2018-12-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Det löste sig, kan nu rulla "rökbara" holkar även om det tar sin tid

En annan dum fråga jag har är hur mycket ska jag röka? Jag har blivit lite för bäng några gånger så nu fegar jag med blossen. Blir runt 4 först sen nån timme efter 2-3 osv. Och jag känner att jag inte blir så värst bäng när jag fyller på. Hur röker ni mer erfarna?
Om du har svårt att få till rätt mängd så skulle jag nog rekommendera en enkel pipa mer än joints av varierande form och kvalitet eftersom det blir lättare att dosera med pipan.
Citera
2018-12-11, 14:30
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Det löste sig, kan nu rulla "rökbara" holkar även om det tar sin tid

En annan dum fråga jag har är hur mycket ska jag röka? Jag har blivit lite för bäng några gånger så nu fegar jag med blossen. Blir runt 4 först sen nån timme efter 2-3 osv. Och jag känner att jag inte blir så värst bäng när jag fyller på. Hur röker ni mer erfarna?

En 0,25a - 0,3a. Påfyllning med samma mängd typ varannan timma.
Nuförtiden röker jag inte oftare än typ fem dagar i månaden (10g) så inte toleransen skenar iväg. Rökt i 20 år. Men denna ringa mängd håller mig nöjd från första till sista holken förutsatt att kvalitén är ok.

Om du känner att du inte blir tillräckligt bäng finns det ett enkelt botemedel: rök mer
Citera
2018-12-11, 22:27
Medlem
Re4listeNs avatar
Blir man handlingsförlamad på cannabis? Vad händer om man blir tagen med en joint? Vad är det bästa med ruset? Kan man få psykoser?
Citera
2018-12-12, 00:14
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Blir man handlingsförlamad på cannabis? Vad händer om man blir tagen med en joint? Vad är det bästa med ruset? Kan man få psykoser?

Beror på vad du vill. Vill du bara dega i soffan och göra nada så gör du det. Vill du storstäda, gå ut och gå eller nåt annat så gör du det. Jag hade en polare som alltid rökte en jävel innan han gick till gymmet. Och jag har polare som suttit fast i soffan i några år.. Beror på hur du är som person.

Du får åka med till stationen, bli nakenvisiterad och pissa i en mugg. Lite förhör sen får du åka hem. Du får en prick i brottsregistret och får dagsböter förutsatt att du erkänner. Annars blir det rättegång där du blir dömd till dagsböter ändå.

Det bästa med ruset för mig är att allt blir lite roligare/bättre. Det man ser på tv blir bättre, mat smakar bättre, ut och shoppa (eller bara röra sig ute) blir roligare, möten blir inte lika tråkiga, åka buss/tåg blir kul, tålamodet blir rejält mycket bättre, musik blir bättre.
Och så blir jag gött chill och pallar att se en hel film utan avbrott. Sover bra gör jag och.

Får du psykos av röka hade du fått det någon gång ändå för du har det i dig latent. Cannabis kan vara en utlösande faktor för psykos men orsakar inte psykos i sig. En fullt mentalt, till 100% stabil människa får inte psykos. Detta är min fulla övertygelse oavsett hur många som "känner någon" som rökte en gång på 70 talet och har varit fast på hispan sedan dess.
Ordet "psykos" missbrukas och används ofta av folk när dom bara har sneat litegrann. Men det är en jävla skillnad på att snea och ha en psykos, tro mig..
Citera
2018-12-12, 07:50
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Beror på vad du vill. Vill du bara dega i soffan och göra nada så gör du det. Vill du storstäda, gå ut och gå eller nåt annat så gör du det. Jag hade en polare som alltid rökte en jävel innan han gick till gymmet. Och jag har polare som suttit fast i soffan i några år.. Beror på hur du är som person.

Du får åka med till stationen, bli nakenvisiterad och pissa i en mugg. Lite förhör sen får du åka hem. Du får en prick i brottsregistret och får dagsböter förutsatt att du erkänner. Annars blir det rättegång där du blir dömd till dagsböter ändå.

Det bästa med ruset för mig är att allt blir lite roligare/bättre. Det man ser på tv blir bättre, mat smakar bättre, ut och shoppa (eller bara röra sig ute) blir roligare, möten blir inte lika tråkiga, åka buss/tåg blir kul, tålamodet blir rejält mycket bättre, musik blir bättre.
Och så blir jag gött chill och pallar att se en hel film utan avbrott. Sover bra gör jag och.

