2017-09-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
http://i67.tinypic.com/21j9b9l.jpg

Det där är 100% hasch. ser riktigt gott ut. Ha en trevlig kväll!
Citera
2017-09-19, 21:52
Medlem
MysticLampShades avatar
Ännu en nybörjarfråga, hur mycket tror ni man behöver? Är 1g för mkt var om vi kör på att göra haschsmör för att sedan lägga i varm choklad eller chockladbollar etc? Bör vi börja med mindre? Första gången, alltså ingen tolerans alls.

Samt vad man bör tänka på när man gör smöret? Vet att det inte ska upphettas för mkt pga THCet kan avdunsta(?) eller iaf på något sätt minska. Något mer viktigt? Själva tiden man ska hetta upp det har också varit ganska oklar, allt från 5 till 90min.
Citera
2017-09-19, 22:06
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ännu en nybörjarfråga, hur mycket tror ni man behöver? Är 1g för mkt var om vi kör på att göra haschsmör för att sedan lägga i varm choklad eller chockladbollar etc? Bör vi börja med mindre? Första gången, alltså ingen tolerans alls.

Samt vad man bör tänka på när man gör smöret? Vet att det inte ska upphettas för mkt pga THCet kan avdunsta(?) eller iaf på något sätt minska. Något mer viktigt? Själva tiden man ska hetta upp det har också varit ganska oklar, allt från 5 till 90min.

Mysigt det låter!=) Baka en kladdkaka, rök skiten på folie eller rök i pipa (blanda små hashbitar med lite tobak och stoppa pipan med. Rök skiten och ät sedan kladdkakan. Dom 2 sätten är enligt mig de lättaste sätten att röka första gången på om man inte vill/kan mecka en spliff eller göra en civilare.

Eller sätt en hashbit på en nål och elda försiktigt tills den börjar småbrinna, vifta ut elden och sug in röken så kommer du må som en kung sen och kladdkakan är ett faktum.

Baka är inte min grej iaf =) Tycker det tar tid, effekten kommer dröjande och mycket av THC,t försvinner nere i magsäcken (magsyran) så brukar behövas en hel del hash/gräs för att få något som får en att flyga=)
Citera
2017-09-19, 22:06
Medlem
barnet1s avatar
Citat:

Jag har egentligen bara lyckats en gång med att få ett riktigt rus när jag försökt. Jag smulade ner mycket, 1g, kanske 1.3g. Hashet var inte bra när man rökte det. Jag smälte ner det i en kastrull med matgrädde 75% smör 80%. Jag la i lite av varje, kommer inte ihåg hur mycket. Så höll jag det i en värme så det aldrig började koka och bubbla men precis under, så det puttrade.Jag rörde runt i kastrullen under hela proceduren. Jag hade koll på det i 1h, sen tog tålamodet slut. Jag hällde upp det i ett glas, lät det svalna och sen när det var ljummet så drack jag det. Ja, det smakade förjävla äckligt.. Matgrädde och massa smör, en jävla massa fett... Men när jag väl fått i mig drycken och väntat i 1h så började effekten komma. Kroppen kändes lätt och bodyhighen blev euphoric. Jag var as glad och på jättebra humör hela tiden. Ruset blev starkare o starkare de 3 första timmarna, sen så var man as hög i ytterligare 6h. Eufori och ett intensivt narkotiskt avslappnande rus kom i vågor.
Citera
2017-09-19, 22:15
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
http://i67.tinypic.com/21j9b9l.jpg
Ja,det är hasch.
Citera
2017-09-19, 23:35
Moderator
kvm3s avatar
Citat:

Alla frågor om att äta cannabis hör hemma i (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

/Mod
Citera
2017-09-24, 18:04
Medlem
Är det bara jag som upplever att man får samma tankar som man hade sisst man rökte av cannabis? Som att man pausar en film, sedan fortsätter man efter en vecka ör några dar
Citera
2017-09-25, 00:46
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Är det bara jag som upplever att man får samma tankar som man hade sisst man rökte av cannabis? Som att man pausar en film, sedan fortsätter man efter en vecka ör några dar

Du menar att man får samma flummiga tankar som man vanligtvis får av cannabis..? Eller vad? Ditt tankesätt förändras självklart under ruset. Inte fan skulle jag i nyktert skick spendera en lördag med att intensivt fundera på om jorden verkligen är rund, eller om den är platt.
Citera
2017-09-25, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Du menar att man får samma flummiga tankar som man vanligtvis får av cannabis..? Eller vad? Ditt tankesätt förändras självklart under ruset. Inte fan skulle jag i nyktert skick spendera en lördag med att intensivt fundera på om jorden verkligen är rund, eller om den är platt.
nej inte så, typ om jag tänker på att jorden är platt aen slocknar jag, då catchar jag upp samma tankar veckan efter när jag röker ex. Alltså inte samma flumtankar, utan dem fortsätter exakt som dem var senast.
Citera
2017-09-29, 18:25
Medlem
barnet1s avatar
Vi alla känner ju till tricket med att käka en mango före man röker.
Fungerar det lika bra även om mangon är nedfryst, i t.e.x ICAs nedfrysta Mango & Hallon?
Citera
2017-09-29, 23:49
Medlem
Snabb fråga! Hur mycket/länge luktar det i mitt rum om jag röker en joint ut genom fönstret?
Citera
2017-09-30, 07:40
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahafan
Snabb fråga! Hur mycket/länge luktar det i mitt rum om jag röker en joint ut genom fönstret?

Röker du joint så kommer det lukta sjukt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in