnda.
Citera
2017-10-08, 00:30
Medlem
Citat:
Beskyll inte mig för andras tokerier!
Nej det var inte meningen att peka på dig. En viss seriös nivå är viktig, men galna teorierna skjuter upp som raketer.
Jag undrar verkligen hur Madsens egna funderingar går-så klart vidhåller han sin teori om den sketna luckan, och hans försvarare måste fortsätta i den riktningen, hon agerar utifrån Madsens förklaring.
Det kommer att bli en märklig rättegång, där två helt olika händelseförlopp ska beskrivas.
Stackars hans advokat. Eller Madsen kanske kommer fram till att ett byte av advokat är lösningen.
Citera
2017-10-08, 00:30
Medlem
Citat:
Du tror inte att det bara kan ha varit hämd? KW kanske nobbade honom vilket knäckte hans självkänsla.
När skändning av kroppen förekommer så beror det oftast på att mördaren inte tyckte
att själva mordet var tillfredställande nog.
Citera
2017-10-08, 00:31
Medlem
trngws avatar
Den tredje person-teorin avfärdas så klart allra enklast genom den totala avsaknaden av bevis för personens existens.

I detta fallet blir det då extra prekärt, eftersom denna tredje person då måste ha bragt KW om livet helt utan PM's vetskap om att så skulle ske, eller skulle kunna ske. Och för att PM inte skall kunna fällas för annat än griftefrid, så får PM inte ha haft någon som helst vetskap om att denne person avsåg begå några som helst brott mot KW.

Man kan så klart även spekulera i att det var rymdvarelser som kom och gjorde det hela. Det vore ju en inte helt otrolig historia i sammanhanget, PM var ju ändå raket-madsen.

Men hur man än vrider och vänder på det, så faller alla dessa konspirationsteorier på orimligheten.
Det går helt enkelt inte att givet all den fakta som finns, fabulera ihop en konspirationsteori som är något annat än bortom all rimlighet. Inte ens La Tjo lyckas med det.
Citera
2017-10-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vi som ingår i dom insiktsfulla golar givetvis inte varandras identitet hursomhelst. Det skulle resultera i en bad standing värre än i MC-världen. [//]

Jag undrar vilken typ av kriminellt nätverk detta kan tänkas röra sig om...

Var finns denna insikt kring psykopater och lustmördare verksamma under ytan?
Citera
2017-10-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
feg och feg. vågar du ta ditt eget liv?

Påstod jag det?
Citera
2017-10-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ubåten har legat på landbacken för reparation i tämligen många år nu och relativt nyss hamnat i vatten. Under den tiden kan han omöjligen farit runt och mördat, skulle han färdats medelst cykel som väl var hans normala transportmedel om han mot förmodan skulle lämna "bostaden" i verkstaden?

Nej, jag tror detta var hans första genombrott som styckmördare. Hade han klarat sig, hade det mest säkerligen upprepats. Än mer förfinat. Med tiden.

Detta bär en stor oerfarenhetsprägel över sig. Tycker jag.

Dessutom tror jag att själva planerandet, förväntan och fantasin var mer njutningsfull än verkligheten blev, särskilt nu. När gärningen skall "betalas".

Det kan vara tvärtom. Madsen är så van att klara sig. Folk trodde på honom och stöttade hans olika projekt.

Han planerade, men inte så noga för han tänkte att det fixar sig. Han förlitade sig på sin tekniska kunnighet och att han kan lösa alla problem, om det blir problem. Han hade ju en bra förklaring när han kom i land.

Jag tror att han mördat förr, och då tänker jag på den japanska flickan som Madsens första offer. Med tanke på hur få olösta mord de har i Danmark, så är hennes mördare någon, typ Madsen som tills nu kommit undan. Det var slarv i kombination med intresset för U-båten och Kim Wall som gjorde att polisen agerade omedelbart när han kom i land.

Att Madsen råkade visa så stort intresse för fallet med den japanska flickan är osunt Jag kan inte tänka mig någon annan 15 åring som visar intresse för en sådan sak. Det är intressant efter så lång tid att just Madsens intresse för saken noterades.
Citera
2017-10-08, 00:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tror inte att det bara kan ha varit hämd? KW kanske nobbade honom vilket knäckte hans självkänsla.
När skändning av kroppen förekommer så beror det oftast på att mördaren inte tyckte
att själva mordet var tillfredställande nog.

Det ser jag mer som frustration, än hämnd, i så fall.
Nej jag tror faktiskt inte det.
Jag kan mycket väl tänka mig, rent teoretiskt, att skulle kunna han försökt med nåt, blev nekad, och sedan i ilska begick en handling som allvarligt skadade KW, utan att egentligen ha menat att allvarlig skada henne. Det skulle ju då kunna ha lett till döden. Men det förklarar då inte allt det vi vet idag, med alla knivstick, styckning osv osv. (Snälla, dra inte upp transportstyckningsdiskussionen nu. Jag har avfärdat den från början, men respekterar den som en möjlig variant, that's enough)

Så, eftersom vi har allt detta med knvistick, styckning osv, så tror inte jag på en impulsgrej.
En annan besvärande sak (för mig besvärande) är att man inte lyckats finna någon dödsorsak. Inget av knivsticken, inget tydligt på huvudet. Det får mig, högst ovilligt, att än mer än innan tänka den hemska tanken att hon avled under själva styckningen. Vilken följde på knivsticken.
Först ett i bröstet, för att få henne medgörlig. Det kom plötsligt och oväntat för KW. Sedan övermannade han henne. Förberedde. Tillfogade de andra knivsticken, för att därefter, ja, du vet... och då var hon, hemska tanke, fortfarande inte död.

Så, jag går här och väntar på att få en dödsorsak som undanröjer allt det där hemska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in