Citat:
Ursprungligen postat av
Re4listeN
Blir man handlingsförlamad på cannabis? Vad händer om man blir tagen med en joint? Vad är det bästa med ruset? Kan man få psykoser?
Beror på vad du vill. Vill du bara dega i soffan och göra nada så gör du det. Vill du storstäda, gå ut och gå eller nåt annat så gör du det. Jag hade en polare som alltid rökte en jävel innan han gick till gymmet. Och jag har polare som suttit fast i soffan i några år.. Beror på hur du är som person.
Du får åka med till stationen, bli nakenvisiterad och pissa i en mugg. Lite förhör sen får du åka hem. Du får en prick i brottsregistret och får dagsböter förutsatt att du erkänner. Annars blir det rättegång där du blir dömd till dagsböter ändå.
Det bästa med ruset för mig är att allt blir lite roligare/bättre. Det man ser på tv blir bättre, mat smakar bättre, ut och shoppa (eller bara röra sig ute) blir roligare, möten blir inte lika tråkiga, åka buss/tåg blir kul, tålamodet blir rejält mycket bättre, musik blir bättre.
Och så blir jag gött chill och pallar att se en hel film utan avbrott. Sover bra gör jag och.
Får du psykos av röka hade du fått det någon gång ändå för du har det i dig latent. Cannabis kan vara en utlösande faktor för psykos men orsakar inte psykos i sig. En fullt mentalt, till 100% stabil människa får inte psykos. Detta är min fulla övertygelse oavsett hur många som "känner någon" som rökte en gång på 70 talet och har varit fast på hispan sedan dess.
Ordet "psykos" missbrukas och används ofta av folk när dom bara har sneat litegrann. Men det är en jävla skillnad på att snea och ha en psykos, tro mig..