Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Kan vara så, men styckningen kan också ha skett vid dyk två, se mitt tidigare inlägg. I korthet går det emot din ide, att det är lätt att dra en kropp fyra meter upp, och han tänkte dumpa KW's kropp hel, men misslyckades. Så det kan finnas andra lösningar.
Dessutom, har jag fattat det rätt att dumpningsplatserna stämmer bättre med någon gång efter andra dyket, om man tittar på fyndplatsen för torsin?
Något att fundera på, så här vid midnatt....
Jag förstår inte riktigt vad du menar det ditt första stycke, vad det är som går emot min teori.
PM kunde ha lyft ut henne hel, ja, det tror jag att han hade kunnat om han velat, men det ville han inte. Styckningen var en del av hans höjdpunkt den natten.
Dumpningsplatsen skulle då enligt min teori vara i den farled där han nästan blev rammad. Och det kan stämma mycket väl med var torson hittades.
Det kan mycket väl finnas andra lösningar än min. Men den teori jag framför är den som för mig förefaller passa in med alla pusselbitar på bästa sätt, därför tror jag på den. I stort sett alla tidpunkter, platser och händelser, inklusive motiv och PM's lögner och uttalanden passar in.
jag ser gärna att ni försöker slå hål på den, så jag kan få lite utmaningar att förfina den än mer.
So have at me