Får du psykos av röka hade du fått det någon gång ändå för du har det i dig latent. Cannabis kan vara en utlösande faktor för psykos men orsakar inte psykos i sig. En fullt mentalt, till 100% stabil människa får inte psykos. Detta är min fulla övertygelse oavsett hur många som "känner någon" som rökte en gång på 70 talet och har varit fast på hispan sedan dess.
Ordet "psykos" missbrukas och används ofta av folk när dom bara har sneat litegrann. Men det är en jävla skillnad på att snea och ha en psykos, tro mig..

Dagsböter, vad ligger dom på cirkus? Om det sker flera gånger, vad riskerar man då? Med handlingsförlamad menar jag mer när bakfyllan kommer. Hur blir det då?
Citera
2018-12-12, 12:56
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Dagsböter, vad ligger dom på cirkus? Om det sker flera gånger, vad riskerar man då? Med handlingsförlamad menar jag mer när bakfyllan kommer. Hur blir det då?

Dagsböter baseras på din inkomst så det beror på hur mycket du tjänar. När jag har haft typ existensminimum har jag fått runt 3000 totalt (minns inte dagsboten i sig) och då inräknat femhundringen till brottsofferfonden. En polare som jobbar och tjänar bra fick närmre 10.000 om jag inte minns fel.

Om det sker igen och inte är grövre än ringa, dvs eget bruk, inga större innehav, odling eller försäljning, tror jag inte det händer mer än dagsböter igen. Teoretiskt kan du dömas till fängelse i högst sex månader då dom satt det i straffskalan för att snuten ska få större befogenhet att plocka dig ute på gatan utan nån direkt anledning. Jag har dock aldrig hört om att någon hamnat på kåken för ringa narkotikabrott. Någon annan som har?
Gränsen mellan ringa och normalgrad narkotikabrott för innehav går vid 50g..

Har du rökt nåt så in i helvete så kan du bli lite bakstukad morgonen efter och då bli lite trött och seg. Men det går över. Det blir inte värre än så. Har du bara rökt "normalt" så vaknar du pigg och utvilad. Det gör i vart fall jag men alla är ju olika.
Du får ingen bakfylla av cannabis som du får på alkohol, verkligen inte. Går inte ens att jämföra. Jag har aldrig fått vansinnig huvudvärk, frossa, mått illa och spytt dagen efter jag rökt. Haha, nej verkligen inte
Senast redigerad av Krackeluring 2018-12-12 kl. 12:59.
Citera
2018-12-15, 18:00
Moderator
kvm3s avatar
Drogtester diskuteras endast i (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget

OT raderat.

/Mod
Citera
2018-12-16, 17:57
Medlem
Vet att detta redan har avhandlats men nojjar bara .

Hur stor chans är det att grannarna känner lukt av spliff med grönt?

Jag röker med öppet fönster i vardagsrummet, sen ska lukten genom kök, sedan stängd dörr och hall med dågon diftspray i uttaget, sedan ständ dörr, hall igen och sen grannarnas lägenhet (med stängd dörr).

Det röks vanliga cigg här och ingen klagar så hur stor skillnad är det på spliff?
Citera
2018-12-16, 19:00
Medlem
Citat:

Jag röker med öppet fönster i vardagsrummet, sen ska lukten genom kök, sedan stängd dörr och hall med dågon diftspray i uttaget, sedan ständ dörr, hall igen och sen grannarnas lägenhet (med stängd dörr).

Det röks vanliga cigg här och ingen klagar så hur stor skillnad är det på spliff?

Om du inte är enda fönstret åt det hållet så lär man kunna få in lukt genom fönstret men hur mycket man bryr sig eller ens vet vad det är som luktar är en annan fråga.
Citera
2018-12-16, 19:44
Medlem
lilmayos avatar
Citat:

Stäng fönstret o lufta när du rökt klart?
Citera
2018-12-30, 17:07
Medlem
När jag röker så blir jag bäng på några få hits, kanske 5 stycken. Frågan är då vad fan jag ska göra med resten av jointen om jag inte vill bli skitbäng?

Vet, är lightweight som faaan...
Senast redigerad av Nollhundkoll62 2018-12-30 kl. 17:09.
Citera
2018-12-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollhundkoll62
När jag röker så blir jag bäng på några få hits, kanske 5 stycken. Frågan är då vad fan jag ska göra med resten av jointen om jag inte vill bli skitbäng?

Vet, är lightweight som faaan...

Visst, det här är tråden med nybörjarfrågor men hallå liksom!?

Kan du se analogin i att jag inte vill bli jättemätt och bara äter en halv pizza? Den andra halvan kan jag välja att kasta eller äta vid ett annat tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in