2017-09-30, 11:21
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahafan
Snabb fråga! Hur mycket/länge luktar det i mitt rum om jag röker en joint ut genom fönstret?

sålänge du håller jointen utanför fönstret och blåser ut röken UT och inte låter det komma in rök i rummet så kommer det inte lukta I rummet
Citera
2017-09-30, 18:54
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
sålänge du håller jointen utanför fönstret och blåser ut röken UT och inte låter det komma in rök i rummet så kommer det inte lukta I rummet

I teorin ja, men låter näst intill omöjligt att få det att fungera i praktiken. Har en del erfarenhet av piprökning ut genom fönstet och även det kan vara knepigt ibland.
Citera
2017-10-01, 11:53
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahafan
Snabb fråga! Hur mycket/länge luktar det i mitt rum om jag röker en joint ut genom fönstret?

Spraya med vanlig luftrenare med doft så snart du rökt färdigt så maskerar du det som kommit in
Citera
2017-10-01, 13:02
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet1
Vi alla känner ju till tricket med att käka en mango före man röker.
Fungerar det lika bra även om mangon är nedfryst, i t.e.x ICAs nedfrysta Mango & Hallon?

Funkar verkligen det? Känns jävligt snett att sitta och tugga i sig en mango när man röker en joint.
Citera
2017-10-01, 16:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Funkar verkligen det? Känns jävligt snett att sitta och tugga i sig en mango när man röker en joint.
Jag har bara testat en gång men jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad.
Citera
2017-10-02, 12:25
Medlem
MysticLampShades avatar
Okej, så vårt försök till brownies gick åt helvete. Båda åt för mkt och spydde. Istället vill vi försöka röka det. Hur gör vi detta på enklast sätt? Helst hade vi velat röka via vattenånga? Är det verkligen värt att köpa en vape eller går det lika bra med en vattenpipa? Några tips? Brunt eller grönt tex?
Citera
2017-10-02, 15:22
Medlem
Fagerhults avatar
Hur länge bör man vänta med att röka för att få ett skönt rus igen? Rökt tre jollar varje dag några månader nu och blir knappt hög längre. Saknar den känslan.
Citera
2017-10-02, 15:34
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Okej, så vårt försök till brownies gick åt helvete. Båda åt för mkt och spydde. Istället vill vi försöka röka det. Hur gör vi detta på enklast sätt? Helst hade vi velat röka via vattenånga? Är det verkligen värt att köpa en vape eller går det lika bra med en vattenpipa? Några tips? Brunt eller grönt tex?
Ska ni försöka vapea brownieserna? Käka mindre nästa gång. Gräs och brunt går bra att röka i joint, men om ni hellre vill röka det med hjälp av vattenånga så kan jag rekommendera att bygga en simpel bong. Vattenpipa går också bra om man har en stående. Rök som rök. Däremot så brinner det väldigt långsamt i vattenpipa, till skillnad från en bong där man eldar allting på några bloss. En vape är diskret men dyr. Testa er fram och se vad ni gillar bäst
Citera
2017-10-02, 20:57
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Hur länge bör man vänta med att röka för att få ett skönt rus igen? Rökt tre jollar varje dag några månader nu och blir knappt hög längre. Saknar den känslan.

Individuellt, men två veckor gör stor skillnad för de flesta. Vill du bli så där riktigt galet stenad är det snarare flera månaders uppehåll som gäller, så är det för mig iaf.
Citera
2017-10-03, 07:57
Medlem
MosDefinites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har bara testat en gång men jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad.
Har för mig att det ska vara ca 1 timme innan.
Citera
2017-10-03, 16:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult

Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Individuellt, men två veckor gör stor skillnad för de flesta. Vill du bli så där riktigt galet stenad är det snarare flera månaders uppehåll som gäller, så är det för mig iaf.
Nu är jag inte daglig rökare men flera gånger i veckan i alla fall, tillräckligt för tydlig tolerans. För mig duger 10 dagar. Den där känslan man fick i början, den kommer däremot aldrig tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av MosDefinite
Jo, jag är väl bekant med hur lång tid det tar för saker att ta sig ut i blodet.
Citera
2017-10-04, 10:18
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosDefinite

Och hur funkar det? Har mango något ämne i sig som gör att man blir mer stenad? Är jävligt osäker på det. Låter som någon jävla myt som fått fäste. Ska testa ikväll om jag hinner, återkommer med en rapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in